Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Føler meg som en dårlig menneske. Jeg føler meg helt elendig. Kan ikke tro at jeg har begynt å diskutere om andre personer. Det er ikke ment negativt i det hele tatt, det er bare det at jeg er så frustert for tiden. Jeg har så mye å tenke på, da er det deilig å dele tanker med andre. I tillegg blir jeg fort irritert på andre pga vdette. Faen ass. Kan ende opp med å såre noen jeg bryr meg mye om . Det er virklig ikke meningen......

 

Dritt.............



Anonymous poster hash: 05ebd...ffb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg som en dårlig menneske. Jeg føler meg helt elendig. Kan ikke tro at jeg har begynt å diskutere om andre personer. Det er ikke ment negativt i det hele tatt, det er bare det at jeg er så frustert for tiden. Jeg har så mye å tenke på, da er det deilig å dele tanker med andre. I tillegg blir jeg fort irritert på andre pga vdette. Faen ass. Kan ende opp med å såre noen jeg bryr meg mye om . Det er virklig ikke meningen......

 

Dritt.............

 

Du kan jo tenke at du skal prøve å unngå de verste uttalelsene... så får resten bare stå til.

Lenke til kommentar

Tja, jeg blir "tvunget" til å være så å si aleine av eget valg i to uker om en uke, jeg er som en unge med masse forsinka adskillelses angst.

Sist gang lå jeg 3 dager under ett pledd å spiste knekkebrød og ett par biter middag jeg lagde før angsten eller hva jeg skal kalle det gikk over.

To uker høres kanskje ikke så lenge ut, men det blir to lange uker for min del og den bilen som blir satt igjen her er en gammal haug jeg helst ikke vil kjøre men jeg har ikke noe anna valg, jaja bare en uke til helvette begynner.

Og jeg kommer ikke unna tanken om at hva om noe skjer med de som er borte?

Jeg har liggi våken i 2,5 timer med dette, 3 natta på rad, men før så trodde jeg at jeg fikk det best hjemme, nå er jeg sannelig ikke sikker lenger.

Hater alt dette, men får vel prøve å sove litt nå, akk ja, skulle egentlig ikke tro jeg behøvde å bekymre meg før neste helg igjen, men men.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Føler meg som en dårlig menneske. Jeg føler meg helt elendig. Kan ikke tro at jeg har begynt å diskutere om andre personer. Det er ikke ment negativt i det hele tatt, det er bare det at jeg er så frustert for tiden. Jeg har så mye å tenke på, da er det deilig å dele tanker med andre. I tillegg blir jeg fort irritert på andre pga vdette. Faen ass. Kan ende opp med å såre noen jeg bryr meg mye om . Det er virklig ikke meningen......

 

Dritt.............

 

Anonymous poster hash: 05ebd...ffb

 

 

Diskuter ting og ideer, eventuelt hendelser, men for all del ikke personer.

Lenke til kommentar

Jeg er en skikkelig taper. Og jeg unngår hele tiden andre pga. det. Kan bruke nettet til å sjekke hvordan det går med andre jeg har kjent tidligere. De fleste går det tilsynelatende veldig bra med.

Ja, du er ikke aleine om å føle det sånn, j....g vond følelse, men så skjer det noe, en liten ting, så får man håp igjen, så overlever man litt til....og sånn går dagan...

Det er nå godt å ha deg her da. Hadde blitt stusselig her uten deg :)

Lenke til kommentar

Ja, du er ikke aleine om å føle det sånn, j....g vond følelse, men så skjer det noe, en liten ting, så får man håp igjen, så overlever man litt til....og sånn går dagan...

Det er nå godt å ha deg her da. Hadde blitt stusselig her uten deg :)

 

Ja, du har jo rett i at det er sånn... men jeg lurer hele tiden på - kunne jeg gjort noe anderledes?
Like måte, bra du er her. :)

60mg imovane og håper på det beste. Nettene denne helgen har vært så Dritt at det er utrolig jeg har overlevd. Men har klart å unngå akutten.

Ligger og vrir meg i sengen stripset fast i meg selv og bandasjert. Finner ingen vinkel jeg kan ha armen liggende uten en stikkende smerte. Og jeg som har klart meg så bra de siste to ukene med selvskading. Faen tilbake på start. Blir en lang natt hvis imovanen svikter.

 

Trist at du skal slite sånn utrolig...

 

Jeg håper du fikk sove. Men vil bare tipse deg om den Imovanen... du vet at effekten "snur" om du overdoserer? Tar du så mye som 60 mg skal du få en amfetaminlignende rus... var en gammel traver på DPS som "tipset" meg om dette, og psykiateren min kunne bekrefte dette...

