Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

..........

Jeg opplever tlf som ustabilt treg, og har etterhvert blitt meget skeptisk til nesten alt av applikasjoner på Market pga installasjoner som gang på gang har gjort tlf enda tregere.

......

Er som alle veldig spent på 2.2, men begynner å se tilbake mot iPhone eller Desire. Folket på jobben som kjører Desire er stort sett veldig fornøyd.

Skjønner ikke helt logikken bak din beskrivelse, er det ikke de samme applikasjonene fra samme Marked både til Desire og SGS?

 

"No Brain = No headake" kan vel dekke noe av manglende problemer med enkelte telefoner.

 

Edit:

Hvorfor jeg valgte SGS forann Desire? enkelt og greit batteritiden til SGS.

 

Samsung hadde satt av for dårlig tid til produkt testing før SGS ble sluppet på markedet. Rett og slett dårlig kvalitets sikring.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sittet og bladd gjennom nesten alle 82 sider. Begynte først å lese tester i diverse nett-magasiner og fant ut at DETTE var telefonen jeg bare måtte ha. Men nå ser jeg at det er nesten utelukkende 82 sider med forumposter hvor brukere har trøbbel med alt fra a til å. Det være seg GPS-mottak, lagging, sviktende wi-fi, dårlig dekning, medfølgende software etc etc.

 

Da må jeg spørre meg selv to ganger: ER dette virkelig verdt 4600 kroner? Veldig uferdig produkt som kanskje aldri blir ferdig i forhold til papiret? Hører at alle roper på ver. 2.2 som den hellige gral, men har man garanti for det blir en tlf som virkelig virker i forhold til specs?

 

Kan jeg få høre svar fra én enkelt bruker som ikke har opplevd trøbbel med denne telefonen? Så langt høres det ut som t.o.m. min SE W995 er overlegen når det kommer til stabilitet. Selvfølgelig er ikke W995 overlegen på specs, men den fungerer helt etter boka på det den er skapt med.

 

Avventer kjøp med et ganske hevet øyebryn.

 

Jeg har tynt mobilen min for det meste den er verdt i de tre ukene jeg har hatt den, og har hatt kun ubetydelige engangsproblemer.

 

Har vært i bransjen i mange år, og har aldri vært borti noe så enormt bra som Galaxy S.

Lenke til kommentar

Hva med SE X10 da ?? Den er jo dritsexy. Alltid det here desire snakket. Sony er best.

Sony er best? Det var din mening. Jeg personlig mener ikke Sony Ericsson er best, men det om det.

Jeg har gått fra Desire til Galaxy S og er stort sett fornøyd. Synes Touchwiz er bedre enn HTC Sense med unntak av widgetene. Der synes jeg Samsung har gjort en dårlig jobb. Samtidig kan det ta opptil et halvt minutt til appsene i Android Market dukker opp osv., og dette er irriterende og noe jeg håper vil bli rettet i Froyo.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne i en måned eller kanskje to. Nå har jeg oppdaget at når telefonen sender og mottar data så ser jeg noen vertikale striper som "ruller" nedover skjermen. Ikke ulikt de du ser når du filmer en dataskjerm.

 

Noen ganger er de nesten ikke synlig og andre ganger veldig synlig.

 

Det ser ut som jeg har fått en telefon som etterhvert har blitt et mandagsprodukt.

 

 

Fin telefon forøvrig, men satan så Samsung har slurvet med programvaren på den.

Lenke til kommentar

Jeg er fantastisk fornøyd med min Galaxy S!

Det er uten tvil den beste telefonen jeg noen gang har hatt!

Skjermen er også helt fantastisk, selv i fullt dagslys og fra alle innsynsvinkler.

 

Har tidligere knotet litt med en Desire (ikke noen dårlig tlf) og iPhone 3GS/G (heller ikke dårlig, bare litt for lukket og begrenset for min smak) og Galaxy S er helt klart min favoritt.

 

Har installert kanskje 70+ apps på den uten problemer, samt også kjøpt noen apps.

