Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de fikser støtte for større filer enn 4 gb.. litt problematisk da de fleste HD oppløste filmer i mkv format er større enn 4 gb..

 

Hvor har du det fra...Har lest gjennom håndbøka nå...Ser ingenting om det? Men har bare skomlest den, så det kan jo være noe som jeg ikke fikk med meg...Sto heller ikke noe om USB hardisken måtte være FAT 32 som andre har skrevet om...

Lenke til kommentar

Eg har en haug med nokia n8 photo samples. De er jævla liten i forhold til bildene eg tar med min omnia hd ja. Litt snodig i grunn..størrelsen er ikke alt...eller..

 

Størrelsen er nok ikke alt nei, men om alle disse bildene er tatt når kameraet er stilt inn på maks kvalitet og 12 mpix, så føler jeg at de kunne fått ut enda mer detaljer og kvalitet ved å kjøre mindre komprimering. Noe må jo forsvinne i komprimeringen når 12 mpix skal krympes ned til ca 2 mb filstørrelse, sammenlignet med de fleste kompaktkamera som ville brukt 3-5 mb på tilsvarende fotografier.

Lenke til kommentar

Hva skal du med en saftig prosessor som sluker strøm når du IKKE trenger det, da Symbian bruker resursene mye bedre? Hva skal du med stor skjerm som bare gjør telefonen stor og klumpete ?

Oppløsningen kan jeg være enig i at de ikke er best på, men strengt tatt merker du ikke rare forskjellen. OSet er bra det, fungerer til det det skal, at man opplever enkelte problemer, gjør man med alt.. uansett levrandør.

 

Og er neimen heller ikke antall mhz som avgjør om det er den beste prosessoren..

 

He. Den gode debatten er i gang igjen, skjønnar eg:)

 

Nokia har et stort forbedringspotensiale, men nokia n8 er ihvertfall et bra steg i riktig retning.

Vært veldig mye teknologisk krigføring mellom iphone 4 og nokia n8, globalt, den siste tiden.

 

Og min konklusjon er som følgende:

 

Hadde iphone 4 hatt sammme camera som n8, usb on the go, hdmi, og mobil-tv, hadde eg sikkert kjøpt iphone 4. Men det er ikke tilfelle, så eg velger n8:)

 

Men det er min personlige mening da.

 

Eg venter enda på drømmemobben.

 

-1080p encoding og decoding.(camera med god opptikk).

-1.5ghz cpu.

-1280x720p super amoled skjerm.(4 tommer)

-1024 mb ram minne

-HDMI

-Operativsystem:usikker..

 

 

Klarer i det hele tatt en 1.5 ghz prosessor å decode 1080P video med grei bitrate? Det må i det minste være en dualcore og gpu-akselerasjon i tillegg... Tallene dine virker litt tilfeldig valgte :p Hvorfor ikke bare ønske seg en med Atom-cpu eller noe liksom. Gleder meg forresten til den dagen det kommer et DSLR-kamera med telefon-funksjonalitet. Moro å se folk snakke inn i kameraet sitt :D

 

 

Faen, nå har prisen i de fleste butikker økt :(

Lenke til kommentar

Klarer i det hele tatt en 1.5 ghz prosessor å decode 1080P video med grei bitrate? Det må i det minste være en dualcore og gpu-akselerasjon i tillegg... Tallene dine virker litt tilfeldig valgte :p Hvorfor ikke bare ønske seg en med Atom-cpu eller noe liksom. Gleder meg forresten til den dagen det kommer et DSLR-kamera med telefon-funksjonalitet. Moro å se folk snakke inn i kameraet sitt :D

 

 

2 kjerner er selvsagt bedre enn 1:)

 

tilfeldig...nja..er vel bare et tidsspørsmål før mobiler kommer med så pass høy cpu hastighet.

Men må nok ha en bra tegra chip i tillegg ja.

 

N8 leverer overlegent gode video opptakk, så skal klare meg med den. Ja inntil første mobben med 1080p opptak kommer på markede selvsagt.)

 

Men nok om "fremdtidens drømmemobb"

 

Nokia n8 er ankommet norges land, og vi skal snart få endelig testa den skikkelig ut:)

Lenke til kommentar

Ser nå at telenor har fått den grønne i dag og, men min er ikke sendt. Men da bør den komme seg avgårde i morgen :cool:

 

 

Bare for noen dager siden. Kan være at grønn ble pakket opp senere enn de sorte. Men satser på den går ut i morra, for den er på lager iallefall :w00t:

Er det denne du har bestilt? Fra samme plass? Så du nevnte telenor ;)

Kan jeg altså stole på at den er på lager??

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-N8TELENOR.NOG.aspx

 

Jeg er på nippet til å klikke "bestill", men er så usikker.

 

Ønsker mest den blå, men så er det ventetden da ;)

 

Kan jo bytte på farger med Nokia Silicone Cover

http://www.mshop.no/info.php?table=&offset=0&limit=20&level2=Nokia+Silicone+Cover+CC-1005+N8&sok.x=11&sok.y=12 :innocent:

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Faen, nå har prisen i de fleste butikker økt :(

Njaa, har den det? Laveste pris ca 3700 flere steder ...

Nå er visst iallfall den grønne på lager både her og der

Prisguide N8

 

 

Ah typisk at prisguiden tydeligvis bugga seg i går, og laveste pris viste seg å være 3895 :( Jeg gikk inn på amentio og bestilte der, som tydeligvis ikke var i prisguiden, 3720 ble det. Jaja, i hvert fall en butikk jeg kan stole på, selv om lagertallene er tvilsomme.

Lenke til kommentar

Ser nå at telenor har fått den grønne i dag og, men min er ikke sendt. Men da bør den komme seg avgårde i morgen :cool:

 

 

Bare for noen dager siden. Kan være at grønn ble pakket opp senere enn de sorte. Men satser på den går ut i morra, for den er på lager iallefall :w00t:

Er det denne du har bestilt? Fra samme plass? Så du nevnte telenor ;)

Kan jeg altså stole på at den er på lager??

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-N8TELENOR.NOG.aspx

 

Jeg er på nippet til å klikke "bestill", men er så usikker.

 

Ønsker mest den blå, men så er det ventetden da ;)

 

Kan jo bytte på farger med Nokia Silicone Cover

http://www.mshop.no/info.php?table=&offset=0&limit=20&level2=Nokia+Silicone+Cover+CC-1005+N8&sok.x=11&sok.y=12 :innocent:

 

Takk for den linken :)

mshop er den eneste butikken som har fått N8 utenom Telenor?

Gikk en bestilling inn der fra meg nå hvertfall :D

 

http://www.mshop.no/vp/Nokia--N8,-Dark-Grey/137329

Lenke til kommentar

Ser nå at telenor har fått den grønne i dag og, men min er ikke sendt. Men da bør den komme seg avgårde i morgen :cool:

 

 

Bare for noen dager siden. Kan være at grønn ble pakket opp senere enn de sorte. Men satser på den går ut i morra, for den er på lager iallefall :w00t:

Eg ringte telenor netbutikk nå. Traff selvsagt en blond kjerring som alltid er lite oppdatert. Hun mente mobilen ikke var kommet. Det vil si verken dark grey eller green. Men så fant hun tilslut ut at begge fargene kom igår ja. Den grønne burde bli sendt idag, sa hun omsider. Litt greit at det skjer idag, så vi får den innen lørdag. Dere med dark grey får den nok absolut senest på fredag. Sikkert før det, så mangen sier her i tråden:-) mangen som har bestilt dette super abonnementet, men skal alikevel bruke sitt nåværende abonnement når mobilen kommer?

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...