Gå til innhold

Dommeravgjørelser mot Brann


Step_up

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Forstår du det virkelig ikke??

 

På tabellen står vi oppført med 4 poeng etter at vi på papiret har tapt 3-2 for Molde i fjerde serierunde. Men Moldes redusering til 1-2 skulle vært annullert for offside. Og uansett om vi skulle hatt straffe på 1-0 og noen spekulerer i at vi ikke ville scoret etterpå hvis vi hadde fått straffen, så ble vi snytt for en straffe til på 2-0. Med andre ord så hadde det vært stor sannsynlighet for at vi hadde scoret 3-0 og da ville kampen mest sannsynlig endt med 3 poeng til Brann. Bare det faktum at 1-2 målet aldri skulle vært godkjent, så hadde vi hatt 2-0 til pause. Det betyr at det bare ville vært 45 minutter til med fotball og Steinar kunne skjerpet opp spillerne i pausen og vekket de slik at de ville vært klare for andre omgang. Noe som igjen ville redusert sjansen for at vi ville gitt bort seieren.

 

Dermed ville Brann nå hatt 7 poeng på tabellen og ikke 4.

 

Kaktus er herved sendt til Espen Berntsen og linjedommer :mad:

 

Og så sier jeg: Nå må det vel snart begynne å gå opp for deg at Brann er et drætalag? At vi ikke har noen ting på øvre halvdel av tabellen å gjøre? Å surmule over enkeltsituasjoner er noe alle bunnlag gjør, og du bare bekrefter situasjonen vi er i med måten du holder på.

 

 

Har du en kommentar til det?

Lenke til kommentar

Vi er ett lag som burde vært mye høyere på tabellen! det har vært en kamp hvor vi garantert ble snytt for 3. Ellers har det vært noen kamper hvor det har vært situasjoner som mest sannsynlig kunne innvirket på resultatet. hvem er det som har snakket om tabellplasseringer? Her inne tar jeg bare opp situasjoner fra kamper som kan ha hatt betydning for poengene. Dessuten vet jeg ikke hvorfor du drar opp denne tråden, siden det er en stund siden det var en slik kamp. Greit at du liker å skape diskusjoner og slikt, men det er da ikke nødvendig å dra opp denne tråden utelukkende for å lage kvalme?

Lenke til kommentar

Kanskje nevne at dere aldri skulle hatt frisparket PVM scoret på også da? Siden du tar opp situasjoner som virker inn på poeng.

 

 

hæ???det var ett soleklart slag og var selvfølgelig frispark.

men ikke avspor tråden...Jeg tar opp situasjoner som som virker inn på poengene negativt, ikke subjektive meninger som ikke har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det du sa det har ikke rot i virkeligheten.

 

fordi? Alle så slaget, med mindre man har anti-Brann briller. Det slaget er rimelig åpenbart...og det er ikke ulovlig å argumentere for ditt syn i stedet for å holde ja/nei diskusjon.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg lager ikke kvalme, det er du som lager kvalme med slik holdning. Jeg bare griper fatt i virkeligheten og velter den over deg. Jeg griper fatt i de tråder jeg mener det er behov å gripe fatt i, så enkelt er det. Jeg vil poengtere at du er en helt ordinær forumbruker. Forumbrukere har som oppgave å ytre sin mening i de diskusjoner de selv velger. Du er ikke en koordinator som skal fortelle folk når og hvor de skal poste innleggene sine, ei heller en moderator som har den makt til å slette innlegg og advare brukere mot regelbrudd. Så ikke spor av mer nå, det er ikke din oppgave.

 

Du sier du laget en tråd hvor man diskuterer situasjoner som preger resultatet negativt. Med andre ord kan jeg starte en tråd i en annen kategori hvor jeg vil diskutere hvor mange åpenbare feil det er i tyngdekraften / tyngdeloven, uten at noen kan motsi meg. For i tråden jeg da skaper vil jeg kun ha andres innspill på hvilke feil som eksisterer, ikke hvorvidt det jeg sier stemmer eller ei. Ser du hvor idiotisk det ville vært?

 

Jeg vil igjen oppfordre deg til å ta et dypdykk i spillerstallen vår. Da vil du, som alle andre, finne ut at tabellen ikke lyver hva angår kvalitet på spillermateriell. Ja, vi har hatt mange sjangser, men har vi virkelig gode nok spillere til å omsette sjangser i mål? Har vi virkelig gode nok spillere til å avverge mål i mot? Har vi virkelig gode nok spillere til å produsere så store sjangser hvor selv en spiss med dårlige avslutningsegenskaper scorer mål, ofte nok?

