Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:(Hm... testet FM senderen nå nettopp, fikk ikke inn den på stereo receiveren som står i andre enden av stuen, prøvde med en liten lomme-radio jeg har, den fikk kun inn når jeg holdt den max en halv meter fra telefonen, tok jeg den lenger fra brøt sendingen :(

 

noen andre som har samme erfaring ??

 

 

Ja. Tror den takler kun 2 meter eller noe. Eg har inge prob med det i bilen ihvertfall. Ligger mobben rett under spilleren og får ut helt grei stereolyd. Hører ikke den store forskjellen mellom radio og musikk fra mobben.

 

 

Forresten folkens. Ingen stress med å overføre store mkv filer til mobben. Formater til NTFS filsystem. Skal teste 1080p nå:)

Lenke til kommentar

:(Hm... testet FM senderen nå nettopp, fikk ikke inn den på stereo receiveren som står i andre enden av stuen, prøvde med en liten lomme-radio jeg har, den fikk kun inn når jeg holdt den max en halv meter fra telefonen, tok jeg den lenger fra brøt sendingen :(

 

noen andre som har samme erfaring ??

 

Jepp, samme her... testet FM-sender på min Denon-receiver med tilkoblet T-antenne som henger i stua, men uansett hva jeg prøvde på så ble det bare skurrete mottak... Nå gadd ikke jeg å teste mer på akkurat det, for min største grunn til å returnere telefonen var altså problemene jeg har skrevet i tidligere poster med tilkobling til Wlan.

 

Så i dag leverte jeg min N8 tilbake på Kompletts Pick-up point... dett var dett. Veldig trist for jeg likte telefonen ellers veldig godt!

Lenke til kommentar

:(Hm... testet FM senderen nå nettopp, fikk ikke inn den på stereo receiveren som står i andre enden av stuen, prøvde med en liten lomme-radio jeg har, den fikk kun inn når jeg holdt den max en halv meter fra telefonen, tok jeg den lenger fra brøt sendingen :(

 

noen andre som har samme erfaring ??

 

FM senderen kan oppleves som dårlig om radioen du bruker har en dårlig antenne..

Kan sette med i 2 forskjellige biler, ene bilen fungerer FM senderen helt knall og den andre er det bare skurr..

 

 

:(Hm... testet FM senderen nå nettopp, fikk ikke inn den på stereo receiveren som står i andre enden av stuen, prøvde med en liten lomme-radio jeg har, den fikk kun inn når jeg holdt den max en halv meter fra telefonen, tok jeg den lenger fra brøt sendingen :(

 

noen andre som har samme erfaring ??

 

 

Ja. Tror den takler kun 2 meter eller noe. Eg har inge prob med det i bilen ihvertfall. Ligger mobben rett under spilleren og får ut helt grei stereolyd. Hører ikke den store forskjellen mellom radio og musikk fra mobben.

 

 

Forresten folkens. Ingen stress med å overføre store mkv filer til mobben. Formater til NTFS filsystem. Skal teste 1080p nå:)

 

Formaterer du telefonen til NTFS system ? For den takler iallefall ikke minnepenn eller bærbar harddisk med NTFS..

 

Eller hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar

Forresten folkens. Ingen stress med å overføre store mkv filer til mobben. Formater til NTFS filsystem. Skal teste 1080p nå:)

 

Formaterer du telefonen til NTFS system ? For den takler iallefall ikke minnepenn eller bærbar harddisk med NTFS..

 

Eller hvordan gjør du det?

 

Vil ikke rote med intern minne. Eg har formatert 16gb minnekortet mitt. Da klarte den fint å overføre

 

Forresten. Ikke prøv det. Minnekortet ble skadet, men alt så ut til gå helt fint inntil eg skulle finne filmen på minnekortet...Skal teste litt til...

 

Formaterte tilbake til FAT. Minnekortet ble ikke ødelagt. Men siden mobben ikke takler NTFSm så trodde mobilen min at minnekortet var ødelagt. Kjipt. Det må vel være mulig å kunne lure mobilen på et vis...

