Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

I forhold til tlf så er det ikke godt å si hvordan det fungerer da... Spotify kan jo tvinges til å kjøre i offlinemodus 24x7, så uansett om tlf er offline kanskje det fungerer. Den applikasjonen kommuniserer overhodet ikke med serverne når den er offline. Riktignok har du en limit på ca 300 sanger iirc men tror faktisk det burde fungere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krankenstein:

Noe fusk med forumet, fikk ikke quotet.

 

Har du lagt inn epost konto ?

Velg rediger startskjerm så trykker du på epost kontoen og velger innstillinger.. der kan du jusere henting av epost

 

Ellers har jeg funne ut at hver gang jeg går over til startskjermen med eposten, så sjekker den etter ny epost.. får forske litt mere på dette om hvordan det kuttes ut.

Lenke til kommentar

Da er jeg overbevist og har bestilt fra Telenor med Super abonnement. Får bare håpe telefonen ikke er operatørlåst. Har fått inntrykk av at alle her har fått den åpen.

 

Forventer at det meste er bedre enn på min 5800.

Min tlf er klar til henting imorgen. Å jeg har hatt 5800 1 års tid.. Kan gi deg tilbakemelding på forskjellene når jeg har knotet litt!

Lenke til kommentar

En ting til jeg funderer på her...

De krever Spotify Premium konto for at man skal kunne bruke programmet på telefonen. Litt kjedelig å bruke 99kr/mnd når tjenesten egentlig er gratis :hrm:

Ingen vei utenom dette?

 

Spotify på mobil/ipod har alltid krevet premium, og det blir derfor feil å si at det "egentlig er gratis"

 

Mobil app'en var en av grunnene til at jeg valgte å betale or premium. (Pluss det er herlig med bedre bitrate, å kunne ha offline playlister og slippe å høre maset til Jonnathan from spotify....)

Lenke til kommentar

Krankenstein:

Noe fusk med forumet, fikk ikke quotet.

 

Har du lagt inn epost konto ?

Velg rediger startskjerm så trykker du på epost kontoen og velger innstillinger.. der kan du jusere henting av epost

 

Ellers har jeg funne ut at hver gang jeg går over til startskjermen med eposten, så sjekker den etter ny epost.. får forske litt mere på dette om hvordan det kuttes ut.

 

 

har vært der. Ingenting eg kan justere der. kanskje eg må legge inn eposten på nytt...

 

Jeg la inn eposten min på nytt. Så da at hentetidsplanen sto på "hele dagen". Endret på det. Har ingen problemer nå...foreløpig...

 

 

Så neste punkt. Hvordan stenger man ned det mobile netverket, etter det har vært i bruk. Min henger. På omnia hd holdt eg inne av knappen i noen sekunder. noe tilsvarende på n8........

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

I forhold til tlf så er det ikke godt å si hvordan det fungerer da... Spotify kan jo tvinges til å kjøre i offlinemodus 24x7, så uansett om tlf er offline kanskje det fungerer. Den applikasjonen kommuniserer overhodet ikke med serverne når den er offline. Riktignok har du en limit på ca 300 sanger iirc men tror faktisk det burde fungere!

 

Den krever å få lov å connecte en gang i mnd, så hvis du har vært offline i en hel mnd, så krever den connection for å verifisere at du er premium enda. Du kan vel i teorien slippe unna med å betale annenhver mnd, men det er snakk om et sabla styr for en hundrelapp.

Lenke til kommentar

Krankenstein:

Noe fusk med forumet, fikk ikke quotet.

 

Har du lagt inn epost konto ?

Velg rediger startskjerm så trykker du på epost kontoen og velger innstillinger.. der kan du jusere henting av epost

 

Ellers har jeg funne ut at hver gang jeg går over til startskjermen med eposten, så sjekker den etter ny epost.. får forske litt mere på dette om hvordan det kuttes ut.

 

 

har vært der. Ingenting eg kan justere der. kanskje eg må legge inn eposten på nytt...

 

Jeg som sa feil..

Du må inn på eposten.. trykke valg - instillinger - velge mailen - synkronisering

 

th_07102010.jpg

 

Liten video snutt

Lenke til kommentar

Krankenstein:

Noe fusk med forumet, fikk ikke quotet.

