Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Noen som klarer å åpne bilde på telefonen?

Får ikke fram noen bilde via det innebygde programet og går jeg til filbehandler og finner fram manuelt og prøver og åpne bilde, blir det bare heng på telefonen.

 

 

Slet med det samme tidligere idag. Har du koblet til et ekstra minnekort, så bør du formatere det først. Etter eg formaterte kortet, gikk alt fint:)

 

Bildene ligger på selve telefon minne :/

 

 

Da vet eg ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"E", "3g" eller "3.5g" tegnet skal være oppe til venstre, men ser litt annerledes ut når det faktisk er aktivitet. Sliter med å koble fra all aktivitet. Alltid wlan eller e,3g,3.5.

Har en haug med online widgets på homescreenen da, men det skal vel være mulig å unngå all form for datatrafikk, hvis jeg ønsker det. Den kobler seg rett og slett til wlan uten min tillatelse og hvis ikke wlan er tilgjengelig, så kobler den seg opp med mobilnettet. slet ikke med på min omnia hd... TIPS anyone....

 

Er ellers meget happy med mobben.

 

Skal være en innstilling for automatisk oppkobling. Nå har jeg ikke min før i morgen, men hvis det er nogen lunde likt gamle telefoner så er det under "settigs"->"connection" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

Og en annen ting, hvis tlf ligger i sofa'n eller på bordet så blir speaker dekket og man hører nesten ingenting når man får samtale eller melding. Hvis man plukker opp telefonen blir det høy fin lyd.

Design-tabbe?

 

"E", "3g" eller "3.5g" tegnet skal være oppe til venstre, men ser litt annerledes ut når det faktisk er aktivitet. Sliter med å koble fra all aktivitet. Alltid wlan eller e,3g,3.5.

Har en haug med online widgets på homescreenen da, men det skal vel være mulig å unngå all form for datatrafikk, hvis jeg ønsker det. Den kobler seg rett og slett til wlan uten min tillatelse og hvis ikke wlan er tilgjengelig, så kobler den seg opp med mobilnettet. slet ikke med på min omnia hd... TIPS anyone....

 

Er ellers meget happy med mobben.

 

Når du er på hjemmeskjermen trykker du Valg og velg widgets i offline modus

Lenke til kommentar

Når du er på hjemmeskjermen trykker du Valg og velg widgets i offline modus

 

Vet du om det går an å få widgets til å kun bruke wlan? (altså være offline med mindre det er et kjet wlan i nærheten) Kunne vært kjekt siden vi har tråløse trondheim etc her i byen og jeg derfor sjeldent trenger 3g/Edge for å holde ting oppdatert.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått min telefon og rukket å taste litt. Er svært fornøyd, opplever ingen av de problemene som enkelte over har skrevet om.

 

Synes skjermen er skarp og fin, telefonen er god å holde i, den er kjapp i menyene. De "basic" telefontingene er på plass som jeg håpte og trodde: dvs. klar og god lyd i samtaler både inn og ut. Prøvde også bilnavigasjonen ei stripe i dag, telefonen mottar godt GPS-signal og stemmestyringen funket helt optimalt. Liker forresten Ovi-navigasjonen bedre enn både CoPilot og Navigon som jeg har prøvd før.

 

Kommer man virkelig ikke på wlan engang med denne telefonen? Hmmm, jeg husker med grøss og gru mine 3 uker med N97.

 

Det tok meg ca 20 sekund å få mobilen på wlan, dvs. den tiden det tok å taste inn wep-nøkkelen til mitt trådløse nettverk. Har en helt vanlig tilgin-ruter.

 

En poster skrev at telefonen ikke lagret passord / nøkkel, men spurte om det igjen? Pussig, ikke noe problem med det her, skrev inn nøkkelen en gang, deretter kobler telefonen seg på wlan i heimen ved behov (og vel så det ...) ;)

 

Ellers er det jo å bemerke at man må ha tunga beint i munnen når man setter opp smartmobiler generelt, det er en del innstillinger man kan klusse til, og da klarer ikke telefonen verken å finne noe nett eller koble seg på. Her gikk det som sagt helt elegant og kjapt! :cool:

 

Noen som har prøvd synkronisering mot Outlook? Funker dette bra? Lett å synke mot PC via BT? Håper dere som allerede har fått mobilen kan komme med mest mulig info.

