Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har InvisbleShield fungert hos dere? Jeg ser den er blitt slaktet nord og ned mange steder...

Jeg har bare gode erfaringer. Jeg hadde en 3GS med IS i 8 måneder. Filmen er utrolig slitesterk, og telefonen så helt ny ut da jeg solgte den. Filmen har en litt ruglete overflate, og kan oppleves litt "sticky". Jeg synes det er en vanesak, skjermen er like responsiv.

De negative kommentarene jeg har sett handler mest om luftbobler, støv og problemer med å montere filmen. Det er viktig å være nøye når man legger på filmen. Det er nesten umulig å unngå noen bittesmå luftbobler, men disse vil forsvinne etter etpar dager. For å unngå støv vil jeg foreslå å ta en varm dusj først, og montere den på badet... :thumbup:

Takker!! Hørtes ut som ein veldig bra metode å gjera det på :)

 

Lurte på ein ting når det gjeld byggekvaliteten på telefonen. Er det nokon som har lagt merke til at det høres ut som om noko er løst om man "dunker" litt bak der kameraet er? høres på ein måte ut som om glasset vibrere litt.

Setter VELDIg stor pris på tilbakemelding på det, for om det bare er min, så sender eg den tilbake.

Lenke til kommentar
Er det nokon som har lagt merke til at det høres ut som om noko er løst om man "dunker" litt bak der kameraet er? høres på ein måte ut som om glasset vibrere litt.

Setter VELDIg stor pris på tilbakemelding på det, for om det bare er min, så sender eg den tilbake.

Slik er alle, skal være slik, lyden er mest trolig autofokusen til kameraet...

Nå utofokusen/linsen er løs er det enkelt og lite strømkrevende for kameraet å flytte/dytte fokus/linsen...

Lenke til kommentar
Er det nokon som har lagt merke til at det høres ut som om noko er løst om man "dunker" litt bak der kameraet er? høres på ein måte ut som om glasset vibrere litt.

Setter VELDIg stor pris på tilbakemelding på det, for om det bare er min, så sender eg den tilbake.

Slik er alle, skal være slik, lyden er mest trolig autofokusen til kameraet...

Nå utofokusen/linsen er løs er det enkelt og lite strømkrevende for kameraet å flytte/dytte fokus/linsen...

ok, så det har med autofocusen å gjore den lyden? Snakker IKKJE om når ein tar bilde, eller når kameraet er i bruk, men om at det "nesten" høres ut som om glasses som beskytter selve linsen, den som er under dekselet. Den lager ein slags riste/vibrerings lyd. Det du meiner er at det er fordi kameraet skal ha plass til å bevege seg, så derfor kjem den lyden?

frykteleg vanskeleg å forklare :blush:

Lenke til kommentar

Har lastet ned yr-widget og bruker den i steden for standard forside-klokka. La merke til noe pussig akkurat nå:

 

Klikker man på værmeldinga så kommer det opp en litt kortere værmelding, og en beskjed nederst på skjermen når denne sist ble sync'et.

 

Det pussige var at den sa den hadde blitt sync'et fem minutter tidligere, men jeg har hele tiden hatt avslått både wifi og mobilt nettverk, og 3G Watchdog sier 0 bytes today. Kan dette være en slik sleip widget som tar en bakdør og henter ned data likevel? Eller er det heller at utskriften er litt misledende, og det kanskje heller burde stått "prøvde å sync'e sist kl. .... osv."?

 

Er ikke sikker, men om det er som på friendstream hos meg så oppdateres ikke tidende så lenge du ikke er inne på noe nettverk. Så at det står 5 minutter siden den ble syncet kan bety at det er 5 minutter siden den ble synca før du slo av nettverket :ermm:

Lenke til kommentar

how to root desire

Noen som har prøvd denne guiden, og vet om den funker uten gold card? (da jeg forsto det slik at det ikke gikk an å lage gold card noe mer?)

 

En av web-sidene du trenger for å lage goldcard er midlertidigt nede ( de ble hacket og skal bytte server) , men det ser ut som det ikke er nødvendigt med goldcard hvis telefonen ikke er operatørlåst eller "branded".

 

Her er siden til Paul Obrien(fyren som først rootet desire).. kan vere greit å lese igjennom før man begir seg ut på rooting http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/307365/29-apr-r3-htc-desire-rooting-guide-now-with-new-improved-easier-root-method/

Lenke til kommentar

Har lastet ned yr-widget og bruker den i steden for standard forside-klokka. La merke til noe pussig akkurat nå:

 

Klikker man på værmeldinga så kommer det opp en litt kortere værmelding, og en beskjed nederst på skjermen når denne sist ble sync'et.

 

Det pussige var at den sa den hadde blitt sync'et fem minutter tidligere, men jeg har hele tiden hatt avslått både wifi og mobilt nettverk, og 3G Watchdog sier 0 bytes today. Kan dette være en slik sleip widget som tar en bakdør og henter ned data likevel? Eller er det heller at utskriften er litt misledende, og det kanskje heller burde stått "prøvde å sync'e sist kl. .... osv."?

Du har ikke tilfeldigvis på "bakgrunnsdata" eller "Aktiver alltid-aktive mobildata"? Tror at om man har på "Aktiver alltid-aktive mobildata" så henter telefonen fortsatt data til telefonen i visse programmer for det om man ikke er på wifi eller har mobilt nettverk på.

 

Stemmer ikke dette?

 

Det er jo slik at på de nyeste HTC-telefonene (Desire/Nexus/Legend etc.) så er de egentlig laget for å oppdatere seg 24/7. Det eneste som er dumt her, er at Norge ikke er særlig billig på dataroaming.

