Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..nå vil jeg prøve en god kameratelefon som i tillegg har god telefondel (som er viktigst, dvs. lydkvalitet, dekning, o.l.).

 

Da er N8 et godt valg. Nokia har lenge vært gode på bildeprosessering, lydkvalitet og dekning, og jeg tviler på at de vil feile på nevnte områder i en så viktig telefon (for dem) som N8, med så mye erfaring som de sitter på.

 

Det er softwaremessig nokia har slitt de siste årene, og dessverre tror jeg ikke noe på at symbian^3 er store forbedringen.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Då åpne eg min N8 :-)Jippi

 

Oi oi oi, start den opp, trykk på masse rart og kom med tilbakemelding her :)

 

tror ikke eg e den beste til å vurdere hvordan telefonen er...

Er ikke noen mobil guru! Men skal skrive litt når jeg har fått trykka litt på den

Men den virket med mitt ludo sim kort...Satser på at den virker med One call når det begynner å virke på lørdag!

 

Har du allerede bestilt låse opp kode?Kan man gjøre det når som helst....

 

Jeg stappet bare sim kortet inni også virket det med ein gong...Kanskje siden ludo bruker nettet til Telenor!

 

Har ikke fått trykka så mye på den enda...Men syns den er litt mer tungvidt enn min N95, men det kommer seg nok når jeg får brukt den litt!!Ikke så imponert over filminga på mobilen!

 

 

Ikke? nå tøyser du vel...

Lenke til kommentar

Er sjeleglad eg ble tipset om telenors netbutikk her på forumet. Takk til han:-) avbestilte min grønne n8 hos mpx og bestilte hos telenor. Er det for seint å bestille hos telenor for deg da?

Mener å ha allerede betalt, men for ta en samtale med dem. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har komprimering noe å si for kvaliteten, har det noengang vært et tema?

 

 

Komprimering reduserer alltid kvaliteten ja. Om det er video eller bilder. Yes, men korfor inni granskauen skal nokia redusere kvaliteten på bildene. Det er jo kameraet som er det store med mobben. At bildene blir mindre i størrelser er hvertfall ingen god nok årsak, etter min mening. Så kanskje det ligger en mer spennende forklaring bak her...

Eg vil selvsagt ha bildene 100 % RAW.

 

Ps: På speilrefleks kan man ihvertfall velge disse alternativene.

Lenke til kommentar

Er sjeleglad eg ble tipset om telenors netbutikk her på forumet. Takk til han:-) avbestilte min grønne n8 hos mpx og bestilte hos telenor. Er det for seint å bestille hos telenor for deg da?

Mener å ha allerede betalt, men for ta en samtale med dem. Takk for tipset :)

 

må aldri betale på forhånd. Postoppkrav er alltid best, så kan man avbestille uten noe stress:)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått brukt telefonen litt. Og kan komme med noen innspill.

 

La me starte med det negative.

1. Når jeg snakker i telefonen har det flere ganger hent at jeg legger på siden kinnet mitt kommer borti legg på knappen! Dette er sykt irriterende.

2. For meg virker det som den slår på wifi av seg selv. Dette er jo irriterende med tanke på at den da bruker mye strøm! Men det er sikkert jeg som ikke har funnet ut hvordan jeg slår den av slik at den ikke starter opp med en gang jeg trykker på mobilen.

3. På 2 av 3 av meny sidene er det store snarveier slik at det kun er plass til 6 snarveier på hverside.(håper det er jeg som er en amatør og det enkelt går ann og gjøre snarveiene til små ikoner slik at det er plass til flere snarveier)

4. når en skriver og bruker tallene er det dumt at det ikke er mulig å slå på ordbok.

5. Når en skriver med telefoen liggende syns jeg at det er litt vanskelig å treffe rett bokstav.(men dette vil vell bli bedre med tida)

 

Positive ting.

1. Syns den er nokså fin mobil.

2. Ligger godt i handa mi!

3. Når en skriver flere sms med en person kommer dette opp som en samtale og da er det veldig greit å se hva som vi har skrevet tidligere. For meg et kjempe pluss!

