Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kjenner overhode ikke igjen dette. Har verken flashet eller rootet min GS. Må være noe galt med ditt eksemplar, tenker jeg. På min holder batteri 2 - 4 dage med moderat til heavy bruk. Sønn ser filmer og spiller en del, ved siden av min bruk. Lagging kan forekomme når mange programmer ligger aktive. Men etter jeg installerte Advanced Task Killer og rydder opp iblandt med den er lagging ikke eksisterende lenger. Kies fungerer max hos meg. I alle fall med den oppskriften jeg la inn tidligere i tråden. Oppsett for 64 bit Win7 hentes på samme nettside.

 

 

Vedr. batteri lading, er jeg ikke enig i at det bare er å lade i vei. Diverse batteristyringsprogrammer og batteriprodusenter anbefaler fortsatt å følge noen rettningslinjer for nyere lihiumsbatterier. Batteriene i dag tåler mye, men det funker å ha en viss grad av ryddig het i sakene likevel.

Koble fra og fortsett lading en stund til etter første oppladning på batteriet.

lade nesten ut i blandt, aldri la batteriet gå til 0%! Start for all del ladning før det er helt tomt. Unngå om du kan at batteriet blir for varmt. Lange timer i direkte solvarme, lading i tette etuier etc. sliter batteriet fort.

 

 

En fantastisk telefon dette. God lyd, faktisk et ganske bra kamera og overraskende godt filmopptak. Fantasktisk lyd i spilleren. Å se filmer på GS er også en nytelse. Videre er det god og høy lyd i begge ender av telefonsamtaler. Opprinnelig brukergrensesnitt er oversiktlig og flyter fint. Skjermen og brukeropplevelsen... Kjedelig dog at enkelte opplever sine hangups og turndowns. Alt flyter strålende her i alle fall. sålangt med Telenor. Ser fram til proffversjonen. Om den kommer til Norge innen rimelig tid, får kona min nåværende GS.

 

Be well!

SAM

 

Sjølv om eg har gjort ein tabbe ved å bestille denne mobilen (pga. synkronisering mot Microsoft Exchange Outlook), så må eg i grunn bare sei at etter å ha lest ditt innlegg så glede eg meg bare endå meir til eg får mobilen i posten nærmeste dagene, thumbs up!

Lenke til kommentar

Hva er den siste firmwaren? Og hvordan flasher jeg den inn? Kies ville ikke update firmwaren :( Jeg har i9000xxjf3 som er stock.

 

Det er ikke kommet en ny offisiell firmware til telefonen, de firmware som vi snakker om i denne tråden er uoffisielle, og du flasher på eget ansvar.

Du må ha et program som heter Odin, samt firmware du ønsker å legge inn.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Hva er den siste firmwaren? Og hvordan flasher jeg den inn? Kies ville ikke update firmwaren :( Jeg har i9000xxjf3 som er stock.

 

Se her for mer info: http://samsung-firmware.webs.com/

 

Det er ganske enkelt, les bruksanvisningen først.

 

Det største problemet for meg er å finne en Windows maskin. :)

 

Edit:

 

Den starter i russisk, så du bør huske hvordan du får satt norsk språk på den.

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg apps over på minnekortet? Feks alle downloads fra android market til eksterne SD kortet?

Det gjør du ikke i Android 2.1. Må vente til 2.2 kommer, for å få den muligheten.

 

Men hvorfor vil du det egentlig? Du har jo 1.7GB til rådighet, selv har jeg 1.6GB ledig til apps fremdeles :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva er den siste firmwaren? Og hvordan flasher jeg den inn? Kies ville ikke update firmwaren :( Jeg har i9000xxjf3 som er stock.

 

Se her for mer info: http://samsung-firmware.webs.com/

 

Det er ganske enkelt, les bruksanvisningen først.

 

Det største problemet for meg er å finne en Windows maskin. :)

 

Edit:

 

Den starter i russisk, så du bør huske hvordan du får satt norsk språk på den.

 

Den siste firmware (JG5) startet i engelsk for meg.

 

Det kan være en fordel og prøve å huske hvordan man kommer til den meny'en for å skifte språk, det er ikke enkelt med russisk.

 

NB! Husk at alt som er installert på telefonen går tapt, innstillinger, sms, mms, etc....

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Jeg hadde SlideIt på¨min xperia x10 og ville flytte det over på SGS. Har fått det over og innstallert det ,men når jeg trykker på tastemetode så får jeg kun opp samsung tastatur og Swype (som ikke har kommet på norsk ennå eller??)

 

Noen som vet hvordan jeg kan få aktivisert SlideIT så jeg kan få brukt det?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Fy faen så bra 720p ser ut på denne.

 

Satt akkurat og skulle teste dette, men får ikke bilde på Eureka :( Måtte konvertere den til mp4, men det ser jo forsåvidt forsatt bra ut ^^

 

Noen som har noen anbefalinger på minnekort til den eller?

Får ikke bilde? Kan du sjekke media properties via en PC så vi ser hva SGS ikke støtter? Blir for dumt om man må reencode omtrent alt man skal se.

Lenke til kommentar

Fy faen så bra 720p ser ut på denne.

 

Satt akkurat og skulle teste dette, men får ikke bilde på Eureka :( Måtte konvertere den til mp4, men det ser jo forsåvidt forsatt bra ut ^^

 

Noen som har noen anbefalinger på minnekort til den eller?

Får ikke bilde? Kan du sjekke media properties via en PC så vi ser hva SGS ikke støtter? Blir for dumt om man må reencode omtrent alt man skal se.

Lenke til kommentar

Fy faen så bra 720p ser ut på denne.

 

Satt akkurat og skulle teste dette, men får ikke bilde på Eureka :( Måtte konvertere den til mp4, men det ser jo forsåvidt forsatt bra ut ^^

 

Noen som har noen anbefalinger på minnekort til den eller?

Får ikke bilde? Kan du sjekke media properties via en PC så vi ser hva SGS ikke støtter? Blir for dumt om man må reencode omtrent alt man skal se.

Lenke til kommentar

Fy faen så bra 720p ser ut på denne.

 

Satt akkurat og skulle teste dette, men får ikke bilde på Eureka :( Måtte konvertere den til mp4, men det ser jo forsåvidt forsatt bra ut ^^

 

Noen som har noen anbefalinger på minnekort til den eller?

Får ikke bilde? Kan du sjekke media properties via en PC så vi ser hva SGS ikke støtter? Blir for dumt om man må reencode omtrent alt man skal se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...