Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

når man bruker ovi maps (gps) bruker man da det mobile nettverket/penger ??

 

Som svart ovenfor så bruker telefonen ørsmå datamengder for å finne posisjonen raskere.

Var selv i danmark i helgen, og hadde på AGPS (assistert gps), i tillegg til annen bruk jeg hadde, så landet jeg på vel 300 kbyte ned og 100 opp. Endte opp med en regning på 5 kr da, og man da tenker på at GPSen bruker kanskje 0,10 kbytes, så sier det seg selv at det ikke er en reell kostnad å snakke om.

Men det er viktig å laste ned kartene til telefonen på forhånd, å gå inn i instillingene å sette Ovi Maps i frakoblet modus, AGPS vil fortsatt brukes, men programmet vil ikke laste ned andre data..

 

Nå skal det også sies at telefonen finner posisjonen din ganske greitt uten AGPS, men første gangen kan det ta noe tid å få fix på nok satelitter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når man bruker ovi maps (gps) bruker man da det mobile nettverket/penger ??

Hvis du tillater at ovi maps kobler seg på nettet bruker du litt data for å finne posisjonen raskere, men det er ikke mange bytes. Så sant du har lastet ned kartene på forhånd bruker du ikke nettverket under navigeringen hvis du skrur av trafikkinfo og ikke sjekker været.

 

Du kan sjekke datatelleren før og etter bruk av GPS så ser du at det er snakk om små datamengder.

 

Du kan gå inn på instillinger > Programinstill. > Lokalisering > Lokaliseringsmetoder og skru av Assistert GPS.

 

Men husk for all del å laste ned kartene når du skal til utlandet før du reiser.

 

http://www.nokiausers.net/forum/gps-ovi-maps/35688-ovi-maps-data-usage.html

 

Mange takk! skal til beijing snart og da er det sikkert kjekt å ikke bryke for mye bytes ja! thanks :)

Lenke til kommentar

Til dere som har klart det samme som med; nemlig å slette youtube app'n som følger med mobilen. Ikke at det er noen spesiell app, men uansett.

 

"YouTube applikasjonen som ligger i telefonen når en kjøper den følger med selve programvaren til telefonen, og siden denne applikasjonen ikke ligger for nedlastning p Ovi Store, vil jeg derfor anbefale deg å reinstallere telefonens programvare via Ovi Suite.

 

Ovi Suite kan du laste ned her:

http://europe.nokia.com/support/download-software/nokia-ovi-suite/compatibility-and-download

Når telefonen er koblet til Ovi Suite, trykker du på Verktøy, Programvareoppdateringer. Du kan da velge å reinstallere telefonens programvare."

 

Noen som har løst hvordan man kan spille av i høy kvalitet + å få sett videoklipp på andre sider via nettleseren? Evt å logge seg inn på "Chess"..

Edit: Dette hjalp ikke hos meg.

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Synes det er alt for lett å komme borti mute eller legg på når man motar samtaler og holder mobilen intill kinnet. Burde vært en 3 sek trykk bekreftelse eller noe! :thumbdown:

 

Man får heller ikke redigert ID3 tag som på tidligere Nokia modeller.

 

Enig. Defor tar jeg alltid tastelåsen på ;)

Lenke til kommentar

Hvordan i h... er det mulig å få mobilen til å slutte å prøve å koble seg til wlan\gprs hele tiden? Har skrudd av alt som er mulig inne på menyene til samboerens N8 og googlet litt og finner ikke noen god løsning på dette. Det må jo være en bug at det skal være sånn? Hvis ikke er dette den mest idiotiske funksjonen nokia noen gang har kommet med.

Lenke til kommentar

Hvordan i h... er det mulig å få mobilen til å slutte å prøve å koble seg til wlan\gprs hele tiden? Har skrudd av alt som er mulig inne på menyene til samboerens N8 og googlet litt og finner ikke noen god løsning på dette. Det må jo være en bug at det skal være sånn? Hvis ikke er dette den mest idiotiske funksjonen nokia noen gang har kommet med.

 

På hjemmeskjermen trykker du valg - widgeter i frakoblet modus.

Evt. så har du satt opp Epost som er stillt inn til å søke etter ny epost kontinuerlig. Dette kan du stille inn i epostkassen.

Lenke til kommentar

 

Minus: Høy pris
Hva!? Den er jo mye billigere enn alle andre.

 

Er forresten "Redaksjonens 7 favoritter", så de sier ikke den er dårlig.

 

Smak og behag det der. Jeg hadde både Desire HD og Nokia N8 og solgte Desire'en. Kom til at jeg var mer tjent med et skikkelig kamera, brukbart batteri og godt med minne, fm-sender, god lyd og uovertruffen byggekvalitet framfor en surfemaskin med mange morsomme småprogrammer som jeg likevel sjeldent bruker.

 

Man kan diskutere hva som er best herfra til månen, men det vil alikevel alltid være den enkeltes smak og behov som avgjør hva man sverger til.

Endret av Slim
Lenke til kommentar

 

Minus: Høy pris
Hva!? Den er jo mye billigere enn alle andre.

 

Er forresten "Redaksjonens 7 favoritter", så de sier ikke den er dårlig.

 

Smak og behag det der. Jeg hadde både Desire HD og Nokia N8 og solgte Desire'en. Kom til at jeg var mer tjent med et skikkelig kamera, brukbart batteri og godt med minne, fm-sender, god lyd og uovertruffen byggekvalitet framfor en surfemaskin med mange morsomme småprogrammer som jeg likevel sjeldent bruker.

 

Man kan diskutere hva som er best herfra til månen, men det vil alikevel alltid være den enkeltes smak og behov som avgjør hva man sverger til.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Nokia N8 gjør det samme de andre virkelig toppmodellene gjør, men dog på en vesentlig mer omstendelig måte. Surfing, oppsett etc tar mer tid og føles noe mer klønete, men det går fortsatt. Hovedformålet er utvilsomt multimedia og her er den suveren! Jeg pleier å si at det er umulig å avgjøre hvilken mobil som er best av 2 vilkårlige hvis du ikke har noen kriterier - dette gjelder spesielt i disse sammenligningene.

 

Er det forresten noen her som har funnet noen virkelige gode nyhetswidgeter? Er glad i den ene som følger med fra reuters, der du ser et par-tre overskrifter og kan bla videre og lese noe mer utfyllende. Til sammenligning er vgs litt 'snever' da den kun viser 1 av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...