Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Det med full lading i minst 12 timer er en myte som henger igjen fra "gamle dager" når det var en annen batteriteknologi enn i dag (Cadmium og Metall). Med dagens Lithium-batterier trenger man ikke å tenke på slikt lenger. Lithiumbatteriene liker faktisk å bli klattladet, så hvis du er hjemme i 15 minutter og skal videre er det helt greit å lade det i denne korten tiden før du evt fyker avgårde igjen... :-)

 

Det stemmer faktisk ikke. Første ladingen(e) er essensielle for høy ytelse senere. Det er en myte at batterier ikke lengre har memory-funksjon. Det gjelder kun senere bruk. Altså etter de 3-5 første ladingene kan du kjøre lading og utlading som du vil, lade i 10 minutter eller aldri lade fullt.

 

edit: Med andre ord: Det er en myte at det er en myte : )

 

Selve batteriene har i praksis aldri hatt noen memory effekt, selv ikke de gamle nikkel cadmium batteriene hadde dette.

De klarte såvidt å få det til i laboratorier under svært kontrollerte forhold.

 

Er det mange celler i batteriet kan de komme i ubalanse, og bli oppfattet som en memory effekt da noen celler tømmes lenge før de andre, og kan til og med snu polaritet.

Elektronikken som styrer ladingen derimot kan trenge en nullstilling eller kalibrering en gang i blant :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som er i besittelse av mobilen:

 

1. Hva kan dere si om lydkvaliteten ved avspilling av MP3?

2. Benytter dere medfølgende hodetelefoner, eller et annet dere har liggende? Svar gjerne på begge.

3. Sammenlignet med andre fullblods MP3-spillere, stiller N8 som en sterk konkurrent på denne fronten? iPod, iRiver, Sony, Creative.

 

Selv syns jeg min iPod nano er noe svak på lyd. Dette med gode hodetelefoner fra Sennheiser (lydisolerende.) :)

Syns lyden var overraskende bra. Bruker de som følger med nå mens jeg er på jobb og må høre landskampen på radio. Det er jo ikke mp3 standard men allikevel bra.

 

Har forresten et problem når jeg bruker radioen. når jeg skrur radioen av, virker det som mobilen restarter? Må ikke taste pin, men kommer sånn nokia merke på hvir skjerm om noen skjønner!

 

Hvit skjerm med nokia logoen betyr at telefonen restartet seg.

 

Har ikke klart å få dette frem med radioen på min telefon.

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å overlade li-ion batterier og eller tømme dem helt. Elektronikk styrer dette. At telenor fortsatt leverer ut slik informasjon synes jeg er rett og slett latterlig. Om dette hadde vært nødvendig hadde det også stått i bruksanvisningene for telefonen. Men som man ser kan man bruke telefonen under ladning, og den må ikke lades helt opp osv.

 

Da har jeg brukt telefonen i 3 dager, og fortsatt 1/3 med strøm igjen. Foreløpig er jeg ganske så fornøyd. Alt jeg har prøvd har virket med en gang, så lenge man setter opp ting riktig. Eneste jeg ikke likte er nettlesern, men der la jeg inn Opera mini, og den fungerer som en drøm.

 

Så alt i alt tror jeg at jeg blir fornøyd over tid også.

Lenke til kommentar

Når jeg sender mail fra mobilen, så blir den sendt, så langt fungerer det.

Men når jeg senere går og sjekker "Sendte meldinger" (mail asså) så er det ingen i "sent-boksen" De HAR gått ut, det vet jeg fordi jeg har testet til meg selv.

 

Hvordan finne igjen sendte mail/beholde kopi(?) i sendtboksen??? :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg sender mail fra mobilen, så blir den sendt, så langt fungerer det.

Men når jeg senere går og sjekker "Sendte meldinger" (mail asså) så er det ingen i "sent-boksen" De HAR gått ut, det vet jeg fordi jeg har testet til meg selv.

 

Hvordan finne igjen sendte mail/beholde kopi(?) i sendtboksen??? :hmm:

 

Hos meg blir nå eposten lagret i sendt mappa..

Lenke til kommentar

Når jeg sender mail fra mobilen, så blir den sendt, så langt fungerer det.

Men når jeg senere går og sjekker "Sendte meldinger" (mail asså) så er det ingen i "sent-boksen" De HAR gått ut, det vet jeg fordi jeg har testet til meg selv.

 

Hvordan finne igjen sendte mail/beholde kopi(?) i sendtboksen??? :hmm:

 

Hos meg blir nå eposten lagret i sendt mappa..

Hmm, bare det ikke er noe tull med min fon også da. Har funket knall så langt ellers..

Lenke til kommentar

Snodig.. eneste løsningen jeg kan komme på da er å resette telefonen og sette opp eposten på nytt.. Men kan jo være noen instillinger som er feil også for alt man vet...

Uff, da mister jeg alt jeg har satt opp da?

 

Vel, drøyer det litt, for å se om andre vet mer. Har spurt på Nokia Norge på fb også. Avventer litt til. :)

Lenke til kommentar

Snodig.. eneste løsningen jeg kan komme på da er å resette telefonen og sette opp eposten på nytt.. Men kan jo være noen instillinger som er feil også for alt man vet...

Uff, da mister jeg alt jeg har satt opp da?

 

Vel, drøyer det litt, for å se om andre vet mer. Har spurt på Nokia Norge på fb også. Avventer litt til. :)

 

Neida, om du tar sikkerhetskopi av telefonen så mister du ingenting :)

 

Kan gjøre det ved å gå inn på meny - programmer - kontor - filbehandler - sikkerhetskopi

 

Men for å få det til må du ha minnekort i mobilen..

 

Men du kan også ta sikkerhetskopi med Ovi Suite :)

Lenke til kommentar

Snodig.. eneste løsningen jeg kan komme på da er å resette telefonen og sette opp eposten på nytt.. Men kan jo være noen instillinger som er feil også for alt man vet...

Uff, da mister jeg alt jeg har satt opp da?

 

Vel, drøyer det litt, for å se om andre vet mer. Har spurt på Nokia Norge på fb også. Avventer litt til. :)

 

Neida, om du tar sikkerhetskopi av telefonen så mister du ingenting :)

 

Kan gjøre det ved å gå inn på meny - programmer - kontor - filbehandler - sikkerhetskopi

 

Men for å få det til må du ha minnekort i mobilen..

 

Men du kan også ta sikkerhetskopi med Ovi Suite :)

 

Oppdaget noe rart.

Har 2 mailkontoer, en fra NGT/broadpark, og en fra eget domene (fra Surftown)

Det er en siste jeg har sendt mail fra.

Nå testet jeg motsatt veg..

Fra broadpark-adressa, til "domene-adressa mi

Da ble mailen lagret i sendtboksen. Pussig..

 

Ps, har minnekort ;)

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Er så utrolig skuffet over nettleseren og generell treghet når det gjelder respons på tlf.

Var en bak i tråden her som nevnte Mobile shell, dette programmet har faktisk reddet meg litt på diverse bomkjøp før, kan få OS til å se litt penere ut, noen som har prøvd det?

Til dere begge, med SPB Mobile Shell går alt i menyene mye raskere på telefonen, merkelig at et shell funker raskere oppå OS-et enn OS-et alene ... Mye er mer fancy på SPB enn Nokias layout, men det er selvsagt en smaksak.

 

Jeg har prøvd SPB shell i dag, anbefaler interesserte å prøve, du kan laste ned demo med full funksjonalitet i 15 dager før du ev. velger å kjøpe den.

 

SPB Mobile Shell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...