Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet mere depresjon enn angst ja. Men årsaken bak depresjonen er jo selvf. skam og skyld-følelse, jeg har aldri vært god nok på en måte...og resultatet blir da ensomhet og depresjon. Så vidt jeg vet. Det kan jo være andre grunner også, fx en merkelig personlighet, eller et merkelig utseende? Er veldig usikker på det altså... :hm:

Det er forresten mange som er nettavhengige...du er ikke på face, men du har da mye å bidra med her fx... :)

 

Føler hele tiden at jeg er merkelig jeg og. Mtp. både personlighet og utseende... men jeg er helt usikker på om det bare er noe jeg føler eller om det er reellt...

 

Jeg er som deg. Problemer med å føle at jeg er bra nok, det har jeg alltid hatt. Det ble aldri bra nok, og til slutt gikk jeg på en smell, eller hva man nå skal kalle det.

 

Syns ikke facebook er noe nyttig. :-P Forum er mye bedre, det er jo mange saker som tas opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I utgangspunktet mere depresjon enn angst ja. Men årsaken bak depresjonen er jo selvf. skam og skyld-følelse, jeg har aldri vært god nok på en måte...og resultatet blir da ensomhet og depresjon. Så vidt jeg vet. Det kan jo være andre grunner også, fx en merkelig personlighet, eller et merkelig utseende? Er veldig usikker på det altså... :hm:

Det er forresten mange som er nettavhengige...du er ikke på face, men du har da mye å bidra med her fx... :)

 

Føler hele tiden at jeg er merkelig jeg og. Mtp. både personlighet og utseende... men jeg er helt usikker på om det bare er noe jeg føler eller om det er reellt...

 

Jeg er som deg. Problemer med å føle at jeg er bra nok, det har jeg alltid hatt. Det ble aldri bra nok, og til slutt gikk jeg på en smell, eller hva man nå skal kalle det.

 

Syns ikke facebook er noe nyttig. :-P Forum er mye bedre, det er jo mange saker som tas opp.

 

Kanskje vi er merkelige begge to da, he he.....eller er det bare en følelse ja...

 

Enig, virker som FB bare er litt sånn en kosesnakk-aktig greie, sikkert greit å holde kontakten med gamle venner da...

 

Gikk på en smell du og ja...har gått på flere smeller, men det har vært ganske jevnt i mange år nå. Jevnt og temmelig kjedelig he he....ja ja... Aldri for seint å finne på noe sprell.. Må nesten gjøre det før jeg blir gammel... :)

Lenke til kommentar

Jeg får hele tiden forskjellige "bilder" av hvem jeg er, enten det går på utseende eller personlighet... ofte er det ganske vanskelige ting. Samme med deg?

Nei, kan ikke si det....kan du utdype det? Er det sånn sjølkritisk granskning kanskje? Hørtes spesielt ut...

Lenke til kommentar

Nei, kan ikke si det....kan du utdype det? Er det sånn sjølkritisk granskning kanskje? Hørtes spesielt ut...

 

Ser for meg at jeg ser sånn og sånn ut. F.eks. hvis jeg føler at noen sier jeg ser ut som en gris, så ser jeg for meg et griseansikt en stund, inntil det går over, og jeg ser på meg selv på en annen måte. :-) Eller mer "indre" ting.

 

Tror ikke selvbildet mitt er helt "stabilt"...

 

Det er ikke sånn som dette for deg?

Lenke til kommentar

 

Nei, kan ikke si det....kan du utdype det? Er det sånn sjølkritisk granskning kanskje? Hørtes spesielt ut...

 

Ser for meg at jeg ser sånn og sånn ut. F.eks. hvis jeg føler at noen sier jeg ser ut som en gris, så ser jeg for meg et griseansikt en stund, inntil det går over, og jeg ser på meg selv på en annen måte. :-) Eller mer "indre" ting.