 

Jeg håper på en løsning i framtiden med f.eks. 50,- i måneden for data og kanskje maks 1-5GB, så blir hastigheten satt ned til GPRS resten av måneden.

 

Det hadde vært et OK tilbud syns jeg, nå som vi er mer avhengig av det.

Lenke til kommentar

Eg fekk monter på Invisible Shield nå i helga, og må si at det var ikkje noe for meg. Skjermen var fortsatt responsiv og fin, men overflaten var langt ifra så speilblank som den er uten.

Syntes også at overflaten ble litt seig, slik at det ikkje var like lett å dra fingeren over.

Fins det noen skjermbeskyttere som er hardere enn ZAGG sin?

Lenke til kommentar

Jeg monterte også på IS på fredag. Den litt "seige" følelsen skjermen fikk, gjorde meg ingenting. Det som jeg derimot reagerte mer på, var at kvaliteten på skjermbildet ble forringet. Jeg syntes pixlene kom tydeligere frem, slik at den meget pene skjermen ble mer pixlete og så mer grovkornet ut. Etter ett par dagers prøvekjøring, tok jeg av filmen. Jeg prøver meg heller uten, og satser på at jeg klarer å holde den sånn nogenlunde ripefri.

Lenke til kommentar

Nei men F da...

 

Bare jeg som plages med det medfølgende minnekortet? :dontgetit:

 

Flere ganger nå (i løpet av 2uker) at jeg får beskjed om :

: "minnekortet er tomt"

: "Minnekortet har ikke støttet filsystem"

: "Minnekortet må formatere før bruk"

 

Etter å ha puttet det inn i kortleseren til pcn fungerer det fint igjen i telefonen noen dager før det klikker igjen å må en tur inn i pcn...

 

Det er et ganske utbredt problem. Har sett flere rundt på nett som sliter med det. Både min bedre halvdel og meg selv opplever det samme også. Med tanke på hvor mange som plages med denne feilen, tipper jeg HTC er klar over det og tar tak i det.

 

Inntil videre hjelper det å restarte telefonen for min egen del.

Lenke til kommentar

Hvordan roote HTC desire

 

DU TRENGER IKKE GOLDCARD VIST DU HAR KJØPT TELEFONEN DIN ULÅST, DVS DEN KAN BRUKES PÅ ALLE TYPER SIMKORT, OG JEG HAR DERFOR DROPPET DET PUNKTET

 

Filer finner du her http://www.wright-pc.com/pyr0/HTC%20DESIRE/r1/

Det ligger 2 filer under pushfiles-win-addon.zip, disse skal du kopiere i samme mappe som pushfiles.zip ligger, viktig!

 

Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjorde det

 

1. kopier først rootedupdate.zip til SD kortet ( SELVE ZIP FILEN, DEN SKAL IKKE PAKKES UT)

2. skru av din HTC desire , skru på SAMTIDIG som du holder inne ”back” knappen. Du skal da se ”fastboot” på skjermen

3. koble mobilen til pcen med usb ledning og start ”testruu.exe” programmet (når du kommer til ”configuration wizard” skrur du av telefon

4. skru på din mobil med å trykke av/på og samtidig volum NED knappen , hold den ned til du ser HBOOT (og ikke FASTBOOT som det sto tidligere)

5. Velg RECOVERY (med volumknappen og trykk av/på for rett valg)

6. da kobler du til usb kabel pc, gå inn på push files mappen og velg recovery-windows.bat

7. velg nå Wipe Data/Factory Reset med den optiske kulen

8. velg Flash ZIP from SDCard (der skal rootedupdate.zip ligge vist du følgte punkt 1)

9. reboot device

 

 

 

Når du vil legge inn custom rom, velger du den .zip filen(istedenfor rootedupdate.zip) og gjør som punkt 1.

 

Så hopper du bare til punkt 4

Endret av kewell79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan får man tilgang til å kjøpe apps? Hva er fremgangsmåten?

 

Det er flere måter, men den enkleste er kanskje å roote telefonen(beskrivelse i posten over din), og så laste ned Market Enabler. Evt er det vel også mulighet for å bestille et simkort som tilhører et land som har betal-apps, via e-bay... :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette blir helt rette stedet for mitt spørsmål, men prøver. Ser det ikke er så mye tilbehør å få til denne på ebay og dealextreem og sånn ennå, men det er en del til nexus one. Vil disse veskene (de regner jeg nesten med) og docking stasjonene og sånn passe også til denne? Er usb kontakten under på samme sted osv??

 

Hva er egentlig fordelene med å roote telefonen? Er det verdt det eller fungerer den ok nok uten å "tulle" for mye med softwaren?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette blir helt rette stedet for mitt spørsmål, men prøver. Ser det ikke er så mye tilbehør å få til denne på ebay og dealextreem og sånn ennå, men det er en del til nexus one. Vil disse veskene (de regner jeg nesten med) og docking stasjonene og sånn passe også til denne? Er usb kontakten under på samme sted osv??

 

Hva er egentlig fordelene med å roote telefonen? Er det verdt det eller fungerer den ok nok uten å "tulle" for mye med softwaren?

 

Kan svare på det med utstyr:

 

iPhone og Desire er omtrent helt like i størrelse, og Nexus og Desire er helt like.

 

Du kan trygt kjøpe dockingstasjoner som bruker micro-USB, men ikke de offisielle Nexus-dockene som bruker batterikontakter (kun på Nexus).

 

Disse funker Cradle/dock for Desire/Nexus

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...