Man kan ofte kjøpe apps direkte fra hjemmesider til aktører, som f.eks www.gameloft.com for spill:) Gameloft lager forøvrig noen utrolig imponerende mobilspill, og en pris på 3$ på hjemmesiden er helt klart verdt det!!

 

Er spent på 2.2 oppdateringen også, synes Android er et fantastik operativsystem med uendelige muligheter for fremtiden!

 

Ps. Swype er genialt:D For en behagelig og kjapp måte å skrive på!

Endret av Swindley
Lenke til kommentar

Har da bestilt telefonen og forventer en del godsaker :) Men mitt spørsmål til dere, hva er det første jeg bør gjøre med telefonen når jeg får den? Jeg tenker da på spesielle innstillinger, apps eller andre gjøremål som er et "must". Jeg orker ikke lese gjennom alle disse sidene får å få svar, så jeg spør like gjerne, om så mange andre har spurt det samme :)

Lenke til kommentar

du bør deffinitivt laste ned advanced task killer,barcode(sjekk ut www.appbrain.com),antivirus er jo greit,Opera mini,battery widget,APNdroid,audio manager(er som volume kontrollern for windows,du kan velge hvor høyt du vil spille av musikk,film osv)Ja også simply lockscreen(du har en slider som du skal slide,den kan sette telefon,lydløs,vibrate og vanlig,viser også klokka,været((widget).

 

 

jeg føler meg som en idiot her nå,men finner ikke fram til innboksen over sms.Har vært og titta på handcent sms og den som følger med på telefon,men finner ikke snarveien av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Et par ting så langt. Skal ikke bildene fra facebook automatisk bli lagt på de som den finner i kontakter? Prøver å koble facebook, men det går jo ikke. HTC foreslå dette automatisk om den finner likheter i tlf, navn og annet.

 

Også klarer den ikke å laste noen sider som vg.no. Den går heller ikke automatisk til mobilversjonen.

 

Klokkeappen til samsung skjønner heller ikke somrtid ser jeg. Går en time forfort.

 

Sikket noen jeg ikke har skjønt.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Min har ihvertfall synka bilder mot de med samme navn på gmail og facebook.. Og de den ikke klarte å matche, så har jeg gått inn på hver enkelt av de og linket de opp manuelt. null problem.

 

Bruker Opera for surfing, så kan ikke kjenne meg igjen der.

 

Klokkeappen har vi snakket om her for mange sider siden, og ja, det stemmer at den ikke er god. Løst ved å stille den +2 timer er det vel? Bruker ikke den widgeten lenger.

 

 

Lenke til kommentar

Hei!

Har fulgt med på denne tråden en lang stund nå + xda forumet, og er veldig usikker på om jeg skal gå for denne telefonen. Siden det er jobben som betaler, så er det ikke så lett å bytte igjen om denne fungerer dårlig (binding på bedrifts abb.) Har i dag en E71 som har fungert greit, men er nå blitt ustabil, selv etter ny FW.

 

Det jeg trenger å vite er om mange problemer er "litt" overdrevet. Det som er viktig for meg er:

- Sync mot Exchange for mail, ikke kalender.

- Wi-fi (her skjønner jeg at noen har hatt problem med dårlig mottak av signal fra router)

- Batteri, bør holde 20t. Dette med 2 timer snakking og sync mot Exchange hver 0,5t.

- Bluetooth, stabil tilkopling til headset.

- Spotify.

- Dekning, har litt dårlig signal på kontoret.

 

GPS er ikke viktig, så her er ikke de problemene relevant. Lagging er derimot relvant, så er dette blitt bedre med de sist solgte SGS'ene med nyest FW? Har ikke hatt Android telefon før, så jeg lurer på om dette tar tid å sette seg inn i? Når jeg tenker meg om så lurte jeg på det samme med Symbian, og det gikk jo greit :-) Ok, det får være nok spørsmål, selv om jeg har flere på lager.

