Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Når jeg tenker meg om er det egentlig et litt sykt tidspunkt på døgnet å forville seg inn her, men tar sjansen på et spørsmål så får heller de som har et fornuftig svar ta kontakt når de våkner ;)

 

På programmet Ovi kart er det en egen link til "været". Det jeg lurer på er om det går an å bokmerke/lagre de stedene man ønsker å se værmeldingen for slik at man slipper å skrive inn navnet hver gang man skal innpå for å sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om er det egentlig et litt sykt tidspunkt på døgnet å forville seg inn her, men tar sjansen på et spørsmål så får heller de som har et fornuftig svar ta kontakt når de våkner ;)

 

På programmet Ovi kart er det en egen link til "været". Det jeg lurer på er om det går an å bokmerke/lagre de stedene man ønsker å se værmeldingen for slik at man slipper å skrive inn navnet hver gang man skal innpå for å sjekke?

 

Har ikke sett noen funksjon for det nei.

 

 

Har forøvrig funnet løsningen på filmer som er for stor for telefonen, altså over 4 gb.

 

Ved hjelp av programmet Handbrake så kan man sette størrelsen på fila til f.eks 3900 mb og fjerne uønsket innhold på filmen, som f.eks ekstra lydspor, ekstra materiale osv.. Så vips har man mulighet til å vise filmen på telefonen :)

Programmet får du her

 

Går forøvrig veldig fint å ha en ekstern harddisk, med ekstern strøm tilkoblet telefonen for å spille av film. Må bare sørge for at disken er FAT32 formatert.

Gikk forøvrig mye raskere å laste inn filmen også når jeg brukte en ekstern harddisk istedet for minnepennen.

 

Etter 50 min avspilling har ikke batteriindikatoren rørt seg en strek ifra fulladet... så det ser jo også lovende ut :)

 

Edit: Opplevde litt hakking i ny og at lyden ikke ble helt synkron under avspilling fra USB harddisken.

Men overførte filmen til telefonen og der er det ingen spor av problemer.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Dagens IT mener iphone 4 har det beste kameraet men N8 holder stand.

 

Veit at bilde kvalitet kan tildels være subjektivt men det må jo være grenser.

 

 

Ble rimelig pist av det reviewet. Les heller phonearena sitt. Beste sålangt.

 

 

Helt enig. En IPHONE freaker er neppe den rette til å vurdere et symbian produkt. Den angivelige testen var heller ikke noen test - men bare en meningsytring farget av liten vilje eller evne til å trekke frem det positive ved N 8. På enkelte områder er når den sikkert ikke opp mot IPHONE, men kameraet, det råeste som finnes på markedet.

Har selv en HTC desire, en suveren telefon, men et makkverk av et kamera. Derfor vil jeg gå over til N8

Lenke til kommentar

Dagens IT mener iphone 4 har det beste kameraet men N8 holder stand.

 

Veit at bilde kvalitet kan tildels være subjektivt men det må jo være grenser.

 

 

Ble rimelig pist av det reviewet. Les heller phonearena sitt. Beste sålangt.

 

 

Helt enig. En IPHONE freaker er neppe den rette til å vurdere et symbian produkt. Den angivelige testen var heller ikke noen test - men bare en meningsytring farget av liten vilje eller evne til å trekke frem det positive ved N 8. På enkelte områder er når den sikkert ikke opp mot IPHONE, men kameraet, det råeste som finnes på markedet.

Har selv en HTC desire, en suveren telefon, men et makkverk av et kamera. Derfor vil jeg gå over til N8

 

 

Hvis du skal gå fra andorid til symbian, anbefaler eg spb shell. Da blir overgangen noe mindre:)

Lenke til kommentar

Dagens IT mener iphone 4 har det beste kameraet men N8 holder stand.

 

Veit at bilde kvalitet kan tildels være subjektivt men det må jo være grenser.

 

 

Ble rimelig pist av det reviewet. Les heller phonearena sitt. Beste sålangt.

 

 

Helt enig. En IPHONE freaker er neppe den rette til å vurdere et symbian produkt. Den angivelige testen var heller ikke noen test - men bare en meningsytring farget av liten vilje eller evne til å trekke frem det positive ved N 8. På enkelte områder er når den sikkert ikke opp mot IPHONE, men kameraet, det råeste som finnes på markedet.

