Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Så på finn og fant denne annonsen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21431751

 

Prisen var jo veldig god, og med tanke på at jeg kan betale med postoppkrav må vel dette være en sikker vare? Så også at annonsen støtter finn's sikker betaling gjennom PayEX, og at telefonnummeret som er oppgit stemmer med navnet, samt adressen.

 

Ville bare poste den her dersom noen skulle ha noen innvendinger.

 

 

Postoppkrav er sikkert? Han kan jo sende deg ei eske med grus fra innkjørselen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Postoppkrav er sikkert? Han kan jo sende deg ei eske med grus fra innkjørselen...

 

Tar poenget ditt, men ville bare få frem at en selger som lar kjøperen bruke flere betalingsmåter fremstår som mer troverdig enn en som for eks. krever forhåndsbetaling. På den annen side, er jo dette som du sier, en falsk trygghet. Derfor redigerte jeg innlegget mitt og la til finn.no's sikker betaling gjennom PayEX.

 

Men å gardere seg 100 % blir uansett vanskelig, å da er det beste å huske regelen om at om noe virker for godt til å være sant, så er det ofte også nettop det.

Lenke til kommentar

Då har min vore gjennom importvurdering og sånne kjedelege ting, og har no blitt vidaresendt. Eg kjøpte min frå privatperson borte i USA for ~3900kr (inkl. frakt og alt).

 

Han merka pakken som gave, og sat på verdi på 100$. Bør eg føle meg trygg mtp. mva? Uansett, den vil nok kome fram akkurat dagen etter at eg reiser vekk på påskeferie. Typisk min flaks.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt denne telefonen: http://cgi.ebay.com/New-Google-Nexus-One-Phone-FACTORY-Unlocked-Sealed_W0QQitemZ180485650980QQcmdZViewItemQQptZCell_Phones?hash=item2a05c87a24#shId

 

Blir som romjul, påske og nyttårsaften de kommende dagene :) Regner med at det blir en del spørsmål etter hvert, I'll be in touch.

 

Ett lite spørsmål; bruker USPS Express Mail International hentelapp som jeg får i posten eller på sms?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt denne telefonen: http://cgi.ebay.com/New-Google-Nexus-One-Phone-FACTORY-Unlocked-Sealed_W0QQitemZ180485650980QQcmdZViewItemQQptZCell_Phones?hash=item2a05c87a24#shId

 

Blir som romjul, påske og nyttårsaften de kommende dagene :) Regner med at det blir en del spørsmål etter hvert, I'll be in touch.

 

Ett lite spørsmål; bruker USPS Express Mail International hentelapp som jeg får i posten eller på sms?

 

Enten får du hentelapp eller så blir den levert på døren av usps...husker det ble gjort sist jeg brukte usps, men husker ikke om det var express mail interntional..uansett bør du spørre selgeren om trackingnr til pakken slik at du kan sjekke på nettet på hvor den er..

 

Jeg Kjøpte også denne telefonen på ebay.. Selgeren bruker samme fraktalternativ som du har fått..

 

Sendingen min ble innlevert 9.mars i Santa ana og ankom Los angeles den 10 mars. for klarering til åsende til Norge. Først igår den 25. mars kom den inn i tollavdelingen. Venter fortsatt på at jeg skal få den.

 

Vil derfor advare deg mot å håpe å få den raskt.. Håper du er mer heldig enn meg ihvertfall..

Lenke til kommentar

Huff, får vel bare håpe på det beste da...

 

Men når den blir levert på døren, er det slik at jeg må undertegne noe? For kan være at jeg har gjort en liten brøler med tanke på at jeg oppga adressen til skolen min som leveringsadresse, og ettersom den er stengt neste uke pga. påskeferie vil det ikke være noen der til å ta imot pakken. Hva skjer evt. om det ikke er noen der til å ta imot pakken?

