€uropa Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 På lørdag så jeg tre venner filmen Yes Man. I inspirasjon av denne filmen, inngikk vi en pakt om å si "JA" til alle muligheter som byr seg, uansett hva de innebærer. Ja, det er barnslig. Jeg gir den samme utfordringen til forumet. Si "JA" til alle muligheter i april. Hvis noen spontant ber deg reise til syden, svarer du "JA". Hvis mora di ber deg rydde huset, svarer du "JA". Hvis ei rykende fin dame ber deg med hjem, svarer du "JA". Det er ikke lov å si "nei" til noe som helst. Den som gjør det, har tapt. Hvem tar utfordringen? Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Det kan bli sinnsykt vanskelig! Må ihvertfall kjøpe inn en haug med Red bull . Vi får se om jeg kan dra til syden midt i alle tentamene og eksamnene på skolen da.. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Det gjelder å holde slikt hemmelig ellers kan du lett bli brukt til forskjellige ting^^ Men høres gøy ut da. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Det stemmer. Vi lovte hverandre taushetsplikt, så ingen andre kan bruke det mot oss, og vi kan ikke bruke det mot hverandre. Men på tre dager har vi gjort noen uvanlige ting. Jeg vet ikke om det vil gi dere mer eller mindre lyst til å delta: Én venn ble nødt til å anstrenge seg i mattetimen da læreren kom og sa "Nå må du jobbe". De to andre må skinne seg på fredag. Og jeg har blitt slaven til ei jente i klassen. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Kan fort bli litt vanskelig om en eller annen drittunge kommer med en "Gå og heng deg"-kommentar, som ikke skjer så altfor sjeldent her i bygda.. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Hehe, dette skal jeg prøve så sant jeg husker det… Utrolig interessant. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Virker litt morsomt å prøve det ut! Skal prøve fra idag Kommer med informasjon om hva jeg har gjort og hva jeg ikke har gjort Endret 24. mars 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg synes at dette egentlig er en god idè. Det er ikke spesielt barnslig heller, slik jeg tolker det. Det kan fort bli barnslig hvis du skal ta ALT bokstavelig (gå og heng deg, sug meg, osv), men hvis man tenker seg at man gjør en livsstilendring mot å bli et ja-menneske så synes jeg egentlig at alle(1) burde melde seg på og gjøre et forsøk. Hehe. (1): Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det er bra folk er forskjellige! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg hadde hatt så godt av denne utfordringen. Men jeg er for feig. Lenke til kommentar
paddehatt Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Har lyst til å prøve det der, men ikke i en hel måned Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ser for meg at det kan skape noen uheldige situasjoner på jobben min. Blir du ferdig med dette om en time? JA! En time senere. Hvorfor er du ikke ferdig med lunsjen enda! Eeeeeeeeeh.... Men jeg kan sikkert si ja til noen flere ting :o Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg er med jeg. Lenke til kommentar
Zt Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Slenger meg på jeg også. Blir morsomt å se hva jeg ender opp med å gjøre. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, klart man tar utfordringa! Lenke til kommentar
Special P Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Blir vel nevnt mot slutten av Yes Man at det ikke skal tolkes bokstavelig, men at man skal si ja til flere ting enn du bruker å gjøre, innenfor rimelighetens grenser så klart. Kan dog dukke opp muligheter man ellers ikke ville hatt, men mest sannsynlig har man ikke lyst på disse mulighetene uansett. Så nei, er nok ikke med... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Dette er intresant, men jeg tror nesten jeg er nødt til å la være og si "ja" til alt i jobbsammenheng. Dog finnes det mange andre ting man kan si ja til. Kanskje jeg skulle prøve, bare for å se hvor det fører meg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Les heller boka Terningmannen (The Dice Man) og prøv det. Litt meir kontroll, men likevel kan det være ganske utfordrande. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Hva går den ut på?. Ta avgjørelser basert på utfallet til et terningskast?. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Har lyst til å prøve JA-metoden. Begynner i morra jeg.. Kanskje.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå