Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett denne funksjonen utenom Shazam og andre apps, så er nok ett markedsførings-triks.

Ikke at jeg har lett så mye etter denne funksjonen heller.......

 

Noen som har testet ut den siste versjonen av Darky's ROM (8.1)? Inneholder nå suercurio's Voodoo Sound Fix som forbedrer lyden på telefonen kraftig. Ganske kult å se hvor mye forbedringer som kan gjøres med telefonen fra open-source miljøet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut telefonknappen med Dialer One knappen, så blir det litt lettere ;)

 

Mulig jeg som har oversett noe, men den grønne standard Telefon-knappen nederst til venstre kan man vel ikke gjøre så mye med. Uten custom rom/theme etc, eller?

 

Du kan bruke en custom launcher, trenger ikke noe rom, root eller tilsvarende for det. TouchWiz er et kjedelig forsøk på å skille samsung fra andre androidtelefoner uansett (imho).

 

Bruker selv LauncherPro.

 

protip: Installer home switcher også, kjekt å ha om du trenger å bruke kies.

Lenke til kommentar

Ser at folk i utlandet har fått 2.2.1 via Kies for ei stund siden. Så da lurer jeg på om den originale skandinaviske versjonen er sluppet og at min Kies tuller som vanlig, eller er den ikke sluppet allikevel?

 

Hvis den ikke er sluppet, noen nyheter om releasedato?

I følge denne siden som sjekker for firmwares sluppet fra Kies er den siste oppdateringen for de nordiske modellene datert 30.10, så tviler på at det har kommet. Men hvem vet?

Lenke til kommentar

Er det vanlig at mobilen oppfører seg "hakkete" når laderen står i? Når laderen er plugget fra er alt bra igjen.

 

Med hakkete så mener jeg at skjermen blir lite responsiv for touch. Kan kalle det for "input-jitter". F.eks hvis jeg bruker swype til å skrive et lengre ord, så vil dette ordet kuttes opp i 4-5 små ord. Det virker som ladingen får skjermen til å slutte å ta i mot input i noen mikrosekunder, men nok til at jevn flyt med fingeren opphører. Det er ingen synlige/hørbare indikasjoner på hakkingen ellers. Video og musikk går som vanlig fint.

 

Bruker stock 2.2 med OCLF

Lenke til kommentar

Hei! Har et stort problem. Kies feila (bombe) når jeg skulle oppdatere til nyeste firmware via usb. Dermed kommer jeg ikke lenger inn på telefonen min lenger...Den låser seg bare på S-skjermen :(

 

Jeg kommer inn i 3 button download mode. Finnes det noen enkel step-by-step guide som gjør så jeg får Froyo igjen?? Rimelig desperat her. Tusen takk for hjelp!

 

PS! Jeg har prøvd en 1-fil recovery via odin 1.3 (I9000XXJPY). Alt så ut til å gå greit i Odin, men den henger fortsatt ved S'en etter den har starta seg på nytt. Noen tips??

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Skjønner, uff. Føler meg fryktelig hjelpesløs. Rimelig avhengig av å ha den, helst i morgen og.. Blir vel å sitte oppe hele natta og prøve å komme på noe da.

 

får du den i download modus skulle det jo løse seg etterkvart ? F.eks bare følge ponsens guide for jm2/jm8 via odin ? Eller en annen firmware ?

 

Har også fått gjort det slik at det ikke er mulig å boote opp mobilen, men da har løsningen vært å legge inn ny firmware via odin

Lenke til kommentar

Som sagt, har allerede testet den nyeste. Som jeg skrev tidligere så ser alt OK ut i Odin, men den går aldri forbi S'en når den rebooter.

 

Prøver jm2 med Ponsen guiden nå, så får vi se..

 

edit: Det fungerte gitt! Da var det vel bare noe med den firmwaren jeg prøvde først da. Takker!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
<br />Kanskje er firmware 2.2.1 rett rundt hjørnet for oss i Norge, og som ønsker å oppgradere<br />via Kies.<br /><br /><a href='http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256' class='bbc_url' title='Ekstern lenke' rel='nofollow'>http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256ke</a><br />
<br /><br /><br />

Jess, jeg sliter skikkelig med å holde meg nå altså. Sitter her med Kies Patcher, og klar til å trykke oppdater i Kies.. Spoofa NEE-telefon nå, så oppdateringa er tilgjengelig :p Den inneholder norsk swype las jeg, så da er jeg i grunn fornøyd.. Kanskje vente til i morra.

Lenke til kommentar
<br />Kanskje er firmware 2.2.1 rett rundt hjørnet for oss i Norge, og som ønsker å oppgradere<br />via Kies.<br /><br /><a href='http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256' class='bbc_url' title='Ekstern lenke' rel='nofollow'>http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256ke</a><br />
<br /><br /><br />

Jess, jeg sliter skikkelig med å holde meg nå altså. Sitter her med Kies Patcher, og klar til å trykke oppdater i Kies.. Spoofa NEE-telefon nå, så oppdateringa er tilgjengelig :p Den inneholder norsk swype las jeg, så da er jeg i grunn fornøyd.. Kanskje vente til i morra.

 

Leste i XDA forum at det er problemer med å koble seg til Kies etter oppdateringen, men vet ikke om det gjelder skandinavisk versjon eller om det er den andre.

Skeptisk til å prøve meg med Kies patcher, dersom det er problemer med å koble seg til Kies etterpå.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det har vært et problem for alle de nye versjonene, JPU JPY JPX, å koble seg til Kies etterpå. Må isåfall roote og forandre på rettighetene på ei fil. Får se hva folk sier om denne versjonen da. Evt. Kies 2.

 

Edit: Men er da rart om at den ødelegger Kies-tilkoblinga, da dette er en offisiell rom fra Kies.. Merkelig. Får høre litt nærmere fra de som har oppdatert fra Kies og ikke Odin.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...