Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen nye smarttelefonar er utan lyte; det ville vere rart om så var.

Likevel synes eg at det er for mange "sytarar" som gir sine uttrykk her på forumet og gir eit heilt galt inntrykk av Nokia N8.

For min eigen del så har eg ingen direkte problemer anna enn brukarfeil når eg faktisk gløymer at dette er ein telefon med trykkfølsom skjerm. Kanskje det er ein god ide å setje seg litt inn i teknologien og kva dette medfører når det gjeld operering av telefonen. Eg har aldri hatt smarttelefon sidan Fujitsu Siemens for nokre år tilbake og dette eg no opplever er vel himmelen i forhold.

 

Når no Nokia får tid på seg til å justere/ oppgradere Symbian; etter det eg forstår i byrjinga av 2011 så trur eg at telefonen vert bortimot perfekt.

 

Eg angrar i alle fall ikkje eit øyeblikk på innkjøpet av Nokia N8 i staden for Iphone og Android- baserte telefonar.

Lenke til kommentar

Angående Battery Monitor så overrasker det meg litt hvor mye mere nøyaktig det er på visningen av batteristatusen. Nå etter vel 1 døgn er telefonen nede på 55 % gjenstående batteri, mens batteriindikatoren viser 70%

 

Så det forklarer jo hvorfor batteriindikatoren får plutselige dropp når det begynner å minke på strømmen, går jo mye raskere fra 70% og nedover enn fra 100 % til 70 %

Lenke til kommentar

Angående Battery Monitor så overrasker det meg litt hvor mye mere nøyaktig det er på visningen av batteristatusen. Nå etter vel 1 døgn er telefonen nede på 55 % gjenstående batteri, mens batteriindikatoren viser 70%

 

Så det forklarer jo hvorfor batteriindikatoren får plutselige dropp når det begynner å minke på strømmen, går jo mye raskere fra 70% og nedover enn fra 100 % til 70 %

 

Hvor finner du % på telefonen uten denne Battery Monitor? Teller du "strekene" da telefonen er fulladet, og tar det på den måten?

Lenke til kommentar

Noen som har funnet noen kjapp måte å skrive SMS med ordboken på? Jeg klarer aldri å treffe ordet for å forandre det, og synes det er tungvint å trykke "meny, ordforslag, treff" også velge et annet ord eller velge rediger ord. Skriver da i portrettmodus med de numeriske tastene. Har ikke fått tak på qwerty-greia enda, for smått for meg.

 

 

Dette topper seg liksom når jeg skal skrive "æ" istedet for "a" som et enkelt ord. blir jo hundre trykk ekstra.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet noen kjapp måte å skrive SMS med ordboken på? Jeg klarer aldri å treffe ordet for å forandre det, og synes det er tungvint å trykke "meny, ordforslag, treff" også velge et annet ord eller velge rediger ord. Skriver da i portrettmodus med de numeriske tastene. Har ikke fått tak på qwerty-greia enda, for smått for meg.

 

 

Dette topper seg liksom når jeg skal skrive "æ" istedet for "a" som et enkelt ord. blir jo hundre trykk ekstra.

Jeg bruker * for å forandre ord (om det er i ordboka da)

Lenke til kommentar

Så en liten hands on av Nokia E7:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bpHuKUXiWB0

 

hopp frem til 1.10 circa og se når han scroller gjennom de 3 homescreene. Jeg følte det gikk litt kjappere og mer smooth enn jeg har sett på andre videoer av Nokia N8. Men har ikke testet N8 selv.. Så håpte dere som har den kunne si noe om den føles rimelig likt hos dere?

 

Tenkte kanskje det var en software update på vei, som ville komme til N8 når Nokia E7 kommer i desember..

Lenke til kommentar

Så en liten hands on av Nokia E7:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bpHuKUXiWB0

 

hopp frem til 1.10 circa og se når han scroller gjennom de 3 homescreene. Jeg følte det gikk litt kjappere og mer smooth enn jeg har sett på andre videoer av Nokia N8. Men har ikke testet N8 selv.. Så håpte dere som har den kunne si noe om den føles rimelig likt hos dere?

 

Tenkte kanskje det var en software update på vei, som ville komme til N8 når Nokia E7 kommer i desember..

 

Er omentrent likt som på min N8 iallefall.

Lenke til kommentar

Å så pissa lei av den låseknappen nå! Dere husker kanskje jeg slet med den for en uke siden ca. Tok da en hardreset å problemet løste seg. Har så vidt turt å instalere programmer på mobben etter hard reseten, siden det kan jo alltids være et konkret progg som lager slikt kødd. Men nå er samme problemet kommet tilbake. Ufattelig irriterende. Når eg låser mobben, så blir ikke skjermen svart lengre. Den bare låser seg, så batteriet vil bli tappet mye fortere. FUCK U NOKIA!

 

Og plutselig løste problemet seg, helt av seg sjøl. En av mangen artige bugs med denne mobben. Vil ha ny firmware helst idag!:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Å så pissa lei av den låseknappen nå! Dere husker kanskje jeg slet med den for en uke siden ca. Tok da en hardreset å problemet løste seg. Har så vidt turt å instalere programmer på mobben etter hard reseten, siden det kan jo alltids være et konkret progg som lager slikt kødd. Men nå er samme problemet kommet tilbake. Ufattelig irriterende. Når eg låser mobben, så blir ikke skjermen svart lengre. Den bare låser seg, så batteriet vil bli tappet mye fortere. FUCK U NOKIA!

 

Og plutselig løste problemet seg, helt av seg sjøl. En av mangen artige bugs med denne mobben. Vil ha ny firmware helst idag!:)

 

Har hatt tilfeller av dette et par ganger, men en restart av telefonen har løst problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har et "problem" jeg ikke finner ut av.

Da jeg får linker i sms/mms, får jeg ikke til å åpne dem. Jeg klikker på de, det står "Åpner kobling", så skjer det ikke mer.

 

For å spør dumt...har du trykt på "Åpne kobling? :innocent:

Åh, kjære vene.. Har gjort det før, mente jeg.. Guri, nå ble jeg flau..b1Ubi.gif

 

Er så vant med at jeg må klikke på "Ok" på så mye serru.. 1rH0BS.gif

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Hvis ryktene stemmer, så er xperia x12 lett min neste mobb:)

 

-hdmi

-12mp med blits

-1080p video recording

-1.5ghz cpu. 2 kjerner

-4.3 tommmer skjerm med 1080 x 720 oppløsning

-android OS

 

SYKT!

 

Kult å lade telefonen 4 ganger om dagen!

 

Minus med alt. N8 er helt rå på hardware. Ikke fult så rå på software. Men N8 er dagens mediakonge igjen...., men hvis dette rykte stemmer, så blir muligens n8 slått. Får bare se framover hva som skjer..Ville no bare informere folket:).

 

Føler hd (720p)-duellen er lissom over nå med mobiler, og den vant n8.) 1080p er nå neste steg og da trengs det mer cpu kraft og ikke minst gode grafikk prossesorerer. Og skjermoppløsningen må jo da også øke i samsvar. Ser LG også kommer nå kanskje med 1080p og hdmi. Men må være bra camera også...

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...