Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt denne telefonen i èn uke nå og må si meg svært fornøyd. Jeg gikk ifra en Desire og rett til N8 og til mitt bruk er N8 en bedre telefon. Den har en mye bedre talekvalitet, noe HTC aldri har hatt etter min mening. Den har et godt batteri og er super å skrive med. FM-senderen og den gode gpsen er også funksjoner som jevnlig brukes. HDMI-utgang og USB-host har jeg faktisk ikke prøvd enda, tenkte å prøve det i helgen.

 

Eneste jeg har å trekke den for er en elendig nettleser (ifht. Desire) og dårlig støtte for nedlasting av podcaster (samme problemet på Desire), tidligere var Symbian veldig gode på dette.

 

Alt i alt har jeg gitt Desiren min til dama og vi er begge veldig fornøyde med telefonene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet i tråden for tida, er dere fornøyd med mobilen, eller har den svimeslått dere? :)

 

Jeg har installert SPB Mobile Shell og er kjempefornøyd, flikking mellom startskjermene går så smooth at det griner. Eneste aber er at navnet på operatør ikke viser, står bare "Søker" oppe i venstre hjørne hele tiden. Men telefonen er jo tilkoblet operatøren likevel, så dette er bare en bug, skal fikses i flg. SPB Support.

 

Men gleder meg til Nokia kommer med sin oppgradering, da skal visst N8's egne hjemskjermer gli like glatt. :w00t:

 

Er veldig fornøyd selv iallfall :)

Har liksom ikke noen store problemer så lite å skrive om da, hehe

Lenke til kommentar

finnes det en app som forteller meg hvor lenge det er sia jeg sist ladda telefonen?

 

 

Du kan prøve Nokia Battery Monitor.

Har ikke testet den selv men den tror den skal dekke det du spør etter + litt til

Og den er gratis i Ovi store

 

Viser ikke når siste lading var.. men mulig den kommer med tiden får vi håpe :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i èn uke nå og må si meg svært fornøyd. Jeg gikk ifra en Desire og rett til N8 og til mitt bruk er N8 en bedre telefon. Den har en mye bedre talekvalitet, noe HTC aldri har hatt etter min mening. Den har et godt batteri og er super å skrive med. FM-senderen og den gode gpsen er også funksjoner som jevnlig brukes. HDMI-utgang og USB-host har jeg faktisk ikke prøvd enda, tenkte å prøve det i helgen.

 

Eneste jeg har å trekke den for er en elendig nettleser (ifht. Desire) og dårlig støtte for nedlasting av podcaster (samme problemet på Desire), tidligere var Symbian veldig gode på dette.

 

Alt i alt har jeg gitt Desiren min til dama og vi er begge veldig fornøyde med telefonene. ;)

 

Har du lastet ned Opera Mobile? Til mitt bruk fungerer denne veldig fint så fort jeg har fått på plass et par bokmerker :)

Lenke til kommentar

har prøvd spb shell, må si jeg ikke likte det veldig godt.

brukt opera en stund,den er sånn bob bob, ikke helt god den heller.

hadde grusom lagg når jeg åpnet prog mappen tidligere,tok halvt minutt å åpne mappa.,men det forsvant da jeg putta alle installeringer i en egen mappe.

så er det litt sånn at jeg ikke alltid får nettverket å koble meg opp når jeg er borte fra wlan.

å litt knotete menyer synes jeg det er,enda jeg alltid har hatt nokia så synes jeg dem skulle fått til noe bedre iogmed at de fleste konkurrentene klarer det myye bedre akkurat der.(har prøvd både maemo,ios og android) dette er ting jeg håper nokia rydder opp i med sin neste oppdatering.

foruten om dette,så fuker telefonen bra. tlf,sms,radio,bt,kamera osv.

dette er min mening etter ca en mnd eller to med n8 :)

Lenke til kommentar

har prøvd spb shell, må si jeg ikke likte det veldig godt.

brukt opera en stund,den er sånn bob bob, ikke helt god den heller.

hadde grusom lagg når jeg åpnet prog mappen tidligere,tok halvt minutt å åpne mappa.,men det forsvant da jeg putta alle installeringer i en egen mappe.

så er det litt sånn at jeg ikke alltid får nettverket å koble meg opp når jeg er borte fra wlan.

å litt knotete menyer synes jeg det er,enda jeg alltid har hatt nokia så synes jeg dem skulle fått til noe bedre iogmed at de fleste konkurrentene klarer det myye bedre akkurat der.(har prøvd både maemo,ios og android) dette er ting jeg håper nokia rydder opp i med sin neste oppdatering.

foruten om dette,så fuker telefonen bra. tlf,sms,radio,bt,kamera osv.

dette er min mening etter ca en mnd eller to med n8 :)

 

Dette hørtes ut som en veldig fornuftig oppsummering og jeg er i stor grad enig i ankepunktene dine. Større variasjonsmuligheter i forhold til homescreens, bedre menyer, mindre lag samt en bedre nettleser så er mye gjort.

