Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, produktkoden på telefonen min er fucked etter at jeg oppdaterte til JPC >.> IMEIen beholdt den i det minste.

 

Får satse på at noen fikser en registryhack når Froyo lanserers offisielt.

 

ok,fikk ikke oppgradert fw via Kies nå.Får ikke klikka på upgrade i Kies,noe som vet hva det kan skyldes?

Ser her i denne tråden http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/quickdesk-beta_hzjh.html at personen har adw launcher,quickdesk,launcher pro inne på telefon,men kan velge forskjellige.

Så hvordan installerer man slike apps,installerer man de via pcen og overfører de til telefonen eller går man på market og gjør det?,jeg lurer pga det står download som en link der.

Eller må alle apps lastes ned på pcen for så overføres til mobilen?

 

1: Du kan ikke oppdatere via Kies lengre. Det var en "test" versjon som var tilgjengelig etter endel triksing og miksing med regedit o.l.

 

2: Man innstallerer dem fra Market på mobilen.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Meh, produktkoden på telefonen min er fucked etter at jeg oppdaterte til JPC >.> IMEIen beholdt den i det minste.

Ikke noe stress. Det ble laget backup før den ble forandret. Kjenner du til ADB-shell?

 

Hvis du bruker ADB til å komme deg til /efs/, så finner du noen filer der.

1. Ta backup av nv_data.xxx og nv_data.md5.xxx (gi de nytt navn).

2. Så renamer du .nv_data.bak og .nv_data.md5.bak til det filene i steg 1 het.

3. Nå er produktkoden din tilbake (etter restart), og du har ikke lengre "en koreansk telefon" ;)

 

(Her er link til full løsning på problemet på xda-developers)

Endret av sp0
Lenke til kommentar

ok,så hva søker jeg på i market på telefon da?,jeg driver å leker meg med noen widgets her.og jeg får ikke til til å bruke WF&cklock widget 4x2 til og hente klokka og riktig værvarsling eller rss feeds,det kommer opp feil der hele tiden.

I Market søker du etter apps/themes/widgets/live wallpapers som du vil ha på telefonen. Vet du ikke navnet på det du skal ha, må du rett og slett bla deg igjennom. Eventuelt kan du søke på google etter f.eks. "beste widgets for android" eller lignende.

Hvis den widgeten ikke fungerer, så må du fortelle det til de som lager programmet. Prøv en annen widget?

 

Et problem vi har her i Norge er at det ikke er mulig å kjøpe apps. De appsene som koster 5-20 kroner er MYE bedre enn de som er gratis. Så når det blir mulig for oss her i Norge å kjøpe apps via Market, så stiger kvaliteten endel :)

Lenke til kommentar

ja,akkurat det du skriver viste jeg sann ca 80% av.og at du må roote for å betale for apps.Men jeg har lasta ned forskjellige vær widgets som folk på diskusjon.no bruker.lasta ned yr.no widgeten som ike funka.

men du nevnte for at jeg skal kjøre fw upgrade så må jeg finne den på market,hva skal jeg søke etter der?

Jeg har baseband version JM1 og build number JM2,hva er forskjellen på disse.

Driver å leker litt med quickdesk og launcher pro,men har sett noen steder på nettet at når du scroller nedover på toucwiz 3.0 systemet så ser du flere apps kommer under og over,kanskje litt dumt forklart men.

 

men takk for infon om søke tips:)

Lenke til kommentar

Jeg håper jeg kan hjelpe noen her som har problemmer med GPS, batteri og lagg på sin mobil.

 

Min Gal S får en GPS lock på innen 10 sekunder utendør, uansett værforhold så langt.

Den lagger ingenting og har en score på 2197 i Quadrant.

Batteri var på 37% da jeg la meg, og 10 timer etter stod jeg opp og sjekka og batteriet er fortsatt på 37%.

