Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini. Dette handler om Nokia. N97 sugde, javell, det er en annen telefon og et ANNET operativsystem. Ferdig med det.

 

Så folk bestiller telefonen allerede, tror dere det vil komme noen tilbud på denne i starten, eller er disse prisene (typ 3700,-) det billigste vi får se? Og hvordan ligger det an med fargene på nettbutikkene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini. Dette handler om Nokia. N97 sugde, javell, det er en annen telefon og et ANNET operativsystem. Ferdig med det.

 

Så folk bestiller telefonen allerede, tror dere det vil komme noen tilbud på denne i starten, eller er disse prisene (typ 3700,-) det billigste vi får se? Og hvordan ligger det an med fargene på nettbutikkene?

 

-Syns 4000 er billig nok:)Tviler på tilbud så tidlig...men ka vet eg..Ser kun green, silver white og dark grey.

 

 

Jeg opprettet denne tråden for dem som er interressert i nokia n8. Og aller helst dem som skal kjøpe n8. Har desverre blitt mangen som stikker inn på tråden for å rettferdiggjøre sitt kjøp av en iphone, android, eller bare vil vise generell missnøye med symbian. Men det er fritt land. Heldigvis:)

 

Anyway...Eg syns n8 kunne blitt enda fetere, "OS wise", hvis de kunne intergrert spb shell sammen med det nye widget systemet. Da begynner vi å snakke:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini.

Ååååååå så sint du skulle være da. Om du ikke tåler at vi kommer å forsvarer HTC Desire og XPERIA X10 eller andre Android telefoner når noen folk kommer med bullshit om dem her, så får dere tåle kaka tilbake.

 

Hvis ikke så trenger dere ikke å bry dere om hva vi sier.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini. Dette handler om Nokia. N97 sugde, javell, det er en annen telefon og et ANNET operativsystem. Ferdig med det.

 

Så folk bestiller telefonen allerede, tror dere det vil komme noen tilbud på denne i starten, eller er disse prisene (typ 3700,-) det billigste vi får se? Og hvordan ligger det an med fargene på nettbutikkene?

 

-Syns 4000 er billig nok:)Tviler på tilbud så tidlig...men ka vet eg..Ser kun green, silver white og dark grey.

 

 

Jeg opprettet denne tråden for dem som er interressert i nokia n8. Og aller helst dem som skal kjøpe n8. Har desverre blitt mangen som stikker inn på tråden for å rettferdiggjøre sitt kjøp av en iphone, android, eller bare vil vise generell missnøye med symbian. Men det er fritt land. Heldigvis:)

 

Anyway...Eg syns n8 kunne blitt enda fetere, "OS wise", hvis de kunne intergrert spb shell sammen med det nye widget systemet. Da begynner vi å snakke:)

Jeg prøver egentlig ikke å rettferdigjøre noen ting, men jeg synes kameraet er interessant nok til å poste i denne tråden. Resten av mobilen kan være laget av balsatre med operativsystem fra ZX Spectrum for min del :p

 

Grunnen til at jeg nevnte iPhone 4, var at den (antagelig) har samme slags brikke, ikke for å fremheve den over Nokia i en Nokia-tråd.

Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini.

Ååååååå så sint du skulle være da. Om du ikke tåler at vi kommer å forsvarer HTC Desire og XPERIA X10 eller andre Android telefoner når noen folk kommer med bullshit om dem her, så får dere tåle kaka tilbake.

 

Hvis ikke så trenger dere ikke å bry dere om hva vi sier.

 

Er ingen kjempekrise for min del. Men skjønnar at ikke alle setter pris på for mye mas om andre mobilmerker, når dette trossalt er en nokia n8 tråd. Men så alle blir lykkelig.. Terminator:Hvis du går inn på google.no og søker etter:htc desire eller xperia x10. Så vil eg tro du finner opptil flere tråder som omhandler den telefonen du setter mest pris på disse dager. Så er det sikkert mye spennende info dere kan utveksle der. Og ikke minst, kan du slenge så mye drit om nokia n8. Er jo litt av moroa det vettu:)

 

Men for oss andre nokia n8 fans: Ventetiden krymper inn nå etterhvert.

