Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Alt i alt, hva synes dere egentlig?

 

Jeg for min del er egentlig bare uten etter en god touchmobil, og bryr meg lite om OS og slike ting. Klart, stor skjerm er jo et pluss i forhold til internett og bilder / mms.

 

SÅ, helt ærlig - er det verdt pengene?

Er skjermen lit for liten, eller er den stor nok?

At mobilen er verdt pengene kan det neppe være tvil om! Ellers er alltid et mobilvalg en smaksak. Ut i fra det du skriver burde N8 være et godt valg. Selv synes jeg skjermen er stor nok, den er vel knapt merkbart mindre enn Desire som du har hatt (3,5" vs 3,7").

 

Er du i tvil så er det sikkert lurt på prøvetafse på en N8 før du bestemmer deg for å kjøpe en. Nettleseren er av det som kanskje vil skuffe deg, men der kommer det en ny utgave, beta antageligvis allerede i neste måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt i alt, hva synes dere egentlig?

 

Jeg for min del er egentlig bare uten etter en god touchmobil, og bryr meg lite om OS og slike ting. Klart, stor skjerm er jo et pluss i forhold til internett og bilder / mms.

 

SÅ, helt ærlig - er det verdt pengene?

Er skjermen lit for liten, eller er den stor nok?

At mobilen er verdt pengene kan det neppe være tvil om! Ellers er alltid et mobilvalg en smaksak. Ut i fra det du skriver burde N8 være et godt valg. Selv synes jeg skjermen er stor nok, den er vel knapt merkbart mindre enn Desire som du har hatt (3,5" vs 3,7").

 

Er du i tvil så er det sikkert lurt på prøvetafse på en N8 før du bestemmer deg for å kjøpe en. Nettleseren er av det som kanskje vil skuffe deg, men der kommer det en ny utgave, beta antageligvis allerede i neste måned.

 

Takk for et seriøst svar :)

Ja, du har et poeng der. Eneste jeg legger merke til som en forskjell, er at N8 er litt smalere enn Htc Desire.

 

Ah okej, men om det kommer forbedringer/endringer på slike ting, er jo ikke det et problem for meg iallefall. Den som venter på noe godt... :yes:

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Har så langt hatt 2 bugs. Mistet alle kontaktene en gang og mistet dekningen/signal en gang uten at det kom tilbake. Men i begge tilfellene ordnet det seg med å slå tlf av og på. Men sitter med en følelse at tlf sliter med dekningen.

 

Kan ikke si å ha oppdaget problemer med dekningen overhodet.. Har vært i grisgrente strøk med dårlig dekning til midt i byen med knall dekning.. Men kan jo ikke utelukke feil på din mobil ?

 

Irritererer meg den forsinkelsen da jeg skifter fra homescreen til homescreen. I want it snappy!

Er nok kun et software problem, for da jeg velger strømsparemodus, er den ikke laggy. Men det er jo en liten filletng sånnsett.

Enig, en filleting, men håper likevel første tlf-oppdatering fikser det. Forskjellen ser du hvis du prøver SPB Shell på N8, - skifte mellom alle homescreens der er kjemperask, følger fingeren som glidemiddel ... :)

 

har allerede betalt for spb shell og instlaert det på n8.Men liker faktisk smybian 3 sitt widget system, er bare spb shell er bedre på enkelt småting for oss KRESNE mobilbrukere:)

 

MEn en annen ting som irritererer,er det dette wlanet. Jeg er blir koblet til uten min tillatelse ofte. Og får ofte opp spørsmål om å koble til det mobile nettet. Spesielt kjipt, hvis eg f,eks holder på å ta et bilde. Det må fikses nokia. Og det fort

 

Wlanet kobler seg opp ved behov, det jeg har oppdaget er f.eks følgende. Har liggende del posisjonen din widgeten på homescreen 2, om jeg surfer innom homescreen 2, så kobler telefonen seg opp til wlan eller mobilnettet for å finne posisjonen samtidig med gpsen.

Eposten har jeg liggende på homescreen 3, blar jeg til homescreen 3, så begynner telefonen å koble seg til for å oppdatere epost kassen. Ikke noe stort problem for meg, egentlig bare kjekt, men må jo være mulig å slå det helt av på en eller annen måte.

