Gå til innhold

Dommeravgjørelser mot Brann


Step_up

Anbefalte innlegg

Det er ikke poenget mitt, jeg påpeker statistiske fakta og hvordan det her er noe som er særdeles uvanlig. Fotballen er nå rund og slik er det nå bare, men det er verdt å ta med seg for de kalkulerende trenerne (som eksempelvis Drillo) som finner det akseptabelt med 4-5 sjanser i mot, for normalt skal det ikke gi mer enn 1 mål.

 

Det har også en ekstra demotiverende effekt å oppleve at 3 av 4 sjanser mot går inn, mens fremover på banen trenger man ca 4 sjanser i snitt for å score. Det vil henge med spillerne.

 

Både psykologisk og for de som er interessert i fotballstatistikk er dette interessant. Brann er der de er fordi de ikke har prestert bedre, mitt poeng er at det er spennende med slike abnormaliteter innen fotballens "vitenskap".

 

Bare synd det rammer Brann da. Så får man håpe det normaliserer seg, blir lettere rent psykisk å komme seg opp på riktig nivå da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullt klar over hva du mener, og det er flatterende. Spesielt flatterende er det fordi det var nettopp forsvarsspillet Steinar Nilsen påpekte at måtte bli bedre når han ble ansatt. Fristelsen for å fremstå muligens noe usaklig og argumentere på samme nivå som trådstarter ble for stor i den sammenhengen. Prøver bare å sette enkelte ting i perspektiv her. Man kan ikke leve på "hvis" og "kanskje" og "om".

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i, som påpekt tidligere. Dommeren er den siste man skal skylde på.

 

Vi er der vi er fordi prestasjonene ikke har vært bedre. Statistisk kan vi trøste oss med at den har en tendens til å jevne seg ut.

 

Forhåpentligvis blir det denne sesongen, med flere kamper hvor vi har griseflaks og ikke slipper inn mål på uendelig mange sjanser :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva du mener, og det er flatterende. Spesielt flatterende er det fordi det var nettopp forsvarsspillet Steinar Nilsen påpekte at måtte bli bedre når han ble ansatt. Fristelsen for å fremstå muligens noe usaklig og argumentere på samme nivå som trådstarter ble for stor i den sammenhengen. Prøver bare å sette enkelte ting i perspektiv her. Man kan ikke leve på "hvis" og "kanskje" og "om".

 

 

Hvilket nivå diskuterer jeg på da? hvis du sikter til at jeg har fremstått usaklig, så kan jeg ikke skjønne hvor jeg har vært det...

Lenke til kommentar

Nei, du beviser bare mangel på fotballkompetanse og sunn fornuft. Jeg kan forstå deg, for når det butter imot er det fristende å snakke med hjertet og skylde på ting man ikke kan kontrollere. Men Brann er for tiden elendige. Vi får bare håpe at Brann i første omgang unngår nedrykk, og sette oss gradvise mål etter hvert som de blir sannsynlige.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i, som påpekt tidligere. Dommeren er den siste man skal skylde på.

 

Vi er der vi er fordi prestasjonene ikke har vært bedre. Statistisk kan vi trøste oss med at den har en tendens til å jevne seg ut.

 

Forhåpentligvis blir det denne sesongen, med flere kamper hvor vi har griseflaks og ikke slipper inn mål på uendelig mange sjanser :wee:

 

 

hvis vi får Molde-kampen utjevnet, da skal jeg ikke klage.

Inntil da blir kaktusen stående hos Espen Berntsen ;) .

Vi kunne fått pusterom, men det fikk vi ikke...Klarer du å si imot at det hadde hjulpet med 2-0 til pause og Steinar kunne forsøkt å vekke spillerne? Klarer du å si imot at det hadde vært vanskelig å rote bort seieren hvis de hadde scoret på straffe på stillingen 2-0?

Ser man bort fra dette så er det utelukkende pga forsvaret at vi er der vi er :hrm:

 

Nei, du beviser bare mangel på fotballkompetanse og sunn fornuft. Jeg kan forstå deg, for når det butter imot er det fristende å snakke med hjertet og skylde på ting man ikke kan kontrollere. Men Brann er for tiden elendige. Vi får bare håpe at Brann i første omgang unngår nedrykk, og sette oss gradvise mål etter hvert som de blir sannsynlige.

mangel på fotballkompetanse? mangel på sunn fornuft? du kan ikke bare kaste slike beskyldninger ut i vilden sky uten å skrive hvorfor du mener det...Det sier vel mest om deg...

