Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg er veldig nysgjerrig på N8, men sitter fremdeles litt på gjerdet. Jeg lurte på om dere kanskje kunne hjelpe meg med litt "inside" info?

 

Hvordan er det med video støtte? Hvis du laster ned noe fra nettet (tv serie/film), hva er sjansene for at den spiller ukonvertert "out of the box" på N8?

 

Og hvordan er batteritiden. Hvor ofte ladere du under "normalt bruk"?

 

Takk så mye på forhånd :)

 

- Jonas

Endret av jonask84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jonas - videostøtten er dessverre ikke så god. Mange populære formater fungerer ikke. Er ikke helt sikker på hvem som fungerer og ikke men har opplevd feil ved avspilling flere ganger allerede. Kan sikkert googles.

 

Lader telefonen mellom hver og annenhver natt. Ved normalt bruk annenhver, men jeg hører mye på musikk og spiller endel. Når telefonen er 50% når jeg legger meg synes jeg det er bedre å lade da enn å stresse neste dag på skolen med kabel og møkk. Ved ekstrem bruk holder den ca 12 timer (dvs tilnærmet konstant musikk/spilling etc) etter min erfaring (lange bussturer).

 

Håper det hjalp!

Lenke til kommentar

Det ser ut som oppdateringene til N8 først kommer i starten av 2011... :(

 

Men det er snakk om over 50 forbedringer. :thumbup:

 

“50+ enhancements coming to S^3. Portrait QWERTY, new browser, split screen input and more. Arrives early 2011. Fr new and existing devices”

 

190250768.jpg

 

"We've been listening..." :cool:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Decibel måler APP hos Dailymobile :)

Hvilke målinger av APP kom herr Decibel frem til?

 

 

edit: der var link ja, takk for den

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Det ser ut som oppdateringene til N8 først kommer i starten av 2011... :(

 

Men det er snakk om over 50 forbedringer. :thumbup:

 

“50+ enhancements coming to S^3. Portrait QWERTY, new browser, split screen input and more. Arrives early 2011. Fr new and existing devices”

 

190250768.jpg

 

"We've been listening..." :cool:

kor du leste om dette her?

Lenke til kommentar

Hei. Har venninne som kjøpte en N8 for noen dager siden. Hu er ikke veldig teknisk av seg så tenkte jeg skulle hjelpe henne da. Selv har jeg Android (<3), men tenkte at dette skulle jeg klare. Problemet er altså å få satt opp mobilt nettverk men fy f... så rotet meny Nokia har :S Noen som kan hjelpe meg? Hun er Tele2 kunde også btw hvis noen sitter på VPN innstillingene.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Hei. Har venninne som kjøpte en N8 for noen dager siden. Hu er ikke veldig teknisk av seg så tenkte jeg skulle hjelpe henne da. Selv har jeg Android (<3), men tenkte at dette skulle jeg klare. Problemet er altså å få satt opp mobilt nettverk men fy f... så rotet meny Nokia har :S Noen som kan hjelpe meg? Hun er Tele2 kunde også btw hvis noen sitter på VPN innstillingene.

 

På forhånd takk!

 

Letteste er vel å gå på tele2 sine sider og enten finne oppsett, eller skrive inn telefonnummer og få de tilsendt.

Lenke til kommentar

Hei. Har venninne som kjøpte en N8 for noen dager siden. Hu er ikke veldig teknisk av seg så tenkte jeg skulle hjelpe henne da. Selv har jeg Android (<3), men tenkte at dette skulle jeg klare. Problemet er altså å få satt opp mobilt nettverk men fy f... så rotet meny Nokia har :S Noen som kan hjelpe meg? Hun er Tele2 kunde også btw hvis noen sitter på VPN innstillingene.

 

På forhånd takk!

 

Skjønner ikke helt problemet, hverken med menyer eller Tele2 (med mindre det er noe sært her).

 

Tenk som du ville på en PC - veien blir da:

 

meny -> innstillinger -> tilkobling -> innstillinger

 

Her ligger det en mengde alternativer for hva slags tilkobling som skal benyttes i forskjellige situasjoner. Så vidt jeg vet er det ikke noe hokus pokus utover dette uavhengig av operatør

Lenke til kommentar

Jonas - videostøtten er dessverre ikke så god. Mange populære formater fungerer ikke. Er ikke helt sikker på hvem som fungerer og ikke men har opplevd feil ved avspilling flere ganger allerede. Kan sikkert googles.

