Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

møkkaliv og møkkasommer

fint vær ute, jeg ligger stort sett inne å sover.

ikke fordi jeg ikke vil ut, men hva i all verden skal jeg ute?

 

jeg gidder ikke være han som sitter alene på stranda å ser på de andre, da holder jeg meg heller hjemme

ingen planer for ferien heller, kommer vel bare til å sitte hjemme da også.

hva er poenget egentlig...



Anonymous poster hash: 9a793...159
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

møkkaliv og møkkasommer

fint vær ute, jeg ligger stort sett inne å sover.

ikke fordi jeg ikke vil ut, men hva i all verden skal jeg ute?

 

jeg gidder ikke være han som sitter alene på stranda å ser på de andre, da holder jeg meg heller hjemme

ingen planer for ferien heller, kommer vel bare til å sitte hjemme da også.

hva er poenget egentlig...

 

Anonymous poster hash: 9a793...159

 

Skjønner veldig godt at du ikke vil være han som sitter og glaner på andre. Men det går an å finne plasser der det ikke er folk? Bare sånn at du også får nytt sommeren, mener jeg. Det er ikke rettferdig at du ikke skal få nyte sommeren, fordi du er aleine. Du kan ta en sykkeltur innover i skogen fx, og hvis du kommer forbi et vann, hopper du uti der. Da blir du oppkvikka også :)

Jeg kjenner godt til problemet med å være aleine "på tur". Det kan oppstå pinlige situasjoner, der man føler seg som en tilskuer ja. Og det er ikke noe behagelig i det hele tatt :( Så sånne situasjoner prøver jeg å unngå. Men klarer det ikke alltid. Da er det bare å holde hodet så høyt man klarer..så lenge man klarer..

Det viktigste er å ikke skamme seg over at man er aleine. For det er faktisk mange andre som også er det. Det er et jo et samfunnsproblem faktisk.

 

Nei, prøv deg fram. Du kan ikke bare være inne/hjemme. Det er ingen god løsning, ikke hele tida i hvert fall.

 

Og du må selvfølgelig ha tro på en bedre fremtid. Det er kjempeviktig!!! :-)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Følte jeg kom litt i strid med denne:

 

"Ha forståelse for at velmente råd kan slå negativt ut - og unngå oppramsinger av enkle råd og løsninger. Det hjelper ikke å ramse opp en lang løsning for problemet om det som brukeren egentlig trenger er hjelp på det første steget til forbedring. Man blir ikke kurert over natten når det er snakk om mentale problemer - det tar tid, og hvert steg kan være vanskelig. Selv om du blir i bedre humør av f.eks en liste med 15 fantastiske ting i verden, eller et vidunderlig stykke musikk - men slike ting fungerer ikke for en person som er virkelig deprimert."

 

 

Ikke for at jeg ikke mente det, og at jeg mente det godt, men er ikke sikkert vedkommende hadde behov for det svaret kanskje..

Lenke til kommentar

Følte jeg kom litt i strid med denne:

 

"Ha forståelse for at velmente råd kan slå negativt ut - og unngå oppramsinger av enkle råd og løsninger. Det hjelper ikke å ramse opp en lang løsning for problemet om det som brukeren egentlig trenger er hjelp på det første steget til forbedring. Man blir ikke kurert over natten når det er snakk om mentale problemer - det tar tid, og hvert steg kan være vanskelig. Selv om du blir i bedre humør av f.eks en liste med 15 fantastiske ting i verden, eller et vidunderlig stykke musikk - men slike ting fungerer ikke for en person som er virkelig deprimert."

 

 

Ikke for at jeg ikke mente det, og at jeg mente det godt, men er ikke sikkert vedkommende hadde behov for det svaret kanskje..

Ja, du mente det godt. Det var tydelig. Og det var ikke "enkle løsninger", syns jeg. Et godt råd det å (hvis jeg husker rett) å finne en ting man liker å drive med.

Men all ære til deg, for å ville følge "reglene".

Kanskje jeg hadde noe å lære av deg?

Nå ble jeg litt i tvil her... :hm: men men....

Lenke til kommentar

Takk Costrato:-)

 

Syns ikke du skal være redd for å svare på innlegg her. Innlegget ditt var bra. Du ønsket å hjelpe, det var tydelig. Det kan ikke være feil.

Egentlig kan alt tolkes som "enkle løsninger", så det kan være litt vanskelig å holde seg til reglene. Fx slutt med det og det, begynne med det og det....men ofte må det jo til en forandring, enten indre eller ytre, for at situasjonen skal bedre seg.

