Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

78 grader i stresstest er jo gjerne 10 grader mer enn det du ser til vanlig bruk. Hvis du ikke planlegger å beholde CPU'en i lang lang tid og tenker at du kan like gjerne kjøre den litt hardt til den dør, så why not bare kose seg med hastigheten? Virker som den klokker godt :)

Tenkte tanken, men blir mye varme å dumpe ut i rommet kontra ved litt lavere volt. Dumt å drepe chipen eller hovedkortet ved hard overklokking også, for har ikke råd til å kjøpe nytt for tiden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man lærer av skade vettu, alt er moro til det ikke funker lenger :D


 

Halleis!

 

Lurte på om dere i denne tråden kan godkjenne en loop som jeg har tenkt ut?

Komponentene vil ligge horisontalt da jeg planlegger å bygge en pc-pult med innebygd maskin.
WC_loop.png

 

Lurte på også om noen har god erfaring med Aquatuning? Er det korrekt pris de lister opp eller kommer det ekstrautgift (ie. Toll)?

Ta vekk y-blokka di, så kjører du fra GPU til CPU :)W

EDIT: Ta vekk F-blokka di også, så kjører du returside inn på toppen av reservoir eller på in-porten på pumpa direkte :)

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Man lærer av skade vettu, alt er moro til det ikke funker lenger :D

 

 

 

Halleis!

 

Lurte på om dere i denne tråden kan godkjenne en loop som jeg har tenkt ut?

Komponentene vil ligge horisontalt da jeg planlegger å bygge en pc-pult med innebygd maskin.

WC_loop.png

 

Lurte på også om noen har god erfaring med Aquatuning? Er det korrekt pris de lister opp eller kommer det ekstrautgift (ie. Toll)?

Ta vekk y-blokka di, så kjører du fra GPU til CPU :)W

 

EDIT: Ta vekk F-blokka di også, så kjører du returside inn på toppen av reservoir eller på in-porten på pumpa direkte :)

 

 

Ok, da vil den se omtrent slik ut

WC_loop_2.png

 

Men er det noen problem å ha loopen slik som tidligere vist? Siden det skal være åpen visning av systemet vil jeg ha litt pen aestikk :)

Lenke til kommentar

Hvis du kjører innløpet til tanken (mellom Y-Blokk og tank), innløpet til pumpa (mellom pumpe og tank) og innløpet til F-blokk (mellom pumpe og F-blokk) i større dim enn resten av loopen så kan det være det går greit. Det er litt krøkkete design det der, og det kunne gjort seg med noen tilbakeslagsventiler iallfall. Væske tar letteste vei, så du har ingen garantier for at du fordeler væskestrømmen 50/50 på måten du har tegner det. Du kan også risikere å trykke væske feil vei. F.eks flow fra skjermkort mot Y-Blokk kan ta veien mot CPU kontra å ledes inn mot tanken. Derav jeg nevner tilbakeslagsventiler .. men dette finnes vel knapt til denne type vannkjøling.

 

Designet er litt dårlig. Jeg ville droppet det. Alternativt kan du kjøre to pumper, en for hver loop, med separate innløp på tanken (du kan ha en tank, som forsyner to pumper som forsyner hver sin komponent).

 

Edit: Kan legge til at det er ingen garanti for at du i det hele tatt får noe begge veier ut av F-blokka. All væske kan like gjerne bare gå en av veiene (igjen .. letteste vei). Dette kan du løse ved å ha en stengeventil på hvert av løpene ut av F-blokka. Da kan du stenge det ene løpet for å fylle opp det andre. Og så motsatt. Men det er fortsatt ingen garanti for at volumstrømmen fordeler seg 50/50.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man lærer av skade vettu, alt er moro til det ikke funker lenger :D

 

 

 

Halleis!

 

Lurte på om dere i denne tråden kan godkjenne en loop som jeg har tenkt ut?

Komponentene vil ligge horisontalt da jeg planlegger å bygge en pc-pult med innebygd maskin.

WC_loop.png

 

Lurte på også om noen har god erfaring med Aquatuning? Er det korrekt pris de lister opp eller kommer det ekstrautgift (ie. Toll)?

Ta vekk y-blokka di, så kjører du fra GPU til CPU :)W

 

EDIT: Ta vekk F-blokka di også, så kjører du returside inn på toppen av reservoir eller på in-porten på pumpa direkte :)

 

 

Ok, da vil den se omtrent slik ut

WC_loop_2.png

 

Men er det noen problem å ha loopen slik som tidligere vist? Siden det skal være åpen visning av systemet vil jeg ha litt pen aestikk :)

 

Nå så det straks litt bedre ut ja :)

Jeg kjører det slik som du tegnet det nå selv, bortsett fra at jeg tar returen inn på pumpa i stedet for på toppen av reservoiret, men det er det samme, akkurat hvordan du gjør det vil du se når du begynner å planlegge slangeføringen din. Ingen stress det der, bare å kjøre på

 

Kyrre, checkventiler? Syns du overkompliserer loopen hans her nå :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Man lærer av skade vettu, alt er moro til det ikke funker lenger :D

 

 

 

Halleis!

