Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som har fått mail i dag? Avinor endrer rutinene, og vil gi tilbakemelding på intervjuene på mail istedenfor å ringe rundt til alle..

 

Jeg og fikk nettopp mail fra dem. Håper vi får svar i dag på om vi er videre, og at vi slipper å vente helt til fredag :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå også fått tilbud om studieplass, tross all min skepsis til intervjuet :D Dette her kom som et meget positivt sjokk for meg, i tillegg fikk jeg også plass i 2012, akkurat som jeg ønsket.

 

Skal på helsesjekk 4. juli. Lurer på hva som egentlig foregår der, er det bare typ blodprøver, hørsel/syn tester, er det sånn urinprøver og eller? Når får vi evt vite om vi har bestått den?

 

Uansett - nå skal det festes.

Endret av Josze
Lenke til kommentar

Gratulerer til de av dere som kom videre. Dere har noen spennende år foran dere. :)

 

Oppdatering på livet i USA: Tårnklassen har sin avsluttende, skriftlige eksamen i dag, mens vi på ACC skal ta den på mandag. Den praktiske eksamen blir uken etterpå, og etter det er de fleste her borte ferdig med UND. Dog vi som skal til Bodø ACC må tilbake i slutten av juli for å ta et to måneders sertifiseringskurs i approach, siden vi skal i tillegg til ACC ha ansvaret for approach på Helgelandskysten, Lofoten og i Finnmark. Litt surt å måtte dra tilbake her når de fleste begynner OJT i Norge, men vi får en ekstra sertifisering noe som er svært gunstig.

 

For resten av kullet så begynner de på "norske regler og bestemmelser" på Værnes i august. Det er et kurs på fire uker som gir innføring som sagt norske regler og bestemmelser, samt radarsystemet Norge bruker, meterologi observering og en uke basert på fly-safety. Vi som blir igjen i USA skal ta dette i oktober.

 

Så er det OJT, som går igjennom forskjellige bolker, og varer igjennomsnitt i 1 år (avhengig av enheten).

 

Bare spør om det er noe dere lurer på.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...