Gå til innhold

Lost 6x11: “Happily Ever After”(USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var i Sydney. Han var på jobb for Widemore. Han skal ha passasjerlista for å finne de andre på 815 for å vise dem at det livet de lever nå ikke er riktig.

 

Hmm men hvordan vet han plutselig at det har noe med de på flyet å gjøre? Faraday var jo ikke på flyet blant annet.

Lenke til kommentar

Han var i Sydney. Han var på jobb for Widemore. Han skal ha passasjerlista for å finne de andre på 815 for å vise dem at det livet de lever nå ikke er riktig.

Aha, selvsagt. Ble litt forvirra etter å sett package og HEA rett etter hverandre vetts...

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Han var i Sydney. Han var på jobb for Widemore. Han skal ha passasjerlista for å finne de andre på 815 for å vise dem at det livet de lever nå ikke er riktig.

 

Hmm men hvordan vet han plutselig at det har noe med de på flyet å gjøre? Faraday var jo ikke på flyet blant annet.

 

Fordi en av de som opplevde det samme som han var Charlie, som var på flyet. Charlie nevnte også at han så Claire, som var på flyet. Nå husker jeg ikke alle flasha Des fikk mens han lå til undersøkelse, men mulig det var noen flash av andre på flyet. Han kjente også mulig igjen Jack, som kjent også var på flyet.

Lenke til kommentar

Så det vil si at Desmond er nøkkelen og vil avgjøre alles skjebne, avhengig av hvilken side han velger (Widmore/MIB). Vi har en anelse om hva Widmore vil bruke ham til, men lurer på hvilken nytte MIB vil ha av ham. Vil nok skje mye i neste episode og neste uke kan bare ikke komme fort nok.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår:

I Flash-sideways ser vi hva som skjer dersom flyet ikke hadde styrtet. Men hvordan havnet Desmond plutselig på det flyet? Er det fordi flyet styrtet inn i en eldre tidslinje? Forsvant Desmond plutselig fra flyet og passasjerlisten, eller befant det seg to desmonder på øya etter flystyrten?

Lenke til kommentar

Greia er jo at i FS har Desmond respekten til Widmore, og til og med en jobb hos han, derfor er han på flyet. I den orginale tidslinjen liker ikke Widmore Desmond, og Desmond skal imponere Widmore ved å vinne seilregattaen, derfor havner han på øya

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår:

I Flash-sideways ser vi hva som skjer dersom flyet ikke hadde styrtet. Men hvordan havnet Desmond plutselig på det flyet? Er det fordi flyet styrtet inn i en eldre tidslinje? Forsvant Desmond plutselig fra flyet og passasjerlisten, eller befant det seg to desmonder på øya etter flystyrten?

 

Flash-sideways viser hva som hadde skjedd om øya hadde blitt sprengt på 70-tallet, altså den verden der Jacob ikke hadde påvirket folk og tvunget dem til å komme på øya. Ting ble altså endret lenge før selve flyet styrtet i bakken.

Lenke til kommentar

Det virker som om Desmond så sitt andre liv da han var nær døden, både på øya etter dette eksperimentet og da han var nedi vannet (selv om han kanskje ikke var så veldig nær døden da). Charlie så også sitt andre liv i det han holdt på å kveles. Juliet fikk så vidt liret fra seg at "det virket" før hun kreperte. Skal Desmond nå gå rundt og nesten drepe andre passasjerer for at de skal se sitt "egentlige" liv...?

 

Og hva med Juliet, kanskje hun også var på flyet...

Lenke til kommentar

Det virker som om Desmond så sitt andre liv da han var nær døden, både på øya etter dette eksperimentet og da han var nedi vannet (selv om han kanskje ikke var så veldig nær døden da). Charlie så også sitt andre liv i det han holdt på å kveles. Juliet fikk så vidt liret fra seg at "det virket" før hun kreperte. Skal Desmond nå gå rundt og nesten drepe andre passasjerer for at de skal se sitt "egentlige" liv...?

 

Og hva med Juliet, kanskje hun også var på flyet...

 

Hva med Faraday da? Han var vel ikke nær døden når han så Charlotte?

Lenke til kommentar

Meget bra episode. Jeg regnet med Desmond ville overleve eksperimentet, fordi det ville vært idioti å hente ham inn i serien igjen bare for å drepe ham igjen. Etter det ble det ganske kjedelig en god stund helt til Charlie viste ham den andre tidslinjen. Etter det var det utrolig interessant hele veien, og jeg gleder meg for en gangs skyld til neste episode. Det skjer faktisk ikke ofte.

 

Er enig i at det var litt vel mye fra tidslinjen utenfor øyen, men på den annen side har den biten vært kjedelig fordi det er så lite som skjer der. Det ser ut til å endre seg, så den biten kan nok bli vel så interessant som det som skjer på øyen. Vi vet jo det meste som foregår på øyen, men egentlig ingenting av det som skjer utenfor den. Hvordan kommer tidslinjen til å påvirke det som skjer på øyen? De aller fleste ser ut til å ha bra liv i den andre tidslinjen, så hvilken katastrofe er det Faraday snakker om? Jeg skjønte såpass at den "atombomben" han snakket om er hydrogenbomben, men den er jo allerede sprengt? Har han tenkt å finne en ny energikildte og sprenge en ny hydrogenbombe?

 

At folk nesten dør før de endelig oppfatter hva som foregår virker litt teit, men det får meg til å tenke på det Richard sa om de på øyen er døde... ;)

Lenke til kommentar
De aller fleste ser ut til å ha bra liv i den andre tidslinjen, så hvilken katastrofe er det Faraday snakker om? Jeg skjønte såpass at den "atombomben" han snakket om er hydrogenbomben, men den er jo allerede sprengt? Har han tenkt å finne en ny energikildte og sprenge en ny hydrogenbombe?

 

Nå var det ikke Farraday som sprengte bomben heller, så kanskje det kan være en annen energikilde han snakker om? ..samme som Widmore forbereder Desmond til?

 

Edit: Strålende fornøyd med episoden forresten. Som andre har nevnt, så var det første episoden på lenge der slutten kom alt for fort.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke likte var det Faraday sa. Med mindre han faktisk har sett seg sjæl gjøre noe med en atombombe synes jeg det virka veldig tilfeldig å foreslå nøyaktig det.

Kan jo ha vært billedlig ment?

 

Aner forresten en slags genial sammensmeltning av tidslinjene her, men har ikke peiling på hvordan det faktisk vil gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...