Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

har tlf kommet ut eller hva skjer?har hvert i 2 butikker hvor den ene butikken har fått den og i den andre sa dem at det var utsatt til slutten av november.

jeg har bestilt n8 på tele2 sine sider,men hva skjer?

eeh...hva skjer? Nei,eeh tror ikke den er kommet ut enda. Herregud,våkn opp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tlf kommet ut eller hva skjer?har hvert i 2 butikker hvor den ene butikken har fått den og i den andre sa dem at det var utsatt til slutten av november.

jeg har bestilt n8 på tele2 sine sider,men hva skjer?

eeh...hva skjer? Nei,eeh tror ikke den er kommet ut enda. Herregud,våkn opp!!!

må vel være lov til å spørre uten få den tonen der tilbake.

stå opp på riktig bein i morra.makan tiloppfærelsel

Lenke til kommentar

har tlf kommet ut eller hva skjer?har hvert i 2 butikker hvor den ene butikken har fått den og i den andre sa dem at det var utsatt til slutten av november.

jeg har bestilt n8 på tele2 sine sider,men hva skjer?

eeh...hva skjer? Nei,eeh tror ikke den er kommet ut enda. Herregud,våkn opp!!!

må vel være lov til å spørre uten få den tonen der tilbake.

stå opp på riktig bein i morra.makan tiloppfærelsel

Heisan! Hvis du leser de siste sidene i tråden her så skjønner du at telefonen er kommet, vi er jo mange som har kjøpt den og diskuterer den. Men noen butikker har nok gått tomme for første forsendelse, og må vente på ny levering. Hvis du sjekker nettbutikkene jevnlig så ser du om noen får inn før andre. Ellers så har visst Telenor fortsatt telefoner inne, om det er noe du kan vurdere. :)

 

Edit: Mythos kom meg i forkjøpet ...

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd min nye N8 i noen timer, og den er ganske OK så langt.

 

Men jeg har foreløpig ikke fått til å synkronisere google kalender med enheten. Det gikk greit på 5800 med Mail for Exchange. Noen som har en løsning?

 

Edit:

Fant ut av det. Opprettet mail profil med mail for exchange og krysset av for å synkronisere kalender i tillegg til epost.

 

Jeg er ikke noe mobil-geni, men liker få med meg litt og å fulgt denne tråden en stund.. Men er det noen som kan gi meg en kjapp og enkel forklaring på hva dette SPB Shell er for noe? ;)

Lenke til kommentar

har tlf kommet ut eller hva skjer?har hvert i 2 butikker hvor den ene butikken har fått den og i den andre sa dem at det var utsatt til slutten av november.

jeg har bestilt n8 på tele2 sine sider,men hva skjer?

eeh...hva skjer? Nei,eeh tror ikke den er kommet ut enda. Herregud,våkn opp!!!

må vel være lov til å spørre uten få den tonen der tilbake.

stå opp på riktig bein i morra.makan tiloppfærelsel

Heisan! Hvis du leser de siste sidene i tråden her så skjønner du at telefonen er kommet, vi er jo mange som har kjøpt den og diskuterer den. Men noen butikker har nok gått tomme for første forsendelse, og må vente på ny levering. Hvis du sjekker nettbutikkene jevnlig så ser du om noen får inn før andre. Ellers så har visst Telenor fortsatt telefoner inne, om det er noe du kan vurdere. :)

 

Edit: Mythos kom meg i forkjøpet ...

 

 

Om du går inn på expert.no kan du gå inn å få en overssikt over hvilke butikker som har den inne.. Var endel her om dagen, men er vel ikke alltid disse tallene stemmer.. verdt et forsøk om du venter i spenning.. Selv går jeg rundt å tripper frem til den Blå kommer.. ting tar tid.. :/

Lenke til kommentar

Oppdatering for SPB Shell, nå med støtte for S^3 og N8:

 

Version 3.7 (October 12, 2010):

Compatible with Symbian^3 and new Nokia devices like N8

Support for Nokia Widgets

Full screen view

Search widget

New image selection dialog

New City Selection dialog

New Profiles dialog

The Status widget can run any apps

Slideshow in Picture widget

Additional formats for ringtones

Contact widget: open System Contact for default action

Ability to remove an image from a contact's card

Sorting in the Images dialog

FIX: operator's name

FIX: more accurate battery widget

FIX: issues after changing the standby theme

FIX: multi-day event in agenda

 

jeg er helt på bærtur da det gjelder sånne tilleggsgreier.

