Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er drittlei av å være ensom. Elsker samboeren min og vet jeg er heldig som i det minste har han, men vil så gjerne ha ett par venninner jeg kunne gått ut på byen med.

Å "gå på byen" er seriøst ingenting å stå etter - om du mener å gå ut for å drikke og feste. Du bare TROR du går glipp av noe. I realiteten går du bare glipp av fulle drittsekker, spy, krangling, bråk og mye ufine folk :)

 

Jeg er så lei mas fra alle sammen. Prøver å samle opp bitene av livet mitt og jeg føler at jeg blir dratt i mange forskjellige retninger og at alle prøver å manipulere meg til å gjøre som de vil.. Sliten.

 

Anonymous poster hash: eaabf...32b

 

Kjenner meg igjen. Lyst på en pause jeg også.

Lenke til kommentar

Skilsmisse her også. Overlever selve skilsmissen, men er bekymret for å ikke finne noe ny bolig når vi selger huset.

 

 

Var heldig iom. at jeg gikk inn i forholdet med egen bolig. Det er noe dritt å bo sammen etter at man har slått opp også... kjenner det sliter på humøret...

Lenke til kommentar

 

 

Skilsmisse her også. Overlever selve skilsmissen, men er bekymret for å ikke finne noe ny bolig når vi selger huset.

 

Var heldig iom. at jeg gikk inn i forholdet med egen bolig. Det er noe dritt å bo sammen etter at man har slått opp også... kjenner det sliter på humøret...

Jepp.. det skal bli godt å få noe eget. Vi er jo venner og alt det der, men det man tidligere så gjennom fingrene med irriterer nå vettet av meg..

Lenke til kommentar

Jepp.. det skal bli godt å få noe eget. Vi er jo venner og alt det der, men det man tidligere så gjennom fingrene med irriterer nå vettet av meg..

 

 

I know EXACTLY what you mean... jeg er ganske grei å bo sammen med, low maintenance, no drama, så for henne er det sansyneligvis lite forskjell. Jeg la derimot aldri merke til hvor ufattelig egoistisk og lat hun er før nå :p

Lenke til kommentar

 

Er drittlei av å være ensom. Elsker samboeren min og vet jeg er heldig som i det minste har han, men vil så gjerne ha ett par venninner jeg kunne gått ut på byen med.

Å "gå på byen" er seriøst ingenting å stå etter - om du mener å gå ut for å drikke og feste. Du bare TROR du går glipp av noe. I realiteten går du bare glipp av fulle drittsekker, spy, krangling, bråk og mye ufine folk :)

 

Å gå på byen var kanskje litt feil sagt, jeg tenkte vel mer det å gå ut og finne på gøyale ting, som kino, gå på tivoli, cafe, shopping og sånt. Er egentlig mest hjemmekjær men savner dypt noen å dra på besøk til der man kan ta seg ett glass vin og en hyggelig prat.

Lenke til kommentar

Er lei av livet.

 

Er snart 30 år og føler at jeg ikke egentlig har oppnådd noen ting, selv om jeg har et fagbrev som rørlegger, og fast jobb med grei inntekt. Ligger å leter motivasjon om hvorfor jeg skal stå opp om morgenen man-fredag.

Vikarierer litt for en kompis med tømmerkjøring, føler dette fungerer nesten som meditasjon.

 

Er sjenert, men klar å snakke med fremmende, liker det bare ikke. liker ikke store folkemengder, føler meg ukomfortable når det blir mye folk, nesten litt paranoid. Føler at folk glaner og snakker/ kommenterer.

 

Er avholds. Endel mobbet, fått mye kommentarer oppgjennom skoleårene. Andre intresser enn andre (anleggsmaskiner, lastebiler osv.) førte til disse intressene ble lagt til side pga. Kommentarer. Hører fortsatt disse kommentarene selv om de sluttet for ca 15 år siden. Er en rolig og sindig mann utad, men med en del bortgjemt frustrasjon og sinne. Er redd for at dette kommer fram og går utover folk som ikke fortjener det hvis jeg drikker.

 

Har ikke kjæreste, aldri hatt, har knapt kysset en jente. har forsøkt men har bare endt i vennskap som har vart i et par år, til den andre parten har fått seg partner, da blir kontaktn brutt, og all prat i ettertid blir bare merkelig.

Føler meg litt ensom da de fleste av kompiser og kollegaer har partnere. Two is a couple and three is a crowd.

 

Firmaet som jeg jobber i har endel store anlegg som leilighetkomplekser og butikker osv. Endel av disse blir det fort litt overtid på, jeg slipper ikke til på disse, selv om jeg har muligheter til å jobbe mye mer en 37.5t i uka, som jeg jobber stort sett hele året.

 

Røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke, ikke narkotika eller lign.

Jobber, betaler skatt, kun billån, ikke kreditt gjeld eller forbrukslån.

Alikevel føler jeg at jeg har kastet bort livet uten å ha oppnådd noe som helst.

 

En tanke som har slått meg er å ta ut alle sparepengene og rømme langt bort og prøve å starte på nytt.

 

 

Et usedvanlig rotete inlegg men ble skrevet nå fordi at jeg ikke klarer å sove.

 

 

Anonymous poster hash: 09d3f...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er lei av livet.

 

Er snart 30 år og føler at jeg ikke egentlig har oppnådd noen ting, selv om jeg har et fagbrev som rørlegger, og fast jobb med grei inntekt. Ligger å leter motivasjon om hvorfor jeg skal stå opp om morgenen man-fredag.

Vikarierer litt for en kompis med tømmerkjøring, føler dette fungerer nesten som meditasjon.