 

Ps: Finnes forresten en bra n8 side på facebook.

Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini.

Ååååååå så sint du skulle være da. Om du ikke tåler at vi kommer å forsvarer HTC Desire og XPERIA X10 eller andre Android telefoner når noen folk kommer med bullshit om dem her, så får dere tåle kaka tilbake.

 

Hvis ikke så trenger dere ikke å bry dere om hva vi sier.

 

Er ingen kjempekrise for min del. Men skjønnar at ikke alle setter pris på for mye mas om andre mobilmerker, når dette trossalt er en nokia n8 tråd. Men så alle blir lykkelig.. Terminator:Hvis du går inn på google.no og søker etter:htc desire eller xperia x10. Så vil eg tro du finner opptil flere tråder som omhandler den telefonen du setter mest pris på disse dager. Så er det sikkert mye spennende info dere kan utveksle der. Og ikke minst, kan du slenge så mye drit om nokia n8. Er jo litt av moroa det vettu:)

 

Men for oss andre nokia n8 fans: Ventetiden krymper inn nå etterhvert.

 

Ps: Finnes forresten en bra n8 side på facebook.

Jeg vet hvordan XPERIA X10 er, fordi jeg eier telefonen selv. Det er derfor jeg kom å forsvarte XPERIA X10 når Stig-Arne kom med ren tull om telefonen. Så jeg så meg bare nødt til å få rett på en del ting om det han sa.

 

Men jeg skal være enig i en ting. Som kamera og film mobil, så er Nokia N8 ganske bra. Hadde Nokia N8 hatt en 1 GHz Snapdragon CPU, 4 tomms skjerm med 480x854 i oppløsning og hatt et 1500 mAh batteri + Android 2.2, da hadde Nokia N8 vært verdens største sikle objekt for meg.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini. Dette handler om Nokia. N97 sugde, javell, det er en annen telefon og et ANNET operativsystem. Ferdig med det.

 

Så folk bestiller telefonen allerede, tror dere det vil komme noen tilbud på denne i starten, eller er disse prisene (typ 3700,-) det billigste vi får se? Og hvordan ligger det an med fargene på nettbutikkene?

 

-Syns 4000 er billig nok:)Tviler på tilbud så tidlig...men ka vet eg..Ser kun green, silver white og dark grey.

 

 

Jeg opprettet denne tråden for dem som er interressert i nokia n8. Og aller helst dem som skal kjøpe n8. Har desverre blitt mangen som stikker inn på tråden for å rettferdiggjøre sitt kjøp av en iphone, android, eller bare vil vise generell missnøye med symbian. Men det er fritt land. Heldigvis:)

 

Anyway...Eg syns n8 kunne blitt enda fetere, "OS wise", hvis de kunne intergrert spb shell sammen med det nye widget systemet. Da begynner vi å snakke:)

Jeg prøver egentlig ikke å rettferdigjøre noen ting, men jeg synes kameraet er interessant nok til å poste i denne tråden. Resten av mobilen kan være laget av balsatre med operativsystem fra ZX Spectrum for min del :p

 

Grunnen til at jeg nevnte iPhone 4, var at den (antagelig) har samme slags brikke, ikke for å fremheve den over Nokia i en Nokia-tråd.

 

 

Det du nevnte om bildebrikken til iphone er jo rett og slett bare lærerikt mr. Du virker som du har peil på opptikk. Mer av det her på tråden:)

Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini.

Ååååååå så sint du skulle være da. Om du ikke tåler at vi kommer å forsvarer HTC Desire og XPERIA X10 eller andre Android telefoner når noen folk kommer med bullshit om dem her, så får dere tåle kaka tilbake.