Lenke til kommentar

Jeg sier det som en konklusjon basert på alle dine uttalelser. Det er ingen garanti for at Brann hadde vunnet selv om Brann hadde gått til pause med 2-0. Dette sier jeg med grunnlag i hvordan kampen utviklet seg.

 

Kaktusen kan Espen Berntsen hakke opp i elleve biter og sende til de 11 spillerne som startet for Brann. De ga seg etter 30 minutter, som er en hel time for tidlig. Det var jo ikke ufortjent at Molde vant. Det var ikke mot spillets gang. Alle tre målene var etter min oppfatning "noe som måtte skje" basert på hvordan kampen utartet seg og hvordan Brann taklet kampen. Vi hadde mer flaks som scorte to mål, enn Molde hadde som kom tilbake igjen i kampen. Molde var dyktige, det er mer enn hva man kan si om Brann.

Lenke til kommentar

Jeg sier det som en konklusjon basert på alle dine uttalelser. Det er ingen garanti for at Brann hadde vunnet selv om Brann hadde gått til pause med 2-0. Dette sier jeg med grunnlag i hvordan kampen utviklet seg.

 

Kaktusen kan Espen Berntsen hakke opp i elleve biter og sende til de 11 spillerne som startet for Brann. De ga seg etter 30 minutter, som er en hel time for tidlig. Det var jo ikke ufortjent at Molde vant. Det var ikke mot spillets gang. Alle tre målene var etter min oppfatning "noe som måtte skje" basert på hvordan kampen utartet seg og hvordan Brann taklet kampen. Vi hadde mer flaks som scorte to mål, enn Molde hadde som kom tilbake igjen i kampen. Molde var dyktige, det er mer enn hva man kan si om Brann.

 

 

kanskje nevne noen uttalelser istedenfor å finne på noe? Det er større sannsynlighet for at vi hadde vunnet den kampen ved 2-0 til pause, for da kunne Steinar vekket spillerne.

 

Det skal jo ikke være mulig å ikke vinke offside der! Og hadde vi fått straffe på 2-0 så tviler jeg sterkt på at Brann ville gitt bort det. vi hadde første og Molde hadde andre omgang. vi hadde da ikke flaks som scoret 2 mål. Huseklepp er dyktig som presser på den første og det er en fin pasning fra PVM på den andre...Ja forsvaret var rævva i den kampen som de stort sett har vært denne sesongen, men det betyr ikke at man bør/kan generalisere hele laget...Det var ingenting som måtte skje.

Lenke til kommentar

Fin tråd. La oss like gjerne bare fjerne dommerne og linjedommmerne og spille uten dem. Mye bedre :thumbup:

 

 

Hadde sikkert funket fint om spillerne var ærlige sjeler :wee:

 

Men så er de som kjent ikke det. Det er jo ikke hovedsakelig kvaliteten på dommerne det er noe galt med, problemet er spillere som gjør alt de kan for å jukse og bedra for å gjøre jobben til dommerne vanskeligere.

 

Skulle like greit gitt direkte rødt for filming og man skulle hatt noen objektive leger som kunne slå fast om noen etter all sannsynlighet har ligget og lekt skadet, så kunne de blitt utestengt i en evighet. Egentlig gjort det med alle som blir tatt i løgn og bedrag for å lure dommerne.

 

Men men, dessverre har vi fokus på dommerne når det er spillerne som burde skjerpe seg.

 

Det finnes ingenting mer dobbeltmoralsk i fotball en fotballspilere som gjør alt de kan for å gjøre jobben vanskeligere for dommeren, som så klager på dårlig dømming.

Lenke til kommentar

Objektive leger på en fotballbane? Synes det er bedre å begynne med videodømming, da får man i hvert fall fått luket bort åpenbare feil gjort av dommerne. Nå er det sikkert noen som sier at vi hadde fått 15 minutter tilleggstid pga. all stopp i spillet, men det går an å sette en grense på hvor mange ganger man kan klage. Hvert lag burde få klage opptil tre ganger i løpet av en kamp, på denne måten blir fotball mer rettferdig. For vi kan ikke ha det slik at ligaen blir avgjort pga. en klar offside som ikke ble gitt (slik Chelsea vant PL denne sesongen).

