Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Om FM senderen er som andre FM sendere så virker den bedre på enktelte frekvenser på forskjellige steder, grunnet forstyrrelser fra radiokanaler blant annet.

Regner med at man kan velge hvilken frekvens den sender på?

 

Ja det stemmer, man kan stille inn frekvens den skal sende på. Jeg prøvde bare 95MhZ igår så mulig det blir bedre om jeg prøver en annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på om disse finnene var ederu når de lagde denne telefonen. Hatt min i noen dager nå og er meget skuffet over denne telefonen. Så mange bugs og feil er nok til at jeg kommer til og bytte denne ut med en annen telefon ganske snart.

Eneste pluss er et veldig godt kamera, det beste jeg har sett til nå, men det holder ikke for meg.

 

Javel.., jeg har trykket en god del på telefonen nå og kan ikke si det er mange bugs jeg har funnet iallfall :hmm:

Den låste seg ett par ganger i nettleseren og måtte restartes, etter jeg satt Opera til standard nettleser har det ikke vært problem.

Hva er bugsene dine da ??

Lenke til kommentar

har ikke fått noen lure svar på hvordan man endrer sang informasjon inne på musikkspilleren. Ikke minst hvordan man legger til cover til hver album????

Tror ikke du kan gjøre dette med musikk som ligger på mobilen. Men du kan gjøre det når filene ligger på PC-en din (før du laster dem over til mobilen).

 

I både Ovi Player og Windows Media Player er det et valg om å "oppdatere albumgrafikk", da søkes det gjennom databaser på nettet, og albumgrafikk blir oppdatert. Men det er ikke alltid det funker, mange låter man laster ned som mp3 via LimeWire, er ofte "korrumpert", uten medfølgende riktig informasjon, folk har gitt låtene egne navn full av feilskriving, da finner ikke søket rette info, naturlig nok. (Forskjell om låta du lastet ned står med tittel "Dream Theater : A Nightmare To Remember" og "Drim thiatre: a naitmer to rembrere", for å si det slik ... :nei: )

 

Også i Winamp kan du åpne filinfoen til hver sang og se "taggene", der kan du endre, både navn på låta, artist, sjanger, osv.

 

Tror også det er mulig å legge inn albumgrafikk manuelt, men det har jeg aldri gjort, så det må ev. andre svare på.

 

HTC HD2 hadde i Sense en funksjon for å logge opp mot Gracenote for å oppdatere albumgrafikk, men på N8 har jeg ikke sett noen slik funksjon, tror du må bruke PC.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om disse finnene var ederu når de lagde denne telefonen. Hatt min i noen dager nå og er meget skuffet over denne telefonen. Så mange bugs og feil er nok til at jeg kommer til og bytte denne ut med en annen telefon ganske snart.

Eneste pluss er et veldig godt kamera, det beste jeg har sett til nå, men det holder ikke for meg.

 

Finn en telefon med et helt nytt os uten bugs. Da skal du leite lenge mr. Men opplever mye rart jeg også med mobilen. Det er klart. Handler mer om hvor lang tid nokia bruker på å fikse de feilene. De har kun ALT å tape, så tror det ordner seg etterhvert:)

 

Nokia bruker alltid tidligkundene som betatestere så det kan ikke komme som noen overraskelse.

 

Selv har jeg vært betatester for N97 i over et år nå men det ser ut som om Nokia har glemt av oss....

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg var kjapt inne og prøvde telefonen på en butikk. Noen spørsmål dukket opp.

 

Er det retting av ord på denne. Dvs ikke t9, men forslag dersom man skriver feil. Nyttig for oss med store tomler og skjermqwerty. Lett å skrive feil.

 

Ved bruk av T9. Er det samme systemet som nokia alltid har hatt? Når man bruker 9-tasters tastatur?

 

På zoom på bilder. Hvor langt kan den zoome inn? Spørsmålet gjelder ikke når man skal ta bilder, men når man skal se på de. På meg virket det som det kun er 3x zooom. Jeg er vant med 10x.

 

Er det noen som har hatt Pixon12 før? Hvordan er bildene sammenliknet med denne?

