Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Varierer veldig tror, jeg. Jeg var prøver fredag 29/4 og fikk svar mandag 2/5 om at jeg allerede skulle inn 11/5.

 

Hmm.. om det ikke kommer svar idag blir det vel ikke før mandag. Begynner å bli veldig knapt med tid i fht å ordne barnevakt og fri fra jobb... Ikke at jeg er sikker på å komme videre altså. Heller det motsatte. Men hadde vært greit å vite det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på morgendagen pga eksamen, spent på torsdag pga fase 2 :roll:

Lykke til alle sammen!

 

Forresten, er det noen som har opptakstallene fra i fjor? Altså hvor mange som kom videre fra de ulike fasene..

Endret av kew22
Lenke til kommentar

Spent på morgendagen pga eksamen, spent på torsdag pga fase 2 :roll:

Lykke til alle sammen!

 

Forresten, er det noen som har opptakstallene fra i fjor? Altså hvor mange som kom videre fra de ulike fasene..

 

 

Fra Natca.no ifbm. fokus på at mange jenter stryker.

 

550 søkte. Av dem var 178 jenter — cirka

32 prosent.

274 ble innkalt til fase en. 101 var jenter

(37,4 prosent).

237 deltok i fase en. 87 var jenter (36,7

prosent).

154 besto fase en. 50 var jenter, altså 32,4

prosent.

Deretter gikk det bratt nedover:

10 av totalt 56 besto fase to.

6 av totalt 39 besto fase tre.

To av disse seks passerte ikke prøvene ved

FMI (flymedisinsk institutt), mens en valgte å

trekke seg. For en av de to førstnevnte

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Papir testen var rimelig grei.

 

På pc testen hadde jeg en recall, 2 opposite og 5-7 local conflicts og hørte den error lyden 3 ganger! Var også 1 min for sein å slette ett par strips. Sitter egentlig igjen med nøyaktig samme følelse som etter fase en; usikker/ dårlig følelse. Som i fase 1 så er det vell laget slik at man får en del feil uansett om man gjør det virkelig bra, slik at de som er flinkest også blir stresset, ellers er jo litt av poenget med testen borte :)Så det spørs vell bare hvor de ligger listen. Men en ting er hvertfall sikkert, neste uke blir LANG!

Lenke til kommentar

Et spørsmål bare. Hvilke flyplasser i Norge er å regne som opplæringssted for ATC utdannningen?

 

Ikke at jeg tror det blir aktuelt, har en dårlig følelse etter fase 2.

 

Jeg mener å huske at det var forskjellig fra år til år, men jeg tror flyplasser som Torp, Rygge, Flesland, Bodø osv er vanlig.

 

Husker du hvor mange error lyder du fikk? Og fant du mange konflikter? Recalls etc?

Endret av Brahau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...