Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då åpne eg min N8 :-)Jippi

 

Oi oi oi, start den opp, trykk på masse rart og kom med tilbakemelding her :)

 

tror ikke eg e den beste til å vurdere hvordan telefonen er...

Er ikke noen mobil guru! Men skal skrive litt når jeg har fått trykka litt på den

Men den virket med mitt ludo sim kort...Satser på at den virker med One call når det begynner å virke på lørdag!

Lenke til kommentar

Hva med meg!!!?? Hva med meg komplett.no!!!? Når får dere ut fingern? faen i helvette!! Stressa etter å få telefon jeg? neida... joda.. faen

 

Hehe, håper virkelig at Komplett får inn telefonen i morgen, begynner å få abstinenser jeg nå.

ja.. huff!

 

De sa jo at jeg var en av de 30 første som forhåndsbestillte, så skulle få tlf tilsendt 29 september. Det skjedde jo selvfølgelig ikke. MÅ ha den før helga. Det må jeg bare!

Lenke til kommentar

Eldar-gutten på mobile-review.com er tydeligvis ikke spesielt imponert over Nokia N8, han nærmest slakta både N8, Symbian 3 og Nokia generelt i sin første preview av N8. Nå har han tatt for seg kameraet og foretatt sammenligninger med andre og lavere spesifiserte kameramobiler, og jamen kårer han ikke Nokia N8 til taper også på hovedsalgsargumentet.

 

Er han forutinntatt eller har han (litt / mye) rett? Nå er ikke jeg noen spesiell fanboy av Nokia, - har hatt både Nokia, Sony Ericsson, Samsung og HTC tidligere, nå vil jeg prøve en god kameratelefon som i tillegg har god telefondel (som er viktigst, dvs. lydkvalitet, dekning, o.l.). God "holde i hånden"-form, matt bakdeksel (som ikke tar fettflekker), gratis navigasjon, FM-sender, m.m. er ellers de viktigste faktorene som avgjorde mitt valg til fordel for N8.

 

Håper uansett ikke det er "katta i sekken" jeg mottar i posten i mårra ... :hmm:

 

Nokia N8 Camera: Comparison with Other Phones

Lenke til kommentar

Det er flere som har slaktet Eldars utsagn om N8, deriblant mobilen.no: http://mobilen.no/wip4/-ikke-mobb-nokia/d.epl?id=46817. Så senest i går en kamerasammenligning som var foretatt av en profesjonell fotograf der det var brukt et speilreflekskamera. Så vidt jeg kan se er det ingen tvil om at N8 slår samtlige andre mobiltelefonkameraer på markedet. Mot speilreflekskamera hadde den naturligvis lite å stille opp med, dog når det er sagt skal det også sies at et par av bildene hadde vært svært vanskelig å fastslå at var tatt av forskjellige kameraer - N8 kameraet har fantastisk kvalitet under rette forhold og oppfører seg utmerket under dårlige forhold relativt til andre mobilkameraer.

 

Tror ikke du/vi blir skuffet :)

Lenke til kommentar

Då åpne eg min N8 :-)Jippi

 

Oi oi oi, start den opp, trykk på masse rart og kom med tilbakemelding her :)

 

tror ikke eg e den beste til å vurdere hvordan telefonen er...

Er ikke noen mobil guru! Men skal skrive litt når jeg har fått trykka litt på den

Men den virket med mitt ludo sim kort...Satser på at den virker med One call når det begynner å virke på lørdag!

 

Har du allerede bestilt låse opp kode?Kan man gjøre det når som helst....

Lenke til kommentar

Eldar-gutten på mobile-review.com er tydeligvis ikke spesielt imponert over Nokia N8, han nærmest slakta både N8, Symbian 3 og Nokia generelt i sin første preview av N8. Nå har han tatt for seg kameraet og foretatt sammenligninger med andre og lavere spesifiserte kameramobiler, og jamen kårer han ikke Nokia N8 til taper også på hovedsalgsargumentet.