 

Hvis ikke så trenger dere ikke å bry dere om hva vi sier.

 

Er ingen kjempekrise for min del. Men skjønnar at ikke alle setter pris på for mye mas om andre mobilmerker, når dette trossalt er en nokia n8 tråd. Men så alle blir lykkelig.. Terminator:Hvis du går inn på google.no og søker etter:htc desire eller xperia x10. Så vil eg tro du finner opptil flere tråder som omhandler den telefonen du setter mest pris på disse dager. Så er det sikkert mye spennende info dere kan utveksle der. Og ikke minst, kan du slenge så mye drit om nokia n8. Er jo litt av moroa det vettu:)

 

Men for oss andre nokia n8 fans: Ventetiden krymper inn nå etterhvert.

 

Ps: Finnes forresten en bra n8 side på facebook.

Jeg vet hvordan XPERIA X10 er, fordi jeg eier telefonen selv. Det er derfor jeg kom å forsvarte XPERIA X10 når Stig-Arne kom med ren tull om telefonen. Så jeg så meg bare nødt til å få rett på en del ting om det han sa.

 

Men jeg skal være enig i en ting. Som kamera og film mobil, så er Nokia N8 ganske bra. Hadde Nokia N8 hatt en 1 GHz Snapdragon CPU, 4 tomms skjerm med 480x854 i oppløsning og hatt et 1500 mAh batteri + Android 2.2, da hadde Nokia N8 vært verdens største sikle objekt for meg.

 

 

Det har eg sagt siden side 1 på tråden:)

"Hadde Nokia N8 hatt en 1 GHz Snapdragon CPU, 4 tomms skjerm med 480x854 oppløsning og Android , da hadde Nokia N8 vært tidenes mobil". Men sånn er ikke virkeligheten. Derfor må man velge. Og eg velger n8 framfor htc hd desire. Men tro meg. Har vært innom tanken. Men så ser eg video samples og bilder den har tatt. Mister fort lysten. Tror vi kan trygt si at nokia n8 er for bilde og video entusiasten. Alt det andre er bare en bonus:)

Lenke til kommentar

Tråden har blitt et makkverk de siste 10-20 sidene. Kan Android fans bare stikke til helvette? Jeg driter en lang i de tragiske totalt fantasiløse HTC telefonene og xperia x10 og mini. Dette handler om Nokia. N97 sugde, javell, det er en annen telefon og et ANNET operativsystem. Ferdig med det.

 

Så folk bestiller telefonen allerede, tror dere det vil komme noen tilbud på denne i starten, eller er disse prisene (typ 3700,-) det billigste vi får se? Og hvordan ligger det an med fargene på nettbutikkene?

Et helt ANNET operativsystem sier du? Sist jeg sjekket heter det fortsatt Symbian. Og pluss så har vi brukt N97 som en referanse til hvordan Symbian operativet har skuffet oss. Kan du virkelig si at Symbian^3 og Symbian v5 er så forskjellige? Jeg ser samme layout og menysystem. Ja, den har flere vinduer på homescreenen og har en forfriskende musikkmeny, MEN hva med nye funksjoner?

 

Jeg har vært symbian fan lenge, men Symbian v5 har virkelig skuffet meg. Grunnet jeg gikk over til Android er pga mye anbefallinger. Vi må jo tross alt vente å se om Symbian^3 er så nytt som Nokia sier og ser om den slår til.

Lenke til kommentar

Det spekuleres litt i hva slags bildebrikke som er brukt.

My conclusion is:

This is a new Sony Exmor R sensor, the same physical pixel size (1.75um) than before Exmor R and probably with better design and technology... and performance... on a bigger chip sensor (1/1.8")

Hentet fra kommentarfeltet her:

http://image-sensors-world.blogspot.com/2010/04/nokia-n8-features-biggest-sensor-in.html

 

Mulig dette er starten på en skikkelig oppsving innen mobilkameraer?

