Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

Jeg kommer til å gå til Android ja, men om det blir noen suksess etter 10 magre Nokja år skal være usagt.

 

Jeg er dessverre redd overgangen kan bli brutal, men er faktisk møkk lei av barnesykdommer som tross alt har blitt kroniske lidelser som går igjen uavhengig av modell...

 

Jeg tror kort og godt at Nokias problem ikke nødvendigvis er mobilen, men Symbian.

 

De baserer hele sin eksistens på noe som tross alt er et gammelt lappeteppe. Bygd opp fra grunnan.. ja saklig... de har jo sittet å sett på N95 modellen sin og nok en gang glemt at verden faktisk har kommet seg videre...

 

Men for all del... Kan være de har kvittet seg med de mest irriterende N95 faktene nå.. Jeg håper det for deres del... Jeg er bare ferdig med Symbian, på tide og se fremmover rett og slett.

 

Trist, men du har nok rett i det du sier. Hadde tidligere n97, som framstod som en eneste stor barnesykdom. Fikk etterhvert pengene igjen etter å ha klaget på kvaliteten.

 

Symbian er blitt hakket bedre siden den gang, men det nokia hevder er et helt nytt os, fremstår som det gamle med litt flikking her og der. Grunnen til at jeg ikke går over til en android telefon er enkelt og greit at det er ingen av dem som kan måle seg med N8 på hardware fronten.

 

Så for meg blir det å leve med symbians irritasjonsmomenter og eventuelt kanskje kjøpe en nettfjøl til å surfe og lese epost på.

 

Håper nokia tar til vettet snart og får istand et os som er verdig telefonene de lager. Det har alt for lenge vært nedprioritert spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

Jeg kommer til å gå til Android ja, men om det blir noen suksess etter 10 magre Nokja år skal være usagt.

 

Jeg er dessverre redd overgangen kan bli brutal, men er faktisk møkk lei av barnesykdommer som tross alt har blitt kroniske lidelser som går igjen uavhengig av modell...

 

Jeg tror kort og godt at Nokias problem ikke nødvendigvis er mobilen, men Symbian.

 

De baserer hele sin eksistens på noe som tross alt er et gammelt lappeteppe. Bygd opp fra grunnan.. ja saklig... de har jo sittet å sett på N95 modellen sin og nok en gang glemt at verden faktisk har kommet seg videre...

 

Men for all del... Kan være de har kvittet seg med de mest irriterende N95 faktene nå.. Jeg håper det for deres del... Jeg er bare ferdig med Symbian, på tide og se fremmover rett og slett.

 

Jeg gikk fra Android og til Symbian, og den overgangen ble stor. Dessverre var det noen enkelte ting som irriterte meg såpass, at jeg i går solgte min Nokia N8 og er tilbake til min Htc Desire.

Nokia er en super mobil, det nekter jeg ikke på. Men småtteri gjorde at jeg valgte dette.. Som at enkelte sider ikke kunne vises pga at de har høyere flash-støtte enn hva n8 hadde, skriver du en lang melding, i høyt tempo begynner teksten å lagge, samt den bagatellglippen som gjør at man legger på/sette på vent med kinnet.

 

Mangler også en del applikasjoner, som at Chess nå skal lage app, men som kun støttes av Iphone/Androidmobiler.

 

Dette er helt klart noe som bli bedre med tida, men jeg endte opp med å selge den pga at jeg er utålmodig:) Kanskje ender jeg opp med Nokia til sommern igjen, da har det nok skjedd forbedringer tenker jeg :w00t:

Lenke til kommentar
Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

Jeg kommer til å gå til Android ja, men om det blir noen suksess etter 10 magre Nokja år skal være usagt.

 

Jeg er dessverre redd overgangen kan bli brutal, men er faktisk møkk lei av barnesykdommer som tross alt har blitt kroniske lidelser som går igjen uavhengig av modell...

 

Jeg tror kort og godt at Nokias problem ikke nødvendigvis er mobilen, men Symbian.

 

De baserer hele sin eksistens på noe som tross alt er et gammelt lappeteppe. Bygd opp fra grunnan.. ja saklig... de har jo sittet å sett på N95 modellen sin og nok en gang glemt at verden faktisk har kommet seg videre...

 

Men for all del... Kan være de har kvittet seg med de mest irriterende N95 faktene nå.. Jeg håper det for deres del... Jeg er bare ferdig med Symbian, på tide og se fremmover rett og slett.

 

Trist, men du har nok rett i det du sier. Hadde tidligere n97, som framstod som en eneste stor barnesykdom. Fikk etterhvert pengene igjen etter å ha klaget på kvaliteten.

 

Symbian er blitt hakket bedre siden den gang, men det nokia hevder er et helt nytt os, fremstår som det gamle med litt flikking her og der. Grunnen til at jeg ikke går over til en android telefon er enkelt og greit at det er ingen av dem som kan måle seg med N8 på hardware fronten.

 

Så for meg blir det å leve med symbians irritasjonsmomenter og eventuelt kanskje kjøpe en nettfjøl til å surfe og lese epost på.

 

Håper nokia tar til vettet snart og får istand et os som er verdig telefonene de lager. Det har alt for lenge vært nedprioritert spør du meg.