 

Lurte på om dere i denne tråden kan godkjenne en loop som jeg har tenkt ut?

Komponentene vil ligge horisontalt da jeg planlegger å bygge en pc-pult med innebygd maskin.

WC_loop.png

 

Lurte på også om noen har god erfaring med Aquatuning? Er det korrekt pris de lister opp eller kommer det ekstrautgift (ie. Toll)?

Ta vekk y-blokka di, så kjører du fra GPU til CPU :)W

 

EDIT: Ta vekk F-blokka di også, så kjører du returside inn på toppen av reservoir eller på in-porten på pumpa direkte :)

 

 

Ok, da vil den se omtrent slik ut

WC_loop_2.png

 

Men er det noen problem å ha loopen slik som tidligere vist? Siden det skal være åpen visning av systemet vil jeg ha litt pen aestikk :)

 

Nå så det straks litt bedre ut ja :)

Jeg kjører det slik som du tegnet det nå selv, bortsett fra at jeg tar returen inn på pumpa i stedet for på toppen av reservoiret, men det er det samme, akkurat hvordan du gjør det vil du se når du begynner å planlegge slangeføringen din. Ingen stress det der, bare å kjøre på

 

Kyrre, checkventiler? Syns du overkompliserer loopen hans her nå :p

 

Takker så meget :D

Da er det tilbake til tegnebordet for å få en mer "pen" loop, tenkte at det å kjøre splittere ville bli for komplisert også. Så da blir det en enkel lang loop istedet for to splittet :)

 

Har du forresten noen erfaringer med Aquatuning? Ser de har nokså gunstige priser i forhold til andre aktører, bla. ebay og amazon.

Lenke til kommentar

 

Får kjøre 5GHz da :p vcore fra 1.404v til 1.464v under IBT. Max temps 66-76-78-73, ligger som regel litt under det mens IBT kjører.

Hvor mye radoverflate har du? Med den spenningen kunne jeg smelta glass på chippen min :p

 

 

Ikke nok! :D

 

Har en EK Coolstream XTX 360 og en XTX 120. 

Lenke til kommentar

 

Har du forresten noen erfaringer med Aquatuning? Ser de har nokså gunstige priser i forhold til andre aktører, bla. ebay og amazon.

 

 

Jeg har handlet der noen ganger, og de er helt greie. Det kan være litt leveringstid innimellom, så hvis du har det brenntravelt kan det kanskje være lurt å vurdere andre muligheter. Husk at du må betale MVA på varer og frakt, pluss at posten har en fortollingsavgift hvis varene kommer fra utlandet. 

Lenke til kommentar

50-60¤C nå istedenfor 70-75. Dog å med mye høyere RPM på viftene. Skal skru ned og satser på 65¤C under Nacl.

 

Sålangt veeeldig fornøyd, og en stor takk til Kyrre for greie priser! :-D

 

Tok og renset mange ganger, hadde jo blood red væske fra før, tok først 4 ganger med kaldt vann slikt at det ikke var noe rødfarge igjen, så en omgang med ca 80¤C varmt vann fra springen og kjørte igjennom i noen minutter, endte opp med å fylle på med EK EVO Clear kjølevæske. 

Lenke til kommentar

Tok du ikke sjansen på det destillerte vannet Christian?

Kjører det her, ser helt fint ut :)

 

Edit: RPM'n visste du om, så det er jo bare å regulere viftene. Bedre å ha noen rpm å gå på imo. Det skal iallfall være nok trykk å gi med de viftene :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

RPM visste jeg om, den kontrollerer jeg med GRIDen jeg kjøpte. ^^

 

Men sliter å få kontrollert 6x Eloopsa på 360 radden though. Kjører høøyt. ^^

 

Gode temps nå nonetheless, så jeg er happy!

 

Ca 50¤C på CPU og ca 40 på GPU når jeg spiller GTA. (Maks temp vel å merke). ca 20% load på CPU og 100 på GPU.

 

4500/4000 på CPU.

 

EDIT: Brukte det til å skylle med også, siden jeg var i Oslo så kjøpte jeg bare et par flasker for å være på en trygge siden.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Merker at GRID'n er litt dårlig til å kontrollere mange vifter på 1 kanal.

 

Da er Lamptron bedre - har gått tilbake til den nå jeg. Grid+ V2 er kjekk, men litt kleint med effekt bare.

 

Ps: Sørg også for at du kun har helt like vifter pr kanal. Ellers blir det jo bare rot. Det er jo i prinsippet spenningen du regulerer, så hvis noen vifter går på 1000rpm ved X volt mens andre på 1500rpm, så er det jo tull å ha dem på samme kanal.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...