 

Er sjenert, men klar å snakke med fremmende, liker det bare ikke. liker ikke store folkemengder, føler meg ukomfortable når det blir mye folk, nesten litt paranoid. Føler at folk glaner og snakker/ kommenterer.

 

Er avholds. Endel mobbet, fått mye kommentarer oppgjennom skoleårene. Andre intresser enn andre (anleggsmaskiner, lastebiler osv.) førte til disse intressene ble lagt til side pga. Kommentarer. Hører fortsatt disse kommentarene selv om de sluttet for ca 15 år siden. Er en rolig og sindig mann utad, men med en del bortgjemt frustrasjon og sinne. Er redd for at dette kommer fram og går utover folk som ikke fortjener det hvis jeg drikker.

 

Har ikke kjæreste, aldri hatt, har knapt kysset en jente. har forsøkt men har bare endt i vennskap som har vart i et par år, til den andre parten har fått seg partner, da blir kontaktn brutt, og all prat i ettertid blir bare merkelig.

Føler meg litt ensom da de fleste av kompiser og kollegaer har partnere. Two is a couple and three is a crowd.

 

Firmaet som jeg jobber i har endel store anlegg som leilighetkomplekser og butikker osv. Endel av disse blir det fort litt overtid på, jeg slipper ikke til på disse, selv om jeg har muligheter til å jobbe mye mer en 37.5t i uka, som jeg jobber stort sett hele året.

 

Røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke, ikke narkotika eller lign.

Jobber, betaler skatt, kun billån, ikke kreditt gjeld eller forbrukslån.

Alikevel føler jeg at jeg har kastet bort livet uten å ha oppnådd noe som helst.

 

En tanke som har slått meg er å ta ut alle sparepengene og rømme langt bort og prøve å starte på nytt.

 

 

Et usedvanlig rotete inlegg men ble skrevet nå fordi at jeg ikke klarer å sove.

 

 

Anonymous poster hash: 09d3f...212

Kanskje du lider av depresjon. (det fins 3 grader; lett, moderat og dyp)

Krysser fingrene for at du skal få det bedre...Høres ut som at du skulle ha alle forutsetninger for å få det bedre, hvis du bare fikk litt hjelp og støtte til å komme over kneika.

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

 

Har et fagbrev som rørlegger, og fast jobb med grei inntekt.

 

 

Anonymous poster hash: 09d3f...212

 

Du er faen mer heldig enn du er klar over.

 

Marilyn Monroe var også heldigere enn folk flest, sett utenfra.

Mao: Det ytre spiller ikke alltid noen rolle for hvordan folk har det inni seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Marilyn Monroe var også heldigere enn folk flest, sett utenfra.

Mao: Det ytre spiller ikke alltid noen rolle for hvordan folk har det inni seg.

 

 

Var dette jeg ville påpeke også. Ingen vits å undervurdere hvordan andre føler det. Depresjon f.eks er sjelden noe som oppstår pga. enkelthendelser. Ingen vet hvordan noen andre føler ting. Mange rike folk med suksess profesjonelt og i familielivet som lider av kjemiske ubalanser og slikt også.

Lenke til kommentar

Har da aldri påstått noe annet heller, men påpeker at han/hun er heldig som har noe å gå til hver dag og som gir en fast og forutsigbar inntekt. Man må ikke påpeke det negative hele tiden.

Det var måten du uttrykte deg på; "Du er faen meg mere heldig enn du er klar over."

Tror du det hjelper ham å høre det?

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Jobben er vel grei den, stort og stødig firma med en psykopat til sjef, prøver å unngå han. Men holder på å bli lei etter 9.5år, første dag etter ferien i dag. Sov knapt natt til i går og våknet med stiv nakke, spenningshodepine og kvalme. Og natt til i dag ble det ca 2.5t pga varme og mye tanker.

 

En kompis fiksa et jobbintervju med et lastebil firma her i området for et par år siden, møtte opp med cv og full pakke, intervjuet gikk greit selv om daglig leder var litt skeptisk med tanke på erfaring, men ikke værre enn at det var løsbart, men så kom spm om hva mine foreldre mente om dette. Svarte at mor ikke var så begeistret over dette, men at det var jeg som skulle jobbe med dette og ikke hun. Sjefen sa at han skulle tenke over dette for å så gi lyd ifra seg. Et halvt år senere var jeg med han kompisenpå lastebiltur nedover europa. På kielferga fikk jeg høre fra han at det var på grunn av en lite begeistret mor som gjorde at han ikke turde å ha meg i jobb :-/. Greit nok, mange tanker gikk gjennom hodet da og resten av turen. Har ikke tenkt på dette etterpå, gjort er gjort. Kjørte tømmer for en kompis her i ferien, og da var en av mine "bedre" vennine med. Og hun kunne fortelle at hun hadde vist om resultatet av jobbintervjuet før jeg fikk vite hvorfor det ikke ble noe av. Hun hadde fått vite det av han kompisen som fiksa intervjuet. Hvem trenger vel fiender med sånne venner

 

Anonymous poster hash: 09d3f...212

Lenke til kommentar

 

Har da aldri påstått noe annet heller, men påpeker at han/hun er heldig som har noe å gå til hver dag og som gir en fast og forutsigbar inntekt. Man må ikke påpeke det negative hele tiden.

Det var måten du uttrykte deg på; "Du er faen meg mere heldig enn du er klar over."

Tror du det hjelper ham å høre det?

 

 

Ja. Det er veldig hjelpende at folk får høre at de faktisk har noe bra i livet sitt, istedenfor all negativiteten folk kommer med hele tiden her inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...