Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Har endelig funnet tak i VG og DB widgeten.. men ennå ikke funnet yr.no widgeten.. husker den var tilgjengelig på N97, så er jo litt rart om den ikke er tilgjengelig til N8

Kan du gi meg en forklaring på hvordan du finner sånne?

Jeg kan ingenting om å finne sånne, heller ikke hvordan få de inn på telefonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på mer:

Internett-tilkoblinger

Under Meny > Innstillinger og Tilkobling > Innstillinger har jeg satt alle innstillinger "Kun WLAN-nettverk"

 

Under der i samme vindu står det "Nettverksmål". Da jeg går inn der, ser jeg:

 

Tilgangspunkt:

Internett:

WAP-tjenester.

 

Så, under "Internett" har jeg 4 tilgangspunkter. Prioritet 1, 2, 3 og 4

Pri 1, 2 og 3 er internett, nr 4 er "Telenor inernett", og den har sånt blått ikon foran. (tilkoblingsikon??)

Ser ikke ut som at dette er via internett/WLAN, da alt peker mot telenor. De 3 andre har et "antenne-ikon"

 

Så til spørsmålet:

Mobilen sjekker mail hvert 15 min da jeg er hjemme/er på nett og det er jo gratis. Men om jeg er uten nett, vil det da være sånn at den går til Pri 4, og kobler seg opp på internett via telenornettet, slik at jeg får det på regninga?

Som nevnt lenger opp, så har jeg jo innstillingene på "Kun WLAN-nettverk"

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Er det bare med Speedtouch routeren QOS problemet kommer ?

Har QOS aktivet på min Dlink 615 og her fungerer det utmerket..

 

Om det bare er speedtouch/Thomson routerene som har dette problemet vet jeg ikke, men det er jo klart at symbian ikke har problem med alle routere med QOS da QOS er en vanlig funksjon for å distribuere netthastighet.

Lenke til kommentar

Er det bare med Speedtouch routeren QOS problemet kommer ?

Har QOS aktivet på min Dlink 615 og her fungerer det utmerket..

 

Om det bare er speedtouch/Thomson routerene som har dette problemet vet jeg ikke, men det er jo klart at symbian ikke har problem med alle routere med QOS da QOS er en vanlig funksjon for å distribuere netthastighet.

 

Men som jeg leste at andre slet med Dlink routere, Dlink 615 og 635 er jo ganske like routere, så er jo litt rart at de skal ha to forskjellige QOS system eller hva man enn skal kalle det..

Lenke til kommentar

Er det bare med Speedtouch routeren QOS problemet kommer ?

Har QOS aktivet på min Dlink 615 og her fungerer det utmerket..

 

Om det bare er speedtouch/Thomson routerene som har dette problemet vet jeg ikke, men det er jo klart at symbian ikke har problem med alle routere med QOS da QOS er en vanlig funksjon for å distribuere netthastighet.

Jeg vil si at det er symbian som er problemet og at Nokia må løse dette. Alle andre OS fungerer på modemene. Jeg byttet til gammelt modem for å komme på nett. Problemet har vært lenge,hadde akkurat samme på N86 og N7mini. Helt sykt at ikke Nokia sender ut en oppdatering som løser dette. Kommer jo på nett med Android,så da er det symbian som er problemet. Helvetes irriterende. Og den nettleseren til N8 er så dårlig,treg og gammeldags at Nokia burde gremmes. Fatter ikke at de tør levere noe så elendig når N8 på en måte skulle være redningen deres. Hvis ikke de ordner nettleseren kjapt,ja da er dette spikern i kista deres. Snakk om å annonsere sin egen begravelse,jeg er som sagt sjokkert over drittwebleseren. Dette innlegget er forøvrig skrevet med min Desire,som har en fantastisk webleser. Shame on you Nokia.

Endret av Nseries
Lenke til kommentar

Har endelig funnet tak i VG og DB widgeten.. men ennå ikke funnet yr.no widgeten.. husker den var tilgjengelig på N97, så er jo litt rart om den ikke er tilgjengelig til N8

Kan du gi meg en forklaring på hvordan du finner sånne?

Jeg kan ingenting om å finne sånne, heller ikke hvordan få de inn på telefonen..

 

Du finner dem på Ovi butikken, den ligger som app på den første hovedsiden. Da går du inn på katergori også applications. også news&info vil du finne de. Eller så kan du søke inne i ovi butikken.Da er det bare å trykke inn på appen og så last ned. Den installere seg selv. Du finner programmer med å trykke en gang på meny knappen(den fysiske knappen).

 

Det er en nytt emne der en kan skrive ned apps som en anbefaler...Håper at folk skriver hvilke program som er bra der...