 

Lader telefonen mellom hver og annenhver natt. Ved normalt bruk annenhver, men jeg hører mye på musikk og spiller endel. Når telefonen er 50% når jeg legger meg synes jeg det er bedre å lade da enn å stresse neste dag på skolen med kabel og møkk. Ved ekstrem bruk holder den ca 12 timer (dvs tilnærmet konstant musikk/spilling etc) etter min erfaring (lange bussturer).

 

Håper det hjalp!

 

Okay, det var litt trist å høre :(

Jeg har Omnia HD nå og det er utrolig deilig at den tar det meste på strak arm.

N8 så ut til å bli arvtakern, men tviler hvis den ikke klarer vanlige formater som xvid, divx og wmv.

 

Takk for hjelpen i allefall :)

Lenke til kommentar

Heisann, mange snakker om å kjøre en hard reset på telefonen og at det ofte løser mye krøll. Hva innebærer egentlig en hard reset? Vil man miste kontaktene i kontaktlista, bilder i "bilder", og wep-nøkler og slike ting? Og vil alle de teite programmene som fulgte med bli reinstalert på nytt?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar

Heisann, mange snakker om å kjøre en hard reset på telefonen og at det ofte løser mye krøll. Hva innebærer egentlig en hard reset? Vil man miste kontaktene i kontaktlista, bilder i "bilder", og wep-nøkler og slike ting? Og vil alle de teite programmene som fulgte med bli reinstalert på nytt?

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

Du mister alt som er lagret på "C", eller systemdisken avhengig av hva det heter på N8. Og ja, alle de teite programmene dukker opp igjen. (mao så blir de vel aldri helt fjernet)

 

Ganske trist hvis man må drive å hard-resette etter bare noen uker med ny telefon. Du kan ta backup av kontakter o.l men tar du backup av programmer og innstillinger tar du jo også backup av problemene.

Lenke til kommentar

Heisann, mange snakker om å kjøre en hard reset på telefonen og at det ofte løser mye krøll. Hva innebærer egentlig en hard reset? Vil man miste kontaktene i kontaktlista, bilder i "bilder", og wep-nøkler og slike ting? Og vil alle de teite programmene som fulgte med bli reinstalert på nytt?

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

Du mister alt som er lagret på "C", eller systemdisken avhengig av hva det heter på N8. Og ja, alle de teite programmene dukker opp igjen. (mao så blir de vel aldri helt fjernet)

 

Ganske trist hvis man må drive å hard-resette etter bare noen uker med ny telefon. Du kan ta backup av kontakter o.l men tar du backup av programmer og innstillinger tar du jo også backup av problemene.

 

Ja det er nok riktig slik jeg har forstått det.

Men vær oppmerksom på att hard-reset og soft-reset ikke har samme funksjon ;)

 

*#7370# gjør hard-reset, mens *#7780# gjør soft-reset.

 

Har forøvrig selv ikke prøvd noen av disse da jeg ikke har hatt behov for det :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Heisann, mange snakker om å kjøre en hard reset på telefonen og at det ofte løser mye krøll. Hva innebærer egentlig en hard reset? Vil man miste kontaktene i kontaktlista, bilder i "bilder", og wep-nøkler og slike ting? Og vil alle de teite programmene som fulgte med bli reinstalert på nytt?

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

Du mister alt som er lagret på "C", eller systemdisken avhengig av hva det heter på N8. Og ja, alle de teite programmene dukker opp igjen. (mao så blir de vel aldri helt fjernet)

 

Ganske trist hvis man må drive å hard-resette etter bare noen uker med ny telefon. Du kan ta backup av kontakter o.l men tar du backup av programmer og innstillinger tar du jo også backup av problemene.

 

Ja det er nok riktig slik jeg har forstått det.

Men vær oppmerksom på att hard-reset og soft-reset ikke har samme funksjon ;)

 

*#7370# gjør hard-reset, mens *#7780# gjør soft-reset.

 

Har forøvrig selv ikke prøvd noen av disse da jeg ikke har hatt behov for det :)

 

 

Vel. Jeg tok en hard reset igår. backa up først selvsagt.:) Man velger selv hvor mye man ønsker å backe oppp. Jeg tok alt utenom instillinger og slikt. Gikk veldig greit. Men det social app progge måtte eg bare slette på grunn av noe feil etter hard reset. Så nå mangler eg det. Fremdeles ingen som vet hvor jeg kan få tak i det...............?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...