 

Grunnen til at jeg oppga skolen som adresse er fordi jeg bor på skolen (internat), og det er her jeg har opgitt adresse før. Da har enten skolen motatt en hentelapp som jeg har hentet og levert på posten, eller jeg har fått en SMS.

Endret av reef91
Lenke til kommentar

Huff, får vel bare håpe på det beste da...

 

Men når den blir levert på døren, er det slik at jeg må undertegne noe? For kan være at jeg har gjort en liten brøler med tanke på at jeg oppga adressen til skolen min som leveringsadresse, og ettersom den er stengt neste uke pga. påskeferie vil det ikke være noen der til å ta imot pakken. Hva skjer evt. om det ikke er noen der til å ta imot pakken?

 

Grunnen til at jeg oppga skolen som adresse er fordi jeg bor på skolen (internat), og det er her jeg har opgitt adresse før. Da har enten skolen motatt en hentelapp som jeg har hentet og levert på posten, eller jeg har fått en SMS.

 

Da fikk jeg den på døren idag..Regner med du må signere.. jippi:)Tok "bare" 16 dager med usps...

 

De leverer til den oppgitte adressen. Regner med du har registrert et tlf nr som de sikkert ringer om ingen er hjemme på leveringsdagen. Du kan evt. ringe dem her i Norge hvis de har en sentral her da, og få dem til å levere til en tid noen er tilgjengelige for mottak av pakken. Du har vel trackingnr som du kan oppgi til dem så fikser de sikkert det..

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål:

 

1. Opplever at telefonen bruker mye strøm over natten. Noen som vet hva som gjør det ? Alt av Wifi,blåtann er slått av.

 

2. Når jeg skal skrive sms, hvordan får jeg opp kontaktlisten for å velge mottaker ? Er jeg nød til å gå inn på kontakter og så trykke send sms til denne personen for hver gang jeg skal sende melding ?

 

 

Setter stor pris på svar! :)

 

Ellers er jeg knallfornøyd med telefonen.

 

 

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

2. Når jeg skal skrive sms, hvordan får jeg opp kontaktlisten for å velge mottaker ? Er jeg nød til å gå inn på kontakter og så trykke send sms til denne personen for hver gang jeg skal sende melding ?

Jeg har bare lekt meg med emulatoren foreløpig, men der er det slik at når jeg skriver i mottakerfeltet så foreslår den automatisk mottakere basert på det jeg skriver.

 

Jeg synes det er rart hvis det ikke er slik på telefonen også.

Lenke til kommentar

2. Når jeg skal skrive sms, hvordan får jeg opp kontaktlisten for å velge mottaker ? Er jeg nød til å gå inn på kontakter og så trykke send sms til denne personen for hver gang jeg skal sende melding ?

Jeg har bare lekt meg med emulatoren foreløpig, men der er det slik at når jeg skriver i mottakerfeltet så foreslår den automatisk mottakere basert på det jeg skriver.

 

Jeg synes det er rart hvis det ikke er slik på telefonen også.

 

 

tror ikke det er slik på telefonen nei :/

Lenke til kommentar

Da fikk jeg den på døren idag..Regner med du må signere.. jippi:)Tok "bare" 16 dager med usps...

 

De leverer til den oppgitte adressen. Regner med du har registrert et tlf nr som de sikkert ringer om ingen er hjemme på leveringsdagen. Du kan evt. ringe dem her i Norge hvis de har en sentral her da, og få dem til å levere til en tid noen er tilgjengelige for mottak av pakken. Du har vel trackingnr som du kan oppgi til dem så fikser de sikkert det..

Hmm, min ligg i postsystemet no. Gjorde din òg det? Eg kan i alle fall ikkje ta imot min som mest sannsynleg kjem i morgon. Men den blir sendt (slik som vanlege norske pakkar) i postsystemet, mao. at eg kan tracke den via posten (og den er innom vanlege vidaresendingsterminalar og slikt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...