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Veldig rart at så mange har hatt problemer med wlan, har bare satt den til og bare koble til wlan og ikke mobil nettet jeg, og den kobler seg til wlan om det må, men aldri mobil nettet. hmmm.......

 

Ja, vi er vel fryktelig dumme da vel kanskje...? Siden vi ikke får det til... Noe sånt du sikter til kanskje?

Eller kanskje det rett og slett ikke lønner seg å være først ute, men heller vente en 2-3 mnd inntil de første barnesykdommene er luket vekk...

 

Men hyggelig at du har fått et eksemplar som fungerer utmerket da...

Lenke til kommentar

Krankenstein:

Nytter ikke å lure telefonen, den har bare ikke muligheten til å lese NTFS.. Men om du bruker programmet jeg linket til lengre bak i tråden, så kan du minke størrelsen på .mkv filene til under 3 gb.. Kvaliteten blir ikke noe særlig forverret.. :)

 

Veldig rart at så mange har hatt problemer med wlan, har bare satt den til og bare koble til wlan og ikke mobil nettet jeg, og den kobler seg til wlan om det må, men aldri mobil nettet. hmmm.......

 

Ja, vi er vel fryktelig dumme da vel kanskje...? Siden vi ikke får det til... Noe sånt du sikter til kanskje?

Eller kanskje det rett og slett ikke lønner seg å være først ute, men heller vente en 2-3 mnd inntil de første barnesykdommene er luket vekk...

 

Men hyggelig at du har fått et eksemplar som fungerer utmerket da...

 

Trenger da ikke bli frekk selv om andre ikke sliter med det du sliter med..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Krankenstein:

Nytter ikke å lure telefonen, den har bare ikke muligheten til å lese NTFS.. Men om du bruker programmet jeg linket til lengre bak i tråden, så kan du minke størrelsen på .mkv filene til under 3 gb.. Kvaliteten blir ikke noe særlig forverret.. :)

 

Veldig rart at så mange har hatt problemer med wlan, har bare satt den til og bare koble til wlan og ikke mobil nettet jeg, og den kobler seg til wlan om det må, men aldri mobil nettet. hmmm.......

 

Ja, vi er vel fryktelig dumme da vel kanskje...? Siden vi ikke får det til... Noe sånt du sikter til kanskje?

Eller kanskje det rett og slett ikke lønner seg å være først ute, men heller vente en 2-3 mnd inntil de første barnesykdommene er luket vekk...

 

Men hyggelig at du har fått et eksemplar som fungerer utmerket da...

 

Trenger da ikke bli frekk selv om andre ikke sliter med det du sliter med..

 

Selvfølgelig ikke, men jeg svarer i samme stil som han skriver... jeg kaller det å lese mellom linjene...

Endret av zannas
Lenke til kommentar

Er det ingen som har oppdaget at epostvedlegg ikke kan overstige 2048KB? Det tilsvarer max 2 bilder. Har testet med flere epostkontoer fra flere leverandører. Ringte Nokia Care i dag og de fant ikke ut hvorfor det er slik. De skulle sende saken høyere opp i systemet. Har aldri hatt dette problemer med tidligere Nokia-telefoner. Håper de finner ut av det da jeg synes det er meningsløst å ikke kunne sende flere bilder på det som absolutt er å betrakte som en kamera og mediatelefon!

Lenke til kommentar

Veldig rart at så mange har hatt problemer med wlan, har bare satt den til og bare koble til wlan og ikke mobil nettet jeg, og den kobler seg til wlan om det må, men aldri mobil nettet. hmmm.......

 

Samme her hos meg. Den kobler seg opp mot WLAN ved når jeg bruker tjenester som krever dette. Fungerer helt fint her iallfall :)

 

Har forøvrig ikke prøvd å koble opp via 3G da jeg ikke har hatt SIM kort i den enda..