 

Ta en titt på Start i forige serierunde. Der fikk de et annulert mål hvor det er ingen tvil i verden om at det ikke er offside, siden ballen kom fra en motspiller. Likevel vinner Start, på tross av dommerfeilen. Det er det som kalles kvalitet. Lar man dommerfeil bli utslagsgivende, er ikke laget godt nok i utgangspunktet. Vi har 11 spillere på banen og kan benytte maks 3 inbyttere, pluss et støtteapparat som legger opp taktikk. Det er de man skal stole på. Hvis man ser kynisk på det, skal man aldri regne med at dommeren gjør en ok kamp, man skal regne med at sitt eget lag er såpass bra og at taktikken er såpass bra at man smadrer motstanderen uansett. Først da fortjener man en høy tabellplassering.

 

For ofte har Brann, som en konsekvens av sitt eget sjangsesløseri, gjort seg avhengig av at en dommer alltid skal gjøre rett (eller for å være helt ærlig: gjøre rett på de avgjørelser som går MOT Brann, for det er jo de Brann først og fremst reagerer på) selv om det aldri noensinne har vært slik. Det er ikke slik fotball fungerer. Og når Brann har vært så avhengig av hjelp så spørs det om ikke Brann faller enda et par plasser på tabellen når vi tar opptelling senere i år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lager ikke kvalme, det er du som lager kvalme med slik holdning. Jeg bare griper fatt i virkeligheten og velter den over deg. Jeg griper fatt i de tråder jeg mener det er behov å gripe fatt i, så enkelt er det. Jeg vil poengtere at du er en helt ordinær forumbruker. Forumbrukere har som oppgave å ytre sin mening i de diskusjoner de selv velger. Du er ikke en koordinator som skal fortelle folk når og hvor de skal poste innleggene sine, ei heller en moderator som har den makt til å slette innlegg og advare brukere mot regelbrudd. Så ikke spor av mer nå, det er ikke din oppgave.

 

Du sier du laget en tråd hvor man diskuterer situasjoner som preger resultatet negativt. Med andre ord kan jeg starte en tråd i en annen kategori hvor jeg vil diskutere hvor mange åpenbare feil det er i tyngdekraften / tyngdeloven, uten at noen kan motsi meg. For i tråden jeg da skaper vil jeg kun ha andres innspill på hvilke feil som eksisterer, ikke hvorvidt det jeg sier stemmer eller ei. Ser du hvor idiotisk det ville vært?

 

Jeg vil igjen oppfordre deg til å ta et dypdykk i spillerstallen vår. Da vil du, som alle andre, finne ut at tabellen ikke lyver hva angår kvalitet på spillermateriell. Ja, vi har hatt mange sjangser, men har vi virkelig gode nok spillere til å omsette sjangser i mål? Har vi virkelig gode nok spillere til å avverge mål i mot? Har vi virkelig gode nok spillere til å produsere så store sjangser hvor selv en spiss med dårlige avslutningsegenskaper scorer mål, ofte nok?

 

Ta en titt på Start i forige serierunde. Der fikk de et annulert mål hvor det er ingen tvil i verden om at det ikke er offside, siden ballen kom fra en motspiller. Likevel vinner Start, på tross av dommerfeilen. Det er det som kalles kvalitet. Lar man dommerfeil bli utslagsgivende, er ikke laget godt nok i utgangspunktet. Vi har 11 spillere på banen og kan benytte maks 3 inbyttere, pluss et støtteapparat som legger opp taktikk. Det er de man skal stole på. Hvis man ser kynisk på det, skal man aldri regne med at dommeren gjør en ok kamp, man skal regne med at sitt eget lag er såpass bra og at taktikken er såpass bra at man smadrer motstanderen uansett. Først da fortjener man en høy tabellplassering.

 

For ofte har Brann, som en konsekvens av sitt eget sjangsesløseri, gjort seg avhengig av at en dommer alltid skal gjøre rett (eller for å være helt ærlig: gjøre rett på de avgjørelser som går MOT Brann, for det er jo de Brann først og fremst reagerer på) selv om det aldri noensinne har vært slik. Det er ikke slik fotball fungerer. Og når Brann har vært så avhengig av hjelp så spørs det om ikke Brann faller enda et par plasser på tabellen når vi tar opptelling senere i år.