 

Tror ikke selvbildet mitt er helt "stabilt"...

 

Det er ikke sånn som dette for deg?

 

Joda, er veldig sårbar på meg sjøl, både utseende og personlighet, så det har vi felles. Får ikke akkurat "bilder", men skjønner hva du mener med "bilder". Kanskje du bare er mere visuell enn meg. Du er mann ikke sant, de er visst mere visuelle.....?

Ikke stabilt nei, nei, men det bedrer seg nok med åra, du er forholdsvis ung...

Lenke til kommentar

Liker ikke sommeren når jeg kommer hjem og alle tidligere kompiser drar på festivaler og lignende i lag og jeg hører ingenting om det før alle er dratt. Vært sånn i alle år egentlig. Får aldri dra på disse årlige treffene, selv om jeg alltid har lyst. Spør jeg i forveien er de usikre om de skal, men plutselig er de dratt.

 

Atter en alenehelg...



Anonymous poster hash: 8b2b6...034
Lenke til kommentar

 

Nei, kan ikke si det....kan du utdype det? Er det sånn sjølkritisk granskning kanskje? Hørtes spesielt ut...

 

Har en halv flaske vin som jeg skal bruke som sovemedisin etterpå. :-)

 

Har masse øl og, da, men de skal jeg spare, da.

 

Herlig det du, syns sånt er herlig sjøl også...da har man noe å se fram til på en måte....(vel, man må passe på da....) :)

Lenke til kommentar

 

Liker ikke sommeren når jeg kommer hjem og alle tidligere kompiser drar på festivaler og lignende i lag og jeg hører ingenting om det før alle er dratt. Vært sånn i alle år egentlig. Får aldri dra på disse årlige treffene, selv om jeg alltid har lyst. Spør jeg i forveien er de usikre om de skal, men plutselig er de dratt.

 

Atter en alenehelg...

 

Anonymous poster hash: 8b2b6...034

 

Uff, den er kjip. Men spørre litt oftere? Men hva om du reiser etter og blir med alikevel, eller er den langt unna? (:

 

Gjør jo ikke noe å komme litt uti stemmninga heller. Eller du inviterer noen av de andre vennene som er igjen hjem til deg og koser dere så slepper du en alene helg (:

Lenke til kommentar

 

Liker ikke sommeren når jeg kommer hjem og alle tidligere kompiser drar på festivaler og lignende i lag og jeg hører ingenting om det før alle er dratt. Vært sånn i alle år egentlig. Får aldri dra på disse årlige treffene, selv om jeg alltid har lyst. Spør jeg i forveien er de usikre om de skal, men plutselig er de dratt.

 

Atter en alenehelg...

 

Anonymous poster hash: 8b2b6...034

 

Livet er som en kommode, skuff på skuff.....

 

Neida, men føler med deg i skuffelsen....sånt er ikke godt å føle på. Hva slags venner gjør sånn egentlig? Få deg andre venner..Eller kanskje du bare må bli mere pågående sjøl. Har du lett for å overlate ting til andre?, til skjebnen?....da blir man fort liggende bakut...:-/

(er litt sånn sjøl faktisk, shit..)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Joda, er veldig sårbar på meg sjøl, både utseende og personlighet, så det har vi felles. Får ikke akkurat "bilder", men skjønner hva du mener med "bilder". Kanskje du bare er mere visuell enn meg. Du er mann ikke sant, de er visst mere visuelle.....?

Ikke stabilt nei, nei, men det bedrer seg nok med åra, du er forholdsvis ung...

 

Vet ikke hva det dreier seg om, jeg. Er ulike "konsepter". Samme kan det være egentlig. :-P

 

Herlig det du, syns sånt er herlig sjøl også...da har man noe å se fram til på en måte....(vel, man må passe på da....) :)

 

Jada, er 13,5%, det er jo bra kvalitet. Mm, neida, det var godt. Passe søt. Hmmm, alkohol jah.