Lenke til kommentar

Dommerne hadde hatt det enklere uten alle skuespillerne og fotballen hadde vært bedre uten. Skulle noe blitt prioritert så burde det, i mine øyne, vært å luke vekk alle spillerne som bevisst prøver å gjøre jobben vanskeligere for dommerne fremfor å starte med videodømming.

 

Dommerne har jeg få problemer med. Men kulturen blant spillere med råtten etikk derimot, det kan jeg klare meg uten. Når voksne der har noe å lære av spillere på 8 år så sier det sitt.

Lenke til kommentar

Vi ble snytt for corner i forkant av Enga's 0-1 scoring. Er usikker på om det hadde hatt noe å si på resultatet, så vil ikke si noe om poeng i denne kampen.

 

Da vil fremdeles Berntsens skandalekamp stå igjen i våres minne når vi da ser tilbake på hvorfor vi ikke har 7 poeng nå

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere: Det kan alle lag si, og når vi er ferdig med å dele ut sympatipoeng ville Brann fortsatt ligge på plassen de nå ligger på og i alle fall ikke lenger oppe.

 

Nå pleier aldri jeg å skylde på dommerne for tapte poeng, men hva slags belegg har du egentlig for å si at dommerfeil jevner seg ut etterhvert?

Lenke til kommentar

'Insty' date='14. april 2010 - 22:08'

Denne tråden er bare full av dritt, sludder og vås.

 

Deg om det. nå ble den ihvertfall fylt opp med enda mer dritt, sludder og vås ;) ...

 

Dømmingen har ikke vært i nærheten av så dårlig at vi kan bruke noe "hvis" noe sted.

 

Mot Molde synes jeg den har vært det.

 

 

Sett at vi skal bruke "hvis". Tenk om Stabæk hadde vunnet bare én av kampene mot Brann i 2007. I hjemmekampen til Stabæk var Stabæk klart best, de hadde mange gedigne målsjangser. Hvis de hadde scoret og vunnet med to mål der, så hadde de jo blitt seriemester!! Da hadde Brann hatt tre poeng midre, mens Stabæk hadde hatt tre poeng mer, og vunnet serien med to mål bedre på målforskjell! Så egentlig vant vi faktisk ikke serien i 2007 hvis vi ser bak resultatet. Når jeg tenker over det, burde Brannspillerne bare sende gullmedaljene og pokalen til Fornebu med en gang, for det er jo der den hører hjemme.

 

nå har jeg ikke snakket om spillet vårt her og det er forsåvidt ikke det denne tråden handler om heller. Det er forskjell på om ett lag f.eks "rante" med seg ett poeng og dommerfeil.

 

Som du skjønner blir slik analyse ufullstendig og helt på trynet. Skal man se bak resultatet, må man må mye mer grundig til verks enn det du skisserer. Hvordan vet du at Brann hadde vunnet i Molde om vi hadde gått til pause med 2-0? Brann la seg bakpå og ble sløve etter 30 minutter, Molde så at her var det muligheter. Med en tordentale i pausen er i alle fall jeg helt sikker på at Molde hadde vært heltent.

 

Hvordan vet du at vi ikke hadde vunnet? Molde så at det var muligheter og vi sovnet. Med en tordentale er jeg helt sikker på at Brann hadde vært klare for andre omgang...

 

Kan vi ikke snakkes når du har et snev av hva fotball dreier seg om?

 

Vet ikke hva jeg skal svare på noe så frekt og grunnløst. Er det slik du argumenterer dine synspunkt? Right back at ya :thumbup: ...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

i dag ble vi snytt for to straffer. stor sjanse for at det kunne hatt påvirkning på resultatet. Kanskje 1, kanskje 3. Stor mulighet for at vi kunne gått forbi Odd, og en liten mulighet for at vi kunne klatret opp på 9, men da hadde vi trengt mye flaks, så tenker ikke så mye på det. det verste er jo at det skjer i en kamp hvor vi fullstendig overkjører motstanderen. Da synes jeg vi hadde fortjent poeng. Pokker ta Staberg! :mad: Var det noen som sa at dette jevner seg ut i løpet av en sesong? ser ikke slik ut så langt! Det er jo utrolig at dommerteamet ikke så disse situasjonene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...