 

Har du lagt inn epost konto ?

Velg rediger startskjerm så trykker du på epost kontoen og velger innstillinger.. der kan du jusere henting av epost

 

Ellers har jeg funne ut at hver gang jeg går over til startskjermen med eposten, så sjekker den etter ny epost.. får forske litt mere på dette om hvordan det kuttes ut.

 

 

har vært der. Ingenting eg kan justere der. kanskje eg må legge inn eposten på nytt...

 

Jeg som sa feil..

Du må inn på eposten.. trykke valg - instillinger - velge mailen - synkronisering

 

th_07102010.jpg

 

Liten video snutt

 

 

Fant ut av det. Litt styr igrunn. Litt knot. Men vi lærer.

 

Er jo et nytt OS, selv om den ligner på 5th edition.

Lenke til kommentar

Observasjoner så langt:

qwerty tastatur er veldig mye bedre enn fra tidligere telefoner.

 

Sliter med enkelte ting via WLAN.. f.eks spotify nekter å bruke WLAN, men surfing med opera fungerer veldig bra, facebook også..

Om det er applikasjonsfeil eller feil med telefonen sin håndtering av WLAN vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Fant ut av det. Litt styr igrunn. Litt knot. Men vi lærer.

 

Er jo et nytt OS, selv om den ligner på 5th edition.

 

Ja er en del nye ting å bli vant med.. derfor må man bare bruke tid, mange ting som like gjerne kan være brukerfeil som annet :)

 

men alt i alt storfornøyd til nå:) Og bildene er meget bra:) iallefall etter min mening.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

 

Fant ut av det. Litt styr igrunn. Litt knot. Men vi lærer.

 

Er jo et nytt OS, selv om den ligner på 5th edition.

 

Ja er en del nye ting å bli vant med.. derfor må man bare bruke tid, mange ting som like gjerne kan være brukerfeil som annet :)

 

men alt i alt storfornøyd til nå:) Og bildene er meget bra:) iallefall etter min mening.

 

Ja. Er storfornøyd jeg også i grunn. Er kun småting som irriterer meg.

 

Syns forresten batteriet virker meget tolmodig:)

Lenke til kommentar

 

Fant ut av det. Litt styr igrunn. Litt knot. Men vi lærer.

 

Er jo et nytt OS, selv om den ligner på 5th edition.

 

Ja er en del nye ting å bli vant med.. derfor må man bare bruke tid, mange ting som like gjerne kan være brukerfeil som annet :)

 

men alt i alt storfornøyd til nå:) Og bildene er meget bra:) iallefall etter min mening.

 

Ja. Er storfornøyd jeg også i grunn. Er kun småting som irriterer meg.

 

Syns forresten batteriet virker meget tolmodig:)

 

Hva er det som irriterer deg?

 

Til nå er det behandlingen av WLAN nettverk som er det store ankepunktet.. fungerer ikke helt slik det skal virker det som.

Lenke til kommentar

Hadde glemt verifiseringsbiten, har bare fått melding om det èn gang eller noe.

 

Det må da være mulig å skru av/på mobilt nettverk på en fornuftig måte og få applikasjoner til å bruke wifi dersom dette er tilgjengelig?

 

Det er mulig via innstillinger å sette telefonen til å KUN bruke wlan når du er hjemme f.eks..

 

meny - instillinger - tilkobling - instillinger

Lenke til kommentar

Sliter med at mobben kobler seg til internett uten min godkjennning..mener noen andre nevnte samme problematikk....tips?

 

fant ut av det, tror eg:)

 

 

Jeg kommenterte det tidligere...Men har ikke funnet ut av det?

 

Kan du forklare????

 

Om du har satt opp epostkonto så er denne satt automatisk til å se etter epost hele tiden.. dette kan du forandre i epostinstillingene..

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at N8 da ikke har like strikt kontroll på apps som android - dvs at apps kan koble seg til nett over 3g uten at du må skru på 3g først, manuelt? Fordelen her er jo at hvis du vil browse kan du jo bare åpne browseren men samtidig har du jo ikke full kontroll på når nettet brukes.

 

Da er det greit å ha OneCall abonnement!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...