Lenke til kommentar

 

Joda, er veldig sårbar på meg sjøl, både utseende og personlighet, så det har vi felles. Får ikke akkurat "bilder", men skjønner hva du mener med "bilder". Kanskje du bare er mere visuell enn meg. Du er mann ikke sant, de er visst mere visuelle.....?

Ikke stabilt nei, nei, men det bedrer seg nok med åra, du er forholdsvis ung...

 

Vet ikke hva det dreier seg om, jeg. Er ulike "konsepter". Samme kan det være egentlig. :-P

 

Herlig det du, syns sånt er herlig sjøl også...da har man noe å se fram til på en måte....(vel, man må passe på da....) :)

 

Jada, er 13,5%, det er jo bra kvalitet. Mm, neida, det var godt. Passe søt. Hmmm, alkohol jah.

 

Bra det TLLM....alkoholen kan være en venn den. Er ikke for avhold jeg. Hvis jeg hadde vunnet i lotto, hadde jeg gått rett på polet he he.....(i trygg forvissning om å være sikra resten av livet:-)

Godnatt da:-) (i tilfelle jeg legger meg)

Lenke til kommentar

Bra det TLLM....alkoholen kan være en venn den. Er ikke for avhold jeg. Hvis jeg hadde vunnet i lotto, hadde jeg gått rett på polet he he.....(i trygg forvissning om å være sikra resten av livet:-)

Godnatt da:-) (i tilfelle jeg legger meg)

 

;-) Lottomillionær!!!

 

Jeg skal til legen på mandag. Spørre om jeg kan få en medisin for søvn. Jeg får nok noe, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke det, faktisk. Blir så deppa av det...

 

Bedre med øl. :-)

 

Godnatt! :-)

 

(I tilfelle jeg legger meg.)

Lenke til kommentar

 

Bra det TLLM....alkoholen kan være en venn den. Er ikke for avhold jeg. Hvis jeg hadde vunnet i lotto, hadde jeg gått rett på polet he he.....(i trygg forvissning om å være sikra resten av livet:-)

Godnatt da:-) (i tilfelle jeg legger meg)

 

;-) Lottomillionær!!!

 

Jeg skal til legen på mandag. Spørre om jeg kan få en medisin for søvn. Jeg får nok noe, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke det, faktisk. Blir så deppa av det...

 

Bedre med øl. :-)

 

Godnatt! :-)

 

(I tilfelle jeg legger meg.)

 

Fikk du sove i natt?

Jeg la meg, etter 1 og en halv zopilkone...

Blir ikke deppa av sovetabletter, helt motsatt faktisk...blir lettere animert.

 

Bra artikkel Dag1234 kom med, den om bitterhet. Kjenner meg dessverre for godt igjen. Hvordan skal man bli kvitt følelser av bitterhet helt og holdent? Ved å akseptere sin skjebne kanskje? "Amore fati" ?

(burde kanskje ha spurt ham, en aldrende psykolog:-)

Lenke til kommentar

Fikk du sove i natt?

Jeg la meg, etter 1 og en halv zopilkone...

Blir ikke deppa av sovetabletter, helt motsatt faktisk...blir lettere animert.

 

Sov nesten hele fredagen (på dagen) og i dag har jeg ligget stort sett siden 04... føler meg deppa. Men kan ha noe å gjøre med at jeg ikke drakk kaffe i dag morges, da. Har vært oppe av og til da. Men i morgen tidlig skal jeg bare gunne på med kaffe.

 

Animert? Hva er det? ;) Blir ikke deppa av zopiklone jeg heller, men blir det av medisiner som Truxal. Hm, kanskje jeg kunne prøvd zopiklone igjen.

Lenke til kommentar

 

Fikk du sove i natt?

Jeg la meg, etter 1 og en halv zopilkone...

Blir ikke deppa av sovetabletter, helt motsatt faktisk...blir lettere animert.