 

Vet at mange har spurt en del av disse spørsmaålene før, men ønsket å samle det som var viktig for meg i en post :-)

Lenke til kommentar

Føler det ble mange spørsmål etter hverandre i denne tråden nå, men jeg prøver likevel :)

 

Har nettopp vært å hentet min nye Galaxy S, dessverre den såkalte Vibrant-utgaven -- ergo, engelsk oppsett og språk. Selv om jeg naturligvis overlever med engelsk språk på telefonen, skulle jeg veldig gjerne likt å vist (forutsatt at det er mulig) hvordan man legger til ytterligere språk. Har søkt en del på nett, men har dessverre ikke funnet noe spesielt nyttig så langt. Norsk tastatur regner jeg med er en smal sak, det er altså snakk om språket på selve telefonen.

 

Er det forøvrig noen andre morsomme ting jeg bør gjøre før jeg begynner å bruke telefonen? Har sett en del foreslår blant annet rooting, men aner strengt talt ikke hva godt kommer ut av det.

Lenke til kommentar

 

Det jeg trenger å vite er om mange problemer er "litt" overdrevet. Det som er viktig for meg er:

- Sync mot Exchange for mail, ikke kalender.

- Wi-fi (her skjønner jeg at noen har hatt problem med dårlig mottak av signal fra router)

- Batteri, bør holde 20t. Dette med 2 timer snakking og sync mot Exchange hver 0,5t.

- Bluetooth, stabil tilkopling til headset.

- Spotify.

- Dekning, har litt dårlig signal på kontoret.

- Sync mot Exchange er det som er mest usikkert av dine spm. Svaret er både ja og nei. Telefonen støtter sync mot exchange, men etter hva jeg har forstått, så støtter den ikke "PIN-kode" også kalt Corporate Security Policies. Så hvis jobben din har dette aktivert, og ikke vil fjerne "PIN-koden" din, så kan du nok ikke bruke telefonen mot exchange før en oppdatering har funnet sted. (vel, det finnes gratis apps som løser dette problemet)

- Wifi er ikke noe problem. Dette med WIFI og mobildekning er det litt diskusjon rundt. De som klager over dårlig dekning har ofte klare og fine samtaler, men det er ikke like mange "streker" på skjermen som på forrige tlf etc. Den FAKTISKE dekningen på tlf og wifi er bra.

- Batteriet er bedre enn HTC desire, som vil være det beste alternativet for deg.

Spotify fungerer kjempebra, har premium selv.

 

Ellers så er laggingen der så du merker den (eller var for min del, kjører Froyo uten lagfix nå og ingen lagging her), men ved normal bruk har ikke jeg opplevd at det er ubrukelig mye lagging. En annen ting er at noen apps drar mer strøm enn andre. Etter jeg la inn Nimbuzz reduserte jeg batteritiden med ett døgn (!). Så kommer ann på hva du kjører på telefonen også.

 

Selv om jeg naturligvis overlever med engelsk språk på telefonen, skulle jeg veldig gjerne likt å vist (forutsatt at det er mulig) hvordan man legger til ytterligere språk. Har søkt en del på nett, men har dessverre ikke funnet noe spesielt nyttig så langt. Norsk tastatur regner jeg med er en smal sak, det er altså snakk om språket på selve telefonen.

 

Er det forøvrig noen andre morsomme ting jeg bør gjøre før jeg begynner å bruke telefonen? Har sett en del foreslår blant annet rooting, men aner strengt talt ikke hva godt kommer ut av det.

Rooting trenger du ikke å gjøre før du faktisk må av en eller annen grunn. (Endre systemfiler eller lignende)

For å endre språk på telefonen må du flashe ny firmware.

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Mmm, fant det ut nå. Kikket på samfirmware.com, men der står det bekymringsverdig nok ("- If you come from America don't flash! (Ask for a firmware in the forums)"). Noe jeg tolker som at det kan være problemer med å flashe amerikanske utgaver ... eller? Prøvde å kjøre firmware-test "*#1234#" men fikk da beskjeden "Unable to process request".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...