4. På hoved siden er den en boks til kontakter som en ofte kontakter. Dette er også kjempe greit.

5. Låse knappen på sida. Kanskje det er den jeg bør slå på når jeg snakker i telefonen.

 

 

Men sånn alt i alt fornøyd med mobilen til nå. Men mer dere jeg er nokia fan plus jeg er ingen mobil guru. Derfor kan det nok finnes svar på alt som irritere meg med telefoen plus det finnes sikkert mange ting som jeg ikke er klar over som burde ha irritert meg.

 

Håper det er andre som får telefonen sin idag som har bedre peiling enn meg og dermed kan gi mer ris og ros om telefonen

 

Ny grine babyen så eg får passe på henne litt!

Lenke til kommentar

Eksempel bilde og video, der hyperx har fiksa på framrate og komprimeringen av stillbilder.

 

håper virkelig nokia klarer å øke frameraten som hyperx har klart, men mener eg har lest et sted at de allerede skal gi den 30 fps og autofocus under video opptak. Only time will tell:)------

 

 

http://zomgitscj.com/2010/10/05/the-nokia-n8-already-gets-software-hacks-30-fps-hd-recording-lower-image-compression/

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Da har jeg fått brukt telefonen litt. Og kan komme med noen innspill.

 

La me starte med det negative.

1. Når jeg snakker i telefonen har det flere ganger hent at jeg legger på siden kinnet mitt kommer borti legg på knappen! Dette er sykt irriterende.

2. For meg virker det som den slår på wifi av seg selv. Dette er jo irriterende med tanke på at den da bruker mye strøm! Men det er sikkert jeg som ikke har funnet ut hvordan jeg slår den av slik at den ikke starter opp med en gang jeg trykker på mobilen.

3. På 2 av 3 av meny sidene er det store snarveier slik at det kun er plass til 6 snarveier på hverside.(håper det er jeg som er en amatør og det enkelt går ann og gjøre snarveiene til små ikoner slik at det er plass til flere snarveier)

4. når en skriver og bruker tallene er det dumt at det ikke er mulig å slå på ordbok.

5. Når en skriver med telefoen liggende syns jeg at det er litt vanskelig å treffe rett bokstav.(men dette vil vell bli bedre med tida)

 

Positive ting.

1. Syns den er nokså fin mobil.

2. Ligger godt i handa mi!

3. Når en skriver flere sms med en person kommer dette opp som en samtale og da er det veldig greit å se hva som vi har skrevet tidligere. For meg et kjempe pluss!

4. På hoved siden er den en boks til kontakter som en ofte kontakter. Dette er også kjempe greit.

5. Låse knappen på sida. Kanskje det er den jeg bør slå på når jeg snakker i telefonen.

 

 

Men sånn alt i alt fornøyd med mobilen til nå. Men mer dere jeg er nokia fan plus jeg er ingen mobil guru. Derfor kan det nok finnes svar på alt som irritere meg med telefoen plus det finnes sikkert mange ting som jeg ikke er klar over som burde ha irritert meg.

 

Håper det er andre som får telefonen sin idag som har bedre peiling enn meg og dermed kan gi mer ris og ros om telefonen

 

Ny grine babyen så eg får passe på henne litt!

 

1:Det med wifi slår seg på av seg selv, har nok med innstilling å gjøre. Du har muligheten til la wifi slå seg på autimatisk når et wifi nettverk dukker opp. Denne instillingen kan du selvsagt slå av.

2:Du avbryter samtaler når telefonen berører skinnet ditt er ikke uvanlig. Telefonen skal låse mobben når mobben treffer skinnet ditt. Det er lett for at du treffer the red button før mobben treffer skinnet ditt. U see?

3: Angående widgets, så er de rimelig stor, håper nokia enderer på det etterhvert. Men snarveier til favoritt program blir vel rimelig liten, vil eg tro...?

 

Da har jeg vært på posten og hentet min:)

 

 

u lucky bastard!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...