 

Blir forøvrig bare mer og mer fornøyd med telefonen, den er super å bruke :)

Lenke til kommentar

Er det ingen som har oppdaget at epostvedlegg ikke kan overstige 2048KB? Det tilsvarer max 2 bilder. Har testet med flere epostkontoer fra flere leverandører. Ringte Nokia Care i dag og de fant ikke ut hvorfor det er slik. De skulle sende saken høyere opp i systemet. Har aldri hatt dette problemer med tidligere Nokia-telefoner. Håper de finner ut av det da jeg synes det er meningsløst å ikke kunne sende flere bilder på det som absolutt er å betrakte som en kamera og mediatelefon!

 

Jo, og det har jeg skrevet tidligere. Men kan ikke huske om dette var ett problem tidligere eller ikke..

Lenke til kommentar

Har knottet mye på telefonen i de siste 3-4 dagene nå og begynner å bli litt mer kjent med den etter hvert. Er ikke noen mobilnerd så sliter som sagt med andre problemer enn mange andre her.

 

Wlan oppkoblingen var det aldri problem å få satt opp her hos meg. Men opplever av og til at nedlasting av sider stopper helt opp. Dette skjer selv om jeg har fullt nettsignal. Det samme skjer også når jeg bruker gps. Når jeg skal finne min posisjon står den ofte bare og søker og søker i det uendelige uten å få inn signal. Andre ganger får jeg resultatet med en gang. Vet ikke om det har noe med signalet der jeg befinner meg?

 

Videre opplever jeg at berøringsskjermen av og til er veldig treg når jeg skal trykke på enkelte komandoer. Som oftest er den veldig kjapp, men av og til skjer det ingenting.

 

Generelt sett er jeg nokså fornøyd med telefonen, men har ikke så mye å sammenligne med da jeg ikke har prøvd så mange av de andre telefonene folk nevner her. Håper at ny nettleser er på plass snart. Lastet ned Opera mini men ble ikke overbegeistret av den heller selv om det var bedre enn den originale.

Lenke til kommentar

Huff så ubrukelig det er at den ikke er på lager. Gledet meg som en unge de siste dagene før 4-5 oktober, men når dere skrev at dere plutselig hadde fått shippa deres var det altså totalt utsolgt overalt. Så denne telefonen har i mine øyne aldri "vært på lager" for mannen i gata.

 

Grunnen til at jeg ikke forhåndsbestilte var jo såklart at jeg ikke viste hvor den kom på lager først, slik at jeg tenkte å bare trykke "kjøp" når den kom opp som på lager en plass. Nå går det enda en måned til jeg får telefonen, Amentio har den "liksom" på lager den 29. :cry:

Lenke til kommentar

:(Hm... testet FM senderen nå nettopp, fikk ikke inn den på stereo receiveren som står i andre enden av stuen, prøvde med en liten lomme-radio jeg har, den fikk kun inn når jeg holdt den max en halv meter fra telefonen, tok jeg den lenger fra brøt sendingen :(

 

noen andre som har samme erfaring ??

 

Som andre har vært inne på, FM-senderen har begrenset rekkevidde, og det har jo sine logiske grunner: Ikke kan du forvente at den lille dingsen er som en fullblods FM-sender på nærmeste fjelltopp, heller ikke er det ønskelig at naboen din skal kunne ta inn signalene dine på sin radio ... :ohmy:

 

Sakser fra brukerhåndboka til N8 (pdf på nettet):

 

Med FM-avspilleren kan du spille av sanger i enheten gjennom en kompatibel FM-radio,

for eksempel en bilradio eller et hjemmestereoanlegg.

Den operative avstanden for FM-senderen er ca. 2 meter. Hindringer, for eksempel

vegger, andre elektroniske enheter eller offentlige radiostasjoner, kan gi forstyrrelser i

overføringen. Frekvensområdet til senderen varierer avhengig av område.

FM-senderen kan forårsake forstyrrelse for nærliggende FM-radioer som opererer på

samme frekvens. For å unngå forstyrrelse bør du alltid søke etter en ledig FM-frekvens

på radiomottakeren før du aktiverer FM-senderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...