 

Har akkurat bladd gjennom homescreentråden for android og må virkelig si jeg blir misunnelig. Håper inderlig det kommer noe lignende til Symbian :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i èn uke nå og må si meg svært fornøyd. Jeg gikk ifra en Desire og rett til N8 og til mitt bruk er N8 en bedre telefon. Den har en mye bedre talekvalitet, noe HTC aldri har hatt etter min mening. Den har et godt batteri og er super å skrive med. FM-senderen og den gode gpsen er også funksjoner som jevnlig brukes. HDMI-utgang og USB-host har jeg faktisk ikke prøvd enda, tenkte å prøve det i helgen.

 

Eneste jeg har å trekke den for er en elendig nettleser (ifht. Desire) og dårlig støtte for nedlasting av podcaster (samme problemet på Desire), tidligere var Symbian veldig gode på dette.

 

Alt i alt har jeg gitt Desiren min til dama og vi er begge veldig fornøyde med telefonene. ;)

 

Har du lastet ned Opera Mobile? Til mitt bruk fungerer denne veldig fint så fort jeg har fått på plass et par bokmerker :)

 

Jepp, lastet ned Opera Mobile igår kveld og det var en stor forbedring fra det som var på telefonen. :) Fortsatt er nettleseren på Desire "smoothere" mtp zooming og scrolling, men jeg har flere negative punkter på Desire enn på N8, derfor vil N8 fortsette med å være min hovedtelefon.

 

I tillegg blir det artig å følge med på oppdateringene som vil komme fortløpende fra Nokia sin side nå som det ikke vil bli en egen Symbian^4, men stadige oppdateringer til dagens Symbian^3.

Lenke til kommentar

Prøvde å lage en egen tråd om dette, men ikke fått svar, så prøver i stedet her:

1: Når man skriver meldinger med ordbok i portrettmodus, så vil ordboken av og til endre på hvilke tegn som kommer først etter noen ord. Dette gjør det vanskelig å skrive fort, da jeg ikke vet hvilket tegn som er f.eks. nummer tre i rekkefølgen (er normalt "?"). Er det noen måte jeg kan få det slik at tegnene alltid kommer i rekkefølgen ". , ? !", uansett hvilket ord tegnet kommer etter?

2: Bruker jeg headsett til å høre på radio med, og noen ringer, blir det helt stille i headsettet, i stedet for at jeg får en ringelyd. Mulig å endre på dette?

Lenke til kommentar

Har noen av dere vært borti noe lignende som dette??

 

Skulle koble tlf til data her om dagen,å får opp feilmelding på dataen. Telefonen er "ødelagt"/feil så den kan ikke kobles opp...

 

Er første gang jeg har den koblet til data da,så jeg vet ikke om dette har vært hele tiden.

 

Om noen har noen formening om hva dette er å hvordan det kan løses tar jeg imot med STOOOR takk :-)!!

Lenke til kommentar

Hm, må si meg imponert over batterikapasiteten på N8 :)

 

Jeg ladet min på onsdag kl 12:00 ved lunch, idag (lørdag kl 19:30) har jeg fremdeles 2 streker igjen ;)

Bruker den jevnlig, men ikke ekstremt bruk.. (Bruker ikke strømsparing-modus.)

 

Har følese av att batteriet er blitt bedre etterhvert som tiden går, men kan jo ikke være tilfelle ??? Att den har bra batterikapasitet er iallfall sikkert :)

 

Flere som har samme erfaring ?

 

EDIT: WLAN står på hele tiden men bluetooth står av.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg hadde N8 i to dager før jeg returnerte den, Ovi suite funket ikke, alle kontaktene og avtaler på kalender var ikke mulig å få over fra outlook, jeg fikk ikke kontakt med telefonen osv, måtte slette kontoen å prøve på nytt men det funket ikke, gikk fra HTC HD2 som funket som bare det, tabbe! Kamra og lyd på N8 var bra, men utrolig tungvint sms og ringe funksjon... blir ny HTC på meg....synd for designet er bra på N8

Lenke til kommentar

Jeg hadde N8 i to dager før jeg returnerte den, Ovi suite funket ikke, alle kontaktene og avtaler på kalender var ikke mulig å få over fra outlook, jeg fikk ikke kontakt med telefonen osv, måtte slette kontoen å prøve på nytt men det funket ikke, gikk fra HTC HD2 som funket som bare det, tabbe! Kamra og lyd på N8 var bra, men utrolig tungvint sms og ringe funksjon... blir ny HTC på meg....synd for designet er bra på N8

 

Håper ikke du byttet N8'n bare fordi Ovi suite ikke fungerte skikkelig?

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg og etter et kvarter med feilsøk så fikk jeg rettet

opp i tilkoblingsproblemene jeg hadde med Ovi Suite.

Lenke til kommentar

Hm, må si meg imponert over batterikapasiteten på N8 :)

 

Jeg ladet min på onsdag kl 12:00 ved lunch, idag (lørdag kl 19:30) har jeg fremdeles 2 streker igjen ;)

Bruker den jevnlig, men ikke ekstremt bruk.. (Bruker ikke strømsparing-modus.)

 

Har følese av att batteriet er blitt bedre etterhvert som tiden går, men kan jo ikke være tilfelle ??? Att den har bra batterikapasitet er iallfall sikkert :)

 

Flere som har samme erfaring ?

 

Kan ikke si å ha samme erfaringen nei.

Holder knapt 2 dager med moderat bruk.. mulig feil med batteriet kanskje ? hmm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...