Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Stor test av N8 TRYKK HER

 

Endelig en positiv test :) Eldar Mutazin sin siste test var også helt ok, spess med tanke på hvor anti symbian han har vært i det siste.

 

Frustrerer meg når tester åpenbart ikke har fått med seg enkelte ting som at ovi maps kommer med multitouch (og det er beta med mt ute) og at det kommer ny og revamped version av browsern i høst. Kommer ikke på hvor det var, men de ente vel i tillegg opp å måtte kalle det en "hands on", da det viste seg at det var et preview, og ikke review handsett de hadde testa (gammel FW).

 

Eldar Mutazin påpeker også noe annet viktig i sin review. Nemlig at nokia har delt opp software utviklingen i teams for hver app og at updates til disse slippes fortløpende, dvs at du kan laste ned nyeste maps/browser etc etter hvert som de oppdaters og slipper å vente på en stor firmware update som fikser alt. Dette gjør kanskje også at firmware kommer oftere da dette teamet bare jobber med det og slipper å vente på andre teams/oppdateringer.

 

Er det noen som vet hva den nye firmwaren som ble nevnt, gjør?

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har mobilen, den er veldig treg på internett. synes jeg da :thumbup:

 

Prøv å bruk opera som browser, den innebygde er ikke helt optimal. (kommer beta av oppdatert/ny browser i november, og full oppdatering forhåpentligvis i desember/januar) Tror du finner både Opera mobile og Opera mini i ovi store.

Lenke til kommentar

Eg kan forresten bruke mitt simkort fra talkmore.hm...

 

Det er ikke så rart. Telenor har ikke rukket og låst telefonene de har sendt ut, de første partiene er sjelden/aldri operatørlåst. Det er også grunnen til at telefoner ofte blir billigere etterhvert ved kjøp av telefon med bindingstid.

Lenke til kommentar

Eg kan forresten bruke mitt simkort fra talkmore.hm...

 

Det er ikke så rart. Telenor har ikke rukket og låst telefonene de har sendt ut, de første partiene er sjelden/aldri operatørlåst. Det er også grunnen til at telefoner ofte blir billigere etterhvert ved kjøp av telefon med bindingstid.

 

 

genialt. Har ikke fått noe regning heller.

 

Syns mobben er så langt meget bra. Helt rå på video og bilde:) hdmi'en funker fint.

MEn rota det litt til for meg sjøl angående minnekort. Glemte å formatere det gamle minnekortet før eg putta det i n8'en.

Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

Og en annen ting, hvis tlf ligger i sofa'n eller på bordet så blir speaker dekket og man hører nesten ingenting når man får samtale eller melding. Hvis man plukker opp telefonen blir det høy fin lyd.

Design-tabbe?

Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

E'en står for EDGE som er litt treigere enn 3G. Det koster ikke penger bare fordi connectionen er oppe. med edge/3g etc så betaler du kun for trafikken, ikke forbindelsen, så det er antall bytes oveført som påvirker hva det koster deg. :)

Lenke til kommentar

Ser den nye oppdateringen som kom nå skal være 011.012, er det versjonen dere har fått? På min telefon er det denne versjonen den er levert med.

 

Kanskje det er lik ulike softverversjoner ute å går på de ulike mobilene ettersom når de ble levert. Kan jo kanskje forklare hvorfor noen sliter med wlan og andre ikke.

 

Hmmm....skal sjekke min etterpå. Hadde egentlig pakket den vekk for å sende tilbake, men skal sjekke...

Lenke til kommentar

Feilpost, slettet.

 

Nei, jeg er overhodet ikke redd for datatrafikken. Det var kun for å sjekke hvor raskt den tar inn satelittsignaler uten hjelp

 

Dette er jeg også nysgjerrig på, har sett av flere tester og video'er at den skal være ganske kjapp på dette.

 

Jeg lure spess på hvor lang tid den bruker på første sync/når den ikke aner hvor den er, både med og uten Agps.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Feilpost, slettet.

 

Nei, jeg er overhodet ikke redd for datatrafikken. Det var kun for å sjekke hvor raskt den tar inn satelittsignaler uten hjelp

 

Dette er jeg også nysgjerrig på, har sett av flere tester og video'er at den skal være ganske kjapp på dette.

 

Jeg lure spess på hvor lang tid den bruker på første sync/når den ikke aner hvor den er, både med og uten Agps.

 

 

Av det jeg så i går så var den lynkjapp med AGPS i oppstart innendørs ihvertfall. Husker ikke helt men når jeg tenker etter virket det som posisjonen var der i samme øyeblikk som kartet kom frem.... så der var den ihvertfall kjapp...

Lenke til kommentar

Noen som klarer å åpne bilde på telefonen?

Får ikke fram noen bilde via det innebygde programet og går jeg til filbehandler og finner fram manuelt og prøver og åpne bilde, blir det bare heng på telefonen.

 

 

Slet med det samme tidligere idag. Har du koblet til et ekstra minnekort, så bør du formatere det først. Etter eg formaterte kortet, gikk alt fint:)

Lenke til kommentar

Noen som klarer å åpne bilde på telefonen?

Får ikke fram noen bilde via det innebygde programet og går jeg til filbehandler og finner fram manuelt og prøver og åpne bilde, blir det bare heng på telefonen.

 

 

Slet med det samme tidligere idag. Har du koblet til et ekstra minnekort, så bør du formatere det først. Etter eg formaterte kortet, gikk alt fint:)

 

Bildene ligger på selve telefon minne :/

Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

Og en annen ting, hvis tlf ligger i sofa'n eller på bordet så blir speaker dekket og man hører nesten ingenting når man får samtale eller melding. Hvis man plukker opp telefonen blir det høy fin lyd.

Design-tabbe?

 

"E", "3g" eller "3.5g" tegnet skal være oppe til venstre, men ser litt annerledes ut når det faktisk er aktivitet. Sliter med å koble fra all aktivitet. Alltid wlan eller e,3g,3.5.

Har en haug med online widgets på homescreenen da, men det skal vel være mulig å unngå all form for datatrafikk, hvis jeg ønsker det. Den kobler seg rett og slett til wlan uten min tillatelse og hvis ikke wlan er tilgjengelig, så kobler den seg opp med mobilnettet. slet ikke med på min omnia hd... TIPS anyone....

 

Er ellers meget happy med mobben.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...