Synkroniseing av Outlook går helt greit via Ovi Suite, jeg synket kontaktene og de kom inn i telefonen med fotos, telefonnummer, epostadresser og alt. Ikke noe problem. (Gjorde det via USB-kabel, prøvde ikke blåtann.)

 

Jeg har inne en bestilling på Komplett (mobilen skulle egentlig blitt sendt idag men ble ikke det allikevel), og vurderer å avbestille og heller vente på HTC HD3.

Det er selvsagt et valg man kan ta, men da bør du i alle fall like store mobber. Jeg kommer fra HTC HD2, som har samme størrelse (4,3" skjerm) som HD3 og må si det var en nytelse å gå et hakk ned i størrelse, hovedgrunnen til at jeg solgte den var nettopp "klumpfaktoren". N8 synes jeg er akkurat passelig stor og lommevennlig.

 

Mine alternativ til N8 var / er for øvrig enten Desire (ikke HD) eller iPhone 4. Men så langt er jeg mer enn fornøyd med N8.

Eneste som ikke er helt topp er nettleseren som noen har vært inne på, men den sier Nokia at de skal erstatte med en ny og bedre versjon. Jeg lastet ned Opera mini og kan også bruke den.

 

Jeg synes enkelte i tråden må prøve å roe seg (OBS! Dette er ikke spes. retta mot TottoT, men en generell betraktning ;) ) og gi telefonen en sjanse før man avbestiller, returnerer eller kaster telefonen i veggen i raseri. Problemer er til for å løses! Hvis man leser andre tråder med smartmobiler, enten det er HTC Desire, Samsung Galaxy, iPhone m.fl., så ser man at enkelte brukere opplever problemer, så er det andre (de fleste!!) som ikke opplever noe som helst av alvorlige problem. Konklusjonen på det får enhver trekke selv ... :D

 

Edit lots of leifs

Endret av GraBalder
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

Og en annen ting, hvis tlf ligger i sofa'n eller på bordet så blir speaker dekket og man hører nesten ingenting når man får samtale eller melding. Hvis man plukker opp telefonen blir det høy fin lyd.

Design-tabbe?

 

"E", "3g" eller "3.5g" tegnet skal være oppe til venstre, men ser litt annerledes ut når det faktisk er aktivitet. Sliter med å koble fra all aktivitet. Alltid wlan eller e,3g,3.5.

Har en haug med online widgets på homescreenen da, men det skal vel være mulig å unngå all form for datatrafikk, hvis jeg ønsker det. Den kobler seg rett og slett til wlan uten min tillatelse og hvis ikke wlan er tilgjengelig, så kobler den seg opp med mobilnettet. slet ikke med på min omnia hd... TIPS anyone....

 

Er ellers meget happy med mobben.

 

Når du er på hjemmeskjermen trykker du Valg og velg widgets i offline modus

 

 

Yup. Klar over den, men mitt wlan slår seg på uansett om jeg velger offline eller ikke...irriterende med tanke på batteriet.

 

 

Fant omsider ut av det. Liten innstillingstabbe. Alt i orden nå:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Ser den nye oppdateringen som kom nå skal være 011.012, er det versjonen dere har fått? På min telefon er det denne versjonen den er levert med.

 

Kanskje det er lik ulike softverversjoner ute å går på de ulike mobilene ettersom når de ble levert. Kan jo kanskje forklare hvorfor noen sliter med wlan og andre ikke.

 

Min ble også levert med 011.012. Søkte etter oppdateringer, men ingen nye oppdateringer tilgjengelig. Jeg sliter heller ikke med noe av det de andre har snakket om her.

Lenke til kommentar

Akkurat hentet min N8.. Fornøyd så langt :new_woot:

Par ting jeg lurer på.

Hos meg så står ikke vanlig antenne symbol oppe i høyre hjørnet men "E" (regner med dette er 3G datatrafikk)

Blir det ikke skyhøy regning hvis denne står på hele tiden? :dontgetit:

 

Og en annen ting, hvis tlf ligger i sofa'n eller på bordet så blir speaker dekket og man hører nesten ingenting når man får samtale eller melding. Hvis man plukker opp telefonen blir det høy fin lyd.