 

Ellers har jeg oppdaget at telefonen har langt mindre bugs etter jeg tok en reset på telefonen.. Så kan jo være en ide for de som plages med bugs å resette telefonen.. :)

Lenke til kommentar

Da var N8 i min hand. Posten kan faktisk overaske over hvor kjappe de er noen ganger, pakken blei sendt idag, og kom fram idag! :dribble: :dribble: :dribble:

Heldig du. Min ble bestilt på torsdag, sendt på fredag og har ikke kommet lenger enn til Drammen. Får den vel i morgen. Posten pleier å bruke 3-4 virkedager på å frakte servicepakker de 7-8 milene det er fra Stokke i Vestfold og hit jeg bor.

Lenke til kommentar

har allerede betalt for spb shell og instlaert det på n8.Men liker faktisk smybian 3 sitt widget system, er bare spb shell er bedre på enkelt småting for oss KRESNE mobilbrukere:)

Jepp, bruker ikke SPB Shell jeg heller, var bare for å illustrere at skiftingen mellom homescreens KAN gå fortere, ser nesten ut til at Nokia av en eller annen grunn har lagt inn en delay, det burde ikke være der!

 

MEn en annen ting som irritererer,er det dette wlanet. Jeg er blir koblet til uten min tillatelse ofte. Og får ofte opp spørsmål om å koble til det mobile nettet. Spesielt kjipt, hvis eg f,eks holder på å ta et bilde. Det må fikses nokia. Og det fort

Dette er vel et notorisk problem med alle smartmobiler ... På min forrige HTC HD2 levde også disse tilkoblingene sitt eget liv, både wlan og mobilnettet, det koblet seg opp ved behov (oppdatering av vær, epost, o.l.), greit nok det, men det koblet seg ikke av igjen, dermed unødvendig økt strømbruk. Prøvde alle mulige "killer apps", men det funket ikke.

 

Ang. at du får forespørsel om tilkobling mens du fotograferer, dette slipper du vel hvis du setter tilkobling til automatisk både i hjemmenett og ved dataveksling? Jeg får i alle fall aldri forespørsel om jeg vil koble til nettet, det går av seg selv.

 

 

nettopp, men eg vil jo ikke det selvsagt....Hadde ikke dette problemet med samsung i8910, men den hadde jo heller ikke dette online widgetsystemet...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg var kjapt inne og prøvde telefonen på en butikk. Noen spørsmål dukket opp.

 

Er det retting av ord på denne. Dvs ikke t9, men forslag dersom man skriver feil. Nyttig for oss med store tomler og skjermqwerty. Lett å skrive feil.

 

Ved bruk av T9. Er det samme systemet som nokia alltid har hatt? Når man bruker 9-tasters tastatur?

 

På zoom på bilder. Hvor langt kan den zoome inn? Spørsmålet gjelder ikke når man skal ta bilder, men når man skal se på de. På meg virket det som det kun er 3x zooom. Jeg er vant med 10x.

 

Er det noen som har hatt Pixon12 før? Hvordan er bildene sammenliknet med denne?

 

 

Jeg har Pixon12. Supert kamera. Ubrukelig som telefon. Ubrukelig T9-ordliste og små taster i qwerty modus.

Lenke til kommentar

Trodde diskusjonen VAR N8 her jeg.

 

 

De ligger noen dager etter oss. Vi som fikk mobben forrige uke, maste no enda mer angående post og sendetider. Så skjønnar den litt people. La oss nå ikke fokusere for for mye på det. Men ihvertfall.

 

Angående den wlan irritasjonen, så er det ingen kjempekrise, siden batterikapasiteten er jo bare glimrende på denne mobben, men hadde batteriet vært dårligere, så hadden det vært en annen sak selvsagt.

 

Hadde en liten artig test med cameraet igår. Tok bilder av ting i bevegelse. Er jo faen umulig å få uklare bilder. Eg har ihvertfall ikke klart det enda. Skal nok klare det, hvis eg skrur isoen på max og tar bilder om natten uten blits. Men men..

