Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Tidig han karen her. Han har noen gode poeng her og der desverre-

Godt muligt han har mange poeng, men personlig ble jeg svimmel bare av å høre på ham. For meg som er godt voksen fungerer telefonen fint og om det tar 1 millisekund eller 10 for å skifte f.eks skjermbilde bekymrer meg ikke så mye ;)

At man må trykke to-tre ganger for å sende en tekstmelding gjør heller ikke noe for min del, da får jeg tid til å tenke meg om i mellomtiden.

Men forstår jo at unge mobilnerder som aldri blir fornøyd har litt å klage på :ohmy:

 

Det er åpenbart ikke grenser for naiv det er mulig å bli. En telefon i dette segmentet skal ikke "bare fungere". jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, nokia klarer ikke imponere og pusser bare på gammelt sølv.

 

Det at de påstår at N8 OS'et er bygd opp fra grunnen er også noe forbanka tøv. Eller i beste fall har de brukt samme tegning som på N97 med non få endringer.

 

Synes nesten litt synd på dem jeg... Må være vondt å ikke klare å tenke nytt i et allerede presset marked. De lever på folks vaner og gamle kunster. Men slikt varer ikke evig...

 

Ok. Hvis det er naivt at telefonen fungerer for meg får jeg heller være naiv da hvis det kan gjøre hverdagen din bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ok. Hvis det er naivt at telefonen fungerer for meg får jeg heller være naiv da hvis det kan gjøre hverdagen din bedre.

 

1) Kan begge to ta denne diskusjoen på PM om dere føler for å krangle så mye?

 

2) kan dere la være å sitere hele diskusjonen hver gang, inkl. embeded youtubeklipp?

 

Takk. :new_woot:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis ryktene stemmer, så er xperia x12 lett min neste mobb:)

 

-hdmi

-12mp med blits

-1080p video recording

-1.5ghz cpu. 2 kjerner

-4.3 tommmer skjerm med 1080 x 720 oppløsning

-android OS

 

SYKT!

 

Kult å lade telefonen 4 ganger om dagen!

 

Minus med alt. N8 er helt rå på hardware. Ikke fult så rå på software. Men N8 er dagens mediakonge igjen...., men hvis dette rykte stemmer, så blir muligens n8 slått. Får bare se framover hva som skjer..Ville no bare informere folket:).

 

Føler hd (720p)-duellen er lissom over nå med mobiler, og den vant n8.) 1080p er nå neste steg og da trengs det mer cpu kraft og ikke minst gode grafikk prossesorerer. Og skjermoppløsningen må jo da også øke i samsvar. Ser LG også kommer nå kanskje med 1080p og hdmi. Men må være bra camera også...

 

Hehe helt klart, gitt batteritiden på X10 blir jeg veldig imponert hvis SE gjør det riktig denne gangen! Med sånne specs tror jeg ikke teknologien har kommet langt nok til å levere fornuftig batteritid under vanlig bruk. Håper noen kan bevise at jeg tar feil!

Lenke til kommentar

 

Ok. Hvis det er naivt at telefonen fungerer for meg får jeg heller være naiv da hvis det kan gjøre hverdagen din bedre.

 

1) Kan begge to ta denne diskusjoen på PM om dere føler for å krangle så mye?

 

2) kan dere la være å sitere hele diskusjonen hver gang, inkl. embeded youtubeklipp?

 

Takk. :new_woot:

 

Kan ikke med beste vilje se at jeg kranglet så mye? Gav bare et lite svar på et svar jeg hadde fått tidligere.

 

Men kall meg gjerne en kranglefant pga det hvis det kan gjøre hverdagen din bedre!

 

Og beklager til alle andre her i tråden for at jeg svarte på dette innlegget også. Dere trenger ikke å svare på det :blush:

 

Og lover av hele mitt hjerte at jeg skal prøve å holde meg til topic og for min del ganske gode telefonen Nokia N8 i fremtiden slik at ingen føler seg støtt :tease:

Endret av Balder62
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Noen andre som har trøbble med Ovi store?

 

"Nettverksfeil" står det på N8 når jeg prøver å logge inn.

Har prøvd å sende link til programmene fra pc også, men får ingen sms.

Lenke til kommentar

Noen andre som har trøbble med Ovi store?

 

"Nettverksfeil" står det på N8 når jeg prøver å logge inn.

Har prøvd å sende link til programmene fra pc også, men får ingen sms.

 

 

Den sms funksjonen har aldri funka på min n8. Men selve ovi skal no funke greit. Bortsett fra at den ikke alltid klarer å velge wlanet som er tilgjengelig. Men funker wlanet ditt sånn ellers når du bruker mobben?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den sms funksjonen har aldri funka på min n8. Men selve ovi skal no funke greit. Bortsett fra at den ikke alltid klarer å velge wlanet som er tilgjengelig. Men funker wlanet ditt sånn ellers når du bruker mobben?