 

 

nå har jeg ikke lest gjennom hele innlegget, men det er for meg rimelig åpenbart at du prøver å lage kvalme. Jeg hadde ikke skrevet i denne tråden på flere uker før du dro den opp. Jeg har aldri fortalt noen om hvor og når de skal poste innleggene. Kanskje du prøver å fremstille det slik ved å spre usannheter, men det er rett og slett ikke tilfelle.

 

At ingen kan motsi meg, er jo bare tull. Det er dine ord.

Dessuten er dette heller ikke en tråd hvor vi diskuterer lagets kvaliteter. Har du veldig sterke meninger om Brann og deres spillere, så kan du lage en egen tråd om det. Og nei, jeg prøver fremdeles ikke å fortelle noen om hvor og når de skal poste innlegget. Men jeg mener dette er en avsporing, all den tid det er trådens eksistens og lagets kvaliterer du prøver å diskutere.

 

Dette er kun en linje som jeg ikke har tenkt å oppfordre til debatt til, men ja jeg mener vi har gode nok spillere fremover på banen(midtbanen og angrep). Defensivt har vi det ikke.

Det er derfor vi trenger en stopper ved vinduet. Og bedre dekning på venstreback. Og mtp sjansene vi har skapt, så er det mer sannsynlig at vi klatrer godt opp på øvre halvdel, enn noe annet.

Lenke til kommentar

 

nå har jeg ikke lest gjennom hele innlegget

Allerede her begår du en feil. Først og fremst i forhold til debatteknikk. Også i forhold til å skape troverdighet, og sist men ikke minst: jeg tror det vil være klokt av deg med så lite peiling på fotball å lese det for å tilegne deg kunnskap.

 

men det er for meg rimelig åpenbart at du prøver å lage kvalme. [/Quote] Hodeløs påstand. Kommer du med ytringer, må du tåle berettiget kritikk uten å avfeie det som kvalme.

 

Jeg hadde ikke skrevet i denne tråden på flere uker før du dro den opp.
Det du sier her har ingen relevans. Er tråden foreldet? Nei. Den er fortsatt i aller høyeste grad relevant. Du avfeier tråden fordi jeg kan bruke sesongens utvikling til min fordel. Du startet tråden med den hensikt å fortelle hele Norge at "Brann er ikke så rævva som man skal ha det til, for tabellen lyver". Senere har prestasjoner bevist blandt annet mitt standpunkt: At vi får som fortjent.
Jeg har aldri fortalt noen om hvor og når de skal poste innleggene. Kanskje du prøver å fremstille det slik ved å spre usannheter, men det er rett og slett ikke tilfelle.

hva kaller du dette?

-------------

hæ? hva er det du maser om i denne tråden etter?

 

Her inne tar jeg bare opp situasjoner fra kamper som kan ha hatt betydning for poengene. Dessuten vet jeg ikke hvorfor du drar opp denne tråden

 

men ikke avspor tråden...

-----------------

 

At ingen kan motsi meg, er jo bare tull. Det er dine ord.

Ja, det er mine ord, etter at DU sa dem. Gullfisk. Se her:

Her inne tar jeg bare opp situasjoner fra kamper som kan ha hatt betydning for poengene.

Kanskje nevne at dere aldri skulle hatt frisparket PVM scoret på også da? Siden du tar opp situasjoner som virker inn på poeng.

men ikke avspor tråden...Jeg tar opp situasjoner som som virker inn på poengene negativt, ikke subjektive meninger som ikke har rot i virkeligheten.

Går det an å få det klarere enn det?!?

 

 

Dessuten er dette heller ikke en tråd hvor vi diskuterer lagets kvaliteter.[/Quote] Her leker du koordinator, moderator og forumpoliti IGJEN. Hvorfor setter DU retningslinjene for hva man skal prate om og ikke prate om i en tråd? Det er da i aller høyeste grad relevant.

 

Har du veldig sterke meninger om Brann og deres spillere, så kan du lage en egen tråd om det.
Nei, jeg bruker da mye heller din, for din er full av feil :)

 

Og nei, jeg prøver fremdeles ikke å fortelle noen om hvor og når de skal poste innlegget.

Jo, det er akkuratt det du gjør.

Men jeg mener dette er en avsporing,

Ikke relevant.

