Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Noen som har testet å laste bilder opp til facebook rett ifra galeriet ? Hvordan er kvaliteten på opplastingen kontra pixelpipe og social appen ?

 

 

Jeg har testa det ut. Pixelpipe er best. Sosial appen komprimerer bildet for mye,slik at du ser merkbar forskjell på bildekvaliten. Pixelpipe komprimerer også en god del selvsagt, men du vil ikke se forskjellen på bildene dine når de ankommer facebook profilen din. Er rimelig bildefreak sjøl, så anbefaler deg virkelig pixelpipe. Når det er sagt, testa eg kun opp i mot den gamle versjonen av sosial appen....Vet ikke med den nye versjonen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men nå kan man laste bilder direkte fra galeriet, bruker den social appen til å laste opp eller ?

 

Ka hjelper det hvis kvaliteten blir så pass redusert....eg holder no meg til pixelpipe

 

Hele spørsmålet var om opplastingen fra galeriet også reduserte kvaliteten slik opplasting fra social appen gjør..

 

Men jeg kan ikke se noen forskjell på bilde lastet opp via pixelpie og gjennom ovi via galeriet..

Muligens bare meg

Lenke til kommentar

Tidig han karen her. Han har noen gode poeng her og der desverre-

 

 

 

Godt muligt han har mange poeng, men personlig ble jeg svimmel bare av å høre på ham. For meg som er godt voksen fungerer telefonen fint og om det tar 1 millisekund eller 10 for å skifte f.eks skjermbilde bekymrer meg ikke så mye ;)

At man må trykke to-tre ganger for å sende en tekstmelding gjør heller ikke noe for min del, da får jeg tid til å tenke meg om i mellomtiden.

Men forstår jo at unge mobilnerder som aldri blir fornøyd har litt å klage på :ohmy:

Når det gjelder selve kameraet som stort sett har fått skryt i de fleste tester må jeg si at det tar brukbare bilder, men de er nå langt fra like gode som de man får fra et mellomklasse kompaktkamera.

 

GPSen fungerte nokså bra synes jeg, selv om det tok litt tid før jeg fikk til innstillingene for tilkobling. Selv om jeg hadde lastet ned de siste oppdateringene for kart i Europa greide den ikke å finne Øystese i Hardanger uten at den måtte koble til nett. Er det normalt?

Endret av Balder62
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at tuch skjermen ikke reagerer i det hele tatt. Det hender ikke ofte, men er sykt irriterende. Når jeg prøver å åpne en mail nå f.eks. trykker jeg på mailen i innboxen og ingen ting skjer. Har prøvd å ta av og på skjermlås, restartet mailprogrammet, men får ingen respons.

 

Det samme har skjedd tidligere, men da har den som regel reagert etter 3 - 5 trykk.

 

Er ikke imponert over denne symbian versjonen heller :no:

 

Edit: Fant ut av det. det var mailprogrammet som hadde låst seg. Fikk ikke lukket det uten å restarte telefonen. Etter det fungerte det igjen.

Endret av Slim
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at tuch skjermen ikke reagerer i det hele tatt. Det hender ikke ofte, men er sykt irriterende. Når jeg prøver å åpne en mail nå f.eks. trykker jeg på mailen i innboxen og ingen ting skjer. Har prøvd å ta av og på skjermlås, restartet mailprogrammet, men får ingen respons.

 

Det samme har skjedd tidligere, men da har den som regel reagert etter 3 - 5 trykk.

 

Er ikke imponert over denne symbian versjonen heller :no:

 

Edit: Fant ut av det. det var mailprogrammet som hadde låst seg. Fikk ikke lukket det uten å restarte telefonen. Etter det fungerte det igjen.

 

 

De siste dagene har touchen virkelig blitt dårlig. Må trykke 3 ganger gjerne på et icon på homescreenen før den reagerer. Det var ikke tilfelle før......

Lenke til kommentar

hvorfor er det slik at noen bilder eller skrift,på nettsider blir så himla dårlig på n8? om man f.eks går på google startsiden, så er GOOGLE helt uklart å grumsete. hva er grunnen?

 

 

jepp har også merket at skjermen ikke reagerer bestandig, egentlig veldig ofte må jeg trykke maaaange ganger for at den skal reagere.

Endret av n900
Lenke til kommentar

hvorfor er det slik at noen bilder eller skrift,på nettsider blir så himla dårlig på n8? om man f.eks går på google startsiden, så er GOOGLE helt uklart å grumsete. hva er grunnen?