Har selv en HTC desire, en suveren telefon, men et makkverk av et kamera. Derfor vil jeg gå over til N8

 

 

Hvis du skal gå fra andorid til symbian, anbefaler eg spb shell. Da blir overgangen noe mindre:)

 

Har hatt symbian før, sist NOKIA N97, som dessverre ble stjålet. Kameraet på HTC desire har irritert meg såpass, etter at jeg kjøpte mobilen i mai, at nå blir det den telefonen som har verdens beste kamera. Og da er valget gitt - NOKIA N8. Bare les vurderinger gitt av seriøse teknotidskrifter, som har hatt telefonen til vurdering. Kan jo alltids ha HTC desiren ved siden av til nettsurfing mv - en telefon som etter min oppfatning er klart bedre enn IPHONE dersom en ser bort i fra kameraet. Mange tester viser dette, så IPHONE er for de som har latt seg forføre av unike markedføringstrategi. Ikke dermed sagt at IPHONE ikke er topp - men det finnes alterantiver.

Lenke til kommentar

Det blir ikke helt riktig å velge bort de testene der N8 ikke scorer bra, heller. Gjør man det får man et helt skjevt inntrykk.

Noen sider er veldig android-vennlige, andre er veldig "alt annet enn Apple" vennlige, og andre igjen er veldig Apple-vennlige.

 

Jeg mistenker at f.eks Engadget er rimelig nøytrale uten at jeg har lest tester i det siste. De gikk f.eks kraftig ut mot AMOLED, og fikk rimelig mye pepper fra folk og andre teknosider. Siden har andre kommet etter og inrømt at AMOLED generelt sliter i sollys. Dette var nesten tabubelagt å si før.

 

Hvordan er forresten skjermen i N8, bruker den også det såkalte pentile panelet?

Lenke til kommentar

Er enig med PL610 at man ikke kan velge ut selektivt hva man vil se på og ikke. Når en test påstår at kameraet på N8 "nesten når opp mot" iphone 4 og galaxy s begynner jeg å lure though, når så og si samtlige andre, selv de negative, har sagt at N8 klart er den beste kameratelefonen.

 

Jeg tror også mange av testerne gjør antagelser om hva brukerne ønsker i en smartphone og baserer reviews på dette. Jeg tror dette er et spørsmål som ingen har klart for seg hva som er svaret på, inkludert de store firmaene. Med N8 har Nokia sannsynligvis truffet bra, da de satte ny rekord i forhåndsbestilte modeller. Uavhengig av om Symbian^3 er bra eller ikke vil de nå ha få en enorm brukerbase og dermed feedback slik at neste generasjon igjen med all sannsynlighet vil treffe markedet enda bedre.

 

Gleder meg til å få telefonen og se hvordan den matcher mine behov. Tipper den per i dag er best på dette i verden men at det er småting jeg gjerne skulle hatt bedre ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk fiksa Epostproblemet mitt tilslutt :new_woot:

 

Skriver fiksen her for ettertida.

 

Hvis du har trøbbel med at du ikke får opp ulike tilbydere etc, når du skal legge til Epost, prøv med ett SIM-kort fra en annen tilbyder. Hos meg var det så enkelt som at jeg lånte et Telnor SIM, la inn epostinstillingene mine, og bytta tilbake til mitt Tele2 sim, nå fungerer alt som det skal. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ang iphone 4 kameraet. Det er mange som lar seg lure av at iphone booster fargene og legger til en god del kontrast.

 

Ser du på sammenlikningsbildene som ligger der ute ser du at iphone sine bilder generelt er mer utbrente og har farger som er kunstig skarpe. Dette kan du også få til med n8-bildene om du kjører opp kontrast og fargegjengivning i instillinger.

 

Dette gjør at iphone sine bilder "popper" mer visuelt ved første øyekast, og gjør at de virker mer "livlige".

 

Nokia har valgt et mer nøytral prossesering av sine bilder som fanger opp mer detaljer, så kan man heller booste kontrast og farger i etterkant, slik at man beholder mest mulig detaljer i orginalbildet.

 

Desverre er dette alt for vanlig, at folk lar seg lure av slik kunstig og unaturlig boosting. Se bare på default instillinger på tv'er som er gjort for a de skal se mer fargesterke ut på butikkgulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...