 

Er han forutinntatt eller har han (litt / mye) rett? Nå er ikke jeg noen spesiell fanboy av Nokia, - har hatt både Nokia, Sony Ericsson, Samsung og HTC tidligere, nå vil jeg prøve en god kameratelefon som i tillegg har god telefondel (som er viktigst, dvs. lydkvalitet, dekning, o.l.). God "holde i hånden"-form, matt bakdeksel (som ikke tar fettflekker), gratis navigasjon, FM-sender, m.m. er ellers de viktigste faktorene som avgjorde mitt valg til fordel for N8.

 

Håper uansett ikke det er "katta i sekken" jeg mottar i posten i mårra ... :hmm:

 

Nokia N8 Camera: Comparison with Other Phones

 

Om man blir skuffet eller ei, er så individuelt. Eg går ifra omnia hd til symbian 3. Bare det er en grei oppdatering, softwaremessig. Men så er hardwaren også en kjempe oppdatering i forhold til omnia hd. Men igjen, går man fra en samsung galaxi s til n8, kan sikkert overgangen bli noe værre...God knows....

Lenke til kommentar

Det er vel slik at telefonen bare er låst om man kjøper den på kontant, eller via telenor sin nettbutikk uten abo. Ved abo. får de jo inn de faste utgifte uansett. Men på kontant og uten så sikrer de seg ved låsing. Slik har det iallefall vært før. Aldri fått noen låst telefon så lenge man kjøper abo eller viderefører det man har med binding.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Aldri fått noen låst telefon så lenge man kjøper abo eller viderefører det man har med binding.

Greit å vite, jeg har bare videreført abonnementet jeg hadde fra før, er kjempefornøyd med og har ingen planer om å si opp. Frihet + mobilsurf. Blir ikke så mye større regning pr. måned enn jeg har hatt.

 

Må ha muligheten til å kunne videreselge telefonen uten operatørlås hvis den ikke innfrir mine forventninger, men det får jeg nok svar på i dagene som kommer :)

Lenke til kommentar

Det er flere som har slaktet Eldars utsagn om N8, deriblant mobilen.no: http://mobilen.no/wip4/-ikke-mobb-nokia/d.epl?id=46817. Så senest i går en kamerasammenligning som var foretatt av en profesjonell fotograf der det var brukt et speilreflekskamera. Så vidt jeg kan se er det ingen tvil om at N8 slår samtlige andre mobiltelefonkameraer på markedet.

Tror ikke du/vi blir skuffet :)

Også andre reagerer på at noen nettsteder har vært usedvanlig raske med å gi negative kritikker av N8, og det ved hjelp av uetteretteligheter som ulike ISO-innstillinger i kamera, folk som skjelver på hånda når N8 skal ta bilde og ikke med de andre mobilene, usammenlignbare programmer sammenlignes, utrenet person taster seint på N8 mot en dreven taster som trykker på den konkurrerende mobilen, osv. Dessuten vet man at Eldar har vært i konflikt med Nokia om "knabbing" av en uferdig N8 (som han så testa og slakta ...) Dette virker jo SVÆRT useriøst, for å si det mildt!

 

Hmmm .... Noen som er veldig nervøs for denne nykommeren? ;)

 

Svært interessant observasjon på GSMArena.com

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

Då åpne eg min N8 :-)Jippi

 

Oi oi oi, start den opp, trykk på masse rart og kom med tilbakemelding her :)

 

tror ikke eg e den beste til å vurdere hvordan telefonen er...

Er ikke noen mobil guru! Men skal skrive litt når jeg har fått trykka litt på den

Men den virket med mitt ludo sim kort...Satser på at den virker med One call når det begynner å virke på lørdag!

 

Har du allerede bestilt låse opp kode?Kan man gjøre det når som helst....

 

Jeg stappet bare sim kortet inni også virket det med ein gong...Kanskje siden ludo bruker nettet til Telenor!

 

Har ikke fått trykka så mye på den enda...Men syns den er litt mer tungvidt enn min N95, men det kommer seg nok når jeg får brukt den litt!!Ikke så imponert over filminga på mobilen!

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å lese det jeg har lest om N8 objektivt er min oppfatning at den er bra hardware med software som kunne ha vert bedre.

 

For mitt vedkommende legger jeg vekt på kameraet, kartløsningen og at den ellers har det jeg har behov for.

 

Jeg sitter med en litt utdatert Nokia 5800 og kommer antakeligvis til å bestille en N8 i løpet av måneden, men er stadig litt avventende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...