 

Sov nesten hele fredagen (på dagen) og i dag har jeg ligget stort sett siden 04... føler meg deppa. Men kan ha noe å gjøre med at jeg ikke drakk kaffe i dag morges, da. Har vært oppe av og til da. Men i morgen tidlig skal jeg bare gunne på med kaffe.

 

Animert? Hva er det? ;) Blir ikke deppa av zopiklone jeg heller, men blir det av medisiner som Truxal. Hm, kanskje jeg kunne prøvd zopiklone igjen.

 

Animert, tror det betyr oppliva humørmessig. De pleide å si i gamle dager, "er ikke full jeg, bare lettere animert" :) Kaller zopiklone for lykkepille, den virker sånn på meg. Eller gjorde det mere før...er vel blitt immun...(e ganske mange års bruk)

 

Truxal har jeg aldri prøvd.

 

Shit med søvnproblemer....dumt å sove hele dagen....men hvis det hjelper med kaffe så:-) Blir kvalm av for mye kaffe jeg. Hvor mye kaffe klarer du å drikke liksom?

Lenke til kommentar

Animert, tror det betyr oppliva humørmessig. De pleide å si i gamle dager, "er ikke full jeg, bare lettere animert" :) Kaller zopiklone for lykkepille, den virker sånn på meg. Eller gjorde det mere før...er vel blitt immun...(e ganske mange års bruk)

 

Truxal har jeg aldri prøvd.

 

Shit med søvnproblemer....dumt å sove hele dagen....men hvis det hjelper med kaffe så:-) Blir kvalm av for mye kaffe jeg. Hvor mye kaffe klarer du å drikke liksom?

 

Hehe, aldri hørt det ordet... eller, i forb. med animasjonsfilm, da.

 

En kan sikkert bli litt "ruset" av zopiklone ja... :)

 

Du burde ikke prøve Truxal... er noen som kaller det "apedop", det er ikke uten grunn.

 

Drikker ikke så veldig mye, men kan fint drikke 6 dl kaffe + Pepsi Max... nå har jeg ikke drukket kaffe siden torsdag formiddag, + har sluttet med Pepsi Max, så det er nok det jeg merker igrunn ja. :) Koffein er et ganske "sterkt" stoff...

 

Vi skulle hatt en slags "Psykokafé"-tråd...

Lenke til kommentar

 

Animert, tror det betyr oppliva humørmessig. De pleide å si i gamle dager, "er ikke full jeg, bare lettere animert" :) Kaller zopiklone for lykkepille, den virker sånn på meg. Eller gjorde det mere før...er vel blitt immun...(e ganske mange års bruk)

 

Truxal har jeg aldri prøvd.

 

Shit med søvnproblemer....dumt å sove hele dagen....men hvis det hjelper med kaffe så:-) Blir kvalm av for mye kaffe jeg. Hvor mye kaffe klarer du å drikke liksom?

 

Hehe, aldri hørt det ordet... eller, i forb. med animasjonsfilm, da.

 

En kan sikkert bli litt "ruset" av zopiklone ja... :)

 

Du burde ikke prøve Truxal... er noen som kaller det "apedop", det er ikke uten grunn.

 

Drikker ikke så veldig mye, men kan fint drikke 6 dl kaffe + Pepsi Max... nå har jeg ikke drukket kaffe siden torsdag formiddag, + har sluttet med Pepsi Max, så det er nok det jeg merker igrunn ja. :) Koffein er et ganske "sterkt" stoff...

 

Vi skulle hatt en slags "Psykokafé"-tråd...

 

Huff nei, apedop frister ikke..

mange gamle ord som har gått ut av bruk sikkert. (det er bare å høre litt på "Oslo-losen" så får man friska opp gamle uttrykk he he)

Prøver du å slutte med kaffe og pepsi max?

 

God ide, kan jo opprette en tråd som heter det ja, på Helse? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...