Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bytter slanger og væske hver gang jeg drainer.

Det er ikke så dyrt, og det er fint å få byttet det.

 

Men hvis du må bruke det om igjen så kjør på. Kanskje filtrere det via en gammel t-shirt elns først.

Beholder slangene, er 3mnd gml. Har ikke råd til nye akkurat nå :p #SparerTilTredje980

Så bytter bare ut vannet, trenger ikke å være så kjip tenker jeg,

 

Til neste gang så vil kanskje klare slanger se bedre ut enn hvite når det gjelder Asus X99-E WS?

 

EDIT: Mulig det like greit å kjøpe slanger på nytt :hmm:

 

Skal du få Asus x99-E WS? :dribble:

Hvor mye må du ut med for det da?

Lenke til kommentar

 

 

Bytter slanger og væske hver gang jeg drainer.

Det er ikke så dyrt, og det er fint å få byttet det.

 

Men hvis du må bruke det om igjen så kjør på. Kanskje filtrere det via en gammel t-shirt elns først.

Beholder slangene, er 3mnd gml. Har ikke råd til nye akkurat nå :p #SparerTilTredje980

Så bytter bare ut vannet, trenger ikke å være så kjip tenker jeg,

 

Til neste gang så vil kanskje klare slanger se bedre ut enn hvite når det gjelder Asus X99-E WS?

 

EDIT: Mulig det like greit å kjøpe slanger på nytt :hmm:

 

Skal du få Asus x99-E WS? :dribble:

Hvor mye må du ut med for det da?

 

Yesyes gleder meg. :D Trenger ikke de jalla 40 lanes cpu for flere kort :rofl:

 

Jeg gjør et innbytte med mitt eget kort mot en snill sjel ;)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

PLX Chips. Kan kjøre 16x selv med 4 kort :)

 

Jeg er såå utrolig heldig at jeg aner det ikke selv engang :)

Hva er PLX Chips? Den legger til 48 lanes, men hvordan fungerer det? Trodde det bare var cpu som kunne slikt :p

 

Hele forklaringprosesen er ikke jeg så god til. så det må du nesten gå på youtube og søke på, eller se om noen andre kan gi en utfyllende svar :)

Lenke til kommentar

 

 

PLX Chips. Kan kjøre 16x selv med 4 kort :)

 

Jeg er såå utrolig heldig at jeg aner det ikke selv engang :)

Hva er PLX Chips? Den legger til 48 lanes, men hvordan fungerer det? Trodde det bare var cpu som kunne slikt :p

 

Enkelt forklart en switch for PCI-e. Du får fortsatt bare det allerede fastsatte antallet lanes inn til CPU, men den vil kunne fordele lasten bedre, samt gi flere lanes mellom flere av slot'ene. S

 

Se på det som en 1Gbps nettverksswitch, hvor du får 1 Gbps inn, og deler det opp i f.eks 5 slots på 1Gbps. Mellom maskineneså er det 1 Gbps, men ut til nettet (CPUen i analogien) så er det fortsatt bare 1 Gbps. Men den deler i alle fall opp lasten bedre. I motsetning til det å ha en switch med 1 Gbps inn og 10 stykk 100 Mbps ut.

 

Det blir selvsagt ikke helt det samme, men det er i alle fall praksisen. Nedsiden er at det er kostbart, og legger også til en liten forsinkelse.

 

For gamere, så tipper jeg den eneste gangen du får bruk for det, er om du kjører 4 skjermkort og areca-kontroller, eller noe i den duren. Blir fort trangt da, og med så få singel-slot skjermkort, så er det kanskje vanskelig å få utnyttet i praksis for de som har spillmaskin kombinert som server.

 

For annet bruk, som rene servere, og foldingmaskiner eller annet så er det nok potensielt mulig å hente noe på det. Garantert en viktig bruk videre ut i avanserte arbeidsstasjoner/servere ikke relatert til gaming. Da man som regel får mer ut av å ha lav forsinkelse og mange lanes fra CPU (ved mange skjermkort). Og har man 5960x og 8-16x PCI-e 3.0, så holder det. (inntjeningen er så liten at det går opp i spinninga med nedsidene og kostnaden)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gjør et innbytte med mitt eget kort mot en snill sjel ;)

 

Helt konge kort, enjoy. :)

 

Når jeg var på din alder hadde jeg en harry bærbar med dual-core Turion 64 og et 256MB GeForce Go-etellerannet som nådde 115c og stekte håndleddene mine når jeg spilte Need for Speed.

 

 

Bare for å hindre fullstendig avsporing, her er noe relativt kaldt:

 

post-216261-0-95723200-1426600216_thumb.jpg

 

Pakke med mangfoldige meter kabel, sleeving og tilbehør er på vei i posten. Får forhåpentligvis kabeljobben gjort innen TG.

Endret av Nødstopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg gjør et innbytte med mitt eget kort mot en snill sjel ;)

 

Helt konge kort, enjoy. :)

 

Når jeg var på din alder hadde jeg en harry bærbar med 256MB mobile-GPU som nådde 115c og stekte håndleddene mine når jeg spilte Need for Speed.

 

 

Bare for å hindre fullstendig avsporing, her er noe relativt kaldt:

 

attachicon.gifWP_20150128_21_36_02_Pro (Large).jpg

 

Pakke med mangfoldige meter kabel, sleeving og tilbehør er på vei i posten. Får forhåpentligvis kabeljobben gjort innen TG.

