Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg er forsåvidt en av dem som går fra Android til Symbian. For å være ærlig tror jeg at det er et fåtall som holder seg til et OS på grunn av OS'et i seg selv. De fleste ser heller på hva telefonen tilbyr og tar det derfra.

 

Hadde vært artig å se konkrete hastighetssammenligninger i forhold til skriving på feks E7 vs N8 :)

Endret av Olannon
Lenke til kommentar

Dagens IT mener iphone 4 har det beste kameraet men N8 holder stand.

 

Veit at bilde kvalitet kan tildels være subjektivt men det må jo være grenser.

 

Iphone fan som har røyka sokka sine. Han fikk ganske mye negative kommentarer i kommentarfeltet der.

 

Kan ikke helt se at kameraet på Nokia N8 er så mye bedre enn iPhone4. iPhone får alltid mye pepper, men ærlig talt.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n8-camera-en.shtml

Lenke til kommentar

Dagens IT mener iphone 4 har det beste kameraet men N8 holder stand.

 

Veit at bilde kvalitet kan tildels være subjektivt men det må jo være grenser.

 

Iphone fan som har røyka sokka sine. Han fikk ganske mye negative kommentarer i kommentarfeltet der.

 

Kan ikke helt se at kameraet på Nokia N8 er så mye bedre enn iPhone4. iPhone får alltid mye pepper, men ærlig talt.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n8-camera-en.shtml

 

Den artiklen er skrevet av Eldar Murtazin. Han er saksøkt av Nokia for ikke å ha gitt tilbake en N8 prototype som de mener han har tjuvlånt. Er ganske lett å plukke opp "viben" han gir ut i den artiklen, han bruker jo nesten enhver mulighet for å slakte Nokia. Er synd siden han pleide å ha gode og detaljerte artikler.

 

Her er ett godt svar til den artiklen på deres egne forum. http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=90980

 

Her er foresten ett annet eksempel på Iphone 4 vs N8:

http://www.intomobile.com/2010/10/05/nokia-n8-iphone-4-camera-image-picture-comparison/

 

Personlig liker jeg bildene mine med mer detaljer og naturlige farger. Hadde trodd at de som anmeldete teknologi ville dele samme oppfatning, men overaskende nok så er ikke det altids tilfelle.

 

Edit: Idag har Dagens IT anmelderen skrevet i kommentarfeltet at det var video kamera delen han snakket om, og at han også mener N8 har det beste kameraet.

 

Iphone 4 vs Nokia N8 video kamera:

Endret av fnorum
Lenke til kommentar

Hehe, jeg er forsåvidt en av dem som går fra Android til Symbian. For å være ærlig tror jeg at det er et fåtall som holder seg til et OS på grunn av OS'et i seg selv. De fleste ser heller på hva telefonen tilbyr og tar det derfra.

 

Hadde vært artig å se konkrete hastighetssammenligninger i forhold til skriving på feks E7 vs N8 :)

 

Irritererer meg den forsinkelsen da jeg skifter fra homescreen til homescreen. I want it snappy!

Er nok kun et software problem, for da jeg velger strømsparemodus, er den ikke laggy. Men det er jo en liten filletng sånnsett.

Lenke til kommentar

Irritererer meg den forsinkelsen da jeg skifter fra homescreen til homescreen. I want it snappy!

Er nok kun et software problem, for da jeg velger strømsparemodus, er den ikke laggy. Men det er jo en liten filletng sånnsett.

Enig, en filleting, men håper likevel første tlf-oppdatering fikser det. Forskjellen ser du hvis du prøver SPB Shell på N8, - skifte mellom alle homescreens der er kjemperask, følger fingeren som glidemiddel ... :)

Lenke til kommentar

Alt i alt, hva synes dere egentlig?

 

Jeg har hatt en Htc Desire, som jeg bare har hatt tull med. Har derfor fått igjen pengene for den nå, og lurer veldig på om jeg skal skaffe meg en N8. Merker at de som har gått fra Iphone eller android mobilen, er svært negative (iallefall noen av dere) ! Skjønner jo at en nokia ikke kan være en iphone - så synes det blir litt missvisende hva dere egentlig mener om mobilen i sin helhet.

 

Jeg for min del er egentlig bare uten etter en god touchmobil, og bryr meg lite om OS og slike ting. Klart, stor skjerm er jo et pluss i forhold til internett og bilder / mms.

