Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Sliter litt med at et brev-ikon som blinker på hovedskjermen oppe i hjørnet ved batterinivået.

Noen som vet hva det kan være for noe?

Og finner noen ut noe om streaming av NRK som ble tidligere nevnt, si ifra her.

 

Ellers fungerer telefonen bra. Kjapp og god i forhold til Pixon 12

 

Du har uleste meldinger. Hvis indikatoren blinker, kan det hende SIMkortminnet

er fullt.

 

Det er iallefall det som står i boka....side 29 her:

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N8-00_UG_no.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WLAN problemet stammer kanskje fra det samme som symbian s60v5 hadde med (i hovedsak) thomson routere. Symbian s60v5 taklet ikke QOS funksjonen i routerene, en funksjon som er rimelig vanlig, og eneste utvei var å skru den av. Det betyr at du må ha tilgang til routerinstillingene, og det har du normalt ikke bortsett fra ditt eget hjem.

 

Om det er det samme med ^3 vet jeg ikke, men jeg mistenker at det er blant en av mange feil som henger igjen fra s60.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

WLAN problemet stammer kanskje fra det samme som symbian s60v5 hadde med (i hovedsak) thomson routere. Symbian s60v5 taklet ikke QOS funksjonen i routerene, en funksjon som er rimelig vanlig, og eneste utvei var å skru den av. Det betyr at du må ha tilgang til routerinstillingene, og det har du normalt ikke bortsett fra ditt eget hjem.

 

Om det er det samme med ^3 vet jeg ikke, men jeg mistenker at det er blant en av mange feil som henger igjen fra s60.

 

Ok, så si at mitt Thomson-modem fra Telenor ikke liker denne telefonen da...men hva med naboens åpne D-Link 635 da? Begge disse modemene er mye brukte modeller, og det er for dumt at N8 skal ha problemer med å koble seg til disse... Til og med min 3 år gamle N82 bruker begge disse uten problemer av noe slag.

Lenke til kommentar

allerede nytt firmware ute:-)

 

Kanskje dette retter opp i noen av problemene folk nevner her? :ermm:

 

 

Det vil alltid dukke opp slike bugs. Hvis det er en bugg og ikke hardware feil.

Uansett.....Det handler mer om hvor lang tid nokia bruker på å fikse det, mener eg:)

Leste nettopp at den pixelzoomingen under filming er litt buggy. Taper kvalitet på x1 og x2 zooming, men krystalklart på x3 og uten zoom selvsagt. Må regne med slikt i begynnelsen.

 

Er bare glad eg ikke ender opp med en iphone uten dekning:)

Lenke til kommentar

For oss som har bestilt super abonnement fra telenor som vi ikke skal bruke:

 

Er det bare å ringe telenor å spørre om en låse opp kode, helt gratis..tar det lang tid før man får den i så fall..

 

 

Jeg bestilte med telenor super! Som ikke skal brukes! Muligens jeg skal sende de 1000 gratis MMS og smsen...

Hvilke nett bruker du? Hvis din operatør bruker telenor sitt nett, virker mobilen med ein gong....Eller det gjorde hvert fall min med Ludo....Blir bare spennende når jeg skal over på One Call om imårå natt! Har ikke låst den opp

 

Fikk dere med minnekort i telefonen? (ikke noe minnekort her)

 

Fikk ikke med minnekort. Er jo intern minne på 16gb!

Lenke til kommentar

WLAN problemet stammer kanskje fra det samme som symbian s60v5 hadde med (i hovedsak) thomson routere. Symbian s60v5 taklet ikke QOS funksjonen i routerene, en funksjon som er rimelig vanlig, og eneste utvei var å skru den av. Det betyr at du må ha tilgang til routerinstillingene, og det har du normalt ikke bortsett fra ditt eget hjem.

 

Om det er det samme med ^3 vet jeg ikke, men jeg mistenker at det er blant en av mange feil som henger igjen fra s60.

 

Ok, så si at mitt Thomson-modem fra Telenor ikke liker denne telefonen da...men hva med naboens åpne D-Link 635 da? Begge disse modemene er mye brukte modeller, og det er for dumt at N8 skal ha problemer med å koble seg til disse... Til og med min 3 år gamle N82 bruker begge disse uten problemer av noe slag.

 

Det kan være mulig at d-linken er igjen koblet til en thomson modem :p

Lenke til kommentar

Er bare glad eg ikke ender opp med en iphone uten dekning:)

 

Prøv å vær litt objektiv. Dekningsproblem med iphone 4 er tatt til de grader ut av proposjoner, nettopp fordi iphone er en populær telefon å kritisere. Prøv å bryt en samtale selv med 'the death grip'. Har du fått det til noengang? Det gjorde ikke jeg.

Lenke til kommentar

Er bare glad eg ikke ender opp med en iphone uten dekning:)

 

Prøv å vær litt objektiv. Dekningsproblem med iphone 4 er tatt til de grader ut av proposjoner, nettopp fordi iphone er en populær telefon å kritisere. Prøv å bryt en samtale selv med 'the death grip'. Har du fått det til noengang? Det gjorde ikke jeg.

 

Enig med you! Det er flere på jobben min som har iphone4 og de har ikke klart å få til det som har vært den store snakkisen etter at telefonen ble lansert...nemlig "the death grip". Styrken går kanskje bittelitt ned, men å bryte en samtale har ikke vært tjangs å få til...

Lenke til kommentar

Er bare glad eg ikke ender opp med en iphone uten dekning:)

 

Prøv å vær litt objektiv. Dekningsproblem med iphone 4 er tatt til de grader ut av proposjoner, nettopp fordi iphone er en populær telefon å kritisere. Prøv å bryt en samtale selv med 'the death grip'. Har du fått det til noengang? Det gjorde ikke jeg.

 

Enig med you! Det er flere på jobben min som har iphone4 og de har ikke klart å få til det som har vært den store snakkisen etter at telefonen ble lansert...nemlig "the death grip". Styrken går kanskje bittelitt ned, men å bryte en samtale har ikke vært tjangs å få til...

 

Dette har nok vært et større problem i USA hvor dekning er et vesentlig større problem enn her på bjerget.

Lenke til kommentar

YES! da har jeg fått reservert meg min grå N8 hos en butikk i byen. Den begynner å dukke opp i små kvanta på elektrobutikker og telebutikker rundt om nå, så vær litt på hugget og ta kontakt med lokale butiker/sjekk lagerstatus på nett for å finne noen som har fått inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...