 

 

Jeg har Pixon12. Supert kamera. Ubrukelig som telefon. Ubrukelig T9-ordliste og små taster i qwerty modus.

 

Vet det ikke er populært å bumpe, men sitter på gjerdet til å bestille telefonen. Altså.. Dersom T9 er det samme systemet som de har hatt tidligere (n82) kan jeg benytte telefonen. Samme hvis de har store nok taster i QWERTY. Med min Samsung er det en plage å skrive mld. Ønsker ikke noe slikt igjen. Treffer alltid feil tast i QWERTY og T9 systemet er en flause.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg var kjapt inne og prøvde telefonen på en butikk. Noen spørsmål dukket opp.

 

Er det retting av ord på denne. Dvs ikke t9, men forslag dersom man skriver feil. Nyttig for oss med store tomler og skjermqwerty. Lett å skrive feil.

 

Ved bruk av T9. Er det samme systemet som nokia alltid har hatt? Når man bruker 9-tasters tastatur?

 

På zoom på bilder. Hvor langt kan den zoome inn? Spørsmålet gjelder ikke når man skal ta bilder, men når man skal se på de. På meg virket det som det kun er 3x zooom. Jeg er vant med 10x.

 

Er det noen som har hatt Pixon12 før? Hvordan er bildene sammenliknet med denne?

 

 

Jeg har Pixon12. Supert kamera. Ubrukelig som telefon. Ubrukelig T9-ordliste og små taster i qwerty modus.

 

Vet det ikke er populært å bumpe, men sitter på gjerdet til å bestille telefonen. Altså.. Dersom T9 er det samme systemet som de har hatt tidligere (n82) kan jeg benytte telefonen. Samme hvis de har store nok taster i QWERTY. Med min Samsung er det en plage å skrive mld. Ønsker ikke noe slikt igjen. Treffer alltid feil tast i QWERTY og T9 systemet er en flause.

 

Eg har skrevet med T9 på min omnia hd i over et år, fordi qwerty keyboardet ikke var godt nok. Nå etter ca 1 ukes trykking med nokia n8, bruker jeg kun qwerty. Rett og slett for det er drit bra. Bruker det til alt omtrent. Spesielt funksjonelt i forbindelse bruk av opera mobile:)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg var kjapt inne og prøvde telefonen på en butikk. Noen spørsmål dukket opp.

 

Er det retting av ord på denne. Dvs ikke t9, men forslag dersom man skriver feil. Nyttig for oss med store tomler og skjermqwerty. Lett å skrive feil.

 

Ved bruk av T9. Er det samme systemet som nokia alltid har hatt? Når man bruker 9-tasters tastatur?

 

På zoom på bilder. Hvor langt kan den zoome inn? Spørsmålet gjelder ikke når man skal ta bilder, men når man skal se på de. På meg virket det som det kun er 3x zooom. Jeg er vant med 10x.

 

Er det noen som har hatt Pixon12 før? Hvordan er bildene sammenliknet med denne?

 

 

Jeg har Pixon12. Supert kamera. Ubrukelig som telefon. Ubrukelig T9-ordliste og små taster i qwerty modus.

 

Vet det ikke er populært å bumpe, men sitter på gjerdet til å bestille telefonen. Altså.. Dersom T9 er det samme systemet som de har hatt tidligere (n82) kan jeg benytte telefonen. Samme hvis de har store nok taster i QWERTY. Med min Samsung er det en plage å skrive mld. Ønsker ikke noe slikt igjen. Treffer alltid feil tast i QWERTY og T9 systemet er en flause.

 

Eg har skrevet med T9 på min omnia hd i over et år, fordi qwerty keyboardet ikke var godt nok. Nå etter ca 1 ukes trykking med nokia n8, bruker jeg kun qwerty. Rett og slett for det er drit bra. Bruker det til alt omtrent. Spesielt funksjonelt i forbindelse bruk av opera mobile:)

 

Enig. qwerty tastaturet på N8 er en drøm å skrive på :yes:

Er overrasket over hvor lite skrivefeil det blir på det.