 

Jeg må innrømme at jeg trodde Nokia gikk i samme megapixel-fella som andre produsenter da jeg hørte at N8 skulle ha 12 megapixler.

I slike tilfeller må jeg si det er helt greit å ta feil :)

Lenke til kommentar

Vær så snill, hvis dere som kommer inn hit og ikke bryr dere om Nokia skal poste, så hvertfall si noe fornuftig og relevant for tråden. Å bla gjennom side på side med avsporende diskusjoner er kjedelig når mange av oss kommer hit for å finne linker til nye samples, ny informasjon om levering, pris etc.

 

Et helt ANNET operativsystem sier du? Sist jeg sjekket heter det fortsatt Symbian. Og pluss så har vi brukt N97 som en referanse til hvordan Symbian operativet har skuffet oss. Kan du virkelig si at Symbian^3 og Symbian v5 er så forskjellige? Jeg ser samme layout og menysystem. Ja, den har flere vinduer på homescreenen og har en forfriskende musikkmeny, MEN hva med nye funksjoner?

 

Jeg har vært symbian fan lenge, men Symbian v5 har virkelig skuffet meg. Grunnet jeg gikk over til Android er pga mye anbefallinger. Vi må jo tross alt vente å se om Symbian^3 er så nytt som Nokia sier og ser om den slår til.

 

Å implisere at 2 OS fra samme firma til samme type enhet er like er på generelt grunnlag svært feil. Ja, dette er ofte tilfellet, men det behøver på ingen måte være det. Nevner bare windows vista -> windows 7. Microsoft forstod hvor kraftig de hadde bommet og fikk laget et knall-OS som de aller aller fleste er fornøyde med. Merk at layouten i hovedsak er lik fortsatt. Hva hindrer Nokia fra å få til det samme?

 

Krankenstein - kunne du linket facebooksiden du snakket om? Søkte på "nokia n8" men fant ingenting som minnet om en bra side.

 

Videoen postet tidligere fra Hawaii var ganske sick... Gleder meg til å se anmeldelsene til denne telefonen. Gitt at samplene er autentiske står det bare et par småting igjen for min del!

Lenke til kommentar

Man må vel regne med endel forum-unger som liker å synse om alt mulig annet enn det tråden burde handle om.

 

For mitt vedkommende tror jeg N8 blir min neste telefon. Bare kameraet og navigasjonen taler for det. Har enda ikke funnet noe jeg har behov for som den telefonen ikke har.

 

Jeg tror kanskje Nokia N8 passer best for de som ser mest på hva de kan gjøre med telefonen enn de som ser mest på hvor fint det scroller mellom hjemmeskjermene.

 

Greit at det finnes mer fancy GUI, men mange brukere ser mer på funksjon enn utseende. Og med N8 sin måte å konfigurere hjemmeskjermene på ser jeg ikke det store problemet. I tillegg er den relativt hyggelig priset. Kan jo til og med dra på tur uten kamera og GPS med den mobilen...

 

Men jeg skal leve med min gamle 5800 inntil jeg ser reaksjonen fra brukerne når telefonen er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var snodig. Mpx og komplett har gått tilbake på dato. Fra 29.sep til 24.sep. Tilfeldig...hm..Ikke bekrefta uansett da men...

 

Ja, det er noe snodig. Er vell og merke den svarte versjonen som har fått tidligere dato, av en eller annen grunn, grønn og silver white har henholdsvis 5 oktober og 1 oktober..

Så blir spennende å se på fredag da :)

Lenke til kommentar

Men dette var positivt. Da er de fleste enig om hva denne tråden bør ta for seg. Da håper jeg de n8 interressert blir igjen. Jeg kommer ihvertfall fortsatt til å poste linker og oppdateringer rundt dette produkte, så jeg forsåvidt har gjort hele veien:) Så klarer sikkert disse andre finne et forum som passer for de.

 

Den heter "Nokia n8" den siden på facebook forresten. Helt genial side

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...