Design-tabbe?

 

"E", "3g" eller "3.5g" tegnet skal være oppe til venstre, men ser litt annerledes ut når det faktisk er aktivitet. Sliter med å koble fra all aktivitet. Alltid wlan eller e,3g,3.5.

Har en haug med online widgets på homescreenen da, men det skal vel være mulig å unngå all form for datatrafikk, hvis jeg ønsker det. Den kobler seg rett og slett til wlan uten min tillatelse og hvis ikke wlan er tilgjengelig, så kobler den seg opp med mobilnettet. slet ikke med på min omnia hd... TIPS anyone....

 

Er ellers meget happy med mobben.

 

Når du er på hjemmeskjermen trykker du Valg og velg widgets i offline modus

 

 

Yup. Klar over den, men mitt wlan slår seg på uansett om jeg velger offline eller ikke...irriterende med tanke på batteriet

 

Ja, det skjer hos meg også.. men oppdaget det var noe med e-post innstillingene å gjøre.. den var satt til å lete etter ny epost hele tiden, men nå er den satt til å hente 1 gang om dagen, om jeg ikke selv går inn på eposten selv.. kanskje noe der hos deg også?

Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på når den blå kommer for salg?

Etter samtale med Nokia i dag ble jeg bare henvist til å kontakte en forhandler og spørre de..

Klarer snart ikke vente lenger! Blir "sort" om den ikke kommer snart... ;)

 

Både den blå og den oransje er ventet å komme her til lands i slutten av november ifølge Nokia.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på denne telefonen, skal mulig bestille den i morgen.

Jeg har aldri hatt en smarttelefon før, bare ipod tuch som er helt lik på iphone i menyene.

Vil dere annbefale telefonen, eller ikke?

 

Jeg håpet på og ha den oransje men blir nok grønn på meg.

 

Noen av de som har fått den som har noen bilder eller en video og dele? :)

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg mest er hvordan Nokia greier å få tak i amoledskjermer . HTC Desire har jo hatt dette tidligere og sluttet nylig med dette. Er det noen som vet om Nokia har bedre avtaler enn HTC ift. Samsung sine amoled-skjermer?

 

Har prøvd den der jeg jobber.

 

Det jeg synes er bra med den:

- God skjerm, god oppløsning og sortnivå. (amoled)

- Metall bakside (solid)

- HDMI-inngang. (Overgang medfølger, grei bundle)

- God lyd. (Dolby)

- Markedets beste mobilkamera. (http://www.mobileburn.com/review.jsp?Page=5&Id=11093#p5s3)

- Bildevisning fungerer bra.

Lenke til kommentar

Ingen vei utenom nei.. og det er verdt det.. bedre lydkvalitet bla. genialt program å ha på telefonen :)

 

Ser man betaler for Premium pr/mnd av gangen.

Kan man lage en Premium konto og betale for en mnd for så og finne masse god musikk og legge til i offline modus? Da slipper man å ha en løpende utgift på 99kr/mnd. Ikke at jeg er "cheap" men bruker ikke spotify nok til at det er forsvarlig.

Lenke til kommentar

Ingen vei utenom nei.. og det er verdt det.. bedre lydkvalitet bla. genialt program å ha på telefonen :)

 

Ser man betaler for Premium pr/mnd av gangen.

Kan man lage en Premium konto og betale for en mnd for så og finne masse god musikk og legge til i offline modus? Da slipper man å ha en løpende utgift på 99kr/mnd. Ikke at jeg er "cheap" men bruker ikke spotify nok til at det er forsvarlig.

 

Se på det på en annen måte.. hva annet bruker du 99 kr mnd til på som strengt tatt er mye mere bortkastet enn Spotify ?

 

Men uansett, svaret er nei.. Da du må ha premium konto for å få tilgang til offline modus.

Lenke til kommentar

Ja, det skjer hos meg også.. men oppdaget det var noe med e-post innstillingene å gjøre.. den var satt til å lete etter ny epost hele tiden, men nå er den satt til å hente 1 gang om dagen, om jeg ikke selv går inn på eposten selv.. kanskje noe der hos deg også?

 

nei nå er eg lei. den kobler seg til wlan hele tiden. hvor endrer eg epost innstillingen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...