Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Kjedelig når ting ikke fungerer etter hensikten ja. Regner med du har prøvd andre nettadresser en bare en standard på mobiltelefonen?

 

Jada, testet grundig....både m.vg.no, www.vg.no + mange andre forskjellige.

Jeg testet til og med å legge opp snarvei til wlan-skanning på forsiden og prøvde å "tvinge" den til å koble seg til mitt nett, og deretter naboens åpne nett, men uansett får jeg enten opp et grått vindu hvor det til slutt enten står det jeg skrev i stad, "Internett, kan ikke utføre operasjon" eller "Ikke svar fra server"...

 

Når jeg er såpass kjent med Nokia som jeg er og ikke kommer lenger enn dette, så sier det seg selv at jeg blir skuffet... og det er synd, for jeg er virkelig imponert over hastigheten generelt på Symbian^3. Telefonen kunne vært så god, men er det altså ikke.... Og jeg gidder neppe å beholde denne i påvente av at kaaaanskje Nokia fikser problemet i en oppdatering. Jeg mener at noe så basic som å koble seg til internett via wlan, enten sikret eller usikret, burde fungere uten trøbbel. Og det mener jeg ikke er for mye forlangt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer man virkelig ikke på wlan engang med denne telefonen? Hmmm, jeg husker med grøss og gru mine 3 uker med N97.

 

Noen som har prøvd synkronisering mot Outlook? Funker dette bra? Lett å synke mot PC via BT? Håper dere som allerede har fått mobilen kan komme med mest mulig info.

 

Jeg har inne en bestilling på Komplett (mobilen skulle egentlig blitt sendt idag men ble ikke det allikevel), og vurderer å avbestille og heller vente på HTC HD3.

Lenke til kommentar

 

 

Har du gått under tilkoblinger og manuelt velg koble til ditt nettverk? Gjør ikke jeg det så får jeg bare en grå skjerm og tilkobling misslyktes.

 

Yes, jeg har prøvd alt! Men uanfaansett så kommer jeg ikke videre! Jeg har ikke mac-adresse gjenkjenning på i mitt nettverk, og når jeg til og med prøver naboens pip-åpne nettverk kommer jeg heller ikke inn! Som nevnt tilbakestilte jeg hele telefonen, men ikke pokker om det hjalp...

Min gamle N82 smeller rett inn på mitt wlan, uten trøbbel....så det er en gåte hvorfor jeg ikke kommer inn med N8!

 

Ikke imponert sålangt og svært, svært skuffet! Så lenge som jeg har ventet på denne telefonen, så irriterer det meg....

 

Jeg er såååå kort fra å fylle inn returskjemaet hos Komplett nå....

Dette problemet har også N86. Og det ser ut til at det gjelder med telenors speedtouchmodem. Merkelig da det fungerte med både N82 og N95 men ikke mee N86 og N97. Med Htc Desire har jeg ingen problemer.

Eg tror det er modemet ditt, men blir bare tipping da:)er ikke alle mobiler som går like godt sammen med enkelte mobiler. Men at wlanet funker, er jo drit viktig med en mobil.

Lenke til kommentar

De thomson modemene som flere ISPer bruker er noen snodige bokser har jeg selv erfart. Har nå selv en hjemmesentral til altiboks, og der fungerer det iallefall.

 

Vel, det er mulig at mitt Telenor Thomson modem ikke liker denne telefonen, men det får så være...jeg har aldri hatt problemer med å koble til noe annet på wlan før uansett hva jeg har prøvd å koble til...og jeg bytter ikke ut denne bare for å komme på nett med den nye Nokiaen min... det får være grenser...

Lenke til kommentar

Så den kobler seg opp mot nettet skikkelig? Selv når nett er lagt til, så velg koble til manuelt. Prøv også å slå av strømsparingen på wlan.

 

Selvsagt kan man forvente at ting fungerer. Selv om naboens nett er åpent for tilkobling behøver ikke det automatisk gi deg nettilgang. Han kan ha andre påloggingsformer igjen.

 

Men siden du har prøvd det meste, så kan man vel utelukke elementære småfeil. Kjedelig å sende noe i retur pga en bagatell.

 

Hvilken krypteringsmetode benytter dere som har thomson modem?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

har et liknende problem med en eldre wlan adapter som ikke liker ipods, men alt annet klarer fint å koble på. Du bør i hvertfall prøve den på et par andre nett før du gir opp, stikke til en kompis og teste etc.

 

Kan være verdt å forsøke å skifte kanal på wlan'et også spesielt hvis du bor i et nabolag med mange wlans.

Lenke til kommentar

For at den ikke skal snu auto:

 

Velg instillings (knappen under skjermen) -> telefon -> sensorinstillinger -> Snukontroll

 

Ahh, takk! :) Verre var det ikke. Trodde ikke det ble kalt snukontroll, men heller noe med rotere, så gikk kanskje litt fort her!

 

Har du hatt problemer med å koble deg til internett? Får ikke koblet til via Wlan i det hele tatt... Har lagt inn passord på nettet mitt, og den lagrer det men kommer ikke inn. Har til og med prøvd naboens åpne nett, men får uansett kun opp: "Internett: Kan ikke utføre operasjon"...

 

"Internett: Kan ikke utføre operasjon"...

Den fikk jeg og, prøvde meg på facebook.

Kom på nett da jeg skrev inn adressa manuelt", og etterpå lagret den under bokmerker.