 

Under vil jeg forklare hvordan jeg klarte dette, før og etter å ha fikse på telefonen:

 

GPS: Til å starte med hadde jeg egentlig ingen problemmer med GPS, den var kanskje litt treg og man kan ikke følge med hva den gjør og hvordan det står til med satellitt søkingen. Så jeg lastet ned "GPS status" http://www.appbrain.com/app/com.eclipsim.gpsstatus2 og hver gang jeg skal bruke GPS, så kjører jeg denne først, når jeg ser at jeg har fått forbindelse med satellittene så kjører jeg på med det kart eller gps programmet jeg skal bruke.

 

Lagg: Som de fleste så lagger telefonen min etter en del bruk, dette har aldri irritert meg egentlig men det er jo greit å få en kjapp telefon :) Samtidig har jeg angst for å roote og sånne "farlige" ting, men da noen kom opp med en måte som var så enkel kunne jeg ikke si nei. Løsningen var "One Click Lag Fix APK" http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760571/showthread.php?t=760571

1. Last ned filen derfra, må kanskje registrere først om du ikke er medlem av det forumet.

2. pass på du har minst 1.5 GB ledig på det interne SD kort, kjør på med 2 GB for å være sikker.

3. kjør programmet

4. inni programmet velg "Root + Superuser", restart ved å hold inne "volum opp, home, og power knappene"

5. i oppstart kjermen velg option #2 update

6. kjør one click lag fix igjen, og velg "EXT2Tools" fra menyen, vent til den er ferdig, velg tilbake og lukk programmet

7. kjør one click lag fix igjen, velg "OneClickLagFix V1+" når denne er ferdig vil mobilen restarter, etter at du hører oppstart lyden vil du får svart skjerm i omtrent 4 minutter, så vil mobilen fortsetter å starte opp igjen som normalt. Dette skjer bare første gang etter innstallasjonen av lag fix.

8. Ferdig, du kan også velge å avinstallere lag fix med programmet, når android 2.2 skal innstalleres og man må fjerne lag fix da.

 

Batteri: Her kan du nok mye fra før, men det viktigste er å laste ned "advance task killer" http://www.appbrain.com/app/com.rechild.advancedtaskkiller. Før du legger deg så deaktivere du alt av Wifi\bluetooth\gps\3g. I "Kontoer og synkronisering" la bakgrunsdata være på men deaktivere autosynk. I "plassering og sikkerhet" deaktivere "bruk trådløse nettverk". I "trådløs og nettverk" og "Wifi innstillinger" deaktivere "nettverkvarsel".

Ok når du har gjort alt dette skal kjøre adv task killer, Settings -->security level, velg "low" krever omstart av mobilen. Nå skal du få opp omtrent alt som kjører på mobilenen, du kan ikke å drepe alle disse programmene fordi noen trenger du kjørende. Så da velger du dem og setter i "ignore listen" Selv har jeg disse programmene i min "ignore list": Adv task killer free, twlauncher, badge, logsprovider, innstillinger, gule sider, gmail, telefon, drm, daily briefing, klokke, quick settings, calendar, inputmethod norwegian, swype.

Resten kan du bare dreper. så legger du deg bare, og våkn opp så skal du ikke har brukt over 1% engang av batteriet.

 

 

En siste ting, før du legger mobilen fra deg for natta, last ned quadrant http://www.appbrain.com/app/com.aurorasoftworks.quadrant.ui.standard kjør denne og ser hva slags score du får (må aktivere wifi først for å få score, og kjør gjerne adv task killer en gang til også)

 

Håper det hjelper, hvis ikke så har jeg enten fått et super mobil eller du fått et defekt mobil.. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha gjort noe som helst, har Galaxyen begynt å tilfeldig restarte når jeg bruker den. Plutselig går skjermen svar, etter 3sek begynner den å vibrere, så kommer unlock-skjermen med svart bakgrunn. Ekte bakgrunn lastes inn etter 2sek. Alt annet er som en clean boot, bare at det står "removed external sdcard" helt øverst + "Preparing internal storage". Utrolig irritende. Telefonen har også begynt å bli en del treigere.

