Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Har tenkt på å heller kjøpe meg en sak som kan gi 5v av et par AA-batterier, men det ser ut til å være vanskelig å finne. Fant en "1800mah" dings som gir 5v ut via en miniusbkontakt da. Med et miniusb->microusb-adapter er jo det grei ekstrastrøm hvis man trnger å "toppe opp" batteriet litt.

 

Synes det er mer praktisk med en reservekilde med strøm enn å ha et større batteri. og 200mah mer gidder jeg neppe betae $50(?) for.

 

Egentlig synes jeg batteriet er overraskende greit nå som jeg har hatt det en stund. Kan høre på musikk og spille i ~4-5t til sammen, og fortsatt varer batteriet hele dagen. En del av musikkspillingen var til og med streaming med Spotify.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt på å heller kjøpe meg en sak som kan gi 5v av et par AA-batterier, men det ser ut til å være vanskelig å finne. Fant en "1800mah" dings som gir 5v ut via en miniusbkontakt da. Med et miniusb->microusb-adapter er jo det grei ekstrastrøm hvis man trnger å "toppe opp" batteriet litt.

 

Synes det er mer praktisk med en reservekilde med strøm enn å ha et større batteri. og 200mah mer gidder jeg neppe betae $50(?) for.

 

Egentlig synes jeg batteriet er overraskende greit nå som jeg har hatt det en stund. Kan høre på musikk og spille i ~4-5t til sammen, og fortsatt varer batteriet hele dagen. En del av musikkspillingen var til og med streaming med Spotify.

Ville det ikke vært bedre med et ekstra batteri? Får jo cradle + batteri på eBay for noen hundrelapper nå.

Lenke til kommentar

De spørs jo litt. Om jeg skal bruke telefonen veldig mye et døgn, er det jo kjekkere å kunne gi den litt ekstra strøm, enn å måtte skru den av og bytte batteri. Skal man være borte flere dager uten støm, er sikkert et ekstra batteri kjekt. Men så er jeg litt skeptisk til å butte ebay-batterier i en telefon til 4k. :p

Lenke til kommentar

Jeg har mailet litt med batteriprodusenten Mugen om de vil lage noe til Desire, og fått følgende svar:

"Mugen Power is currently working on developing two different batteries for HTC Desire, which would be available at the end of this month.

The first battery will be standard size 1600mAh battery, and the second one will be extended 3200mAh battery."

 

Regner med at 3200mAh batteriet er en utvidet versjon og kommer med et tykkere bakdeksel, men kan jo være praktisk til lengre reiser.

1600mAh batteriet er nok det jeg kjøper, skal være samme størrelse som orginalbatteriet:)

 

Slik jeg ser det så bruker Nexus One og HTC Desire det samme batteriet. Derfor burde det gå greit å kjøpe det 1600mAh batteriet til Nexus One.

Hvis du ser på denne linken så er vel det akkuratt det samme batteriet som på siden du linket til.

Og der står det at batteriet passer til både Nexus One og HTC Desire.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe det selv også.

Lenke til kommentar

Jeg har mailet litt med batteriprodusenten Mugen om de vil lage noe til Desire, og fått følgende svar:

"Mugen Power is currently working on developing two different batteries for HTC Desire, which would be available at the end of this month.

The first battery will be standard size 1600mAh battery, and the second one will be extended 3200mAh battery."

 

Regner med at 3200mAh batteriet er en utvidet versjon og kommer med et tykkere bakdeksel, men kan jo være praktisk til lengre reiser.

1600mAh batteriet er nok det jeg kjøper, skal være samme størrelse som orginalbatteriet:)

 

Slik jeg ser det så bruker Nexus One og HTC Desire det samme batteriet. Derfor burde det gå greit å kjøpe det 1600mAh batteriet til Nexus One.

Hvis du ser på denne linken så er vel det akkuratt det samme batteriet som på siden du linket til.

Og der står det at batteriet passer til både Nexus One og HTC Desire.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe det selv også.

 

Det var også min opprinnelige tanke, så det var det første jeg spurte om, og svaret jeg fikk var "Unfortunately, Mugen Power battery for Nexus One will not work with HTC Desire.".

Jeg er enig i at det ser ut som om det er det samme batteriet, men når mannen sier det ikke er en god idé, venter jeg. Det er ikke SÅ lenge til slutten av måneden...

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Jeg har mailet litt med batteriprodusenten Mugen om de vil lage noe til Desire, og fått følgende svar:

"Mugen Power is currently working on developing two different batteries for HTC Desire, which would be available at the end of this month.

The first battery will be standard size 1600mAh battery, and the second one will be extended 3200mAh battery."

 

Regner med at 3200mAh batteriet er en utvidet versjon og kommer med et tykkere bakdeksel, men kan jo være praktisk til lengre reiser.

1600mAh batteriet er nok det jeg kjøper, skal være samme størrelse som orginalbatteriet:)

 

Slik jeg ser det så bruker Nexus One og HTC Desire det samme batteriet. Derfor burde det gå greit å kjøpe det 1600mAh batteriet til Nexus One.

Hvis du ser på denne linken så er vel det akkuratt det samme batteriet som på siden du linket til.

