Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har foreløpig bare økt powerlimit på min egen bios og flasha. Kortet mitt booster forøvrig til 1316mhz. De basert på EVGA SC burde jo egentlig ikke være noe problem å flashe. Jeg har jo et EVGA SC, eller SC+. Forskjellen er vel ACX 2.0 kjøler og bakplate som standard?

 

 

Powerlimit er egentlig det viktigste å ha høy nok, så ikkje skjermkortet throttler ved høy overklokk og last.

 

Klarer du å kjøre 1500-1550mhz på stock bios, så trenger du ikkje å fikle med høyere spenning i bios, da  du sansynligvis er ganske nærme max allerede. Hva slags ASIC har du på kortet?

 

 

Mitt kort ville ikke funke med random bios. Måtte flashe tilbake ved å kjøre maskina på en anna gpu. Litt styr ..

 
Uflaks det da  :hm:
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Har foreløpig bare økt powerlimit på min egen bios og flasha. Kortet mitt booster forøvrig til 1316mhz. De basert på EVGA SC burde jo egentlig ikke være noe problem å flashe. Jeg har jo et EVGA SC, eller SC+. Forskjellen er vel ACX 2.0 kjøler og bakplate som standard?

 

 

Powerlimit er egentlig det viktigste å ha høy nok, så ikkje skjermkortet throttler ved høy overklokk og last.

 

Klarer du å kjøre 1500-1550mhz på stock bios, så trenger du ikkje å fikle med høyere spenning i bios, da  du sansynligvis er ganske nærme max allerede. Hva slags ASIC har du på kortet?

 

 

Mitt kort ville ikke funke med random bios. Måtte flashe tilbake ved å kjøre maskina på en anna gpu. Litt styr ..

 
Uflaks det da  :hm:

 

 

74.6%, så er vel ikke så veldig høyt.

 

Har sliti litt med å finne noen stabil klokk. Kjørte fint rett over 1500 både i heaven og firestrike, men tryna så fort jeg launcha noe så enkelt som rocket league.

Lenke til kommentar

Flasha en ny bios med 1506 på core og 1853 på minnet. 1.255v og boost av. Ser bra ut så langt, skal ta noen flere "tester" nå.

 

Så langt lover det godt. Kjørte en runde med BF4, ingen crash. Kjørte også en kjapp runde med GTA V, og så tilsynelatende bra ut det også. Begge de to har vært notoriske til å crashe hos meg ved den minste overclock tidligere. Blir å teste litt grundigere i morgen :)

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Leste et sted at det var ugunstig å ha en 90grader vinkel på pumpeinngang, har D5 med EK XTOP. Noen som har en mening om det?

Det vil jeg påstå at det må være tull at det er ugunstig med 90 grader inngang på pumpeinngang. Vinkelen skal ikke ha noe å si, det er diameteren som kan skape problemer.

 

La meg si det sånn, jeg er maskinist, og på de fleste skipene jeg har vært og er på, så er inngangen på pumpene 90 grader. Det er brann pumper, sjøvannspumper, etc, null problemer i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basically så skal man ha så lav motstand inn i pumpa, slik at pumpa trenger å suge inn minst mulig. Å tulle med inngangsiden er rett og slett det punktet man ønsker å tulle minst med, og i min tidligere jobb så var det derfor også helt uaktuelt å koble på inngangsfilter, selv om andre deler av bransjen kunne finne på å gjøre dette. 

 

En 90 graders bøy vil stå for mer motstand (skarp sving med lavt tversnitt), så det er en viss logikk i utsagnet, spesielt siden pumper i PC-verden er særdeles dårlige til å suge. Men så var det nå slik at det er en lukket loop, som hjelper, da reservoaret også vil være trykksatt. Og så lenge pumpa er plassert sånn halveis korrekt (dvs. reservoaret ligger over inngangen til pumpa), så tviler jeg sterkt på at pumpa vil kavitere. :) No problem. 

Og ja, vi hadde også 90 grader bøyer på våre pumper i de pumpesystene vi bygde. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Flott, takk skal dere ha :)

 

Da blir det nytt oppsett ila uken!

 

Fikk pakke fra aquacomputer i går med plastalbuer, som skulle åpne for enkle løsninger i loopen. Ble litt irritert da albuene de solgte som 13mm (står også 13mm på innpakningen) egentlig er 12mm (står på selve albuen). Så de er akkurat for små til jeg tør å bruke dem med en slangeklemme..

 

Får se om klarer det på en bedre måte!

 

Noen som har god erfaring med å varme opp slanger (primoflex advanced lrt) for å forme dem? Mulig å gjøre slikt uten varmepistol, isåfall, hvordan har dere gjort det?

Lenke til kommentar

Flott, takk skal dere ha :)

 

Da blir det nytt oppsett ila uken!

 

Fikk pakke fra aquacomputer i går med plastalbuer, som skulle åpne for enkle løsninger i loopen. Ble litt irritert da albuene de solgte som 13mm (står også 13mm på innpakningen) egentlig er 12mm (står på selve albuen). Så de er akkurat for små til jeg tør å bruke dem med en slangeklemme..

 

Får se om klarer det på en bedre måte!

 

Noen som har god erfaring med å varme opp slanger (primoflex advanced lrt) for å forme dem? Mulig å gjøre slikt uten varmepistol, isåfall, hvordan har dere gjort det?

Jeg har varmet litt på en slange her for å få slangen over en nippel som er litt kronglete pga vinkelen den står i. Jeg bare kokte opp litt vann og stakk slange enden oppi vannet i noen sekunder, og slangen ble god og myk. Dette er samme slangene som du har. :)

 

Lenke til kommentar

Basically så skal man ha så lav motstand inn i pumpa, slik at pumpa trenger å suge inn minst mulig. Å tulle med inngangsiden er rett og slett det punktet man ønsker å tulle minst med, og i min tidligere jobb så var det derfor også helt uaktuelt å koble på inngangsfilter, selv om andre deler av bransjen kunne finne på å gjøre dette. 

 

En 90 graders bøy vil stå for mer motstand (skarp sving med lavt tversnitt), så det er en viss logikk i utsagnet, spesielt siden pumper i PC-verden er særdeles dårlige til å suge. Men så var det nå slik at det er en lukket loop, som hjelper, da reservoaret også vil være trykksatt. Og så lenge pumpa er plassert sånn halveis korrekt (dvs. reservoaret ligger over inngangen til pumpa), så tviler jeg sterkt på at pumpa vil kavitere. :) No problem. 

 

Og ja, vi hadde også 90 grader bøyer på våre pumper i de pumpesystene vi bygde. ;)

 

Vi pleier å tilstrebe å ha større tverrsnitt på innløpet til pumpa - det er en fin tommelfingerregel.

 

Men så har jo gjerne vi også en trykktransmitter på innløpet (sjekke kavitering ift trykk/temp-kurve til mediet),  selvsagt TSH på selve motoren, TI i pumpehuset og FIT på utløpet. Da begynner det å ligne på kontroll. Videre har man selvsagt fangdam med LSH.

 

Synd det ikke finnes noe hyllevare på PLS til vannkjøling. Skulle programmert fletta ut av det.

 

#10årmedPLSkonfigurering

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...