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er symbian som er problemet og at Nokia må løse dette. Alle andre OS fungerer på modemene. Jeg byttet til gammelt modem for å komme på nett. Problemet har vært lenge,hadde akkurat samme på N86 og N7mini. Helt sykt at ikke Nokia sender ut en oppdatering som løser dette. Kommer jo på nett med Android,så da er det symbian som er problemet. Helvetes irriterende. Og den nettleseren til N8 er så dårlig,treg og gammeldags at Nokia burde gremmes. Fatter ikke at de tør levere noe så elendig når N8 på en måte skulle være redningen deres. Hvis ikke de ordner nettleseren kjapt,ja da er dette spikern i kista deres. Snakk om å annonsere sin egen begravelse,jeg er som sagt sjokkert over drittwebleseren. Dette innlegget er forøvrig skrevet med min Desire,som har en fantastisk webleser. Shame on you Nokia.

 

Ro deg ned, med måten du prater på skulle jeg tro webleseren hadde slått til deg, uprovosert!

 

Nokia jobber med ny nettleser. Kommer beta i november! betalabs.nokia.com , følg med der.

 

OG et siste tips: Plages dere med noe Nokia har skapt, ta det i en mail til Nokiasupport. Oddsen for at de følger med her er smal, - mens derimot mail til support blir fulgt opp.

Endret av RMNZR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Zanna

Sendte en mail til Nokia ang. problemet vårt og fikk en oppskrift hvor en kan løse dette på. Virket hos meg med windows Xp, så surfer nå med wifi på hjemme nettverk. Forøvrig ett nytt problem her, kan ikke se bildene tatt med Nokia n8 på mac, virker fint på PC. Første gang jeg har dette problemet med en mobil, men ok, har pc så får gi fanden i det, men virker litt jalla hele greia :)

 

Til Zanna

Sendte en mail til Nokia ang. problemet vårt og fikk en oppskrift hvor en kan løse dette på. Virket hos meg med windows Xp, så surfer nå med wifi på hjemme nettverk. Forøvrig ett nytt problem her, kan ikke se bildene tatt med Nokia n8 på mac, virker fint på PC. Første gang jeg har dette problemet med en mobil, men ok, har pc så får gi fanden i det, men virker litt jalla hele greia :)

 

Takk for det. Men slik jeg ser det blir det helt galt å tilpasse mitt routermodem pga en enkelt telefon ikke støtter den fullt ut...

Nokia får først og fremst sørge for at telefonene de sender ut er kompatible med annet utstyr i dag, istedetfor å tipse om hvilke workarounds av ymse slag som må utføres for å komme på nett!

Jeg bruker flere wlan enn mitt eget, og plutselig skal jeg da måtte gjøre dette på flere rundt om hvis jeg er på besøk hos kompiser og familie med wlan...

 

Som nevnt tidligere så ryker telefonen rett tilbake igjen på angrefrist, jeg har fått returnummer fra Komplett og leverer telefonen på mandag.

Lenke til kommentar

Har endelig funnet tak i VG og DB widgeten.. men ennå ikke funnet yr.no widgeten.. husker den var tilgjengelig på N97, så er jo litt rart om den ikke er tilgjengelig til N8

Kan du gi meg en forklaring på hvordan du finner sånne?

Jeg kan ingenting om å finne sånne, heller ikke hvordan få de inn på telefonen..

 

Du finner dem på Ovi butikken, den ligger som app på den første hovedsiden. Da går du inn på katergori også applications. også news&info vil du finne de. Eller så kan du søke inne i ovi butikken.Da er det bare å trykke inn på appen og så last ned. Den installere seg selv. Du finner programmer med å trykke en gang på meny knappen(den fysiske knappen).

 

Det er en nytt emne der en kan skrive ned apps som en anbefaler...Håper at folk skriver hvilke program som er bra der...

 

 

Takker, da skal jeg sjekke ut det. :)

Lenke til kommentar

Det er så ufattelig mye n8 klarer. Listen er lang.

Men for å nevne en ting. Bildeopplasting via ovi:)

Syns det funker svært lettvint, men ser at bildekvalitet blir automatisk redusert når de lastes opp. Noen som vet om jeg kan velge mellom normal og høy kvalitet slik som er mulig når man laster opp med pc netleser????

Lenke til kommentar

I går klarte jeg slå av noe, slik at telefonen ikke sjekker etter nye mail automatisk.

Tror jeg var innom noe nettverksgreier, for innstillingen i emailen er ikke forandret. Skal egentlig sjekke hvert 15 min, men nå gjør den ikke det.

 

Hvor rota jeg det til?

 

----edit---------

 

Fant det:

 

Meny > Innstillinger og Tilkobling > Trådløst LAN > Valg > Innstillinger > Søke etter nettverk = Automatisk

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

 

Helvetes irriterende. Og den nettleseren til N8 er så dårlig,treg og gammeldags at Nokia burde gremmes. Fatter ikke at de tør levere noe så elendig når N8 på en måte skulle være redningen deres. Hvis ikke de ordner nettleseren kjapt,ja da er dette spikern i kista deres. Dette innlegget er forøvrig skrevet med min Desire,som har en fantastisk webleser. Shame on you Nokia.