Lenke til kommentar

Så den kobler seg opp mot nettet skikkelig? Selv når netter er lagt til, så velg koble til manuelt. Prøv også å slå av strømsparingen på wlan.

 

Selvsagt kan man forvente at ting fungerer. Selv om naboens nett er åpent for tilkobling behøver ikke det automatisk gi deg nettilgang. Han kan ha andre påloggingsformer igjen.

 

Men siden du har prøvd det meste, så kan man vel utelukke elementære småfeil. Kjedelig å sende noe i retur pga en bagatell.

 

Hvilken krypteringsmetode benytter dere som har thomson modem?

 

Har prøvd som sagt det meste nå, men ikke søren om den vil... strømsparing er avslått, har prøvd å koble til fra flere steder i menyen, den godkjenner tilsynelatende både mitt nett og naboens åpne nett, men den kommer aldri igang med å laste noe.

 

Mitt Thomson-modem kjører WPA2, og naboens åpne D-link 635 er som sagt pip åpen uten verken kode eller mac-adresse filtrering... og alle enheter jeg har testet hittil, det være seg laptoper eller mobiler har alltid klart å koble seg opp til både meg og naboens nett....

 

Frustrerende uferdig produkt dessverre...

Lenke til kommentar

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n8-full-en.shtml

 

Etter å ha lest denne anmeldelsen så velger jeg å avbestille N8. Men lykke til alle dere som allerede besitter telefonen.

 

Og jeg har flyttet sim-kortet tilbake i min N82 som jeg endelig tenkte å pensjonere...så i morgen kommer jeg ubønnhørlig til å fylle inn returskjemaet til Komplett...

 

Symbian^3 skuffet ikke for min del, kjapt og fint...men som nevnt tidligere....hvis jeg skal trøble med noe så basic som å koble til et wlan som i utgangspunktet bør være dritenkelt så melder jeg meg ut...

Lenke til kommentar

Jeg føler det var litt greit å være avventende. Synd at noen ikke er helt fornøyde med telefonen. Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke svarer til forventningene.

 

Jeg kan leve med min 5800 en stund til mens jeg leser erfaringene til dere som har fått telefonen. Hvis det viser seg at telefonen er sær på wlan vil jeg ikke ha den.

Lenke til kommentar

Jeg føler det var litt greit å være avventende. Synd at noen ikke er helt fornøyde med telefonen. Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke svarer til forventningene.

 

Jeg kan leve med min 5800 en stund til mens jeg leser erfaringene til dere som har fått telefonen. Hvis det viser seg at telefonen er sær på wlan vil jeg ikke ha den.

 

Ikke jeg heller...jeg bruker Wlan mye, så for meg blir det uaktuelt å beholde telefonen. Mulig at de klarer å fixe det ved hjelp av en oppdatering senere, men det gjerdet gidder ikke jeg å sitte å vente på....

Lenke til kommentar

Jeg føler det var litt greit å være avventende. Synd at noen ikke er helt fornøyde med telefonen. Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke svarer til forventningene.

 

Jeg kan leve med min 5800 en stund til mens jeg leser erfaringene til dere som har fått telefonen. Hvis det viser seg at telefonen er sær på wlan vil jeg ikke ha den.

 

Ikke jeg heller...jeg bruker Wlan mye, så for meg blir det uaktuelt å beholde telefonen. Mulig at de klarer å fixe det ved hjelp av en oppdatering senere, men det gjerdet gidder ikke jeg å sitte å vente på....

Jeg har ikke problemer med å komme ut på WiFi. Det er Snålt.......

Endret av Optimus Prime
Lenke til kommentar

Jeg føler det var litt greit å være avventende. Synd at noen ikke er helt fornøyde med telefonen. Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke svarer til forventningene.

 

Jeg kan leve med min 5800 en stund til mens jeg leser erfaringene til dere som har fått telefonen. Hvis det viser seg at telefonen er sær på wlan vil jeg ikke ha den.

 

Ikke jeg heller...jeg bruker Wlan mye, så for meg blir det uaktuelt å beholde telefonen. Mulig at de klarer å fixe det ved hjelp av en oppdatering senere, men det gjerdet gidder ikke jeg å sitte å vente på....

Jeg har ikke problemer med å komme ut på WiFi. Det er Snålt.......

 

Det er flere enn meg som har trøblet med wlan leser jeg, og jeg er såpass godt kjent med Nokia fra før at jeg er både familie og venners "helpdesk" når det gjelder innstillinger. Har lest både bruksanvisningen på nett og den som følger med, uten å få det til. Så jeg kan skrive under på at dette er et reelt problem, og ikke bare fingertrøbbel hvis det var det du tenkte på...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sliter litt med at et brev-ikon som blinker på hovedskjermen oppe i hjørnet ved batterinivået.

Noen som vet hva det kan være for noe?

Og finner noen ut noe om streaming av NRK som ble tidligere nevnt, si ifra her.

 

Ellers fungerer telefonen bra. Kjapp og god i forhold til Pixon 12

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Sliter litt med at et brev-ikon som blinker på hovedskjermen oppe i hjørnet ved batterinivået.

Noen som vet hva det kan være for noe?

Hvis det er likt som i tidligere versjoner av symbian, så betyr det mest sannsynlig at du må slette meldinger fra sim-kortet. Husker ikke fremgangsmåten i hodet da jeg ikke er i Nokias verden lengre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...