:)

Lenke til kommentar

Raka blakk fordi jeg fikk 5000 mindre i lønn denne mnd. Aner ikke hvorfor, siden jeg ikke har jobbet noe mindre enn ellers. De har vel bestemt seg for at jeg har betalt for lite skatt og trukket 70% av lønna. Så her står jeg, uten mulighet til å betale regninger i det hele tatt denne mnd. Ikke har jeg penger til mat heller. Kan like godt hoppe i havet eller noe, dette her gidder jeg ikke lenger.

 

HA DET.

Du har i alle fall jobb.

 

Har søkt på flere jobber, men kansellert dem fordi jeg ikke tror jeg kommer til å greie å snakke med folk hver dag.

 

Anonymous poster hash: d2fe1...069

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Dette er vel kanskje ikke depping, men er likevel noe som volder bekymringer.

Flytter til hedmark om noen uker med gubben. Har så og si aldri vært sør for narvik, så kjenner ikke en sjel der, det gjør ikke gubben heller.

 

Er redd det skal bli vanskelig å bygge nettverk og bli kjent med folk, da jeg er rimelig introvert av meg. Selv om jeg trives i eget selskap, så trenger man jo andre også.

Lenke til kommentar

 

Raka blakk fordi jeg fikk 5000 mindre i lønn denne mnd. Aner ikke hvorfor, siden jeg ikke har jobbet noe mindre enn ellers. De har vel bestemt seg for at jeg har betalt for lite skatt og trukket 70% av lønna. Så her står jeg, uten mulighet til å betale regninger i det hele tatt denne mnd. Ikke har jeg penger til mat heller. Kan like godt hoppe i havet eller noe, dette her gidder jeg ikke lenger.

 

HA DET.

Du har i alle fall jobb.

 

Har søkt på flere jobber, men kansellert dem fordi jeg ikke tror jeg kommer til å greie å snakke med folk hver dag.

 

Anonymous poster hash: d2fe1...069

Jeg har ikke jobb stort lenger nei. Fra September av står jeg uten noen ting. Og den jobben jeg har hatt har vært så vidt nok til å dekke husleie, med 6000kr i måneden. Så 5000kr for lite = 1000kr igjen.
Lenke til kommentar

Skal forresten få opp en blogg der jeg skriver om problemer jeg sliter nedbør hverdagen son jeg ikke tør å sibtol noen. Sist gang jeg snakket om problemene mi e ble jeg flyttet o fosterhjem.

 

Anonymous poster hash: d2fe1...069

Autocorrect

 

Anonymous poster hash: d2fe1...069

Autocorrect

 

Anonymous poster hash: d2fe1...069

Ble du flytta til fosterhjem bare fordi du fortalte om problemene? Hørtes skikkelig urettferdig ut....:-/

Lenke til kommentar

Dette er vel kanskje ikke depping, men er likevel noe som volder bekymringer.

Flytter til hedmark om noen uker med gubben. Har så og si aldri vært sør for narvik, så kjenner ikke en sjel der, det gjør ikke gubben heller.

 

Er redd det skal bli vanskelig å bygge nettverk og bli kjent med folk, da jeg er rimelig introvert av meg. Selv om jeg trives i eget selskap, så trenger man jo andre også.

Tror ikke du skal ta problemene på forskudd. Kan jo hende at du blir kjent med folk der likevel. Ikke alltid man må være utadvendt for at folk skal like en. Holder lenge å være grei :)

Lenke til kommentar

Depper om dagen jeg også. Går igjennom skillsmisse, har problemer med helsa etter at jeg fucka opp ryggen, og nå nekter NAV å hjelpe meg også, og setter seg helt på bakbena, over en misforståelse de selv har begått. Er jævlig lei innimellom. Føler at jeg trekker meg bort ifra alt og alle og har det best med meg selv. Er vel klassiske tegn på depresjon regner jeg med. Hva er greia med NAV egentlig? Virker som om veldig mange av de som jobber der er ganske mentalt skadede eller eventuelt sliter med å finne jobb andre steder. Glade i jobben sin er de hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Skjønner jeg godt. Saksbehandleren min virker utrolig sur. Han har det nok ikke lett han heller. Men det bør ikke gå utover folk som trenger den tjenesten.

Helt enig, men veldig ofte så er det ikke så mye de får gjort, og de skal være ''alt'' for sine klienter på en og samme tid, så det er veldig mange mennesker som jobber i sånne jobber fordi de som er ''flinke'' som regel får bedre stillinger som ikke er like belastende, så sitter man igjen med de sure og bitre som bare ser på det som en vanlig jobb istedetfor den ekstremt viktige jobben de faktisk har.

 

Tenk deg hvor mye ''dritt'' de også må takle hver eneste dag, folk oppsøker dem som regel ikke når de har det best med seg selv og sin livssituasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...