Og der står det at batteriet passer til både Nexus One og HTC Desire.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe det selv også.

 

Det var også min opprinnelige tanke, så det var det første jeg spurte om, og svaret jeg fikk var "Unfortunately, Mugen Power battery for Nexus One will not work with HTC Desire.".

Jeg er enig i at det ser ut som om det er det samme batteriet, men når mannen sier det ikke er en god idé, venter jeg. Det er ikke SÅ lenge til slutten av måneden...

Anbefaler ikke å kjøpe mugen-batterier!

Sjekk denne tråden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649770

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille en desire nå, har allerede en diamond som jeg har hatt i 2 år siden den kom ut og har vært fornøyd med den, men det har vært noen ting jeg ikke liker så godt, batterilevetiden skulle gjerne vært bedre, den henger seg noen ganger og er litt treig, noe jeg tviler på er noe problem med desire? 

 

Men til dere som har den, er den verdt penga? Eller er det andre telefoner som kommer i nærmeste framtid som noen trur vil kunne konkurrere med denne på pris og ytelse? Regner med at iPhone 4g kommer til å koste en god del mer, så den er vel ikke stor interesse for med mindre den skulle havne på denne prisen.

 

Og er utvalget av apps bra?

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har brukt Wefi? (App som skal finne og koble opp automatisk mot åpne wifi-nett.)

 

Skjønner ikke helt hva den gjør, for jeg synes det virker som om telefonen kobler seg automatisk opp mot åpne wifi'er selv om Wefi ikke ser ut til å kjøre.

 

Eller er det slik at Wefi må til for å få automatisk oppkobling til *nye, ukjente*, åpne nett, mens den ikke trenges for å koble seg opp til *kjente* ("huskede") åpne nett?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Når jeg var på jobben istad (1m fra trådløs router den kobler seg automatisk til), sto telefonen med spotify. Etter en stund stoppet musikken, og jeg fant ut at den hadde koblet seg fra WiFi, og på 3G. Det samme gjentok seg frustrerende mange ganger ila. dagen. Flere andre maskiner på samme router kjører dønn stabilt forresten.

 

Noen andre som har opplevd det samme, eller har noen tips? :) Hvis jeg gikk inn i innstillinger, og trådløs der "skjønte den at den hadde gjort noe galt", og hentet IP adresse som den skal...

Lenke til kommentar

Jeg spurte tidligere om problemer med svak wifi-mottakelse. Det viste seg at det var en hardware-feil med min telefon, men nå har den blitt erklert DOA (feil i antennemontering antar jeg), jeg har fått en ny og dette er andre saker! Forhandleren mente det var eneste desire'n han hadde hørt om som var på service. Nå kjøpte jeg også HD2-beskytterfilm og satt på så fort telefonen kom ut av boksen. Ikke så flink til å klippe rett, men det ble absolutt ignorerbart likevel.

 

Nrk nett-tv sviver bra synes jeg, selv om den bare bruker 1/6 av skjermens oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Noen som vet hvilken klokke han her på på phonearena bruker?

 

 

Han bruker den som er standard, bare i en annen stil.

Lenke til kommentar

Jeg har mailet litt med batteriprodusenten Mugen om de vil lage noe til Desire, og fått følgende svar:

"Mugen Power is currently working on developing two different batteries for HTC Desire, which would be available at the end of this month.

The first battery will be standard size 1600mAh battery, and the second one will be extended 3200mAh battery."

 

Regner med at 3200mAh batteriet er en utvidet versjon og kommer med et tykkere bakdeksel, men kan jo være praktisk til lengre reiser.

1600mAh batteriet er nok det jeg kjøper, skal være samme størrelse som orginalbatteriet:)

 

Slik jeg ser det så bruker Nexus One og HTC Desire det samme batteriet. Derfor burde det gå greit å kjøpe det 1600mAh batteriet til Nexus One.

Hvis du ser på denne linken så er vel det akkuratt det samme batteriet som på siden du linket til.

Og der står det at batteriet passer til både Nexus One og HTC Desire.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe det selv også.

 

Det var også min opprinnelige tanke, så det var det første jeg spurte om, og svaret jeg fikk var "Unfortunately, Mugen Power battery for Nexus One will not work with HTC Desire.".

Jeg er enig i at det ser ut som om det er det samme batteriet, men når mannen sier det ikke er en god idé, venter jeg. Det er ikke SÅ lenge til slutten av måneden...

Anbefaler ikke å kjøpe mugen-batterier!

Sjekk denne tråden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649770

 

To late for that, har allerede brukt Mugen-batteri til Hero'en min i en halvt år, og har ikke hatt noen problemer med det, tvert i mot. Godt batteri med litt ekstra levetid:)

Nå vet jeg ikke hva som står på siden du refererer til, for jeg får bare "Beklager, Google Chrome finner ikke forum.xda-developers.com"

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Er det fremdeles sånn at telefoner (les Desire) burde lades mange timer første gang du bruker den? Eller er det sånn at den kan bruker når den er full ladet?

 

Er så mange forskjellige meninger, noen som har noe dokumentasjon på hva som egentlig stemmer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...