Gå til innhold

Definitivt slutt på disketter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg fortsatt vært i en tidligere jobb, hadde jeg kanskje dratt ut for å kjøpe en bunke disketter nå. Der brukes disketter fortsatt. Er en 20(?) år gammel maskin som bruker disketter til å overføre data, og jeg regner ikke med at de kjøper ny maskin til flere millioner kroner for å kunne sende data på en annen måte.

 

Regner med at det fortsatt er en del slike rundt omkring, så disketten er nok ikke HELT død ennå...

Lenke til kommentar

Husker jeg brukte dette programmet her mye for borti 20 år siden

http://www.youtube.com/watch?v=LdOsk8q56LA

FastCopy 3. Enormt mye kjappere enn default kopiprogrammet som fulgte med på Atari ST'en. Klarte også en del kopibeskyttede disketter. Good times!

*mimre*

 

Hadde Amiga selv, husker vi brukte X-copy i begynnselen. Var rått å ha 4 diskettstasjoner og kopiere en disk til 3 tomme disker samtidig. :D

post-8710-1272372642,2802_thumb.jpg

Lenke til kommentar

det som irriterer meg, er at halvparten av hovedkortene som kommer i dag, enda krever en diskett for BIOS oppdatering!

 

men er det mulig å koble en floppystasjon til alle disse hovedkortene da ?

( kanskje litt dumt å spørre om det men jeg har oppfate det slik at de fleste nye hovedkort er uten floppytilkoblig )

Lenke til kommentar

Hehe jeg kjøpte en usb-floppy for 10kr på et loppemarked... har aldri brukt den, men tror fortsatt den er verdt å samle på, enda jeg ikke vet om en eneste diskett i huset. Bortsett fra den med et spill til Amiga 600 som jeg fant på dynga sammen med resten av HW :-) Jippi Ett spill til Amiga 600... og en Amiga 600 ... bud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...