Lenke til kommentar

Hjemmepc test

 

Denne testen er jeg helt enig med :)

 

Kritikken av Sym3 i denne artikkelen bekrefter vel bare mine mistanker/kritikk mot dette OS'et. Småflikking her og der men ellers helt likt siden N95.

 

En liten test som jeg faktisk lurer på, hvis noen av dere har lagt inn kalender-widgeten, kan man der nå se flere hendelser over tid eller er det kun dagens eller morgendagens som vises?

Endret av Sterkola
Lenke til kommentar

Hjemmepc test

 

Denne testen er jeg helt enig med :)

 

Kritikken av Sym3 i denne artikkelen bekrefter vel bare mine mistanker/kritikk mot dette OS'et. Småflikking her og der men ellers helt likt siden N95.

 

En liten test som jeg faktisk lurer på, hvis noen av dere har lagt inn kalender-widgeten, kan man der nå se flere hendelser over tid eller er det kun dagens eller morgendagens som vises?

 

Godt mulig det ikke er så store endringer på OSèt, men det fungerer veldig bra iallfall :)

 

Kalender widget`n viser hendelser idag og 7 dager frem i tid som standard, mulig det kan endres til å vise andre perioder også, har ikke sjekket det.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hjemmepc test

 

Denne testen er jeg helt enig med :)

 

Kritikken av Sym3 i denne artikkelen bekrefter vel bare mine mistanker/kritikk mot dette OS'et. Småflikking her og der men ellers helt likt siden N95.

 

En liten test som jeg faktisk lurer på, hvis noen av dere har lagt inn kalender-widgeten, kan man der nå se flere hendelser over tid eller er det kun dagens eller morgendagens som vises?

 

Hey Sterkola.

 

Den kalenderen widget'en sugar big time. Helt rett, men heldigvis så kjøpte eg ikke n8 på grunn av kalender. Spb shell løser det problemet. Men regner med det dukkar opp en kalender man kan instalere ekstra en gang...Men overlever foreløpig

 

Da har jeg fått min grønne N8 og er sålangt veldig fornøyd :)

 

Men fantes det noe yr.no widget?

 

Grattis med grønn n8 mr. Har grønn sjøl. Syns den ser lekker ut. Skiller seg også litt ut:)

Lenke til kommentar

Oppdatering for SPB Shell, nå med støtte for S^3 og N8:

 

Version 3.7 (October 12, 2010):

Compatible with Symbian^3 and new Nokia devices like N8

Support for Nokia Widgets

Full screen view

Search widget

New image selection dialog

New City Selection dialog

New Profiles dialog

The Status widget can run any apps

Slideshow in Picture widget

Additional formats for ringtones

Contact widget: open System Contact for default action

Ability to remove an image from a contact's card

Sorting in the Images dialog

FIX: operator's name

FIX: more accurate battery widget

FIX: issues after changing the standby theme

FIX: multi-day event in agenda

Lenke til kommentar

Oppdatering for SPB Shell, nå med støtte for S^3 og N8:

 

Version 3.7 (October 12, 2010):

Compatible with Symbian^3 and new Nokia devices like N8

Support for Nokia Widgets

Full screen view

Search widget

New image selection dialog

New City Selection dialog

New Profiles dialog

The Status widget can run any apps

Slideshow in Picture widget

Additional formats for ringtones

Contact widget: open System Contact for default action

Ability to remove an image from a contact's card

Sorting in the Images dialog

FIX: operator's name

FIX: more accurate battery widget

FIX: issues after changing the standby theme

FIX: multi-day event in agenda

 

 

Er jo det jeg har håt på i flere måneder. Dagens tips. Takk man

 

 

Det var en trist oppdatering. Fikk kun noen få nokia widgets og de hadde eg ikke bruk for..Holder meg til nokia sitt

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd min nye N8 i noen timer, og den er ganske OK så langt.

 

Men jeg har foreløpig ikke fått til å synkronisere google kalender med enheten. Det gikk greit på 5800 med Mail for Exchange. Noen som har en løsning?

 

Edit:

Fant ut av det. Opprettet mail profil med mail for exchange og krysset av for å synkronisere kalender i tillegg til epost.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...