 

 

Veldig enig med deg. Jeg kjøpte mobben kun på grunn av bra hardware. Den beste hardwaren per dags dato. Har blitt vant til symbian 3 nå. Det funker. Men ja. Veldig mye som irriterer også. Det må være lov å si. Jeg opprettta denne tråden for noen måneder siden nå, fordi jeg mente denne mobben virka svært lovende. Og den har levert på alle de punktene jeg var mest ute etter. Og skuffa egentlig der jeg trodde den kom til å skuffe. Klarer nokia ¨å fikse på de negative tingene, så ser eg ingen grunn til å bytte mobb med det første:)

Lenke til kommentar

Har fulgt denne tråden siden børjan, og jeg finner fremdeles ingen grunn til å bytte ut min fullt fungerende N95 (dog litt sliten) enda.

 

Har bare ikke lyst å være prøvekanin en gang til slik som dengang N95 kom i 2007.

 

 

Men etterhvert kommer jeg til å kjøpe et flaggskip igjen... -vet bare at det er ikke kommet på markedet enda... ;)

Lenke til kommentar
samt den bagatellglippen som gjør at man legger på/sette på vent med kinnet.

 

Bagatellglipp? Kom å lån N97'en min du så kan vi se om du kaller det en glipp fortsatt. Nok en feil de ikke har greid å utbedre i sitt "splitter nye" OS. :new_woot:

 

He he, løser seg lett ved at man tar på tastelåsen da.. ;)

Men igjen - utålmodig.

 

Og til dere som ikke skjønner hvordan vi gjør det - slutt å heng dere opp i det, for det skjer faktisk mange av oss! Ha ha ;- )

Vær glad det ikke skjer dere.. Hi hi :cool:

 

Neida, om du støtter mobilen til kinnet (?) eller noe slik, da skjer det lett.. Men jeg byttet øre, og da fungerte det bedre. Sensoren sku vært plassert midt på, ikke på en av sidene.

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Har fulgt denne tråden siden børjan, og jeg finner fremdeles ingen grunn til å bytte ut min fullt fungerende N95 (dog litt sliten) enda.

 

Kunne ikke vært mer enig... Men der tok nok alle kreative sjeler hatten og gikk også, for etter den modellen kan ingen komme å påstå at det har skjedd særlig mye.

 

Det er mest på buggs fronten nyhetene kommer synes jeg :dontgetit:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig mye bugs på mobben ja. Er så mangen at eg mer eller mindre har glemt at de eksisterer. Men igjen. Eg skal avvente litt med å ta på klagehatten for fult. Hvis Nokia mener alvor, så fikser de alle disse bugsene og ikke minst oppgraderer på de punktene som trengs. we have to think positive:)

 

Det vil si, vi som allerede har kjøpt mobben. :)

Lenke til kommentar

Aner ikke om problemene folk har er riktige eller store, men følger ganske mye med på Nokias eget forum, N97 som må være deres verste telefon har sjelden mer enn 4-5 tråder gående, jeg sier bare sjekk antall tråder om N8:

 

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nseries-and-S60-Smartphones/bd-p/smartphones

 

Dette har nok noe med hvor populær N8 er også. Jeg har i hvertfall ingen problemer med min.

 

Finnes det noen gratis office løsninger til N8 slik at man får åpnet bla. doc vedlegg?

 

Hvor finner jeg Bounce Evoultion til N8? Har sett videoer av folk spille på N8 men finner bare APP til N900.

 

Quickoffice er jo preinstallert på telefonen, og lar deg lese dokumenter gratis. (Versjonen som kan redigere koster penger dog.)

 

Bounce Evolution er ikke sluppet til N8 enda.

Lenke til kommentar

And now for some news:

 

Preview av noe av det som kommer i neste firmware:

http://www.youtube.com/watch?v=YU0xtqWbFZc (Ny browser og bedre animasjon på homscreen, masser av annet snaks og oppdateringer sier insider.) Andre ting som er forbedret; bedre t9 keyboard i portrettmodus og mulighet for qwerty i portrett.

 

Det blir også snart åpen beta av Ovi suite 3, Jeg har vært med på den lukkede alpha'en. Ikke regn med mirakler, men vi får ett litt endret brukergrensesnitt og de viktigste oppdateringene er forbedret stabilitet og hastighet på syncing.

Lenke til kommentar

And now for some news:

 

Preview av noe av det som kommer i neste firmware:

http://www.youtube.com/watch?v=YU0xtqWbFZc (Ny browser og bedre animasjon på homscreen, masser av annet snaks og oppdateringer sier insider.) Andre ting som er forbedret; bedre t9 keyboard i portrettmodus og mulighet for qwerty i portrett.

 

Det blir også snart åpen beta av Ovi suite 3, Jeg har vært med på den lukkede alpha'en. Ikke regn med mirakler, men vi får ett litt endret brukergrensesnitt og de viktigste oppdateringene er forbedret stabilitet og hastighet på syncing.

 

Håper de har fikset feilen med at jeg enkelte ganger ikke får opp musikk lista hentet på enheten.

Gjelder både min N86 og N8. Funker på bilder andre ting.

For å fikse dette må jeg restarte enheten eller reinstallere Ovi Suite. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...