Den SPB Shell, er det ALT dette i ei pakke? Det på linken under her:

 

http://spb.com/pocketpc-software/mobileshell/screenshots.html (USD 29.95)

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

har tlf kommet ut eller hva skjer?har hvert i 2 butikker hvor den ene butikken har fått den og i den andre sa dem at det var utsatt til slutten av november.

jeg har bestilt n8 på tele2 sine sider,men hva skjer?

 

Hm.. Virker som om det er litt forskjell på hvilke butikker som har dem. Telekiosken her har mange, expert noen. Elkjøp/Lefdal hadde ingen.. (Hamar)

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen noen timer skal jeg ikke si meg direkte uenig i kritikken noen kommer med. Telefonen har noen svært gode sider som kameraet og kartløsningen. Fin skjerm og bra utseende. Mens andre ting er litt tungvint. Da jeg prøvde radioen låste hele greia seg flere ganger og alt er ikke like lett å finne fram i som på en iPhone. Jeg har riktignok ingen iPhone, men en iPod touch som har adskillig bedre nettleser og løsning for epost og kalender. For ikke å snakke om alle de kjekke programmene som det er flere av på andre plattformer.

 

Men det blir nok bedre når jeg blir vant til den. Men på en måte er jeg glad for at jeg også har iPoden tilgjengelig.

 

Den er bedre enn min Nokia 5800 på alle områder, men jeg er ikke 100% overbevist enda om at jeg valgte rett telefon å leve med de neste par årene. Håper den kommer seg når jeg får tilpasset den etter mitt behov og Nokia har kommet med et par oppdateringer.

 

Ble forresten positivt overrasket over at telefonen ikke var operatørlåst selv om jeg kjøpte den med binding fra Telenor. OneCall SIM kortet ble akseptert uten å mukke. Sa da ble prisen drøyt 3200 inkludert et års ubenyttet Super abonnement, som ikke er noen upris.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen noen timer skal jeg ikke si meg direkte uenig i kritikken noen kommer med. Telefonen har noen svært gode sider som kameraet og kartløsningen. Fin skjerm og bra utseende. Mens andre ting er litt tungvint. Da jeg prøvde radioen låste hele greia seg flere ganger og alt er ikke like lett å finne fram i som på en iPhone. Jeg har riktignok ingen iPhone, men en iPod touch som har adskillig bedre nettleser og løsning for epost og kalender. For ikke å snakke om alle de kjekke programmene som det er flere av på andre plattformer.

 

Men det blir nok bedre når jeg blir vant til den. Men på en måte er jeg glad for at jeg også har iPoden tilgjengelig.

 

Den er bedre enn min Nokia 5800 på alle områder, men jeg er ikke 100% overbevist enda om at jeg valgte rett telefon å leve med de neste par årene. Håper den kommer seg når jeg får tilpasset den etter mitt behov og Nokia har kommet med et par oppdateringer.

 

Ble forresten positivt overrasket over at telefonen ikke var operatørlåst selv om jeg kjøpte den med binding fra Telenor. OneCall SIM kortet ble akseptert uten å mukke. Sa da ble prisen drøyt 3200 inkludert et års ubenyttet Super abonnement, som ikke er noen upris.

Joda, Onecall leier tross alt Telenors nettverk og det vil si at Onecall sannsynligvis lager det samme type SIM kort som Telenors sine kort. Prøv f.eks Netcom, Tele2 osv, de som ikke bruker Telenors mobilnettverk og da vil du merke at mobilen din er låst.

Lenke til kommentar

Mobben fikk terningskast 5 hos mobilen.no. Syns de var fair i grunn. Brukergrensesnittet (UI) må nesten trekke mobilen litt ned. Hadde den hatt f.eks adroid, hadde de nok

gitt N8 terningskast 6 PLUSS:)

 

Fremdeles fornøyd med mobben jeg. Dette er jo tross alt en mobb for multimedia gutta, SOM OSS:)

 

Bare for å understreke alle alternativene mobilen gir oss innen multimedia:

 

-HDMI ut

-TV ut.

-Minijack ut

-Fm sender ut

 

Noe eg har glemt...

