Gå til innhold

Blir Nikon-ambassadør


Anbefalte innlegg

Han er ikke en journalist, ei heller en uavhengig skribent. Han er Ambassadør for Nikon. Har dere i det hele tatt tenkt over hva det betyr?

Jeg tror problemet er at mange ikke tar hans fanboyisme med mange nok klyper salt.

 

Hvem er det egentlig som gidder å bruke tid på å lese og høre informasjon som på ingen måte er objektiv? Informasjon man over hodet ikke kan stole på. Jeg tror de fleste som er interessert i råd om utstyr vil høre det fra en som kan fortelle om fordeler og ulemper med et merke, samt fordeler og ulemper med andre merker. De som ikke vil ha råd om utstyr vil kanskje høre mer om teknikker, hvordan finne motiver og morsomme hendelser på fototurene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det blitt fanboisme å være ambassadør for et kameramerke også nå.

Tar jeg ikke feil er vel ganske mange av de som på nett er kjente som gode lærere også ambassadører for sine merker.

Har jo inntrykk av at f.eks Joe Mcnally og Scott Kelby også er ambassadører for Nikon, men svært mange tar jo rådene og tipsene de kommer med alvorlig av den grunn,

og noen fanboyer har jeg aldri hatt inntrykk at de er eller at folk har kalt dem.

Man skjønner jo at skryten de kommer med av utstyret de viser er både oppriktig og litt hva de får betalt for å si, men de lyver da ikke ut fra hvordan jeg har forstått det, og da ser jeg ikke problemet.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det går fint an å være partisk uten å lyve. Det er enkelt å ignorere ulemper ved det "riktige" merket og fordeler ved alt annet.

 

Men har du noen eksempler på at Liodden eller noen andre ambassadører har ignorert noe som helst av relevanse, eller er det bare konspirasjonsteorier om hvordan disse gutta er i forhold til yrket sitt og jobben de gjør?

Lenke til kommentar

Hvor tar du det fra at han ikke står for det han tidligere har skrevet da?

At han må slette det som har omhandlet Canon er nok ganske klart noe Nikon har bedt/krevd at han må gjøre nå som han skal jobbe for de.

Konkurenter har ikke for vane å hjelpe hverandre med reklame og godsnakk, så det er ganske naturlig at dette må bort.

Lenke til kommentar

Huff og huff....jeg som nettopp har kjøpt en bok av ham.

Må nesten levere den tilbake nå da :!:

 

Men tenk om vi amatører også kunne bare bytte et helt system hver gang konkurenten kom med et kamera som kanskje kan være et ørlitte hakk vassere.

Hadde jo vært artig da :)

 

Lurer på når Liodden bytter system igjen , hvor mange år skal vi gi ham :whistle:

Lenke til kommentar

Cheesus Canon folket sitt reaksjon på dette begynner å minne om en østerrisk maler sitt syn på jøder i forrige årtusen.

 

Det ER ett verktøy til å ta bilder med...

 

Jeg valgte Nikon selv etter x antall år uten kamera (igjen) pga at D300 hadde fått stort sett kanonbra tester over hele linja, og pga CLS blitsstyringssystemet. Bortsett fra ræva "OK" knapp så har jeg ingenting negativt å si om det kameraet, det passer perfekt i hånda mi og har de funksjonen jeg trenger, pluss 214 andre funksjoner som jeg ennå ikke har hatt bruk for.

 

Ken Rockwell har vel dempet sin entusiasme for Nikon etterhvert, og mener at Nikon sine proffhus er best til action, mens feks Canon er best på landskap. I tillegg har han blitt veldig glad i Leica og Canon S90 er pr i dag hans favoritt kompaktkamera, og har sett noen av bildene han har tatt med det, og det står ikke noe tilbake for det en amatørnisse klarer å ta med ett proffhus.

Lenke til kommentar

Siste innlegget i Canon bloggen hans:

...

I had never used Nikon D3 cameras before, but after only one hour I got extremely satisfying results, and after two hour I was convinced!

...

 

Aktiv fotograf som har ALDRI brukt Nikon D3?.. c'mon! Så Nikon frelst som jeg er (per idag), har jeg prøvd/lånt både 20D, 5D II, 7D, 1D & 1Ds III.

 

Ja, f.eks. på fotomessen er det vanskelig å ikke teste ett eller ant kamera. Har prøvd alt fra PhaseOne og Leica S2 til Sony og Samsung.

 

At han har aldri møtt noen eller var tilstede der det var plenty av D3 og ikke har blitt fristet til å prøve den før han så det store gule-lyset har jeg vanskelig for å tro.

 

B.S. if you ask me

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er få av amatørene som har anledning til å promotere eget kameramerke under foredrag etc. og på annen måte benytte sitt navn for å fremme en produsent.

 

Liodden har ved overgangen bevist at de påstander han kommer med om utstyrets fortreffelighet stort sett er vas, konkurrenten(e) er antagelig like bra eller bedre.

Lenke til kommentar

Hvis en bilsenger hos Ford får et bedre tilbud hos konkurenten Opel og selgeren bytter jobb. Har denne selgeren mindre troverdighet når han selger Opel??

Nei! Han gjør bare jobben sin :)

 

God Påske!!

 

Selvsagt, det er jo logisk. Hvis bilselgeren hos sin tid hos Ford utad har "sett ned på" andre bilmerker, og så etter å ha endret arbeidsgiver til Opel plutselig blir relativt "negativ" til Ford, da synes jeg at bilselgeren har mistet litt av sin troverdighet.

 

Når det gjelder hovedsaken i denne tråden så har jeg ikke lest nøye nok om saken til å kommentere "ambassadørens" oppførsel i denne saken, så min kommentar er generell og ikke spesielt om denne saken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...