Lenke til kommentar

Trodde diskusjonen VAR N8 her jeg.

 

 

De ligger noen dager etter oss. Vi som fikk mobben forrige uke, maste no enda mer angående post og sendetider. Så skjønnar den litt people. La oss nå ikke fokusere for for mye på det. Men ihvertfall.

 

Angående den wlan irritasjonen, så er det ingen kjempekrise, siden batterikapasiteten er jo bare glimrende på denne mobben, men hadde batteriet vært dårligere, så hadden det vært en annen sak selvsagt.

 

Hadde en liten artig test med cameraet igår. Tok bilder av ting i bevegelse. Er jo faen umulig å få uklare bilder. Eg har ihvertfall ikke klart det enda. Skal nok klare det, hvis eg skrur isoen på max og tar bilder om natten uten blits. Men men..

 

 

Takker. :yes:

Kikk litt her den som kan hjelpe meg med mitt problem da..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1266942&view=findpost&p=16320507

Lenke til kommentar

Jeg hentet min N8 på postkontoret idag, den kom sist uke så på tide å hente den :p

 

Må si jeg er meget fornøyd med den så langt, ble positivt overrasket over tastaturet, det er toppers å skrive på :D

Likte også veldig godt knappen for å skru av/på skjermlås, kunne ikke vært enklere.

Kamere har jeg ikke testet så mye enda men de få bilder jeg har tatt inne er veldig god kvalitet. Lastet ned Need For Speed isted, det var arti :)

Det eneste jeg har opplevd som negativt så langt er høytalleren (dårlig lyd) og nettleseren...

Lenke til kommentar

Jeg hentet min N8 på postkontoret idag, den kom sist uke så på tide å hente den :p

 

Må si jeg er meget fornøyd med den så langt, ble positivt overrasket over tastaturet, det er toppers å skrive på :D

Likte også veldig godt knappen for å skru av/på skjermlås, kunne ikke vært enklere.

Kamere har jeg ikke testet så mye enda men de få bilder jeg har tatt inne er veldig god kvalitet. Lastet ned Need For Speed isted, det var arti :)

Det eneste jeg har opplevd som negativt så langt er høytalleren (dårlig lyd) og nettleseren...

 

Dårlig lyd? Da må det være noe feil med din, mine funker super bra og har uberbra lyd.

Lenke til kommentar

Opplevde noe snodig her nettopp, angående den laggy'e byttingen mellom homescreenene.

Opplevde plutselig at den ikke var laggy. Byttet lynkjapt. Men så plutsselig gikk den tilbake til sin litt tregere variant. Når man velger sparemodus for strøm, får man denne opplevelsen hele tidenm by the way. Er så mye kjekkeree når ting går litt unna:)

 

Kan det være cpu relatert...

 

Jeg hentet min N8 på postkontoret idag, den kom sist uke så på tide å hente den :p

 

Må si jeg er meget fornøyd med den så langt, ble positivt overrasket over tastaturet, det er toppers å skrive på :D

Likte også veldig godt knappen for å skru av/på skjermlås, kunne ikke vært enklere.

Kamere har jeg ikke testet så mye enda men de få bilder jeg har tatt inne er veldig god kvalitet. Lastet ned Need For Speed isted, det var arti :)

Det eneste jeg har opplevd som negativt så langt er høytalleren (dårlig lyd) og nettleseren...

 

Dårlig lyd? Da må det være noe feil med din, mine funker super bra og har uberbra lyd.

 

Lyden er ikke dårlig, men nokia 5800 og samsung i8910 har bedre lyd:)

Men vi overlever.

Lenke til kommentar

Opplevde noe snodig her nettopp, angående den laggy'e byttingen mellom homescreenene.

Opplevde plutselig at den ikke var laggy. Byttet lynkjapt. Men så plutsselig gikk den tilbake til sin litt tregere variant. Når man velger sparemodus for strøm, får man denne opplevelsen hele tidenm by the way. Er så mye kjekkeree når ting går litt unna:)

 

Kan det være cpu relatert...

 

Hos meg er skifte mellom homescreens veldig fort, er iallfall ikke noe ønske att det skal gå kjappere for å si det sånn ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...