 

all den tid det er trådens eksistens og lagets kvaliterer du prøver å diskutere.[/Quote] Jeg diskuterer hva du fordrer meg til å diskutere blandt annet i åpningsinnlegget ditt. Jeg mener hele tråden er skivebom, og retter skytsen der den bør rettes.

 

 

Hva mener dere andre da? Tar jeg feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det du sier her har ingen relevans. Er tråden foreldet? Nei. Den er fortsatt i aller høyeste grad relevant.

 

 

Selvfølgelig er den ikke foreldet, men det avhenger at det man skriver faktisk har noe med tråden å gjøre. klipper fra åpningsinnlegget:

 

Step_up:Lager denne tråden her, så har man noe å slå i bordet med hvis noen har "feil" med sitt syn på resultatet

 

Du avfeier tråden fordi jeg kan bruke sesongens utvikling til min fordel.

 

Det er nettopp det du ikke kan, for det er ikke det tråden handler om.

 

Du startet tråden med den hensikt å fortelle hele Norge at "Brann er ikke så rævva som man skal ha det til, for tabellen lyver".

 

Nei, det har jeg ikke gjort! Mulig du prøver å fremstille det slik, men det er ikke tilfelle. Jeg har f.eks ikke tatt opp hvor mange feil vi har gjort defensivt, for det er ikke de tråden handler om. Defensivt har vi vært så rævva tabellen skal ha det til, og det har jeg ment fra første sekund!

 

Senere har prestasjoner bevist blandt annet mitt standpunkt: At vi får som fortjent.

 

Ja vi har vært så elendig defensivt, fullt mulig du har rett. Men som du ser av sitatet mitt, så er det ikke det tråden handler om.

 

Jeg diskuterer hva du fordrer meg til å diskutere blandt annet i åpningsinnlegget ditt. Jeg mener hele tråden er skivebom, og retter skytsen der den bør rettes.

 

hæ? jeg har aldri fordret noen til å diskutere lagets spillere, hvilket fremgår tydelig av åpningsinnlegget!

 

Liker du ikke tråden kan du holde deg unna. Spesiellt om du mener tråden er skivebom. Tråden strider ikke mot retningslinjene, og dette er jo nøyaktig grunnen til at du er ute på dypt vann!

 

 

Hodeløs påstand. Kommer du med ytringer, må du tåle berettiget kritikk uten å avfeie det som kvalme.

 

Berettiget kritikk? du prøver å stille spørsmål ved trådens eksistens. Det er overhodet ikke berettiget kritikk.

Derimot hadde jeg tålt berettiget kritikk av de punktene jeg har tatt opp, f.eks diverse situasjoner i åpningsinnlegget.

 

Ja jeg synes du prøver å spre kvalme når du gang på gang angriper meg og tråden. Du prøver å stille meg i ett dårlig lys ved å si at jeg prøver å leke forumpoliti og moderator. Er lite imponert over debatteknikken din :nei:

Lenke til kommentar

Så med andre ord: Når Brann får mot seg er det krise og vi snakker dommerjævel, men når de får noe til sin fordel er det helt greit, for det kan faktisk skje?

 

Ja jeg synes du prøver å spre kvalme når du gang på gang angriper meg og tråden. Du prøver å stille meg i ett dårlig lys ved å si at jeg prøver å leke forumpoliti og moderator. Er lite imponert over debatteknikken din :nei:

Du prøver jo selv og si at vi går ut av temaet med en gang vi diskuterer noe du vet du ikke kan svare på uten å ta feil (lang og dårlig formulert).

Lenke til kommentar

hæ? hva snakker du om? som du ser så har han avsporet tråden en del. Vi kan godt diskutere noen av situasjonene hvis du er uenig i de. Så kan man heller lage en tråd om man har sterke meninger om laget, men det er ikke akkurat Branns spillere og kvaliteter denne tråden handler om...

 

Det første spørsmålet ditt har jeg ikke satt meg inn i og tenker ikke å gjøre det med mindre noen har så sterke meninger om det, at de lager en tråd.

Lenke til kommentar

Han har da for pokker ikke sporet av han...

 

Klipper fra mitt åpningsinnlegg som forteller hva tråden handler om:

 

Lager denne tråden her, så har man noe å slå i bordet med hvis noen har "feil" med sitt syn på resultatet

 

merk:det er altså ikke lagets spillere og kvaliteter tråden omhandler.

 

en god ide å lese åpningsinnlegget...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...