 

Kan heller ikke starte opp recovery mode. Dersom jeg holder inne volum opp (også prøvd ned) + hjem + power, skrur telefonen seg bare på og av ved "Samsung Galaxy S"-logoen. Har prøvd å slippe knappene i alt fra et halvt sekund til flere sekunder under denne logoen, men ingenting hjelper.

 

Noen som har erfart det samme, og fikset det?

 

Red.: Har Baseband version JM1, og build number JM2.

 

 

Red.2: Hah! Etter en del googling, kom jeg fram til at jeg kan reboote til recovery mode via AndroidSDK, når telefonen er tilkobla i USB Debug Mode. Det funka, og jeg har nå roota telefonen etter instruksjonene til Squy - og det fungerte perfekt! Gikk fra litt over 900 til 2139 i score på quadrant! Null lag, og ser ut til at problemene mine er borte!

 

Har enda ikke fått sett så mye på batteritid, men kommer med oppdaterting. :)

 

Takk Squy, for enkel og veldig funksjonell guide!

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

Meh, produktkoden på telefonen min er fucked etter at jeg oppdaterte til JPC >.> IMEIen beholdt den i det minste.

Ikke noe stress. Det ble laget backup før den ble forandret. Kjenner du til ADB-shell?

 

Hvis du bruker ADB til å komme deg til /efs/, så finner du noen filer der.

1. Ta backup av nv_data.xxx og nv_data.md5.xxx (gi de nytt navn).

2. Så renamer du .nv_data.bak og .nv_data.md5.bak til det filene i steg 1 het.

3. Nå er produktkoden din tilbake (etter restart), og du har ikke lengre "en koreansk telefon" ;)

 

(Her er link til full løsning på problemet på xda-developers)

 

Trodde ikke det funka her, men viste seg jo at jeg bare måtte starte Kies etter at jeg hadde gjort det, så var ting tilbake på plass :) GT-I9000HKDXEE ! Booya!

 

Takker.

Lenke til kommentar

Dette er en bug. Hvis du slår på "Word Prediction" i Swype-innstillingene, så får du opp en liste, og da kan du velge liten "i" og den blir ikke stor. Vil tro at når du har brukt denne en stund og slår den av, så vil ordlista velge liten i automatisk resten. Dette hjalp meg mye i allefall :)

 

Når det gjelder norsk Swype på JPC/Froyo så ta en titt her. Jeg har Norsk swype på Froyo og det fungerer aldeles utmerket! ;)

:)

Tusen takk for det hintet, jeg måtte gjøre det på en litt annen måte enn i linken, men fikk det gjort. Swype er vanedannende.

 

 

Når jeg tenker meg om så er det nok gjennom korreksjon av "Word Prediction" at jeg har fått den til å skrive liten i av seg selv.

 

To poeng til deg :)

 

 

 

 

Er det forresten andre her som kjører JPC og opplever at man ikke lengre kan fjerninstallere apps direkte fra pc gjennom Appbrain? Jeg har sett at andre også opplever dette, men har ennå tilgode å se en fix eller forklaring på det.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt meg denne telefonen, og er på utkikk etter en bilholder/lader.

Jeg fant denne pakken på ebay og lurte bare på om noen av dere har kjøpt denne pakken og har noen erfaringer å dele?

 

Jeg har et lignende oppsett i bilen og synes det er ok, men langt fra perfekt. Skulle gjerne hatt en holder med integrert lading. Synes ladekabelen henger mye i veien for stereo og klimaanlegg knappene i bilen. Dessuten har spennet i ladekabelen en tendens til å dra holderen ut av posisjon.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kommer in i Recovery mode? Har prøvd de meste av guider der ute, men hver gang jeg prøver kommer jeg bare inn på telefonen på vanlig måte.

 

Volume up + Meny knappen + Power

 

Start med å holde inne Volume Opp, og så trykker du ned Menyknappen også, mens du fortsatt holder nede volume opp, og så klikker du inn og holder powerknappen også mens du fortsatt holder nede både volume up OG meny knappen.