Forstår svært godt din frustrasjon over nettleseren, men det spørs hvor mye denne svakheten skal ødelegge for alt det andre. Nå vet vi jo også at en ny nettleser er under utarbeidelse.

 

Ellers er det lite fruktbart å sette ulike telefoner opp mot hverandre, de har alle ulike styrker og svakheter, og vi brukere har helt ulike behov. Noen blåser i kamera f.eks. mens andre prioriterer det høyest, andre er opptatt av flest mulig apps, andre vektlegger at den er god å telefonere med. Osv., osv.

 

HTC Desire var og er mitt alternativ til N8. Men leser man Desire-tråden så ser man at også den telefonen har sine "issues", f.eks. dårlig batteritid, lite enhetsminne og vansker med å velge installeringssted for programmer, ikke norsk tastatur, den har bob-bob kamera og musikkspiller, ikke spesielt god lyd i ekstern høyttaler, plastikfeeling, for å nevne noe.

 

Mitt behov dekkes bedre av N8, bl.a pga følgende moment som for MEG teller mer enn nettleserens kvalitet ...

 

Nokia N8-fortrinn:

* Kameraet, antagelig beste mobkam hittil

* Xenon-blitz

* Fysisk kamerautløsertast (touch-knapp er dillete)

* God batteritid for smartmobil å være

* Metallfinish og kvalitetsfølelse

* Samtalekvalitet, lyd og antennedekning i kjent Nokia-kvalitet

* God lyd i ytre høyttaler (viktig bl. for bilnavi)

* Musikkspiller med svært god lyd, equalizer, m.m.

* FM-radio med RDS og god mottakskvalitet

* FM-sender, knall å spille mp3-låtene i bilradioen

* Gratis og god bilnavigasjon med kart

 

Dette er faktorer som for MEG gjør at jeg kan leve med at N8 ikke er fullt så smooth i menyene som Android og iOS, og jeg klarer også å leve med nettleseren til den kommer i forbedret utgave.

 

Det er pluss og minus med absolutt alle mobiler, den perfekte mobtlf for alle er ikke laget, og vil heller aldri bli det. Så får hver og en velge den som dekker ens personlige behov best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Når hører på musikk skifter jeg ofte sang, men justerer sjeldent volumet.

Går det an å få volumknappene til å skifte sang, når tastelåsen er på?

Lenke til kommentar

Lurer på mer:

Internett-tilkoblinger

Under Meny > Innstillinger og Tilkobling > Innstillinger har jeg satt alle innstillinger "Kun WLAN-nettverk"

 

Under der i samme vindu står det "Nettverksmål". Da jeg går inn der, ser jeg:

 

Tilgangspunkt:

Internett:

WAP-tjenester.

 

Så, under "Internett" har jeg 4 tilgangspunkter. Prioritet 1, 2, 3 og 4

Pri 1, 2 og 3 er internett, nr 4 er "Telenor inernett", og den har sånt blått ikon foran. (tilkoblingsikon??)

Ser ikke ut som at dette er via internett/WLAN, da alt peker mot telenor. De 3 andre har et "antenne-ikon"

 

Så til spørsmålet:

Mobilen sjekker mail hvert 15 min da jeg er hjemme/er på nett og det er jo gratis. Men om jeg er uten nett, vil det da være sånn at den går til Pri 4, og kobler seg opp på internett via telenornettet, slik at jeg får det på regninga?

Som nevnt lenger opp, så har jeg jo innstillingene på "Kun WLAN-nettverk"

 

:hmm:

 

Hos meg fant jeg ut at det var smartest å ha bare Wlan på denne listen.(Tele2 abbo) og "kun kjente nett" etc på de øvrige instillinger, da fungerer det slik at den kobler seg på wlan når den finner wlan jeg har brukt før, og gir meg roaming advarsel + spør om connectiontype når jeg ikke er innen radius av kjetne wlan.

 

Da tror jeg du også slipper at Widgets bruker WAP hvis du har satt det opp riktig.

Hvordan fjerner jeg apps jeg har lasdtet ned? Greid å laste ned no fingravtrykk møkk som jeg helst vil fjerne.

 

Innstillinger -> Programbehandling -> Installerte programmer. velg programmet + long press -> slet.

 

Når hører på musikk skifter jeg ofte sang, men justerer sjeldent volumet.

Går det an å få volumknappene til å skifte sang, når tastelåsen er på?

 

Husker det fantes noen programmer for å remappe knapper på den gamle nokia n95'en, mulig dette programmet funker på n8 også, evt at det finnes noe liknende.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Kan man sende lyden fra spotify via fm senderen? :)

 

Kjempegodt spørsmål, jeg testa det nå nettopp. Spotify funka flott.

 

Fm-Senderen sender alt av lyd fra telefonen ut på FM så du kan bruke det til spotify, youtube, som handsfree, you name it. :D

 

Supert, takk for svaret.

Da vil den være vel verdt pengene i kobinasjon med spotify premium + ett abonnement som gir deg fri nettbruk :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...