Gå til innhold

En ting jeg ikke skjønner med bildetråden i humorforumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er for mye forlangt at de skal leite opp et random morsomt bilde bare fordi de skal slette et bilde spør du meg.

Og jeg synes de skal si fra når de modererer. Så hva mener du? Er det best at de lar være å si fra når noen går over streken/bryter reglene eller skal de få lov til å si fra uten å poste bilde?

Det er ett av to.

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns det er unødvendig å annonsere at innlegg er slettet.

Normal praksis er at man sier fra når man har moderert. Jeg vil ikke ha et forum hvor moderatorene kan "snike" seg til å moderere ting og saker, når de modererer skal det som hovedregel gjøres åpent.

 

At de ikke legger ved bilder kan jeg ikke se er et så stort irritasjonsmoment. De aller, aller fleste innleggene er fortsatt med bilde, og alle brukere må fortsatt legge ved bilde når de skriver innlegg i tråden.

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns det er unødvendig å annonsere at innlegg er slettet.

Normal praksis er at man sier fra når man har moderert. Jeg vil ikke ha et forum hvor moderatorene kan "snike" seg til å moderere ting og saker, når de modererer skal det som hovedregel gjøres åpent.

 

At de ikke legger ved bilder kan jeg ikke se er et så stort irritasjonsmoment. De aller, aller fleste innleggene er fortsatt med bilde, og alle brukere må fortsatt legge ved bilde når de skriver innlegg i tråden.

Jesus... poenget med den regelen er at det ikke skal fylles opp med poster som ikke har noe med tråden å gjøre. Det er en bildetråd, så det skal være bilder. Hvis moderatorene fjerner en post uten bilde og i tillegg annonserer det så har de egentlig ikke hjulpet en døyt. Og det skal være unødvendig å annonsere det når det står i tittelen.

Lenke til kommentar

Du forutsetter et en-til-en bytteforhold her. Men det er sant bare dersom moderators post ikke har noen almenpreventiv effekt. Dersom den har det, altså at den får vesentlig færre brukere til å poste uten bilde, så vil det i sum virke.

 

I tillegg er effekten av å slette uten modposter at det ofte fører til mer spam. Ikke sjelden ved at brukeren poster på nytt for å si "Hvor ble det av posten min?", fortsatt uten bilde, og at andre brukere svarer "Du hadde ikke noe bilde".

 

Hvor irriterende en modpost er, så kan det hende at det er et lite onde i forhold til alternativene. Og vi kommer ikke til å tvinge våre mods til å gå på leting etter morsomme bilder hver gang til skal moderere...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Geir: Har det en allmennpreventiv effekt, da? Det står jo i trådtittel OG førstepost. De som poster uten bilde har nok ikke lest særlig mye i tråden. Da hadde de fått med seg at det SKAL være et bilde i hver post.

 

Og hva gjelder diskusjon rundt "hvor ble posten min av?" så er det derfor jeg foreslår at det sendes PM. Hvis folk konsekvent poster uten bilde, får de heller få en advarsel, så tar de kanskje hintet. Litt innsats må folk gjøre for å bruke forumet.

Lenke til kommentar

Jeg er helt klar over ironien i at vi poster en notis uten bilde om å ha slettet en post uten bilde, men alternativet blir da å ikke poste noen ting.

 

Jeg husker fra før jeg ble moderator at jeg syntes det var irriterende når ting skjedde i kulissene til en tråd jeg fulgte med på, selv om det ikke nødvendigvis var jeg som ble moderert og jeg er ganske sikker på at flere føler det samme. Selv om det er uunngåelig at vi foretar oss noe som ikke blir annonsert i plenum så tror jeg det er fint om mye av det arbeidet vi gjør faktisk kommer frem. Dels for at aktive brukere slipper å spekulere i hva som egentlig er blitt gjort, dels for å presisere at noe faktisk er blitt gjort og at vi ikke arbeider i skjul og dels som Geir nevner; for den preventive effekten det har :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner prinsippet med at man sier i fra når man modererer, men jeg mener fortsatt at i akkurat dette tilfellet så er det mer irriterende å måtte lese den samme beskjeden om og om igjen (innlegg uten bilde fjernet) enn å registrere at innlegg blir fjernet.

Alle som følger med i tråden vet jo at innlegg uten bilder blir slettet relativt kjapt uansett. Og hvis du ikke vet det, fortjener du ikke å benytte deg av tråden, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Normal praksis er at man sier fra når man har moderert. Jeg vil ikke ha et forum hvor moderatorene kan "snike" seg til å moderere ting og saker, når de modererer skal det som hovedregel gjøres åpent.

Prinsipielt sett er jeg enig, spesielt med tanke på at det i blant annet denne tråden har blitt slettet flere innlegg uten å opplyse om det i tråden eller til de som skrev innleggene. En slik praksis synes jeg ikke vi kan tillate. Derimot mener jeg at det i en slik bildetråd, hvor det opplyses om at hvert innlegg skal inneholde bilde, bør det holde med en pm til vedkommende som fikk posten sin uten bilde slettet.

Lenke til kommentar

Nesten ingen starter på første side i tråden no matter what. De klikker seg til siste side og ser bildene, og kommenterer uten bilde "Haha de var fett!".

 

Da må jo moderator komme inn og ta affære og fortelle at slik skal det ikke gjøres her. Sitter du og leser førstepost i alle trådene du går innom?

 

Pluss at folk vil bare spørre "Hei hvor i faen ble det av posten min???!" hvis de bare forsvinner. Og da er vi like langt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...