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe mobil-geni, men liker få med meg litt og å fulgt denne tråden en stund.. Men er det noen som kan gi meg en kjapp og enkel forklaring på hva dette SPB Shell er for noe? ;)

Shell betyr skall, og det er rett og slett det SPB Shell er. Det legger seg som et skall, eller annet brukergrensesnitt om du vil, oppå telefonen. Slik at når du slår på mobilen, så er det ikke Nokias startskjerm og overmenyer du ser, men en litt mer fancy en, med annerledes ikoner, flere startskjermer, andre integrerte programmer, osv. Men under ligger selvsagt fremdeles Nokias Symbian, slik at når du manøvrerer deg nedover i menyene så ser det likedan ut, du har samme tilgang til innstillinger, verktøy, programmer, meldinger, musikkspiller, osv. osv. Det blir altså en annen og etter manges mening en mer fancy "overflate", rent visuelt sett.

 

Vet ikke om dette gjorde det litt klarere? :)

 

SPB Shell kan du også installere og prøve gratis i 15 dager før du ev. bestemmer deg for å kjøpe det. Hvis ikke er det bare å avinstallere og alt er som før.

Lenke til kommentar

Mobben fikk terningskast 5 hos mobilen.no. Syns de var fair i grunn. Brukergrensesnittet (UI) må nesten trekke mobilen litt ned. Hadde den hatt f.eks adroid, hadde de nok

gitt N8 terningskast 6 PLUSS:)

 

Fremdeles fornøyd med mobben jeg. Dette er jo tross alt en mobb for multimedia gutta, SOM OSS:)

 

Bare for å understreke alle alternativene mobilen gir oss innen multimedia:

 

-HDMI ut

-TV ut.

-Minijack ut

-Fm sender ut

 

Noe eg har glemt...

 

5.1-lyd ut har den også :thumbup:

Har den ikke DLNA også ?

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

jeg er helt på bærtur da det gjelder sånne tilleggsgreier.

Den SPB Shell, er det ALT dette i ei pakke? Det på linken under her:

http://spb.com/pocketpc-software/mobileshell/screenshots.html (USD 29.95)

Jada, alt er i en pakke. Du linket til windows mobile - utgaven, klikker du øverst (på siden du linket til) på Symbian, så ser du hvordan det vil se ut på din Nokia-telefon.

 

For øvrig er det også "testet" på Nokia Experts, her ser du en vurdering, screenshots og en video av SPB Shell i bruk på N8. :)

SPB Shell på Nokia N8

Lenke til kommentar

Det er litt irriterende at Nokia ikke klarer å finne ut hvorfor det ikke er mulighet for å se på NRK eller TV2 med N8. Når de har sagt det er mulig.

 

TV på mobilen:

Telefonen har også en egen applikasjon som skal gjøre det enkelt å se TV på mobilen. Her samarbeider Nokia blant annet med NRK, TV2 og Viasat. TV-klippene streames via mobilnettet, så det er ikke snakk om det vi ellers kaller Mini-TV (DVB-H eller DMB).

Nokia N8 kan vise flere NRK-kanaler live, eller du kan se klipp fra TV2 og Viasat.

Kilde

Er det noen her som i det heletatt har dette på sin N8?

 

Har du snakket med Nokia om dette ? Virker egentlig som om at appen ikke er på telefonen.. for CNN og flere til fungerer jo fint..

Kanskje markedsavdelingen rett å slett har vært for ivrig å promotere dette før de har fådd ordnet appen ?

Jeg ringte Nokia i dag, de hadde ikke hørt om at det skulle følge med, men at flere hadde ringt inn og klaget på det.

 

Jeg fikk prøve N8 på Expert her om dagen, og der var faktisk Tv2 under CNN app'n. Hm.. Men den var ikke å finne på min mobil. Kjøpte den riktignok ikke på Expert, heller ;p

Lenke til kommentar

Hm, er det slik at man ikke kan få "ordforslag" i meldinger når man bruker vanlig, stående modus?

 

Isåfall er det litt kjipt, for liker ikke helt det å skrive meldinger i landskapmodus, og må jo si at jeg synes "ordforslag" er en bra ting! : (

 

Men, men.. Er det slik, vender jeg meg vel til å ikke ha "ordforslag" om litt!

 

 

Forresten, jeg kom meg på wlan med en gang uten problemer.. Rart det er så mange som sliter med det - må da være routern.

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...