Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Advanced Task Killer gir deg en total oversikt.

 

Hold inne Home button for de siste 6 brukte applikasjonene som enda kjører.

 

Vil bare si at jeg støtter svaret til lamabodo 100% i denne saken. Vil også legge til at om du holder inne Home så viser den ikke de siste 6 programmene som enda kjører, men de siste 6 programmene du har åpnet. Det kan godt hende at et program på den listen ikke kjører lengre, og det kan godt hende at et program kjører selv om det ikke er på den listen. Så det er enkelt og greit bare en liste over siste åpnede programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk internetten til å funke!

Skriv inn APN og restart telefonen ;)

 

 

Men hvordan vet man at det ikke er programmer som ligger å kjører i bakgrunnen da ? Noen som har funne et kjekt program for det ? :)

 

 

 

 

Mvh Thomas

 

Anbefalte programmer: Advanced Task Killer, 3G watch dog, APNdroid og Netcounter

Lenke til kommentar

Hvilken operatør har du? Brukte du innstillingene fra guiden å forrige side?

 

Jeg legger til notis om blokkering av APN nå..

 

 

 

 

 

 

Jeg har telenor. Brukte denne:

 

Name: telenor

APN: telenor

Proxy: 10.10.10.10

Port: 8080

Username: dj

Password: dj

Server: <Not set>

MMSC: http://mmsc/

MMS Proxy: 10.10.10.11

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN type: <Not set>

Lenke til kommentar

Du må skru på begge. Tror du gjør det ved å holde inne på tekstfeltet. Velg input method. Deretter starter du norsk ordbok ved å holde inne 123 på tastaturet, eller noe sånt. Ord legges til ordboken ved å holde på dem (under tekstfeltet mens de skrives inn).

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Du må skru på begge. Tror du gjør det ved å holde inne på tekstfeltet. Velg input method. Deretter starter du norsk ordbok ved å holde inne 123 på tastaturet, eller noe sånt. Ord legges til ordboken ved å holde på dem (under tekstfeltet mens de skrives inn).

 

 

 

 

 

 

Takk! Funker supert :)

Lenke til kommentar

Du må skru på begge. Tror du gjør det ved å holde inne på tekstfeltet. Velg input method. Deretter starter du norsk ordbok ved å holde inne 123 på tastaturet, eller noe sånt. Ord legges til ordboken ved å holde på dem (under tekstfeltet mens de skrives inn).

 

 

 

 

 

 

Takk! Funker supert :)

 

 

Er det mulig å få endret menyen fra Engelsk til norsk ?

Lenke til kommentar

Anbefalte programmer: Advanced Task Killer, 3G watch dog, APNdroid og Netcounter

 

Bare sånn generelt synes jeg ikke at man burde anbefale "taskkillers", med mindre det er klart at brukeren vet hvilke konsekvenser det kan få, og gjør brukeren det så greier han som regel å finne slike programmer selv.

 

Vi gjør ikke Android-platformen en tjeneste ved å anbefale slike programmer hele tiden. Folk må lære seg at multitaskingen fungerer annerledes enn på en vanlig PC og Windows Mobile 6. Tenk heller at de bruker en iPhone. Laster man ned et program som viser CPU-bruk pr. applikasjon så ser man at alle programmene som ikke er oppe men ligger i bakgrunnen ikke bruker CPU i det hele tatt (noen unntak, og da kan det være grunn til avinstallasjon, f.eks så jeg at NetCounter brukte CPU når jeg brukte nettet endel, og det vil jeg ikke ha noe av, og av en eller annen grunn gjorde Dolphin Browser det også). Programmene bruker minne, men det blir da vitterlig frigjort hvis det trengs. Linux har en annen minnehåndtering enn Windows, og å bruke minnet gir ingen ytelsestap.

 

Det er dumt hvis Android-platformen får negativ omtale på nettet fordi alarmer ikke ringer, nye meldinger kommer ikke opp, synk mot div. ting ikke funker osv fordi folk bruker taskkiller og dreper alt som kjører, ofte programmer som nettopp skal kjøre. Det eneste taskkillers kan brukes til er å drepe programmer som har hengt seg (men da kan man ofte bruke force close uansett). Min erfaring med taskkilers er at det er mye placebo. Man innbiller seg at telefonen går kjappere når minst mulig kjører pga at man føler at telefonen er "ren" elns. Mine "blindtester" viser at jeg egentlig ikke finner noen forskjell, med mindre jeg har oppe programmer som kjører aktivt i bakgrunnen som Spotify, selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått meg en jeg også :) Jeg vurderer CyanogenMod, men er det noen man "mister"? Den bygger vel på android 1.6 og ikke 2.1?

 

Edit: Kan se ut som spørsmålene mine faller bort da jeg så at den faktisk bygger på 2.1. De har bare ikke oppdatert "About" på sida si. wink.gif

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...