 

 

jepp har også merket at skjermen ikke reagerer bestandig, egentlig veldig ofte må jeg trykke maaaange ganger for at den skal reagere.

 

irriterende. nokia har en del å fikse på til neste firmware update ja..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke responsproblemer med skjermen. Det eneste er at det er et par faste menyvalg den lagger litt ved, men dette er konsistent og handler ikke om touchresponsivitet.

 

Jeg vil anta at følgende faktorer påvirker oppførselen:

 

- Hvor mange programmer har dere innstallert?

- Hvor ofte slår dere av telefonen?

 

Generelt vil en telefon med mange programmer være tregere og oppføre seg rarere enn en stock versjon. Dette fordi prosessorbruk, harddiskplass og ram vil utsettes for større påkjenninger enn ellers.

 

Generelt vil en telefon som sjelden slåes av være tregere og oppføre seg rarere enn en som slåes av ofte. Dette fordi virtuelt minne kan trashe over tid, prosessorkøer kan termineres feilaktig (og dermed kreve andeler av sykler kontinuerlig) og lignende.

 

Dette er selvfølgelig bare antagelser, men med unntak av virus er det ingen annen logisk grunn (som jeg kan komme på) som skal gjøre at 3 trykk kreves for å åpne en applikasjon. Ser ikke for meg at hardwaren blir dårlig over tid - i alle fall ikke så fort (spesielt med tanke på at min telefon har vært en tur innom do og fungerer utmerket).

 

Håper dette ga en viss pekepinn!

Lenke til kommentar
irriterende. nokia har en del å fikse på til neste firmware update ja..

 

Oisann... hvorfor ble jeg ikke sjokka... :w00t:

 

Nei det burde du ikke.. Er sånn det bare er med nye OS :) Er klin umulig å gjennomteste alt før ting slippes på markedet..

 

Etter hva jeg har sett så skinner fortsatt N95 logikken gjennom, selv om jeg nå må nevne at jeg ikke har testen den selv...

 

Jeg for min del er ferdig som beta tester for nokia.

 

Greit nok, den har sikkert markedets beste kamera, so what, det er en mobil, ikke et speilrefleks kamera...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
irriterende. nokia har en del å fikse på til neste firmware update ja..

 

Oisann... hvorfor ble jeg ikke sjokka... :w00t:

 

Nei det burde du ikke.. Er sånn det bare er med nye OS :) Er klin umulig å gjennomteste alt før ting slippes på markedet..

 

Etter hva jeg har sett så skinner fortsatt N95 logikken gjennom, selv om jeg nå må nevne at jeg ikke har testen den selv...

 

Jeg for min del er ferdig som beta tester for nokia.

 

Greit nok, den har sikkert markedets beste kamera, so what, det er en mobil, ikke et speilrefleks kamera...

 

Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

Lenke til kommentar
irriterende. nokia har en del å fikse på til neste firmware update ja..

 

Oisann... hvorfor ble jeg ikke sjokka... :w00t:

 

Nei det burde du ikke.. Er sånn det bare er med nye OS :) Er klin umulig å gjennomteste alt før ting slippes på markedet..

 

Etter hva jeg har sett så skinner fortsatt N95 logikken gjennom, selv om jeg nå må nevne at jeg ikke har testen den selv...

 

Jeg for min del er ferdig som beta tester for nokia.

 

Greit nok, den har sikkert markedets beste kamera, so what, det er en mobil, ikke et speilrefleks kamera...

 

Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

 

 

Ikke hold pusten sier jeg bare.. og kos dere med kameraet, det er jo tross alt det viktigste?

Lenke til kommentar
Ja takk og pris for det.. Vil ikke ha Android eller IOS lignende system.. fungerer veldig bra slik det er.. bare de får bort barnesykdommene :)

Jeg kommer til å gå til Android ja, men om det blir noen suksess etter 10 magre Nokja år skal være usagt.

 

Jeg er dessverre redd overgangen kan bli brutal, men er faktisk møkk lei av barnesykdommer som tross alt har blitt kroniske lidelser som går igjen uavhengig av modell...

 

Jeg tror kort og godt at Nokias problem ikke nødvendigvis er mobilen, men Symbian.

 

De baserer hele sin eksistens på noe som tross alt er et gammelt lappeteppe. Bygd opp fra grunnan.. ja saklig... de har jo sittet å sett på N95 modellen sin og nok en gang glemt at verden faktisk har kommet seg videre...

 

Men for all del... Kan være de har kvittet seg med de mest irriterende N95 faktene nå.. Jeg håper det for deres del... Jeg er bare ferdig med Symbian, på tide og se fremmover rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...