Ja, får jo søkt opp det jeg vil laste ned på Ovi store også, får bare ikke logget inn.

Lenke til kommentar

noen flere som merker at når du trykker meny,programmer.. så henger telefonen leeenge, hver gang.

henger på flere menyer.. irriterende. nettop tatt en hard reset, ble ikke bedre, eneste var at jeg mistet social appen. mulig å få tilbake?

 

Ja,ordnet alle programmer/spill i egne mapper, når en skal inn i en av undermappene på "programmer" så kan telefonen henge i 10-15 sekunder.

Har dog ingen forsinkelse fra meny->programmer.

 

Noen som vet om en kan ha custom bilde på mappesymboler?Halve poenget med en egen program-mappe på homescreen er vekke når man ikke kan skille den fra fex spill-mappen.. :hmm:

Lenke til kommentar

noen flere som merker at når du trykker meny,programmer.. så henger telefonen leeenge, hver gang.

henger på flere menyer.. irriterende. nettop tatt en hard reset, ble ikke bedre, eneste var at jeg mistet social appen. mulig å få tilbake?

 

Ja,ordnet alle programmer/spill i egne mapper, når en skal inn i en av undermappene på "programmer" så kan telefonen henge i 10-15 sekunder.

Har dog ingen forsinkelse fra meny->programmer.

 

Noen som vet om en kan ha custom bilde på mappesymboler?Halve poenget med en egen program-mappe på homescreen er vekke når man ikke kan skille den fra fex spill-mappen.. :hmm:

 

Virker som det er enkelte spill/programmer som gjør at telefonen bruker lang tid på å laste mappen de ligger i. Er to mapper hos meg som er vesentlig treigere enn de andre, og de har ikke med mengden apps i mappen da den ene har færre enn en full skjerm og bruker en del sekunder på å lastes, mens programmer -mappen min har kanskje 2+ fulle skjermer og laster med en gang.

 

Finnes desverre ikke noen måte å få mappe ikoner uten å ha hacket telefonen, en tragisk svakhet i symbian som jeg er skuffa over at ikke har blitt fikset.

 

Om du ønsker en alternativ måte å navigere dine programmer på enn den innebyggede menyen prøv Grid, som ligger gratis på ovistore. Longpress for å gi nytt navn til ett "grid" og long press på ikoner for å dra dem i mellom grids:

 

http://store.ovi.com/content/62867?clickSource=search&terminalId=N8-00

Lenke til kommentar

And now for some news:

 

http://mynokiablog.com/2010/11/17/new-firmware-for-nokia-n8symbian3-pr1-1-coming-in-a-couple-of-weeks-new-browser/

 

Your N8 may be receiving a firmware update in a couple of weeks time according to resident Nokia guru alex68

 

That’s the same guy who’s shown us the new browser, dragable homescreen and portrait QWERTY keyboard (as well as other Nokia info). So he’s seated himself quite a reputation.

 

Currently we’re on firmware 1.0. But look at the comment on Andre’s post yesterday about Engadget Editor In Chief being saved by the Nokia N8 (above screenshot):

 

pr1-11.jpg?w=592

 

Alex68 doesn’t want to spoil all the secrets, but he does mention that the new update will bring:

 

* more user-friendly and touch smoothness,

* and improved browser. (as in the new one with persistent back button and awesome bar or just general updates? Alex has mentioned a few times that the browser will arrive earlier than Eldar’s expectation)

 

Dette er jo mest for rykter å regne, men det øker troverdigheten at kilden har vist videoer som viser at han tydleigvis har tilgang til beta'er av den neste firmwaren til n8 :ph34r:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Noen som har funnet noen kjapp måte å skrive SMS med ordboken på? Jeg klarer aldri å treffe ordet for å forandre det, og synes det er tungvint å trykke "meny, ordforslag, treff" også velge et annet ord eller velge rediger ord. Skriver da i portrettmodus med de numeriske tastene. Har ikke fått tak på qwerty-greia enda, for smått for meg.

 

 

Dette topper seg liksom når jeg skal skrive "æ" istedet for "a" som et enkelt ord. blir jo hundre trykk ekstra.

Jeg bruker * for å forandre ord (om det er i ordboka da)

 

 

Tusen takk for det, gjorde hverdagen min mye enklere :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å få samme valg i mp3 spilleren som s60v3 ?

spesifikt å bare velge en artist, slik at alle sangene fra artisten kommer opp.

På N8 får jeg bare valget "Artist og Album" hvor jeg må velge et spesifikt album som blir min "playlist"

Det går dessverre ikke å få listet etter kun artist nå, men ifølge en tidligere post i denne tråden er det en av forandringene som skal komme i neste firmware. Savner funksjonen selv, og ser frem til at den kommer (tilbake)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...