 

Kooonge!!! :w00t:

 

Du har samme kort, regner med jeg sender deg et par PMs om jeg ikke skjønner innstillingene der :green:

 

Nydelig bygg, skulle gjerne hatt et så pent bygg selv, men akryl er for vanskelig ^^

 

Kan jeg plassere kortene hvor jeg vil? tredje 980 vil bli ref.. :hmm: (Om ikke noen vil bytte enten 2X G1 mot 2x ref, eller 1x ref mot G1)

 

Hehe, Om det ikke hadde vært for Folding så hadde jeg forsatt hatt delidded I7 4770K og singelt 980. :dremel:

 

Need for speed most wanted som kom ut i 2005 er forsatt det beste need for speed spillet!

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Takker!

 

Haha, skjønner ikke halvparten av alle innstillingene selv, mye rart i den biosen skal jeg si deg. Clocking er heldigvis rimelig standard.

 

Det er ikke noe i veien for at du skal kunne plassere kortene hvor du vil, men du bør unngå de sorte sporene for GPUer, da disse kun er wired 8x. De grå er alle 16x.

 

Need for speed most wanted som kom ut i 2005 er forsatt det beste need for speed spillet!

 

Jepp. :D

Lenke til kommentar

Sorry helt OT spørsmål.. Men om vifta ti lradiatoren (er snakk om en slik corsair sp vifte) hele greia viberer, de andre gjøre det ikke (samme type og samme hastighet) rma?

 

Om jeg skal legge begge 980 korta under vann. Vil det koste nesten 3500Kr. eller kjøpe et tredje 980 for å ha på luft? :p

 

Anyhow. Har en EK XTX 360mm radiator idag, så tipper jeg trenger enda en rad om jeg skal ha begge 980 korta under vann.

Lenke til kommentar

En 360 radd. holder i lange baner for to 980 på vann. :) Kjørt nesten det dobbelte på 240mm. (to blodklokka GTX 480 og blodklokka i7 920)

 

Men at det er mulig du kan senke temp et par grader med en ekstra raddis kan hende.

Husk at 980 i eldre sammenhenger er å regne som et halvt kort. :p (vanvittig strømsvakt)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

En 360 radd. holder i lange baner for to 980 på vann. :) Kjørt nesten det dobbelte på 240mm. (to blodklokka GTX 480 og blodklokka i7 920)

 

Men at det er mulig du kan senke temp et par grader med en ekstra raddis kan hende.

Husk at 980 i eldre sammenhenger er å regne som et halvt kort. :p (vanvittig strømsvakt)

Kjører jo Cpu i samme loopen. Kan fint gå ned på OC, går ned til 4.6ghz burde være ok for 24/7 Oc ^^

 

Om jeg slipper å kjøpe rad så sparer det meg nesten en tusenlapp. :hmm:

 

Da trenger jeg kun blokkene, en terminal og 2 nippler samt noe slange og kjølevekse.. demonterte hele loopen igår anyway i håp om at Nizzen ikke allerede hadde solgt korta sine^^

 

Får mulig solgt 780Ti for 2600Kr. så er jo en veldig grei pris det. En fyr som vil kjøre sli. får vite det sikkert imorgen før jeg kan drømme.

 

Ville du valgt Tri-sli på luft, eller sli på vann?

Lenke til kommentar

Har en del av de i 90 grader. Fikk en som satt fast i swivelen, men fikk løsnet den. Uten at at jeg har prøvd de fra bitspower eller noen andre (foruten grisedyre 15000psi fittings) så vil jeg si at de virker helt ålreite. :-)

 

Hvis du har plass til en rad til, hvorfor ikke? Det er uansett bare en investering, de holder jo lenge. :-)

Lenke til kommentar

Hei, Takk for svar. Da kjøper jeg in 2stk 90¤ og 2stk 40 ¤(eller 45¤)

 

Når jeg valgte EK backplates på korta så er den en radiator for seg selv. har ikke råd til så mye mer igrunn. ikke akkurat nå, kanskje jeg kan legge til en radiator til den dagen enda et skjermkort kommer?

Dårlig tid å kjøpe skjermkort på ser jeg. Tenkte å kjøpe ny slange (klar) og noe rød kjøleveske ettersom nye HK er grått/metallic, herme litt etter Nødstopp da jeg synes resultatet ble nydelig. :)

Lenke til kommentar

 

 

En 360 radd. holder i lange baner for to 980 på vann. :) Kjørt nesten det dobbelte på 240mm. (to blodklokka GTX 480 og blodklokka i7 920)

 

Men at det er mulig du kan senke temp et par grader med en ekstra raddis kan hende.

Husk at 980 i eldre sammenhenger er å regne som et halvt kort. :p (vanvittig strømsvakt)

Kjører jo Cpu i samme loopen. Kan fint gå ned på OC, går ned til 4.6ghz burde være ok for 24/7 Oc ^^

 

Om jeg slipper å kjøpe rad så sparer det meg nesten en tusenlapp. :hmm:

 

Da trenger jeg kun blokkene, en terminal og 2 nippler samt noe slange og kjølevekse.. demonterte hele loopen igår anyway i håp om at Nizzen ikke allerede hadde solgt korta sine^^

 

Får mulig solgt 780Ti for 2600Kr. så er jo en veldig grei pris det. En fyr som vil kjøre sli. får vite det sikkert imorgen før jeg kan drømme.

 

Ville du valgt Tri-sli på luft, eller sli på vann?

Jepp, regnet med CPU også, bare nevnte det ikke. :) Vi snakker uansett en temp som kommer til å være veeeesentlig bedre enn luft. Ser ingen grunn til å kjøre lavere klokk selv om vannet måtte bli litt lunkent. Komponentene vil nok fortsatt storkose seg. :)

 

Hmmm, vanskelig valgt. Men i og med at de GTX 980 ikke er særlig egnet å kjøre i Tri-SLI uten vannblokk, så ville jeg nok gått for SLI + Vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...