Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Huff nei, apedop frister ikke..

mange gamle ord som har gått ut av bruk sikkert. (det er bare å høre litt på "Oslo-losen" så får man friska opp gamle uttrykk he he)

Prøver du å slutte med kaffe og pepsi max?

 

God ide, kan jo opprette en tråd som heter det ja, på Helse? :)

 

Hehe, gamle ord og uttrykk er morsomt, ja... "fånyttes" og "håndgemeng". ;)

 

Bare Pepsi Max som jeg har sluttet med. Det var ikke noe problem egentlig, men jeg unngikk kaffe nå med vilje fordi jeg har sovet veldig lite... men nå er det på tide med kaffe igjen. :)

 

Hehe, burde kanskje være på Helse, ja... det slår meg at mange av postene her ikke går på "tunge tanker"...

 

Nei, ligg unna apedopet. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Huff nei, apedop frister ikke..

mange gamle ord som har gått ut av bruk sikkert. (det er bare å høre litt på "Oslo-losen" så får man friska opp gamle uttrykk he he)

Prøver du å slutte med kaffe og pepsi max?

 

God ide, kan jo opprette en tråd som heter det ja, på Helse? :)

 

Hehe, gamle ord og uttrykk er morsomt, ja... "fånyttes" og "håndgemeng". ;)

 

Bare Pepsi Max som jeg har sluttet med. Det var ikke noe problem egentlig, men jeg unngikk kaffe nå med vilje fordi jeg har sovet veldig lite... men nå er det på tide med kaffe igjen. :)

 

Hehe, burde kanskje være på Helse, ja... det slår meg at mange av postene her ikke går på "tunge tanker"...

 

Nei, ligg unna apedopet. :p

 

Nei, skjønner ikke poenget med apedop, hvis man blir deppa av det.

Skyldig i ikke å ha bare tunge tanker...Start den tråden du...

He he, håndgemeng...en galant måte å slåss på?

Kaffe er best tidlig på dagen...

Lenke til kommentar

Nei, skjønner ikke poenget med apedop, hvis man blir deppa av det.

Skyldig i ikke å ha bare tunge tanker...Start den tråden du...

He he, håndgemeng...en galant måte å slåss på?

Kaffe er best tidlig på dagen...

 

Det har vel noe for seg om man er helt på kjøret. Skjønner ikke hvorfor jeg har fått det, det er stund siden jeg var der. Uansett så vil jeg ikke bruke det mer, da er det bedre å sove dårlig og lite...

 

Du kan jo starte tråden? ;)

 

Å så braut de ut eit dugeleg håndgemeng... karan vart som kåte hanar etter kvinnfolket...

Lenke til kommentar

 

Nei, skjønner ikke poenget med apedop, hvis man blir deppa av det.

Skyldig i ikke å ha bare tunge tanker...Start den tråden du...

He he, håndgemeng...en galant måte å slåss på?

Kaffe er best tidlig på dagen...

 

Det har vel noe for seg om man er helt på kjøret. Skjønner ikke hvorfor jeg har fått det, det er stund siden jeg var der. Uansett så vil jeg ikke bruke det mer, da er det bedre å sove dårlig og lite...

 

Du kan jo starte tråden? ;)

 

Å så braut de ut eit dugeleg håndgemeng... karan vart som kåte hanar etter kvinnfolket...

 

He he...den siste setningen...flott utført:-)

Ja, kan skjønne at det kan være nyttig med Ap.d. i noen tilfeller.

Ja jeg kan starte den jeg:-)

Lenke til kommentar

Takk for det, er ikke noe alvorlig sak egentlig. Bare litt lei av livet disse perioder pga jobb, stress og tøff periode. Vært og er stort press på psyken siste måneden og føler jeg ikke strekker til. Er bare 3 dager til jeg må overleve og så blir det ferie langt unna. Trenger å komme meg vekk fra alt dette og få meg i balanse igjen. Ikke minst få igjen selvtilliten da jeg mister lett vije og motivasjon så fort jeg møter motgang. Håper 3 uker ferie og reise langt vekk og oppleve nye ting vil hjelpe på det.

 

Btw, finnes ikke dumme spørsmål. :)

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Takk for det, er ikke noe alvorlig sak egentlig. Bare litt lei av livet disse perioder pga jobb, stress og tøff periode. Vært og er stort press på psyken siste måneden og føler jeg ikke strekker til. Er bare 3 dager til jeg må overleve og så blir det ferie langt unna. Trenger å komme meg vekk fra alt dette og få meg i balanse igjen. Ikke minst få igjen selvtilliten da jeg mister lett vije og motivasjon så fort jeg møter motgang. Håper 3 uker ferie og reise langt vekk og oppleve nye ting vil hjelpe på det.

 

Btw, finnes ikke dumme spørsmål. :)

Stress kan tære veldig på selvfølelsen ja. Sannelig god timing at du snart reiser bort i 3 uker...Ikke drit deg ut i fylla da :nei: Hold deg på matta :yes:

Lenke til kommentar

Usshh. Elsker skole og er det eneste som holder meg gående. Men fikk en karakter som jeg ble svært misfornøyd med på eksamen og tok fra meg all motivasjon. Helt siden det har jeg vært deppa og lei, sur og irritert. Det var jo til og med mitt beste fag.