 

Tenkte også lenge på Samsung galaxy s, men med tanke på at den omtrent koster 2000kr mer, ser jeg faktisk ikke behovet for den om n8 klarer mye av det samme.

 

SÅ, helt ærlig - er det verdt pengene?

Er skjermen litt for liten, eller er den stor nok?

 

Ang bugs og den slags, vil vel det mest sannsynlig blir rettet på i løpet av tiden framover. Oppdateringer har vel begynt å komme allerede.. :new_woot:

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Irritererer meg den forsinkelsen da jeg skifter fra homescreen til homescreen. I want it snappy!

Er nok kun et software problem, for da jeg velger strømsparemodus, er den ikke laggy. Men det er jo en liten filletng sånnsett.

Enig, en filleting, men håper likevel første tlf-oppdatering fikser det. Forskjellen ser du hvis du prøver SPB Shell på N8, - skifte mellom alle homescreens der er kjemperask, følger fingeren som glidemiddel ... :)

 

har allerede betalt for spb shell og instlaert det på n8.Men liker faktisk smybian 3 sitt widget system, er bare spb shell er bedre på enkelt småting for oss KRESNE mobilbrukere:)

 

MEn en annen ting som irritererer,er det dette wlanet. Jeg er blir koblet til uten min tillatelse ofte. Og får ofte opp spørsmål om å koble til det mobile nettet. Spesielt kjipt, hvis eg f,eks holder på å ta et bilde. Det må fikses nokia. Og det fort

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Varen er nå sendt fra vårt lager, og vil bli levert ved ditt postkontor i løpet av de nærmeste dagene. :D Endelig. Den er i Drammen nå. Forventet framkomst er i morgen, men den kommer nok på postkontoret idag 5 min etter det har stengt tenker jeg :p

 

Har venta på den E-posten i hele dag! :D

 

du får en rå mobb, men den er ikke bugfri, men det er ingen mobiler, I gess

Lenke til kommentar

Varen er nå sendt fra vårt lager, og vil bli levert ved ditt postkontor i løpet av de nærmeste dagene. :D Endelig. Den er i Drammen nå. Forventet framkomst er i morgen, men den kommer nok på postkontoret idag 5 min etter det har stengt tenker jeg :p

 

Har venta på den E-posten i hele dag! :D

 

du får en rå mobb, men den er ikke bugfri, men det er ingen mobiler, I gess

 

Må vel regne med noen bugs, men det hjelper vel om Nokia får ut noen oppdateringer :p

Lenke til kommentar

Varen er nå sendt fra vårt lager, og vil bli levert ved ditt postkontor i løpet av de nærmeste dagene. :D Endelig. Den er i Drammen nå. Forventet framkomst er i morgen, men den kommer nok på postkontoret idag 5 min etter det har stengt tenker jeg :p

 

Har venta på den E-posten i hele dag! :D

 

:D:w00t::dribble:

Lenke til kommentar

har allerede betalt for spb shell og instlaert det på n8.Men liker faktisk smybian 3 sitt widget system, er bare spb shell er bedre på enkelt småting for oss KRESNE mobilbrukere:)

Jepp, bruker ikke SPB Shell jeg heller, var bare for å illustrere at skiftingen mellom homescreens KAN gå fortere, ser nesten ut til at Nokia av en eller annen grunn har lagt inn en delay, det burde ikke være der!

 

MEn en annen ting som irritererer,er det dette wlanet. Jeg er blir koblet til uten min tillatelse ofte. Og får ofte opp spørsmål om å koble til det mobile nettet. Spesielt kjipt, hvis eg f,eks holder på å ta et bilde. Det må fikses nokia. Og det fort

Dette er vel et notorisk problem med alle smartmobiler ... På min forrige HTC HD2 levde også disse tilkoblingene sitt eget liv, både wlan og mobilnettet, det koblet seg opp ved behov (oppdatering av vær, epost, o.l.), greit nok det, men det koblet seg ikke av igjen, dermed unødvendig økt strømbruk. Prøvde alle mulige "killer apps", men det funket ikke.

 

Ang. at du får forespørsel om tilkobling mens du fotograferer, dette slipper du vel hvis du setter tilkobling til automatisk både i hjemmenett og ved dataveksling? Jeg får i alle fall aldri forespørsel om jeg vil koble til nettet, det går av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...