Gå til innhold

Definitivt slutt på disketter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker fremdeles floppy til å oppdatere BIOS på netbooken :)

Klarer den ikke å boote fra USB altså? Det er vesentlig mindre sannsynlighet for feil på en minnepinne.

 

 

Disketter holder nok noen år til, mange som har "uendelig" med disketter på lager.

Spesiellt på servere kommer nok dette til å bli brukt en del selv om det ikke produseres lengre...

Forsvaret har et bra lager av disketter og magnetbånd.
Lenke til kommentar

Husker godt da innkjøp av en 10-pakning med disketter var en reell utvidelse av total lagringskapasitet og kunne frigjøre masse harddiskplass. Selv bluray-plater har ikke samme effekten i dag i forhold til lagringsbehovet. Har selv tatt vare på en 8-toms, en 5 1/4-toms og en 3,5-toms diskett for å kunne vise barnebarna og fortelle om gamle dager. RIP!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg bruker fortsatt 5 1/4" disketter på jobben for å laste inn systemsoftware på hauggamle maskiner. Koblet til med en bærbar diskettstasjon på størrelse med, ja, den er stor ihvertfall :) Kjempe tøft, og jeg koser meg stort hver gang :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

den forrige pcen som jeg hadde måtte jeg bruke diskett hvis jeg skulle oppgradere biosen på en sikker måte.

riktignok kunne det også gjøres via nette med hvis forbindelsen ble butt var alt ødelagt .

 

nå kan jeg heldigvis oppgradere via dvd eller cd.

 

ja. det er ikke mange måneden siden jeg pensjonerte den gamle pcen

Lenke til kommentar

når man ser på dette så begynner jeg å lure litt.

 

- der ikke alle pcene som har diskettstasjon lenger

- hvis en usb pen eller cd må simulere en diskett så er det likevel ikke noem mere plass en det man kan få på en diskett

- det blir en dyr "diskett ".

 

når man gjør det på den måten kan man da ikke lagra annen informasjon på usb pennen i tillegg ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg kommer til å savne lydene...

brrrt brrrt brrrrrrt tikk...tikk....tikk....tikk....brrrrt. The disk is not formatted. Format now?

Savner allerede :cry:

 

Husker spesiellt en gang jeg og en kamerat strevde i timesvis med å formatere 3,5 tommere. Like artig hver gang.

 

Good times. Eller når man hadde pakket ned et nytt spill på 30 disketter og det selvfølgelig var en crc error på nest siste, så var det pån igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...