 

Enda verre da jeg hadde bursdag her om dagen og foreldrene mine hadde reist på ferie og så hadde mine venner. Bursdagen min besto av en stor følelse av ensomhet hvor tankene mine gikk til karakteren jeg fikk på eksamenen min som driver meg til vanvidd.. J*vla liv..



Anonymous poster hash: 7901c...434
Lenke til kommentar

 

Usshh. Elsker skole og er det eneste som holder meg gående. Men fikk en karakter som jeg ble svært misfornøyd med på eksamen og tok fra meg all motivasjon. Helt siden det har jeg vært deppa og lei, sur og irritert. Det var jo til og med mitt beste fag.

 

Enda verre da jeg hadde bursdag her om dagen og foreldrene mine hadde reist på ferie og så hadde mine venner. Bursdagen min besto av en stor følelse av ensomhet hvor tankene mine gikk til karakteren jeg fikk på eksamenen min som driver meg til vanvidd.. J*vla liv..

 

Anonymous poster hash: 7901c...434

 

Ja, det er kjipt når flere skuffelser kommer på samme tid...

Å ha bursdag midt i sommerferien...ja da sier det seg sjøl at de fleste er bortreist. synd at alle var bortreist da:-(

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet er jammen meg bra kjipt når man har Aspergers. Blir skikkelig deppa av tanken på at det er umulig for meg å få normale sosiale antenner, at jeg aldri kommer til å bli en utadvent person, at jeg alltid vil havne bakerst i køen når det gjelder intervjuer i jobbsammenhenger, at familien min og venner rundt meg stiller samme forventninger til meg som om jeg skulle vært "normal". Lista er lengre, men dere skjønner nok poenget. Noe som har gått opp for meg i det siste er at jeg er faen meg en mindreverdig person, en annenrangs borger, ja rett og slett en stor taper. Er det egentlig noe vits mer?


Anonymous poster hash: c9d02...7a4



Anonymous poster hash: c9d02...7a4
Lenke til kommentar

 

Livet er jammen meg bra kjipt når man har Aspergers. Blir skikkelig deppa av tanken på at det er umulig for meg å få normale sosiale antenner, at jeg aldri kommer til å bli en utadvent person, at jeg alltid vil havne bakerst i køen når det gjelder intervjuer i jobbsammenhenger, at familien min og venner rundt meg stiller samme forventninger til meg som om jeg skulle vært "normal". Lista er lengre, men dere skjønner nok poenget. Noe som har gått opp for meg i det siste er at jeg er faen meg en mindreverdig person, en annenrangs borger, ja rett og slett en stor taper. Er det egentlig noe vits mer?

Anonymous poster hash: c9d02...7a4

 

Anonymous poster hash: c9d02...7a4

 

Syns av egen erfaring at det kan være noe befriende ved det å se på meg sjøl som en taper. Det som er slitsomt er å prøve å bevise at det ikke er sånn. Men hvis man har erkjent at man er en taper, blir alt positivt som man får til (tross alt), en bonus.. :mellow:

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

 

Livet er jammen meg bra kjipt når man har Aspergers. Blir skikkelig deppa av tanken på at det er umulig for meg å få normale sosiale antenner, at jeg aldri kommer til å bli en utadvent person, at jeg alltid vil havne bakerst i køen når det gjelder intervjuer i jobbsammenhenger, at familien min og venner rundt meg stiller samme forventninger til meg som om jeg skulle vært "normal". Lista er lengre, men dere skjønner nok poenget. Noe som har gått opp for meg i det siste er at jeg er faen meg en mindreverdig person, en annenrangs borger, ja rett og slett en stor taper. Er det egentlig noe vits mer?

Anonymous poster hash: c9d02...7a4

 

Anonymous poster hash: c9d02...7a4

 

Hvorfor er du bakerst i jobbkøen?

At familie og venner stiller samme krav kan være slitsomt(av erfaring), men det kan jo også være en god ting? De behandler som om vi var helt normale. Av og til kan det jo gi gode indikasjoner på hva vi bør gjøre eller forandre, mens andre ganger er det ikke verdt det.

 

Lenke til kommentar

Mitt liv kunne også vært bedre. Må bare åpne meg opp, tror jeg. Ikke være så redd og mistenksom, men heller ikke for tillitsfull og godtroende. En vanskelig balansegang...

"Bare".

Hadde det vært så lett hadde jeg nok vært mye lengre enn jeg er nå.

Er generelt en stor skuffelse for alle rundt meg. Ingenting å være stolt av, ingen ambisjoner, initiativ eller interesser.

Viser seg også at om en flytter, så skal en plutselig ut i en måned, to måneders kø for å få hjelp igjen når forrige behandlingsperson var mye syk.

Har jo null rettigheter virker det som. Åpenbart at jeg ikke klarer å fikse meg selv, så å høre at det "bare" er meg som kan gjøre det (fra foreldre osv) hjelper svært lite. For jeg klarer ikke. Hva skal jeg da gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...