 

Jeg testet 15 mg en gang, og jeg merket det allerede da. Ble veldig våken og "alert".

Lenke til kommentar

 

Ja, du er ikke aleine om å føle det sånn, j....g vond følelse, men så skjer det noe, en liten ting, så får man håp igjen, så overlever man litt til....og sånn går dagan...

Det er nå godt å ha deg her da. Hadde blitt stusselig her uten deg :)

 

Ja, du har jo rett i at det er sånn... men jeg lurer hele tiden på - kunne jeg gjort noe anderledes?
Like måte, bra du er her. :)

60mg imovane og håper på det beste. Nettene denne helgen har vært så Dritt at det er utrolig jeg har overlevd. Men har klart å unngå akutten.

Ligger og vrir meg i sengen stripset fast i meg selv og bandasjert. Finner ingen vinkel jeg kan ha armen liggende uten en stikkende smerte. Og jeg som har klart meg så bra de siste to ukene med selvskading. Faen tilbake på start. Blir en lang natt hvis imovanen svikter.

 

Trist at du skal slite sånn utrolig...

 

Jeg håper du fikk sove. Men vil bare tipse deg om den Imovanen... du vet at effekten "snur" om du overdoserer? Tar du så mye som 60 mg skal du få en amfetaminlignende rus... var en gammel traver på DPS som "tipset" meg om dette, og psykiateren min kunne bekrefte dette...

 

Jeg testet 15 mg en gang, og jeg merket det allerede da. Ble veldig våken og "alert".

 

Jeg bruker også immovane, eller zopiklone da. 60 mg var mye på en gang...8 tabletter, hm...sikkert ikke lurt nei, korpmettern. Bedre å slite deg ut litt fysisk kanskje, så kroppen blir mindre spent. Skaffe deg en ergometersykkel fx.

 

Ja TLLM, man lurer alltid på om man kunne ha gjort ting annerledes, tøft spørsmål å stille seg sjøl...Men hvor mange valg har man egentlig, ikke alltid så mange, du våkner nok opp til en dag med herredømme over livet, i den grad det er mulig, du også. :)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

 

TLLM, man lurer alltid på om man kunne ha gjort ting annerledes, tøft spørsmål å stille seg sjøl...Men hvor mange valg har man egentlig, ikke alltid så mange, du våkner nok opp til en dag med herredømme over livet, i den grad det er mulig, du også. :)

 

Jeg kunne helt sikkert gjort ting bedre. Æsj jeg hater sommeren.

 

Prøv å tøffe deg litt opp. Sikkert et dårlig råd, men du har muligheter som du ikke bruker. Det har vi alle. Vær tålmodig med deg sjøl, livet er ikke over enda, du har mange år foran deg til å gjøre sprell:-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det burde du/dere jo gjøre? Det er jo ikke så kult å være syk hele tiden. Jeg pussier jo ut bare jeg har hodepine/oppkast, mens dere lever med det vær dag. Tror dere ikke det går an å bli friske når man er så unge?

Lenke til kommentar

Jeg får 45 min terapi cirka 1 gang hver tredje uke, men nå er neste time 31. juli. Hva er forelesninger? Skulle gjerne gått på forelesninger på skole, men det nærmeste man kommer skole her er VGS, og det er jeg ferdig med for lenge siden. Angsteksponering... joda, jeg drar på butikken etc, men jeg har ingen venner/bekjente å eksponere meg for. Jobb har jeg ikke, for jeg har ikke yrkeskompetanse på noe som helst. Jeg er ganske talentløs, han i familien jeg var og hentet firhjuling med ville ikke engang la meg ta meg av stroppingen (på hengeren) - altså stramme et par jekkestropper. Kjæreste ser jeg på som en umulighet siden jeg ser ut som en dass. Har prøvd å forklare ting til familien (moren min), men hun skjønner ikke hva som er problemet mitt, hun sier jeg bare må anstrenge meg mer og at jeg ikke bare må gjøre som jeg vil.

 

Jeg tar antipsykotikaen to ganger hver dag til presist klokkeslett, samtidig som jeg vet at jeg vet at jeg ville fått mye mer energi og tiltakslyst hadde jeg sluttet med dem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Å sitte inne å kope er jo det mest depressive som finnes, selv for en frisk person. Da sier det seg vel selv at du burde ut, om så å gjøre noe alene, men hvis du kjenner noen eller tør å ta kontakt med noen for å spille ballspill eller tennis er det litt gøyere. Så ihvertfall hvis du har lyst til å gå ut så gjør du jo bare det, letter vel på tankene også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...