 

Er ikke sikker på om det er recovery mode eller download, hvis det er download mode som kommer da, bytter du bare ut volume up med volume down. :)

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kommer in i Recovery mode? Har prøvd de meste av guider der ute, men hver gang jeg prøver kommer jeg bare inn på telefonen på vanlig måte.

 

Min telefon er låst, så jeg kan heller (?) ikke komme inn i recovery mode ved å holde inne volume up + home + power, men det finnes en løsning;

 

Først og fremst må du gå på USB-settings på telefonen og ta på "USB debug mode". Deretter kan du fortsette.

 

 

1. Last ned Android SDK, og legg mappa i C:\ (eller et valgfritt område som er lett å navigere seg til) rename den gjerne til "AndroidSDK"

 

2. Åpne .exe fila i mappa, det vil poppe opp en masse vinduer

 

3. Det vil sannsynligvis stå (gjorde det hos meg) at downloaden feilet, men det er greit. Bare gå til et annet vindu der det står "settings"

 

4. Under "Misc." i Settings, vil det være to sjekkbokser. Den øverste skal hukes av, altså du vil at den skal "force.."

 

5. Gå til "Available Packages", velg alle og installer

 

6. Åpne opp cmd (windowsknappen + r, skriv inn "cmd")

 

7. Skriv cd\ så kommer du (som regel, på en vanlig installasjon) til C:\ (jeg antar du har lagret på C:\)

 

8. Skriv inn

 AndroidSDK\tools\adb reboot recovery 

 

Telefonen rebooter inn i recovery mode!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte ut Desire med denne telefonen i dag, men er veldig usikker.

 

Dere som nå eier denne telefonen, er det noe å utsette på den da?

 

Jeg har nå hatt min Galaxy S siden Juli, gikk da fra en iPhone 3GS. Er tung Exchange-bruker og bruker tlf som jobbmobil.

 

Jeg opplever tlf som ustabilt treg, og har etterhvert blitt meget skeptisk til nesten alt av applikasjoner på Market pga installasjoner som gang på gang har gjort tlf enda tregere. Trikset mitt har blitt å med jevne mellomrom kjøre tilbake til fabrikkinstillinger, da føles tlf ok. Men etter noen dager med Exchange, Twitter og Facebook-sync hender det at jeg knapt får tatt tlf fordi den er så treg når noen ringer.

 

Er som alle veldig spent på 2.2, men begynner å se tilbake mot iPhone eller Desire. Folket på jobben som kjører Desire er stort sett veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min Galaxy S siden Juli, gikk da fra en iPhone 3GS. Er tung Exchange-bruker og bruker tlf som jobbmobil.

 

Jeg opplever tlf som ustabilt treg, og har etterhvert blitt meget skeptisk til nesten alt av applikasjoner på Market pga installasjoner som gang på gang har gjort tlf enda tregere. Trikset mitt har blitt å med jevne mellomrom kjøre tilbake til fabrikkinstillinger, da føles tlf ok. Men etter noen dager med Exchange, Twitter og Facebook-sync hender det at jeg knapt får tatt tlf fordi den er så treg når noen ringer.

 

Er som alle veldig spent på 2.2, men begynner å se tilbake mot iPhone eller Desire. Folket på jobben som kjører Desire er stort sett veldig fornøyd.

 

Jeg bruker telefonen både på jobb og privat. Har push sync mot Exchange og 2 Gmail kontoer, facebook og twitter oppdateres en gang i timen. Har aldri hatt problemer med å svare på samtaler, men den kan oppleves litt treg til tider ja.

 

Jeg har testet 2.2 firmwarene som er kommet så langt, og det ser veldig lovende ut. Alt av treghet har vært borte da, men disse har fortsatt noen bugs, så jeg har gått tilbake til en 2.1 firmware inntil den offisielle oppdateringen.

 

Uansett er Desire også en meget god telefon som flere her på jobben er fornøyde med, så det er ikke noe dårlig valg. Skjermen på Galaxy S er dog så overlegen at jeg ikke hadde vært i tvil om hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...